Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1427
Jeg leier en leilighet som nå er lagt ut for salg. Leligheten har pådratt seg en fuktskade på et lite området på gulvet og deler av vegg grunnet kondens fra varmepumpe når denne er blitt brukt på kjølefunksjon sist sommer, dette er grunnet en feil på varmepumpen slik jeg har forstått det. Huseier er informert om fuktskade. Det ble også opplyst om dette til takstmann ( ikke av huseier) når han var for å inspisere leiligheten. Greien er den at jeg har lest hele boligprospektet, egenerklæring, taksrapport osv. og dette er ikke opplyst om et eneste sted. Varmepumpen er jo heller ikke reparert da jeg fikk beskjed om at det ikke var nødvendig å reparere før til sommeren. Viss den ikke blir reparert betyr jo det at ny eier av leilighet ikke er klar over denne feilen slik at fuktskaden vil bli enda større.

Er ikke dette ulovlig og i værste fall forsøk på svindling? Må man ikke opplyse om sånne ting ved boligsalg. Og er ikke takstmann pliktig til å ta dette med i rapport når han blir vist fuktskaden?
Ja, man må opplyse om kjente feil ved boligsalg.
Eventuell kjøper har nok en god sak (og vil få erstatning) om det blir avdekket.