Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1194
Tenkte å kjøpe Mirror's Edge, men hadde vært kjipt om det ikke funket.
Min PC's egenskaper:
AMD Athlon Dual-Core QL-60
CPU 1.90 GHz
System RAM 2.7 GB
Microsoft Windows Vista Home Premium Edition, 32-bit (Build Service Pack 16001)
NVIDIA GeForce 8200M G
Video RAM 1.4 GB
Video Card 3D Acceleration
Video HW Transform & Lighting
Vertex Shader Ver: 4.0
Pixel Shader Ver: 4.0

Spill som Left 4 Dead, Half-Life 2 og episodene 1-2, portal, team fortress 2, STALKER - Shadow of chernobyl fungerer helt fint på min PC. Spill som Lost Planet Extreme condition fungerer derimot ikke.

Prøvde å sjekke systemrequirementslab.com, men spillet var ikke registrert der.

Forresten, noen som har erfaringer med spillet? : )


På forhånd takk.
Minimum Requirements
OS: Windows XP or Vista
CPU: Pentium 4 at 2.4 GHz
RAM: 1GB
Graphics card: GeForce 6 Series with 256MB VRAM or higher
Vis hele sitatet...
Link: http://wiki.on-mirrors-edge.com/inde...m_Requirements

Edit: Har bare fullført ~50% av spillet hittil, men alt i alt så er det et helt OK spill.
Jeg liker det nye konseptet, der det føles som om man er en del av spillet. Men noen særlig "wow"-faktor har det ikke.
Sist endret av s1gh; 18. januar 2009 kl. 17:10.
Ok.
Men etter det jeg har forklart, vil spillet kunne fungere på min PC?

edit: jeg så at systemanbefalingen på left 4 dead og Mirror's Edge var ganske like.

Left 4 Dead recommended:
Supported OS: Microsoft Windows XP / Vista / Vista64
Processor: Intel core 2 duo 2.4GHz
Memory: 1 GB
Graphics: Shader model 3.0, NVidia 7600, ATI X1600 or better
(Hentet fra steam)

Mirror's Edge:
Supported OS: Microsoft Windows® XP SP2 or Vista
Processor: 3.0 GHz or faster
Memory: 1 GB RAM or more
Graphics: DirectX® 9.0c compatible video card, Shader Model 3.0 required. Video card must have 256 MB, NVIDIA GeForce 6800 or better
Hard Drive: 8 GB free space
Sound: DirectX® 9.0c compatible sound card
(Hentet fra Steam)

Vil dette si at Mirror's Edge muligens fungerer på min PC?
For hvis jeg evt. kjøper det, og det ikke fungerer, får jeg vel ikke pengene tilbake?
Sist endret av Spiralgalakse; 18. januar 2009 kl. 19:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av 4815162342 Vis innlegg
jeg vil anbefale å kjøpe intel pentium 4 GHz prosessor, din er for dårlig for Mirror's Edge.
Vis hele sitatet...
Intel pentium 4 er utdatert..
Det kan funke, men du har et ekstremt shitty spillskjermkort, så det vil nok lagge tilbake til fortiden.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Du kan jo eventuelt laste det ned (demo?) og prøve det, før du kjøper det. Kult spill i alle fall.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av 4815162342 Vis innlegg
intel pentium 4 er ikke dårlig
Vis hele sitatet...
Nei, men skal han først oppgradere prosessor, og derfor også må bytte hovedkort kan jeg ikke skjønne at du anbefaler ham å lete etter en prosessor som ikke selges i butikkene lengre som trenger et hovedkort som heller ikke selges i butikkene lengre.

Skulle han absolutt ha intel ville dualcore være det som selges i butikkene i dag, eller AMD X2
Jo 4815162342, Intel Pentium 4 er dårlig hvis vi sammenligner den med dagens standarer. Den bruker en helt annen teknologi og gir ut MYE mer varme. Det er Intel i7 som er det store nå

Dette er en bærbar, så tror det blir litt arbeid med å skifte CPU
Sist endret av jeppfi; 18. januar 2009 kl. 19:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
nå har jeg bærbar til 6k da, så det sier vel mye i seg selv hvor dårlig den er på spill.


left 4 dead lagger ikke på meg. Det er jo et nytt spill, med god grafikk, så tror ikke dere Mirror's Edge vil virke på ganske lik måte med L4D? eller?
Nei, det er Core 2 Duo/Quad som er det store nå.

i7 kommer vi ikke til å se noe særlig til før andre eller tredje kvartal. Det er alt for dyrt enda, kanskje det kommer noe i mars, men tror nok vi må vente til sommeren før det kommer noe med akseptable priser.
det ser ut som det skal virke på deg spiralgalakse.

alt møter jo opp, unntatt prosessoren... men det gjør den ikke på l4d heller.. og hvis det funker fint, så burde Mirror's Edge også gjøre det.

Så, kjøp spillet, det virker!!
hmm.. er litt usikker. burde jeg kjøpe det folkens? etter 4815162342's anbefaling?
Hvis du er så usikker på om det vil funke, laster du ned spillet først.
Hvis det funker, kjøper du det.

Men personlig tror jeg det vil lagge, da skjermkortet ditt ikke akkurat er "top-notch".
Sist endret av s1gh; 18. januar 2009 kl. 21:32.
nei du burde ikke kjøpe deg før du får det bedre skjermkort/ram og stortsett alt nytt
Minimum er 6xxx-serien, han har et kort i 8xxx-serien.
Den største flaskehalsen er CPU, men du skal nok klare å kjøre det på lave instillinger.
Sist endret av drittunge; 18. januar 2009 kl. 22:07.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Minimum er 6xxx-serien, han har et kort i 8xxx-serien.
Den største flaskehalsen er CPU, men du skal nok klare å kjøre det på lave instillinger.
Vis hele sitatet...
Ja. Med left 4 dead (svært like sys.req. som Mirror's Edge) er det sånn at det funker helt fint så lenge jeg ikke har så mange andre programmer oppe. Kjører jeg det uten å være innpå noen andre programmer, funker det sykt bra =D men hvis jeg kjører f.eks. msn, azureus, limewire ++, så lagger det når det kommer store forandringer i spillet.

Får se hva jeg gjør.
Skal laste det ned nå (blir det fullstendige spillet, finnes ikke demo), og så kjøper jeg det hvis det ikke lagger.

Det er vel ikke sånn at jeg får pengene tilbake hvis det ikke virker på PC'en?
Nei, du får ikke pengene tilbake.
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest Det ligger der, GARANTERT! Jeg skjekka for noen dager sia.
For å gi deg ett raskt svar. Du har en bedre pc en meg, sett bort i fra at jeg har bedre skjermkort og at dette er en laptop. Og jeg kjørte spillet uten problemer, og må si jeg er skuffa da spillet er alt for kort. Ikke verdt pengene.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg installerte nettop mirrors edge på pcn nå nettop. men når jeg starter den så bare står det bilde av ho dama stille, så skjekker jeg alt + del der svarer den ikke. hva skal jeg gjøre ?