Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 6047
Terminal Arbeider
Radium93's Avatar
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10062371

Leste den artikklen på vg og jeg ble lettere forbanna. Kaste av en gutt på bussen fordi han ikke greier å ta på seg belte og i tillegg er lettere motorisk funksjonshemming. Sånt gjør meg litt sint. Har en bror med autisme så når folk med sånn lidelse blir behandlet annderledes fordi de er det blir jeg sint. Dem har ikke gjort noe galt.
Cookie Monstah ^_^
må innrømme at jeg ble lettere pissed når jeg leste artikkelen, hvordan i svarte F*** kan man sette en 8-åring av midt i sentrum uten å varsle noen...?
Terminal Arbeider
Radium93's Avatar
Trådstarter
Sitat av lordstian Vis innlegg
må innrømme at jeg ble lettere pissed når jeg leste artikkelen, hvordan i svarte F*** kan man sette en 8-åring av midt i sentrum uten å varsle noen...?
Vis hele sitatet...
Det var det jeg reagerte på. Bare flaks at broren satt på bussen som fikk sagt i fra til moren. Men hadde det vært min sønn hadde jeg ikke vært happy for å si det sånn.
Feilvurdering er vel mildt sagt noe det var ja. Hvordan klarer en busssjåfør å etterlate en 8 år gammel gutt alene uansett om han har en lettere motorisk funksjonshemming eller ikke? Galskap.
Se saken litt fra bussjåførens side også da...

Han kunne jo ikke vite at gutten var funksjonshemmet og var sikkert i en stresset situasjon. Han kunne jo ikke kjøre når gutten ikke ville sette seg?

Skjønner det er uansvarlig å sette av en så ung gutt alene. Bussjåføren burde kanskje prøvd å hjulpet han å sette seg, eller ringe foreldrene.

Om gutten ikke klarer å ta bussen må han jo komme seg til skolen på andre måter.
Sist endret av Azarat; 16. oktober 2012 kl. 09:24.
siden jeg kan legge sammen to og to så skjønner jeg at dette garantert er en av de innvandrerne som ikke eier folkevett/folkesikk som av en eller annen grunn har startet i ett service yrke!

Hver gang jeg opplever frekke buss sjåfører så er det en innvandrer dessverre!

Gi fyren sparken
Sitat av TanteOlga Vis innlegg
siden jeg kan legge sammen to og to så skjønner jeg at dette garantert er en av de innvandrerne som ikke eier folkevett/folkesikk som av en eller annen grunn har startet i ett service yrke!

Hver gang jeg opplever frekke buss sjåfører så er det en innvandrer dessverre!

Gi fyren sparken
Vis hele sitatet...
Jepp, dette er definitivt grunnen til at gutten ble kastet av bussen. Innvandringen har alltid skylda!

Jævla naut.
Sist endret av Tænman; 16. oktober 2012 kl. 09:32.
Sitat av TanteOlga Vis innlegg
siden jeg kan legge sammen to og to så skjønner jeg at dette garantert er en av de innvandrerne som ikke eier folkevett/folkesikk som av en eller annen grunn har startet i ett service yrke!

Hver gang jeg opplever frekke buss sjåfører så er det en innvandrer dessverre!

Gi fyren sparken
Vis hele sitatet...
Høres mer ut som en gretten gammel gubbe spør du meg.
Sitat av TanteOlga Vis innlegg
siden jeg kan legge sammen to og to så skjønner jeg at dette garantert er en av de innvandrerne som ikke eier folkevett/folkesikk som av en eller annen grunn har startet i ett service yrke!

Hver gang jeg opplever frekke buss sjåfører så er det en innvandrer dessverre!

Gi fyren sparken
Vis hele sitatet...
Tante:

Legger merke til at du bærer på mye fordommer.

Slikt kan umulig være sunt.
Sist endret av Mofse; 16. oktober 2012 kl. 09:42.
Sitat av Tænman Vis innlegg
Jepp, dette er definitivt grunnen til at gutten ble kastet av bussen. Innvandringen har alltid skylda!

Jævla naut.
Vis hele sitatet...
nå tar jeg mye buss og har dårlig erfaring med innvandrere som bussjåfør, og alle som tar buss er nok enige med meg!

Sitat av Smetown Vis innlegg
Tante:

Legger merke til at du bærer på mye fordommer.

Slikt kan umulig være sunt.
Vis hele sitatet...
har absolutt ingen fordommer i det hele tatt gitt Smetown
Jeg tar veldig mye buss, og jeg mener nordmenn er minst like gretten...
feks har bare positive opplevelser med taxi og innvandrere
Terminal Arbeider
Radium93's Avatar
Trådstarter
Uansett skal man ikke gjøre sånt mot en gutt på 8 år. Med eller uten funksjonshemmende. Som folk sier kunne han ha hjelpet ungen med å ta på belte.
Sitat av TanteOlga Vis innlegg

Hver gang jeg opplever frekke buss sjåfører så er det en innvandrer dessverre!
Vis hele sitatet...
her er det omvendt. Alltid de mest grettne typer er gammle nordmenn som kjører buss.


Men, er broren hans også retarded at han ikke kunne si ifra til busssjåføren ?
Broren var kanskje ikke mer enn 9 da? Eller kanskje t.o.m yngre?
Sitat av TanteOlga Vis innlegg
feks har bare positive opplevelser med taxi og innvandrere
Vis hele sitatet...
Her motbeviser du jo deg selv. Du sier du kan legge sammen to og to, så da burde du også skjønne at om en bussjåfør er innvandrer eller nordmann er helt likegyldig. Det finnes både gretne nordmenn og innvandrere.

Å sette folk i båser er ikke bra nok faktagrunnlag, mac.
Sist endret av Tænman; 16. oktober 2012 kl. 11:03.
Helt forkastelig dette, men dette var jo en ærlig feil av sjåføren så jeg orker ikke hetse han for dette.


Alt gikk jo bra ti slutt!
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Alt gikk jo bra ti slutt!
Vis hele sitatet...
Eh, nei, ungen fikk en traumatisk opplevelse og tør ikke lenger ta buss. Følelser gjelder kanskje ikke?
Her oppe i Nord har jeg flere gode opplevelser med nye landsmenn som bussjåfører, enn med etnisk norske sjåfører.
Sitat av Tænman Vis innlegg
Jepp, dette er definitivt grunnen til at gutten ble kastet av bussen. Innvandringen har alltid skylda!

Jævla naut
.
Vis hele sitatet...
Hver eneste gang noen prater om sin erfaring med innvandrere, så må et fjols som deg som garantert bor i slummen der 9 av 10 er innvandrere komme med latterliggjøring eller ordkalling,eneste naute her er deg!

Uansett hvilken farge sjaføren har så skulle han fått sparken, hxn viste at hxn ikke duger i et service yrke
Tænman er ironisk, og kaller TanteOlga for et naut.
To ting jeg stusser på..

Hvor er foreldrene oppe i denne saken? Hvis de vet at ungen er lettere retarded og ikke en gang klarer å få av seg ryggsekken selv, hvordan kan de da sende han avgårde med bussen?

Hvorfor skal dette automatisk være bussjåføren sin feil? Tenk deg selv å hver eneste dag kjøre rundt på en skokk med uoppdragne drittunger som tror, og er blitt fortalt av foreldrene, at de er det viktigste som finnes her i verden! Synes det er utrolig at noen i hele tatt gidder en slik drittjobb jeg. Og hva skal alle "travle" foreldre gjøre hvis ingen gidder å transportere drittungene deres?
Sitat av Tænman Vis innlegg
Her motbeviser du jo deg selv. Du sier du kan legge sammen to og to, så da burde du også skjønne at om en bussjåfør er innvandrer eller nordmann er helt likegyldig. Det finnes både gretne nordmenn og innvandrere.

Å sette folk i båser er ikke bra nok faktagrunnlag, mac.
Vis hele sitatet...
Uten å ta noen side i diskusjonen, det er kulturelle forskjeller mellom utlandet og norge.
Sitat av Charger Vis innlegg
To ting jeg stusser på..

Hvor er foreldrene oppe i denne saken? Hvis de vet at ungen er lettere retarded og ikke en gang klarer å få av seg ryggsekken selv, hvordan kan de da sende han avgårde med bussen?

Hvorfor skal dette automatisk være bussjåføren sin feil? Tenk deg selv å hver eneste dag kjøre rundt på en skokk med uoppdragne drittunger som tror, og er blitt fortalt av foreldrene, at de er det viktigste som finnes her i verden! Synes det er utrolig at noen i hele tatt gidder en slik drittjobb jeg. Og hva skal alle "travle" foreldre gjøre hvis ingen gidder å transportere drittungene deres?
Vis hele sitatet...
Samme sier jeg. Om gutten er så funksjonshemmet at han ikke klarer å ta av seg ryggsekken eller sette seg ned på bussen så må foreldrene gjøre noe.

Bussjåføren har sikkert opplevd mange episoder med "drittunger", og misoppfattet at denne gutten oppførte seg dårlig som mange andre normale barn.

Sitat av Sinken Vis innlegg
Tænman er ironisk, og kaller TanteOlga for et naut.
Vis hele sitatet...
Det har vi fått med oss, din Sinke!
Sist endret av Azarat; 16. oktober 2012 kl. 14:55.
Svenske bussjåfører er de beste
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Svenske bussjåfører er de beste
Vis hele sitatet...
Har du kilder på det?
Kjører buss hver dag. Det er min egen erfaring
Sitat av Charger Vis innlegg
To ting jeg stusser på..

Hvor er foreldrene oppe i denne saken? Hvis de vet at ungen er lettere retarded og ikke en gang klarer å få av seg ryggsekken selv, hvordan kan de da sende han avgårde med bussen?
Vis hele sitatet...
Mamma sendte meg på bussen alene fra jeg var 3 år gammel..

Dama hadde ikke lappen og måtte velge mellom å sende meg på bussen til barnehagen eller å ta bussen tur/retur på både morgenen og ettermiddagen å levere/hente meg, noe som igjen gikk ganske kraftig utover jobben.

Dette var da mindre lokale busser hvor barnehagetanta stod og ventet på meg på busstoppet og bussjåføren visste hvor jeg skulle av. Syntes det var dritgøy jeg, men kan tro det hadde blitt litt uglesett idag..

Som svar til dine spørsmål:
De ungene har garantert tatt bussen mange ganger før dette skjedde. Sikkert oppimot flere hundre ganger siden det er snakk om buss til og fra skolen. Ikke alle foreldre har tid til å kjøre ungen til og fra skolen hver dag, ikke er det noe vits heller. Skolebusser er til for en grunn.

Det var nok mest sansynligvis flere uheldige kombinasjoner som førte til denne hendelsen. Stresset bussjåfør som trolig trudde ungen bare var en vrang liten kverulantjævel som fortjente å vente på neste buss.
Sist endret av Bombasa; 16. oktober 2012 kl. 15:14.
Sitat av TanteOlga Vis innlegg
siden jeg kan legge sammen to og to så skjønner jeg at dette garantert er en av de innvandrerne som ikke eier folkevett/folkesikk som av en eller annen grunn har startet i ett service yrke!

Hver gang jeg opplever frekke buss sjåfører så er det en innvandrer dessverre!

Gi fyren sparken
Vis hele sitatet...
jeg har faktisk motsatt erfaring, innvandrerne er de snille en gang fikk jeg gratis busstur fordi jeg glemte busskortet
Mens de gamle gretne busssjåførene er de som er noen frekke jævler.

Sitat av sh0rtie Vis innlegg
Her oppe i Nord har jeg flere gode opplevelser med nye landsmenn som bussjåfører, enn med etnisk norske sjåfører.
Vis hele sitatet...
helt enig med deg
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg

Uansett hvilken farge sjaføren har så skulle han fått sparken, hxn viste at hxn ikke duger i et service yrke
Vis hele sitatet...
Det blir litt vel strengt å gi ham sparken for en slik sak. En reprimande holder lenge. Han gjorde en feil, og det er menneskelig. Jeg er relativt sikker på at både han og de andre i selskapet tenker seg om to ganger neste gang før de hiver av noen nå.
Sist endret av Fuzzybossen; 16. oktober 2012 kl. 15:34.
what? Var det skolebuss det var snakk om? Hva stoppet sjåføren i å ta på beltet for ungen, istedenfor å kaste han av?
Sitat av olaPola Vis innlegg
what? Var det skolebuss det var snakk om? Hva stoppet sjåføren i å ta på beltet for ungen, istedenfor å kaste han av?
Vis hele sitatet...
Sjåføren hadde sikkert en dårlig dag, og hvis ungen faktisk bare var en vrang liten kverulantjævel som sjåføren tydligvis trudde han var, så kan du jo se for deg overskriftene om sjåføren faktisk fysisk presser ungen ned i et sete og tvinger på han bilbeltet.
Sist endret av Bombasa; 16. oktober 2012 kl. 15:48.
Sitat av TanteOlga Vis innlegg
siden jeg kan legge sammen to og to så skjønner jeg at dette garantert er en av de innvandrerne som ikke eier folkevett/folkesikk som av en eller annen grunn har startet i ett service yrke!

Hver gang jeg opplever frekke buss sjåfører så er det en innvandrer dessverre!

Gi fyren sparken
Vis hele sitatet...
selfølgelig er det en eller annen tulling som MÅ dra in innvadrere.
Sitat av TanteOlga Vis innlegg
siden jeg kan legge sammen to og to så skjønner jeg at dette garantert er en av de innvandrerne som ikke eier folkevett/folkesikk som av en eller annen grunn har startet i ett service yrke!

Hver gang jeg opplever frekke buss sjåfører så er det en innvandrer dessverre!

Gi fyren sparken
Vis hele sitatet...
Hatt flere dårlige erfaringer med norske bussjåfører enn innvandrere. Patetisk å dra alle under en kam på den måten.
Sitat av TanteOlga Vis innlegg
siden jeg kan legge sammen to og to så skjønner jeg at dette garantert er en av de innvandrerne som ikke eier folkevett/folkesikk som av en eller annen grunn har startet i ett service yrke!

Hver gang jeg opplever frekke buss sjåfører så er det en innvandrer dessverre!

Gi fyren sparken
Vis hele sitatet...
Et passende utsagn fra Tante Olga - Men ingen andre, skjerp deg.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg lurer på hvor gammel storebroren var, hvorfor kunne ikke han hjulpet til med beltet/sekken? Eller iallefall si til bussjåføren hva det dreide seg om.

Men ellers var det ganske firkantet av sjåføren.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Sjåføren kan få prikker i førerkortet hvis barn ikke er sikret i bussen:
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/r...land/1.8360046

Når da en unge ikke klarer å få av seg sekken eller gjøre seg forstått kan det lett skje at sjåføren misforstår situasjonen som at ungen er vrang og kaster ham av for å ikke risikere prikker.
Uansett hvor dårlig dag man har så forlater man ikke et barn. Han har jo et ansvar som sjåfør, og han kunne umulig vite om ungen var trygg alene. Man kan ikke forvente at et barn kan klare seg selv. Han burde i det minste gitt beskjed til skole eller foreldre.

Han hadde nok fått mer en noen prikker dersom det hadde gått galt med gutten..
Sist endret av Klorofyll; 16. oktober 2012 kl. 16:55.
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Sitat av TanteOlga Vis innlegg
siden jeg kan legge sammen to og to så skjønner jeg at dette garantert er en av de innvandrerne som ikke eier folkevett/folkesikk som av en eller annen grunn har startet i ett service yrke!
Vis hele sitatet...
Så flink du er til å legge sammen to og to!

Sitat av Charger Vis innlegg
To ting jeg stusser på..

Hvor er foreldrene oppe i denne saken? Hvis de vet at ungen er lettere retarded og ikke en gang klarer å få av seg ryggsekken selv, hvordan kan de da sende han avgårde med bussen?

Hvorfor skal dette automatisk være bussjåføren sin feil? Tenk deg selv å hver eneste dag kjøre rundt på en skokk med uoppdragne drittunger som tror, og er blitt fortalt av foreldrene, at de er det viktigste som finnes her i verden! Synes det er utrolig at noen i hele tatt gidder en slik drittjobb jeg.
Vis hele sitatet...
Burde jo gå greit å sende gutten med buss selv om han av og til sliter med å knipse på sæla?

Det er bussjåføren sin feil når han ber gutten gå av bussen. Oppdragne drittunger på bussen er jo faen meg ikke 8 år.

Og hva skal alle "travle" foreldre gjøre hvis ingen gidder å transportere drittungene deres?
Vis hele sitatet...
Huh?
Sitat av datagutten Vis innlegg
Sjåføren kan få prikker i førerkortet hvis barn ikke er sikret i bussen:
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/r...land/1.8360046

Når da en unge ikke klarer å få av seg sekken eller gjøre seg forstått kan det lett skje at sjåføren misforstår situasjonen som at ungen er vrang og kaster ham av for å ikke risikere prikker.
Vis hele sitatet...

pluss bot for barn under 15. det er helt sykt, all den tid jeg husker meg selv som 14 år gammel gutt.

Dersom bussen hadde blitt stoppet til kontroll og det ikke var en av de kule sjåførene hadde jeg med en gang fått av beltet dersom det var på, bare for å sørge for bot til sjåføren. For the fun of it:P
Håpe det er mindre drittunger nå til dags
Sitat av Sinken Vis innlegg
Jeg tar veldig mye buss, og jeg mener nordmenn er minst like gretten...
Vis hele sitatet...
Jeg skal tråkke veldig forsiktig i denne diskusjonen, men av mine erfaringer så er nordmenn som oftest mer rappkjefta, mens innvandrere har lettere for å ty til fysiske ting. Har blitt kasta av bussen noen ganger for å snike (aldri fått bot fordi jeg har vært såpass ung), men alle gangene jeg har blitt kastet av har det vært av innvandrere. Nordmenn derimot snakker heller bare til folk, selv om de er flinke til å drite ut folk for ikke å kjøpe billett.
Sitat av Radium93 Vis innlegg
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10062371

Leste den artikklen på vg og jeg ble lettere forbanna. Kaste av en gutt på bussen fordi han ikke greier å ta på seg belte og i tillegg er lettere motorisk funksjonshemming. Sånt gjør meg litt sint. Har en bror med autisme så når folk med sånn lidelse blir behandlet annderledes fordi de er det blir jeg sint. Dem har ikke gjort noe galt.
Vis hele sitatet...
Så hva skulle sjåføren gjort, hadde han fysisk tvunget han nede i beltet hadde han sikkert blitt anklaget for overgrep, hadde han tatt seg tid med å ringe foreldrene hadde bussen blitt forsinket, noe som generelt sett er mer uheldig enn en unge, alene på busstasjonen. ungen er foreldrenes ansvar, ikke bussjåføren sitt, bussjåføren må forholde seg til reglene, som i dette tilfellet er at samtlige passasjerer skal ha på seg belte under bussturen.

Kjipt å høre om broren din, men bare fordi han er autist kan man ikke ta avgjørelser basert på enkeltindivider, uansett hvor funksjonshemmede de måtte være
Sist endret av panda123; 16. oktober 2012 kl. 17:21.
Sitat av TanteOlga Vis innlegg
siden jeg kan legge sammen to og to så skjønner jeg at dette garantert er en av de innvandrerne som ikke eier folkevett/folkesikk som av en eller annen grunn har startet i ett service yrke!

Hver gang jeg opplever frekke buss sjåfører så er det en innvandrer dessverre!

Gi fyren sparken
Vis hele sitatet...
Vær forsiktig med å dømme du. Mange nordmenn kjører buss og de er etter min erfaring mye frekkere enn innvandrere. Mennenesker er mennesker uansett om de er innvandrere eller ikke.
[quote=TanteOlga;2730441]nå tar jeg mye buss og har dårlig erfaring med innvandrere som bussjåfør, og alle som tar buss er nok enige med meg!


Har tatt buss hver dag siden jeg var ti, i forskjellige kommuner (på grunn av flytting og diverse) og kan LOVE deg at jeg ikke er enig med deg.
Sorry her altså, men det er så sinnsvakt mange drittunger som tar de skolebussene at jeg forstår bussjåføren. Alt fra hærverk, skriking og slosskamper.

Det er viktig å forstå at skolebussene ikke er en institusjon. Hvis vedkommende ikke er istand til å ta vare på seg selv, så bør man heller velge andre transportmuligheter, eller reise sammen med verge.
Broren var tydeligvis ikke voksen nok til å ta ansvaret her.

Det at man kan bli kastet av bussen er heller ingen nyhet. Det er den eneste sanksjonen de har, og skolene har også informert foreldrene om denne muligheten.

Det er selvfølgelig leit at det i dette tilfellet var snakk om et medisinsk problem, men når vedkommende ikke engang er istand til å forklare det for sjåføren så er det jammen ikke mye man kan forvente.
Sist endret av ZaiRoX; 16. oktober 2012 kl. 18:14.
Sitat av ZaiRoX Vis innlegg
Det er selvfølgelig leit at det i dette tilfellet var snakk om et medisinsk problem, men når vedkommende ikke engang er istand til å forklare det for sjåføren så er det jammen ikke mye man kan forvente.
Vis hele sitatet...
Veldig få unger rundt 8års alderen som faktisk står å diskuterer mot en hissig bussjåfør da.
Nedsatte motoriske funksjoner eller ei.
Sist endret av Bombasa; 16. oktober 2012 kl. 18:19.
Sitat av Kjøtt Vis innlegg
Så flink du er til å legge sammen to og to!

Burde jo gå greit å sende gutten med buss selv om han av og til sliter med å knipse på sæla?

Det er bussjåføren sin feil når han ber gutten gå av bussen. Oppdragne drittunger på bussen er jo faen meg ikke 8 år.

Huh?
Vis hele sitatet...
Jeg sier det samme til ditt innlegg. Huh?

Forskjell på å få av seg en ryggsekk og ta på seler.

Den siste setningen din er jo bare helt uforståelig..
Må si meg enig i at det er ofte nordmenn som er frekkere her jeg tar buss også, når jeg gjorde det en gang i tiden. Selvom innvandrere kanskje virker mer sure, så er nordmennene frekkere synes jeg, i form av kommentarer osv.

Men som sagt ovenfor, mennesker er mennesker, alle har dårlige dager, og sjåfører er ikke immune mot dritt / kødding fra passasjerer heller, så at de blir litt lei mot slutten av dagen skal man heller ikke se bort ifra.

Men derimot synes jeg saken er litt to-sidet, om sjåføren hadde begynt å klå på ungen for å få på beltet, så kunne noen ha missforstått dette, og det kunne blitt like værre, om ikke værre. Men samtidig, så burde han kanskje ikke satt ungen fra seg et sted?
Sitat av TanteOlga Vis innlegg
feks har bare positive opplevelser med taxi og innvandrere
Vis hele sitatet...
De finner alltid frem fortere enn norske som kjører taxi!

men On-Topic:

Uansett om kidden var funksjonshemmet eller ikke er det helt uakseptabelt og sette igjen en 8 år gammel kid ved et buss-stopp!

Da burde jo heller sjåføren satt han av ved skolen eller, hvorfor ikke bare la han sitte på dit han skal?
Sitat av iSkurk Vis innlegg
De finner alltid frem fortere enn norske som kjører taxi!

men On-Topic:

Uansett om kidden var funksjonshemmet eller ikke er det helt uakseptabelt og sette igjen en 8 år gammel kid ved et buss-stopp!

Da burde jo heller sjåføren satt han av ved skolen eller, hvorfor ikke bare la han sitte på dit han skal?
Vis hele sitatet...


Fordi det er ulovlig.
Hvis ikke gutten har på seg belte risikerer han å få bot,prikker og kanskje miste jobben.

Kan også nevne at jeg har tatt skolebuss i 7 år, og blidt bedt om å ta på meg belte maks 5 ganger..
Og da har han bare sagt over høytalerne at det er påbudt med belte.