Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1392
Fikk utskrevet Sobril 15 mg i vinter da jeg gikk gjennom en livskrise. Brukte 15 mg x 3-4 fast i 2 måneder. Dessverre ble jeg avhengig å fulgte en nedtrappingsplanplan over 10 uker. Ble veldig dårlig i denne tiden med mye angst og uro. Etter at nedtrappingingen var over ble jeg veldig nedstemt/deprimert. Er nå 6 måneder siden og fremdeles sliter jeg med nedstemthet og mye uro. Er bedre men langt i fra frisk. Jeg mener selv at dette skyldes langvarige abstinenser etter Sobril men lege og psykiater er absolutt ikke enig. Er det mulig at noen får slike reaksjoner etter avsluttet bruk av benzodiazepiner?
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja det er mulig.
Jeg er temmelig sikker på, at du kan stole mere på en psykiater, enn en (anonym) freaker. Særlig når det kommer til medisinske spørsmål.

Så til dine problemer: De depresjonene du sliter med nå, kan være noe som har ligget å luret under overflaten i mange år. Disse kan ha kommet opp i dagen, som et resultat av angsten din, eller at sobrilen eller avvenning av denne har fått det frem.

Men ofte så ligger det underliggende depresjoner under en del angstlidelser. Disse depresjonene er noe, som pasienten ikke har merket eller "klart å holde under overflaten". Noe min behandler kalte "å rømme unna seg selv".

Din depresjon er nok noe, som de innen behandlingsapparatet er best skikket til å behandle. Ikke det at jeg mener/tror du har gjort det, men å selvbehandle seg selv med diverse stoffer kan kanskje virke som smertelindring, men løser ingen problemer!
Jeg tror dine depresjoner fint kan behandles, god bedring! Og lykke til!
Utsetter bare det som er vondt med langvarig bruk av sobril.

Ingen umulighet at det som har vært trasig før bruk av sobril har slått verre tilbake mtp at du har spist sobril daglig over lang tid.
Sitat av Annepålandet Vis innlegg
Er bedre men langt i fra frisk. Jeg mener selv at dette skyldes langvarige abstinenser etter Sobril men lege og psykiater er absolutt ikke enig. Er det mulig at noen får slike reaksjoner etter avsluttet bruk av benzodiazepiner?
Vis hele sitatet...

Leger og psykiatiker flest virker kunne veldig lite om benso-AT.

Når jeg villle ha hjelp av Xanor, når jag låg som høyest ui dose, 12mg/dagen cirka, ble svaret nei, fordi att jeg kjøpt illegalt.
"Ja, men jeg vill ikke krampe ihjæl i lægenheten min eller få en hjertattack eller noe."
Svaret jeg fikk da var att man absolutt ikke kunde dø av utsetting.
"Alkohol da?"
"Det er noe annet."
"Nei og ja - begge er gabaerga droger-" sen ble jag utkasta.

Fick tak i en shitloads med 10mg serbiska diazepam illegalt, og eller hadde jeg faen dødd trir jeg.
Har hatt resept på sobril i flere år. Bruker når jeg trenger. Lengste jeg har gått er 4 mnd med daglig bruk. Ingen abstinenser for min del når jeg tar en pause. Samme gjelder med sigaretter og hasj. For meg er det mentalt totalt uaktuelt at droger skal diktere livet mitt. Så når jeg slutter så er det så lett som å la være å ta noe. Hva kroppen min mener om det driter jeg i, jeg bestemmer hva jeg vil ta og hvor lenge jeg vil ta det. Det sitter 100% i hodet på deg.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Virker som du leter etter noe å skylde på. Om det er abstinenser, hva så? Om det er noe annet, hva så? Du er fortsatt nedstemt og har uro.
Du behandlet en livskrise med å «glemme» krisa med sobril, tror du det skulle fikse hele greia?

Du sitter igjen med ubehandlede følelser. Slutt å let etter grunner som ikke har noe med deg å gjøre og heller ta tak i problemene.
Virker som du har veldig lite peil Anonym bruker!
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av Annepålandet Vis innlegg
Virker som du har veldig lite peil Anonym bruker!
Vis hele sitatet...
Hvorfor spør du her da, om du er ekspert selv?

Jeg tror han kan ha rett. Du sier du har brukt det daglig i 2mnder, noe som ikke er lenge i det hele tatt. Og i tilegg til dette så har du trappet ned over 2,5mnd.

Av 2 måneders lavt forbruk så vil ikke reaksjonene ved så laver doser komme i nærheten av hva som faktisk kan kalles abstinenser. Jeg tror anonym bruker over meg har helt rett i det han sier. Sobrilen har bare lagt et slør på alt, og når du nå har sluttet med denne blir dette sløret over situasjonen borte igjen.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har allerede bestemt deg, og forfekter enhver betraktning som rokker ved sannheten du selv har skapt deg.
Det er vondt, og også veldig tørt å svelge kamelene som psykiater og lege har kommet med, men sannheten har seg sånn at den sårer.
Ingen av oss lekmenn kan hjelpe deg når du allerede har bestemt deg for at du har rett, og enhvers mening som rokker ved realitetene du har skapt deg, er feil.

Da er det bare å vente til noen kommer med et svar du liker, og fortsette i det samme sporet som ikke fører noen veg.
Jeg vet heldigvis alltid best��
Da får du bare fortsette livet på landet, Anne.

Du avfeier jo alt som er skrevet i tråden til deg med beste mening.

Det er ikke unormalt at det man plages med før medisinering slår tilbake ved kutt av medisinene. Medisiner bedøver kun det som er vondt. Du blir ikke frisk med kun medisiner.
Sitat av Annepålandet Vis innlegg
Jeg vet heldigvis alltid best��
Vis hele sitatet...
https://en.wikipedia.org/wiki/Rebound_effect
Tusen takk Esoterisk! Stemmer helt med hvordan jeg har hatt det. Endelig noen som kan svare uten å synse.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Annepålandet Vis innlegg
Tusen takk Esoterisk! Stemmer helt med hvordan jeg har hatt det. Endelig noen som kan svare uten å synse.
Vis hele sitatet...
Er du ute etter å krandle legen fordi du fikk sobril i utgangspunktet, eller hva er du ute etter? Du var deprimert før du begynte med det og nå er du deprimert igjen. Hvis du trodde at en periode med sobril ville forandre deg i positiv retning for alltid så er det sjeldent tilfelle. Jeg ville heller brukt sobril på de tyngste dagene i stedet for hver dag. Akkurat som sterk sovemedisin ikke er ment for å ta hver dag. Jeg har ikke brukt sobril, men er kjent med andre angstdempende tabletter
Hvor står det at jeg var deprimert før jeg begynte med Sobril??
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor står det at jeg var deprimert før jeg begynte med Sobril??
Vis hele sitatet...
Tipper du var meget lykkelig.
Slutt gå i forsvar på alt som blir skrevet til deg.

Hva var grunnen til at du startet med sobril, angst?

Hvorfor mener du tydeligvis selv at det du sleit med ble kurert med langvarig bruk av sobril.

Nå er det abstinenser du sliter med iflg deg selv.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg spiste litt for mye sobril i en periode, trappet ned selv. Tror jeg spurte om råd her inne og faktisk

Uansett var det ikke stress å gå av for min del. Noen urolige dager, men fin etter en stund.
Er også blitt litt mer bevisst på hva som trigger stress for meg.
Sitat av Annepålandet Vis innlegg
Tusen takk Esoterisk! �� Stemmer helt med hvordan jeg har hatt det. Endelig noen som kan svare uten å synse.
Vis hele sitatet...
Det vil bare være destruktivt for din egen del dersom du velger å være spydig til de som har sagt sin mening i tråden din. Andre gidder kanskje ikke kommentere, og noen vil kanskje krangle tilbake og da er hele tråden bare søppel.

Nå så anser du din egen intuisjon som en mer troverdig kilde enn mennesker med lang erfaring og solid utdannelse. Jeg tror at du selv kan forstå at dette er tøysete, og at du har latt følelser styre fremfor logikken.

Mitt råd vil være at du burde prøve å stole på hva psykologene og legene sier, og gjennomføre behandlingen de ønsker å tilby. Bare prøv det en stund. Jeg ønsker deg masse lykke til!
Sist endret av Relevant; 22. november 2018 kl. 03:33.