Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 6963
Hei! Jente 18 her. Jeg har et veldig irriterende problem: jeg blir ikke høy! Jeg har prøvd brunt og grønt. Både i bong, i brownies (ikke brunt), i joint og har faktisk spist det på pizza. Jeg har vell prøvd det rundt 8 ganger ca. Det eneste som skjer er at etter noen trekk så kjenner jeg en følelse i kroppen, men, de varer i bare noen minutter.. Etter det så føler jeg meg helt normal igjen.
Kan heller ikke si at det var fordi det var dårlig kvalitet, da de andre som har gjort det med meg har vært grisefjerne.

Har sluttet å røyke nå, så liksom ikke helt vitsen. Men, er det noen andre der med lignende erfaringer? Hadde vært gøy å klare å oppleve den gode rusen alle snakker om. Men, sånn som det ser ut nå så blir det ikke å skje.
en kompis av meg slet med det samme før, han kjente "ingenting" til hans 5. gang og selv da var det en "svak" buzz som han sa. Jeg og han tror det er at han har for store forventninger til rusen og legger listen ganske høyt
sier at det er det samme tilfellet, men ville dele det
Hadde sjæl ganske høye forventninger til rusen og et tips er å ikke stresse og vente på at rusen kommer. Når jeg røyker hitter det ikke alltid med en gang, men etter 10 min
Jeg har også opplevd det, men etter noen ganger så funka det. Måtte på en måte "innrøykes" før det begynte å funke:P Sånn var det etter jeg hadde en lang pause også..
Trådstarter
17 3
Sitat av panda123 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Tusen takk, var egentlig ikke klar over den tråden der
Det er ikke noe galt med deg. Enten så røyker du dritt eller så forventer du for mye av cannabisen. Man får ikke halliser og ukontrollert latterkick som på film.
Sitat av Muradi Vis innlegg
halliser og ukontrollert latterkick
Vis hele sitatet...
Dette kan imidlertid forekomme, da spesielt det sistnevnte. Sist gang jeg røyket begynte jeg å le av noe og klarte ikke stoppe på kanskje 30 sekunder. En gang jeg røyket under en syretur, så lo jeg i flere timer...
Ikke undervurder Cannabis. Mitt første møte med det grønne ble en helt ubeskrivelig skremmende opplevelse. http://freak.no/forum/showthread.php?t=213626.

Latterkick forekommer veldig, veldig ofte. Vi får stort sett tak i gode produkter men det kan jo hende det er litt set og setting også. Samt at vi alle reagerer individuelt.
Trådstarter
17 3
Sitat av Muradi Vis innlegg
Det er ikke noe galt med deg. Enten så røyker du dritt eller så forventer du for mye av cannabisen. Man får ikke halliser og ukontrollert latterkick som på film.
Vis hele sitatet...
Tja, har heller ikke sagt at jeg tror det? Forventer egentlig ingenting.Og jeg fortalte også at det jeg har røyket/spist ikke er noe dårlig tjall, da de andre har blitt helt fjerne. Skal legge til at disse også røyker regelmessig
Sitat av Tawon Vis innlegg
Dette kan imidlertid forekomme, da spesielt det sistnevnte. Sist gang jeg røyket begynte jeg å le av noe og klarte ikke stoppe på kanskje 30 sekunder. En gang jeg røyket under en syretur, så lo jeg i flere timer...
Vis hele sitatet...
Hallusinasjoner får man normalt sett ikke av vanlig, naturlig cannabis. Synsforstyrrelser og svake visuelle effekter er fullt mulig. Og når det kommer til latterkick, så er vel det kanskje veldig inviduelt. Finnes mange som får latterkick uten å ha vært påvirket av stoff i det hele tatt. Det jeg prøver å komme fram til, er at cannabis ikke funker slik som på "That 70s Show", med mindre man går inn for det.
Trådstarter
17 3
Beklager for dårlig rettskriving! Var litt trøtt når jeg skrev
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hallusinasjoner får man normalt sett ikke av vanlig, naturlig cannabis. Synsforstyrrelser og svake visuelle effekter er fullt mulig. Og når det kommer til latterkick, så er vel det kanskje veldig inviduelt. Finnes mange som får latterkick uten å ha vært påvirket av stoff i det hele tatt. Det jeg prøver å komme fram til, er at cannabis ikke funker slik som på "That 70s Show", med mindre man går inn for det.
Vis hele sitatet...
Jeg forstod hva du mente, derfor jeg brukte ordene kan og imidlertid. Synes forsåvidt at 70's fremstiller effektene ganske greit, om det er "røykesirkelen" du tenker på. De er omtåket, kommer med tullete kommentarer og er fnisete. Til syvende og sist er effektene høyst individuelle, som du er inne på.
Trådstarter
17 3
Beklager for en litt rotete tråd! Dette er min første post, og er ikke helt kjent med systemet her
Sitat av Tawon Vis innlegg
Jeg forstod hva du mente, derfor jeg brukte ordene kan og imidlertid. Synes forsåvidt at 70's fremstiller effektene ganske greit, om det er "røykesirkelen" du tenker på. De er omtåket, kommer med tullete kommentarer og er fnisete. Til syvende og sist er effektene høyst individuelle, som du er inne på.
Vis hele sitatet...
Tenkte mest på de sinnsyke hallisene de får når de ble busted av foreldrene. Veggene går alle veier og helt disconnected fra virkeligheten. Det er noe jeg opplever når jeg tar store doser sopp og mxe.

Sitat av Smeila Vis innlegg
Beklager for en litt rotete tråd! Dette er min første post, og er ikke helt kjent med systemet her
Vis hele sitatet...
Synes du har en helt grei standard til å være ny her. nFF er ikke som andre forum.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Ta frem bongen og mekk opp en toer som du fyrer opp på så kort tid du klarer, og dra alle bong trekkene ned så godt du kan og hold de inne en liten stund før du blåser ut.... Hvis ikke du smelter gjennom soffaen din av det så er du antageligvis immun eller har fått apebæsj med hasj lukt... :P
hadde ikke forventa noe rus i det hele tatt min første gang, men ble ballefjern
og satt og lo av en venninne et par timer.
Har ikke lest tidligere innlegg pga. dårlig tid men jeg vil tro at du muligens har en "psykisk-blokk" på rusen din. Altså at du har såpass lite tro på det at du rett og slett ikke får noe form for effekt.
Enten det eller så røyker du noe dritt, prøv deg på en annen selger?
Trådstarter
17 3
Sitat av shallabaiz Vis innlegg
Har ikke lest tidligere innlegg pga. dårlig tid men jeg vil tro at du muligens har en "psykisk-blokk" på rusen din. Altså at du har såpass lite tro på det at du rett og slett ikke får noe form for effekt.
Enten det eller så røyker du noe dritt, prøv deg på en annen selger?
Vis hele sitatet...
Det kan godt hende. Kan legge til at jeg hadde det sånn med alkohol også, i starten. Fikk nesten ingen effekt. Men, etter en stund ble det bedre. Kan også nevne at jeg har brukt poppers en gang (dette var faktisk ved et uhell) og jeg merket heller ikke noe av det, mens alle de andre satt i sin egen verden.
TS: Du må slappe helt av. Du har bearbeidet en psykisk sperre.
Meg, som mange andre var dårlige til å trekke inn de første gangene. Trekk all røyken langt ned, hold det litt nede, og pust det sakte ut. Fyll også bongen helt tett med røyk, så du vet at du har fått et ordentlig trekk. Ikke la de andre få første, andre og tredje trekket i en bong før deg, så du bare røyker aske hver gang.

Hvor mye røyker du hver gang? det kan være at dine venner har lav toleranse og blir kjempe stein etter mindre dose enn hva som er vanlig. Det kan også være at du røyker dritt-hasj.

Jeg foreslår at du tenker over hvordan du gjør det neste gang, prøver å bruke nye teknikker og ser om det er noe som er bedre.

Og, dette er ikke en hard rus. Mange av mine venner som har prøvd første gangen ser stein ut, og prater langsomt, men sier at de ikke har fått "effekt". Det kan være at dine venner overdriver litt, og går med på leken til rusen veldig lett, og da kan det være vanskelig for deg å se for deg at du er like ruset som dem.

Bong er helt klart best for nybegynnere. Prøv pot som er grodd i Norge, av noen som virkelig kan gro.
Lykke til videre! du vil få det til snart, alle gjør det!
Trådstarter
17 3
Sitat av RealistDrømmer Vis innlegg
TS: Du må slappe helt av. Du har bearbeidet en psykisk sperre.
Meg, som mange andre var dårlige til å trekke inn de første gangene. Trekk all røyken langt ned, hold det litt nede, og pust det sakte ut. Fyll også bongen helt tett med røyk, så du vet at du har fått et ordentlig trekk. Ikke la de andre få første, andre og tredje trekket i en bong før deg, så du bare røyker aske hver gang.

Hvor mye røyker du hver gang? det kan være at dine venner har lav toleranse og blir kjempe stein etter mindre dose enn hva som er vanlig. Det kan også være at du røyker dritt-hasj.

Jeg foreslår at du tenker over hvordan du gjør det neste gang, prøver å bruke nye teknikker og ser om det er noe som er bedre.

Og, dette er ikke en hard rus. Mange av mine venner som har prøvd første gangen ser stein ut, og prater langsomt, men sier at de ikke har fått "effekt". Det kan være at dine venner overdriver litt, og går med på leken til rusen veldig lett, og da kan det være vanskelig for deg å se for deg at du er like ruset som dem.

Bong er helt klart best for nybegynnere. Prøv pot som er grodd i Norge, av noen som virkelig kan gro.
Lykke til videre! du vil få det til snart, alle gjør det!
Vis hele sitatet...
Som sagt så har jeg prøvd og spise, røyke fra joint og bong. Jeg har toppen brukt 1g, men, ligger rundt 0,5 til vanlig.
Har kun prøvd bong en gang, så kanskje dette er noe som skal prøves enda en siste gang? Som sagt så ser jeg egentlig ikke vitsen med å kaste bort masse penger på noe jeg ikke noe ut av, dermed tror jeg at dette kanskje kommer til å bli siste gang.

Jeg røyker ikke til vanlig (tobakk), så teknikken min er ikke helt potent, så det kan også være en grunn. Noe jeg er veldig klar over selv.
Sitat av Smeila Vis innlegg
Som sagt så har jeg prøvd og spise, røyke fra joint og bong. Jeg har toppen brukt 1g, men, ligger rundt 0,5 til vanlig.
Har kun prøvd bong en gang, så kanskje dette er noe som skal prøves enda en siste gang? Som sagt så ser jeg egentlig ikke vitsen med å kaste bort masse penger på noe jeg ikke noe ut av, dermed tror jeg at dette kanskje kommer til å bli siste gang.

Jeg røyker ikke til vanlig (tobakk), så teknikken min er ikke helt potent, så det kan også være en grunn. Noe jeg er veldig klar over selv.
Vis hele sitatet...
Hvis du virkelig har lyst til å bli fjern så kjøper du deg en 20 pack med røyk og får dreisen på det å inhalere. Deretter kjøper du deg noe bedre hasj så får du sikkert effekt

Men, jeg syntes du burde droppe det. Folk kan lett bli litt for glad i rusen selv om det ikke er fysisk avhengighetskapende.
Sist endret av Mofse; 13. oktober 2012 kl. 01:31.
Muradi: Jeg har prøvd flere ulike typer rusmidler enn jeg kan telle på alle mine ti fingre, flere ganger enn jeg greier å huske. Kun Cannabis har stengt meg inne i en surrealistisk, konstruert virkelighet (vel, i mitt hode) der alt hakket, alle minner ble visket ut og kjeften min smeltet. I den situasjonen var jeg totalt hjelpeløs og koblet fra virkeligheten. På 4 gram sopp, på Oslo City, mens veggene rundt meg dannet hurtige mønstre av blomster, ble jeg bare ekstremt gretten, litt engstelig og ville hjem. Dette var kun ett av mange eksempler, dog. Hovedpoenget er som alltid at man ikke skal undervurdere effekten av noen stoffer. Jeg mener, det er jo noen som reagerer helt voldsomt på kaffe. Jeg på min side kan helle i meg 3x espresso hele dagen.
Som mange sier, så er det jo egentlig ikke vitsen å prøve igjen om du ikke får det til.
Men, jeg sluttet å drikke når jeg prøvde cannabis fordi det er dobbelt så billig moro. 50-100 kroner for å ha en rågøy kveld er ikke mye. Jeg tviler på at du hadde angret på å få til å bli høy en kveld. Det å ikke røyke igjen fordi du kan risikere å få en vond opplevelse er ikke noe jeg ville tatt i betraktning, selv om ja, man skal ikke leke med rusmidler.
Gidder ikke å opprette en ny tråd, men tenker å stille et par spørsmål.

Kompisen min røyka for første gang forleden. Første gang røyket han grønt av høy kvalitet. (<.< see what i did there?)
Men uansett, det skjedde ingenting ved første trekk. Andre trekk ble han så sinnsykt stein at han klarte bare å sikle og se ut i verdensrommet. Da han "kom ned" 5 min etterpå var han KLIN edru. Han fortalte at han akuratt hadde sitti å sett ned på jorda i fem minutter. Dette skjedde etter hvert trekk. 5 min etter hvert trekk var han klin edru.

Men, 15 min etter han ble edru muncha han pizza som en gud. Til og med en pizza han ikke kunne funnet på å spise til vanlig. Ellers var alt som normalt i hodet hans. Jeg var drithøy, og satt å spurte "Serr? O.o" i en time etterpå.. xD

Hva kan dette komme av? Rent fysisk, hva skjedde? Canabinole stoffer fester seg jo til reseptorene i hjernen, og der er de gjerne i et par timer før de løsner. Hvorfor baila de etter 5 min?

Kanskje det var en liten blanding av Cannabinole stoffer og plausibo effect?

Nå i ettertid har han blitt møkkstein over lengre tid slik som meg.
Den gutten der har ALDRI røyka dårlig shit.. Litt missunnelig er jeg jo, som 14 åring var jeg nødt til å hooke ræva shit og har bygd meg opp. Han har bare fått det beste av det beste fra dag èn. xD
Sist endret av elytsmoorhs; 14. oktober 2012 kl. 00:35.
Parkettetterligning
Selv fikk jeg ikke funk før 6 gang. Og fra da ble tolleransen dårligere og dårligere. Nå blir jeg fortere fjern enn alle jeg kjenner. Er egentlig bare å fortsette. Føles kanskje håpløsat ut men vil nok komme etter hvert.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Muradi: Jeg har prøvd flere ulike typer rusmidler enn jeg kan telle på alle mine ti fingre, flere ganger enn jeg greier å huske. Kun Cannabis har stengt meg inne i en surrealistisk, konstruert virkelighet (vel, i mitt hode) der alt hakket, alle minner ble visket ut og kjeften min smeltet. I den situasjonen var jeg totalt hjelpeløs og koblet fra virkeligheten. På 4 gram sopp, på Oslo City, mens veggene rundt meg dannet hurtige mønstre av blomster, ble jeg bare ekstremt gretten, litt engstelig og ville hjem. Dette var kun ett av mange eksempler, dog. Hovedpoenget er som alltid at man ikke skal undervurdere effekten av noen stoffer. Jeg mener, det er jo noen som reagerer helt voldsomt på kaffe. Jeg på min side kan helle i meg 3x espresso hele dagen.
Vis hele sitatet...

Dette er jo ikke normale effekter du får av cannabis, er det vel? Høres mer ut som bivirkninger eller psykose. Har opplevd lignende, men bare på syntetiske produkter.
Jeg orker ikke å lese igjennom hele tråden, men TS:

Om man ikke får i seg Omega 3, så kan det faktisk resultere i at man ikke blir beruset på cannabis. Du kan google det om du vil ha en nærmere forklaring. Om du ikke spiser riktig, og ikke får i deg Omega 3, så skal det være mulig å ikke bli fjern.

Det kan jo selvfølgelig være at du ikke klarer i inhalere korrekt osv osv osv, men om du har prøvd 8 ganger uten hell, da vil jeg tro at det er noe "gale" med deg. Granny Storm crow har mangen gode svar, google gjerne det også
Trådstarter
17 3
Sitat av SeReNiiTy Vis innlegg
Jeg orker ikke å lese igjennom hele tråden, men TS:

Om man ikke får i seg Omega 3, så kan det faktisk resultere i at man ikke blir beruset på cannabis. Du kan google det om du vil ha en nærmere forklaring. Om du ikke spiser riktig, og ikke får i deg Omega 3, så skal det være mulig å ikke bli fjern.

Det kan jo selvfølgelig være at du ikke klarer i inhalere korrekt osv osv osv, men om du har prøvd 8 ganger uten hell, da vil jeg tro at det er noe "gale" med deg. Granny Storm crow har mangen gode svar, google gjerne det også
Vis hele sitatet...

Oi... spiser faktisk ikke noe fisk, da jeg bor alene og egentlig foretrekker vanlig kjøtt. Men, hva er begrunnelsen på dette? Hvorfor er det sånn at Omgea 3 skal ha noe å si?
Hei.

Syntes det er veldig rart at du ikke engang har fått effekt av å spise det.
(Selv har jeg kun fått kraftig rus av å spise det)

At du ikke får rusen du ønsker å oppleve kan skyldes flere ting, blant annet:
- Dårlig hasj
- For lite hasj
- At du gjerne ikke trekker skikkelig ned?


Jeg vil ikke tro at dine forventninger ikke skulle kunne måle seg med en god hasjrus, da denne kan være ganske intens- og ikke minst godt merkbar.

Dersom lungene dine er vant til å innhalere røyk, prøv å lag en stor bonge av en 1,5 liters flaske. Mekk opp 0,3/0,4 god hasj og fyr alt ned i så mange ves du foretrekker. Fyll flasken tykt med røyk, trekk alt ned, og hold det nede så lenge du klarer.

Hvis ikke engang dette hjelper, så ER det rett og slett hasjen som er crap...Noe annet du kan prøve, er å lage brownies (en vanlig pakke man kjøper på butikken) og smelte en enda større "dose" hasj i smøret.

Jeg tviler på at du er immun mot rusen
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Gidder ikke å opprette en ny tråd, men tenker å stille et par spørsmål.

Kompisen min røyka for første gang forleden. Første gang røyket han grønt av høy kvalitet. (<.< see what i did there?)
Men uansett, det skjedde ingenting ved første trekk. Andre trekk ble han så sinnsykt stein at han klarte bare å sikle og se ut i verdensrommet. Da han "kom ned" 5 min etterpå var han KLIN edru. Han fortalte at han akuratt hadde sitti å sett ned på jorda i fem minutter. Dette skjedde etter hvert trekk. 5 min etter hvert trekk var han klin edru.

Men, 15 min etter han ble edru muncha han pizza som en gud. Til og med en pizza han ikke kunne funnet på å spise til vanlig. Ellers var alt som normalt i hodet hans. Jeg var drithøy, og satt å spurte "Serr? O.o" i en time etterpå.. xD

Hva kan dette komme av? Rent fysisk, hva skjedde? Canabinole stoffer fester seg jo til reseptorene i hjernen, og der er de gjerne i et par timer før de løsner. Hvorfor baila de etter 5 min?

Kanskje det var en liten blanding av Cannabinole stoffer og plausibo effect?

Nå i ettertid har han blitt møkkstein over lengre tid slik som meg.
Den gutten der har ALDRI røyka dårlig shit.. Litt missunnelig er jeg jo, som 14 åring var jeg nødt til å hooke ræva shit og har bygd meg opp. Han har bare fått det beste av det beste fra dag èn. xD
Vis hele sitatet...
i see what you did there! nice.
Har du røyket salvia x140 av den bongen? hvis han da får første trekket kan han nok ha turet på salvia faktisk, haha.
Det kan minne en smule om da jeg røyket mine første ganger. Jeg spiste og fikk rus etter bare 5 minutt. Når jeg gikk hjem til mine foreldre en time etterpå var rusen borte. Men det hørtes jo veldig ekstremt ut i hans tilfelle da. At han muncher som en gud er bare døds morsomt å lese. Jeg har opplevd å spise kaviar når jeg er høy, noe av det kvalmeste jeg vet om, og fremdeles har jeg bare spist og spist fordi det er det jeg har blitt servert. Haha.

trappetryne: Jeg blir også bare høyere og høyere for hver gang. I begynnelsen likte jeg bare å se på at alle ble høyere enn meg, men nå er jeg det jeg som sitter og ler av alt og alle mens de ser på meg. Hehe.

SeReNiiTy og TS: Kjøtt har ihvertfall ingenting med dette å gjøre, men ja, fisk er kjempe viktig. Jeg har vært vegetarianer, spist fisk en gang i uken og blitt kjempe høy hver gang.

Hygge: Du har mange gode poenger. God post!

TS: jeg tror retten og sletten at du ikke inhalerer på riktig måte. Bruk bong neste gang, uansett. Samle så mye røyk i bongen at det ikke er plass til mer før du trekker ned. Trekk røyken så langt ned at du kjenner det flyter rundt i lungene dine. Hold det der i 10 sekund, og pust sakte ut. Du må merke noe, eller så skjønner jeg ingenting.
Sist endret av RealistDrømmer; 19. oktober 2012 kl. 18:42.
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Sist gang jeg hørte "Jeg blir aldri høy" fikk jeg kjerringa så fjern at hun var helt uten stand til å ta vare på seg.

Man ber jo litt om det og, når man sier det til en som er rutt på pipa.
Navbruker fra Moss
Sitat av DildoJames Vis innlegg
Sist gang jeg hørte "Jeg blir aldri høy" fikk jeg kjerringa så fjern at hun var helt uten stand til å ta vare på seg.

Man ber jo litt om det og, når man sier det til en som er rutt på pipa.
Vis hele sitatet...
be hu suge på et par blå før a tar noen trekk så blir hu fjern som f
Sitat av Smeila Vis innlegg
Oi... spiser faktisk ikke noe fisk, da jeg bor alene og egentlig foretrekker vanlig kjøtt. Men, hva er begrunnelsen på dette? Hvorfor er det sånn at Omgea 3 skal ha noe å si?
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke gi deg et ordentlig svar på dette, da jeg ikke har undersøkt det nærmere. Du kan jo som sagt undersøke det nærmere om du ønsker, men Omega 3 ville jeg tatt uansett, da det er en essensiell fettsyre.

Håper du finner ut av det!
Trådstarter
17 3
Update: Har funnet ut at det som kun funker på meg foreløpig er brunt.
Holdt meg bare til grønt før, men, det ga ingen rus i det heletatt.
Det skal ikke være noen forskjell på brunt og grønt. Det er cannabis med samme cannabinoider. Det eneste som kan være om du har nå suksessfult blitt ruset, er at du har gjort det riktig...
Godt å høre at det funker nå TS
Det hadde vært gøy med en rapport. Hvordan følte du deg når du har fått rus etter x-antall forsøk?

Det finnes mye drittpot i Norge, men bra pot skal du nok bli mega høy på.
samme problem her.. Har røyket det nærmere 20 ganger. Jeg får effekt altså, men den er langt ifra behagelig.. eller, det har jo vært det noen av gangene, er jo det som er grunnen til at jeg fortsatte. Men problemet er at jeg ikke får noen avslappende rus som jeg kjenner i kroppen.. har prøvd både sativa og indica (henholdsvis grønt og brunt).. til og med sistnevnte gir meg bare ett realt tankekjør, og jeg får en ekkel følelse av at jeg ikke eksisterer. Litt vanskelig å forklare :P
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
samme problem her.. Har røyket det nærmere 20 ganger. Jeg får effekt altså, men den er langt ifra behagelig.. eller, det har jo vært det noen av gangene, er jo det som er grunnen til at jeg fortsatte. Men problemet er at jeg ikke får noen avslappende rus som jeg kjenner i kroppen.. har prøvd både sativa og indica (henholdsvis grønt og brunt).. til og med sistnevnte gir meg bare ett realt tankekjør, og jeg får en ekkel følelse av at jeg ikke eksisterer. Litt vanskelig å forklare :P
Vis hele sitatet...
Det er så klart mange ting som er med å påvirker om man får en bra opplevelse. Kanskje denne rusen rett og slett ikke er noe for deg, men helst vil jeg tro at du ikke har vært i de beste forholdene. Prøv å røyk kvalitet, helt alene, med munchies, underholdning og te-lys. Eller gjør hva enn du digger å gjøre, prøv det når du er høy.
Sist endret av RealistDrømmer; 21. oktober 2012 kl. 19:47.
Sitat av Smeila Vis innlegg
Hei! Jente 18 her. Jeg har et veldig irriterende problem: jeg blir ikke høy! Jeg har prøvd brunt og grønt. Både i bong, i brownies (ikke brunt), i joint og har faktisk spist det på pizza. Jeg har vell prøvd det rundt 8 ganger ca. Det eneste som skjer er at etter noen trekk så kjenner jeg en følelse i kroppen, men, de varer i bare noen minutter.. Etter det så føler jeg meg helt normal igjen.
Kan heller ikke si at det var fordi det var dårlig kvalitet, da de andre som har gjort det med meg har vært grisefjerne.

Har sluttet å røyke nå, så liksom ikke helt vitsen. Men, er det noen andre der med lignende erfaringer? Hadde vært gøy å klare å oppleve den gode rusen alle snakker om. Men, sånn som det ser ut nå så blir det ikke å skje.
Vis hele sitatet...
Må nokk si at de du har vert med har opplevd en plasebo effekt, du er IKKE imun mot thc Var i trondhjem og kjøpte en som sku vere det beste der på år, an SØØØØG I bergen er det masse boss og men gjelder bare og finne seg en eldre ordning, ikke kjøp av undommer, de blir lurt til det dårligste uansett Kjøper selv av et eldre ektepar fra danmark, er storfornøyd hver gang.. Først gang du røyker skal det funke ekstra sterkt, så om du ikke merket noe etter 4 minutter? sorry, du røykte ikke ekte greier.. mvh

Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
samme problem her.. Har røyket det nærmere 20 ganger. Jeg får effekt altså, men den er langt ifra behagelig.. eller, det har jo vært det noen av gangene, er jo det som er grunnen til at jeg fortsatte. Men problemet er at jeg ikke får noen avslappende rus som jeg kjenner i kroppen.. har prøvd både sativa og indica (henholdsvis grønt og brunt).. til og med sistnevnte gir meg bare ett realt tankekjør, og jeg får en ekkel følelse av at jeg ikke eksisterer. Litt vanskelig å forklare :P
Vis hele sitatet...
forrskjelden på brunt og grønt er ikke indica og sativa, kan få hasj i begge. indica er kroppsrus, sativa er hoderus (høy).. hybrid er det vanligste.. vill ikke si noe du ikke vil høre, men de som sliter psykisk av thc har somoftest en underliggende psykisk lidelse fra før av desverre. Thc endrer ikke tankegangen din, du har de samme meninger og standpunkter før og etter et blås De som er foreksempel utro og skylder på at de var skev, haha, les en bok..

Sitat av Smetown Vis innlegg
Hvis du virkelig har lyst til å bli fjern så kjøper du deg en 20 pack med røyk og får dreisen på det å inhalere. Deretter kjøper du deg noe bedre hasj så får du sikkert effekt

Men, jeg syntes du burde droppe det. Folk kan lett bli litt for glad i rusen selv om det ikke er fysisk avhengighetskapende.
Vis hele sitatet...
100% enig der
kew87: Jeg skulle gitt deg 10 kvalitetspoeng på den posten om det hadde gått ann.

Jeg trodde alle ble snille når de er høy, før en gang en venn av meg ble helt ubegripelig plagsom. Det var bare irritasjon og plaging hele kvelden. Aldri røyket med han siden
Også kjenner jeg folk som kan virke "tøffe" og barske, men når de er høy så deler de munchies og ler av stoler. Cannabis kan være med å forklare hvem man er, og kan ofte løsne opp en mur i et vennskap.
Sitat av kew87 Vis innlegg
forrskjelden på brunt og grønt er ikke indica og sativa, kan få hasj i begge. indica er kroppsrus, sativa er hoderus (høy).. hybrid er det vanligste.. vill ikke si noe du ikke vil høre, men de som sliter psykisk av thc har somoftest en underliggende psykisk lidelse fra før av desverre. Thc endrer ikke tankegangen din, du har de samme meninger og standpunkter før og etter et blås De som er foreksempel utro og skylder på at de var skev, haha, les en bok..
Vis hele sitatet...

Jo visst, er klar over forskjellen på indica og sativa altså. Gjorde det bare klart at det var jay når jeg røyket sativa og brunt når det var indica . Og ja, skjønner det du sa om underliggende psykiske lidelser. (har ingen mentale lidelser.. foreløpig). Men kanskje psykedelika ikke er noe for meg? Vet bare at når jeg røyker, så er effekten på meg noe som minner mer om det man får på hallusinogen enn en avslappende rus (selv om det er indica). Alt virker rett og slett mye mer trippy enn det jeg forventer av pot, og det skal nærmest ingen mengde til før eg tar av, verken på salvia eller brunt/grønt.

Sitat av RealistDrømmer Vis innlegg
Det er så klart mange ting som er med å påvirker om man får en bra opplevelse. Kanskje denne rusen rett og slett ikke er noe for deg, men helst vil jeg tro at du ikke har vært i de beste forholdene. Prøv å røyk kvalitet, helt alene, med munchies, underholdning og te-lys. Eller gjør hva enn du digger å gjøre, prøv det når du er høy.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat det jeg har lurt på selv. Det kan jo bare være psyken, altså at jeg bekymrer meg for hvordan jeg skal reagere, og dermed skaper en ond sirkel der jeg tenker på det, og så får jeg noia :P Jeg prøvde jo salvia og diphenhydramine (deliriant) FØR pot. Dårlig start!, og det at jeg bestemte meg for å være alene under salvia trippen var mildt sagt idiotisk av meg, spesielt med tanke på at det var det første jeg prøvde :>... skal sies at jeg fikk noe som jeg opplevde som salvia-flashbacks de 2-3 første gangene jeg røyket weed, og kanskje derfor i større grad forbinder rusen med noe negativt.
Føler at det gradvis forbedrer seg for hver gang jeg røyker tho.
stonerchick
8 0
jeg tror hvis man skal begynne å bli rusa av å røyke hasj / weed, så må lungene og halsen bli litt "innrøykt" først. jeg merka ingen rus de første kanskje 10 gangene jeg røyka, men når jeg tenker over det nå klarte jeg liksom ikke å trekke det ned i lungene den gangen. jeg røykte ikke vanlige sigaretter før det, så var sikkert derfor jeg ikke klarte å trekke skikkelig. nå kan jeg derimot bli grisefjern av 1 joint (hvis det er bra shit). la det gå noen ganger til, du blir garantert stein etter hvert.
Sitat av Salsera Vis innlegg
jeg tror hvis man skal begynne å bli rusa av å røyke hasj / weed, så må lungene og halsen bli litt "innrøykt" først. jeg merka ingen rus de første kanskje 10 gangene jeg røyka, men når jeg tenker over det nå klarte jeg liksom ikke å trekke det ned i lungene den gangen. jeg røykte ikke vanlige sigaretter før det, så var sikkert derfor jeg ikke klarte å trekke skikkelig. nå kan jeg derimot bli grisefjern av 1 joint (hvis det er bra shit). la det gå noen ganger til, du blir garantert stein etter hvert.
Vis hele sitatet...
Ja, du har nok rett i det at kroppen må bli vandt med stoffene før den vil akseptere dem. Ja, jeg blir også grisefjern av én joint. Det hender jeg deler en joint med 4-5 andre og blir kjempe høy av det også.
For min del så ble jeg fjern den første gangen jeg røykte. Inhalerte forresten som en drita tolvåring uten at det hadde noe å si.

Individuelt?

Ja, det kan man si. Likevel råder jeg at man er kritisk det hva man faktisk velger å røyke. Finnes sikkert veldig mye søppelprodukt der ute i den store verdenen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Når vi er en gjeng på, tja, la oss si fire. Da pleier vi rett og slett bare å lage en skikkelig overvektig tjukkas av en spliff. Blir fjern allerede etter de første trekkene. Etter hvert som man kommer litt inn i det ser man hva slags produkter som er gode eller ei. Det er ikke alltid så lett å sette seg inn i når man er helt ny på det.
Det er ikke så uvanlig å ikke få effekt i begynnelsen. Jeg gjorde heller ikke det.
Første gang jeg fikk effekt rulla ei veninne en spliff uten tobakk. Det var vell 4. ganga eller noe. Jeg ble fjern. Skjønte ingenting, hadde aldri opplevd noe lignende, det var helt nytt for meg. Må inrømme at jeg ble litt redd for jeg var ikke kjent med dette. Etter en 20 minutters tid begynte jeg å skjønne at jeg var rusa og det går faktisk over, da hadde jeg ikke noia lenger.

Tror nok du får effekt om du prøver igjen, med ordentlige varer og bra mekking