Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 4074
Jeg er ei jente som var på en slags fest igår kveld, mange folk som samles ved et tjern på det stedet jeg bor. De fleste drakk der og jeg var nok den eneste som ikke drakk. Så klart ble det noe bråk og plutselig så var det meg det handlet om, jeg ville ikke ha noe bråk og jeg prøvde hele tiden å trekke meg unna. Hu som var sur på meg gikk hele tiden på meg og dyttet meg bortover, henne hadde også to venniner som hjalp hun. I det hun driver å dytter meg nedover en bakke som jeg eder opp med å gå baklengs så detter jeg i slutten av bakken. Da blir jeg der etter sparket av de tre jentene mens jeg ligger nede, noen kommer og hjelper meg opp mens noe andre igjen dytter unna de tre jetene som var fast bestemt på å banke meg. Det var en god del med folk på dette stedet og de fleste gikk på skolen min, og det var så klart et par stykker som ikke ville atdet skulle bli noe bråk og prøvde å hjelpe meg litt unna. De fleste som hadde drukket mye hadde jo veldig lyst til å se en så kalt "bitch fight" da. Etter jeg blir hjulpet opp så fortsetter jeg å prøver å komme meg unna, men til ingen lykke hu ene jeta følger etter meg, fortsetter å dytte meg bortover, til vi da ender ved en utedo, vi står uten for der en god stund og hu driver å dytter meg inntil veggen. De fleste folkene følger etter og noen tar til og med bagen min og prøver å kaste den opp på taket av ute doen. Hu som står å dytter meg inntill veggen er rasende og tar kvelertak på meg, jeg prøver da å få hånden hennes unna, hu slår meg flere ganger i fjeset og kjeven, en gang i tinigen noe jeg merket meget godt. Hun står å truer med å knuse trynet mitt og slike ting og jeg sier flere ganger at jeg ikke vil ha noe bråk noe hun tydligvis ville, til slutt så kommer jeg meg bort derifra, men jeg var veldig rystet over hele hendelsen og vil ikke ha noe med de å gjøre, og jeg tviler på at dette var siste gangen.... Kan dette annmeldes? hva skjer hvis jeg i så tilfellet annmelder hendelsen?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
selvfølgelig kan og bør du anmelde saken.

om du hadde noen på "din" side så oppnevner du dem som vitner i saken, og de vil bli kontaktet av politiet for avhør enten på politistasjonen eller via telefon.
det er selvfølgelig en sjangse for at saken blir henlagt, men det burde ikke avskrekke deg for å anmelde denne episoden.

slik oppførsel skal ikke tolereres.
Trådstarter
7 0
Sitat av somnium Vis innlegg
selvfølgelig kan og bør du anmelde saken.

om du hadde noen på "din" side så oppnevner du dem som vitner i saken, og de vil bli kontaktet av politiet for avhør enten på politistasjonen eller via telefon.
det er selvfølgelig en sjangse for at saken blir henlagt, men det burde ikke avskrekke deg for å anmelde denne episoden.

slik oppførsel skal ikke tolereres.
Vis hele sitatet...
Setter stor pris på svaret. Jeg lurer vel mest på hva som skjer med de det gjelder hvis jeg anmelder dette? De vil jo da finne ut av at jeg har anmeldt saken og da vil de helt sikkert prøve seg på noe nytt, detter er jeg da veldig redd for at skal skje...
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Godt poeng Dalagil. Om du anmelder en sak som blir henlagt, og motparten får vite om dette er det en tap-tap situasjon for deg. Vi er alle til en grad avhengige av at alt anmeldes slik at statistikken blir mer presis, det er viktigere enn det kanskje virker som.

At motparten får vite om anmeldelsen vil ved sikkerhet avskrekke mange fra å anmelde, men det er jo også uetisk å ikke la noen få vite at dem er anmeldt, ikke sant? Jeg vet dessverre ikke om Politiet plikter å gi beskjed om anmeldelser, håper vi finner et solid svar på spørsmålet.
Sist endret av Sio; 20. mai 2012 kl. 06:01.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Dalagil Vis innlegg
Setter stor pris på svaret. Jeg lurer vel mest på hva som skjer med de det gjelder hvis jeg anmelder dette? De vil jo da finne ut av at jeg har anmeldt saken og da vil de helt sikkert prøve seg på noe nytt, detter er jeg da veldig redd for at skal skje...
Vis hele sitatet...
det blir kanskje lett for meg å si, men du kan ikke la slike folk skremme deg.
fortell politiet det du sier her selv, at du er redd for hevnaksjoner pga. en eventuell anmeldelse.

de har lang erfaring med slike saker (tenk deg hvor mange slike saker de har i løpet av et år), så de kan i det minste gi deg tips og råd som du kan ta til etterretning når du bestemmer deg om du vil anmelde eller ikke.

du vil helt sikkert få endel svar her med "omg fuck politiet, de gjør aldri noe, saken blir bare henlagt" og lignende, men jeg vil likevel anbefale deg å ta en prat med dem og dann deg et grunnlag for hva du vil gjøre selv.
Sitat av Dalagil Vis innlegg
Jeg er ei jente som var på en slags fest igår kveld, mange folk som samles ved et tjern på det stedet jeg bor. De fleste drakk der og jeg var nok den eneste som ikke drakk. Så klart ble det noe bråk og plutselig så var det meg det handlet om, jeg ville ikke ha noe bråk og jeg prøvde hele tiden å trekke meg unna. Hu som var sur på meg gikk hele tiden på meg og dyttet meg bortover, henne hadde også to venniner som hjalp hun. I det hun driver å dytter meg nedover en bakke som jeg eder opp med å gå baklengs så detter jeg i slutten av bakken. Da blir jeg der etter sparket av de tre jentene mens jeg ligger nede, noen kommer og hjelper meg opp mens noe andre igjen dytter unna de tre jetene som var fast bestemt på å banke meg. Det var en god del med folk på dette stedet og de fleste gikk på skolen min, og det var så klart et par stykker som ikke ville atdet skulle bli noe bråk og prøvde å hjelpe meg litt unna. De fleste som hadde drukket mye hadde jo veldig lyst til å se en så kalt "bitch fight" da. Etter jeg blir hjulpet opp så fortsetter jeg å prøver å komme meg unna, men til ingen lykke hu ene jeta følger etter meg, fortsetter å dytte meg bortover, til vi da ender ved en utedo, vi står uten for der en god stund og hu driver å dytter meg inntil veggen. De fleste folkene følger etter og noen tar til og med bagen min og prøver å kaste den opp på taket av ute doen. Hu som står å dytter meg inntill veggen er rasende og tar kvelertak på meg, jeg prøver da å få hånden hennes unna, hu slår meg flere ganger i fjeset og kjeven, en gang i tinigen noe jeg merket meget godt. Hun står å truer med å knuse trynet mitt og slike ting og jeg sier flere ganger at jeg ikke vil ha noe bråk noe hun tydligvis ville, til slutt så kommer jeg meg bort derifra, men jeg var veldig rystet over hele hendelsen og vil ikke ha noe med de å gjøre, og jeg tviler på at dette var siste gangen.... Kan dette annmeldes? hva skjer hvis jeg i så tilfellet annmelder hendelsen?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig skal du anmelde dette. Du bare møter opp på nærmeste politistasjon eller lensmannskontor og sier at du vil anmelde noe som skjedde i helgen.
Dersom du har hatt utgifter f.eks. Ved legebesøk ta vare på kvitteringer.

Hos politiet vil du også bli gjort kjent med voldsoffererstatning. Les mer om det på http://voldsoffererstatning.no/

At de du anmelder får vite at du har anmeldt dem skal du ikke bekymre deg for. Om du syntes det er ubehagelig nevner du det for politiet. Da kan politiet vurdere om vilkårene for å et besøksforbud er tilstede.

Les mer om besøksforbud her http://www.paragrafen.no/?id=47

Ingen tvil om at slikt skal anmeldes, lykke til!
Anmeld, selv om det kanskje ikke blir noen reaksjon (noen ganger blir det det) så får politiet navnet deres registrert og da tar de lettere aksjon neste gang de får navnet dems inn.

Ikke glem å søke voldsoffererstatning. Men ikke fortell det til noen. Du står ganske sterkt siden du ikke drakk.
Sist endret av Taurean; 20. mai 2012 kl. 10:58.
Høres jo ut som at damen som angrep deg har shotta ren 60% jo.
TS: Har du noen synlige fysiske skader?
Annmeld!!!!!

Når har vi bare hørt din del av historien, men har du noe konkret grunn for hvorfor de gikk på deg? Jeg mener,jeg hal alldri blitt flydd på for ingen grund???
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Høres jo ut som at damen som angrep deg har shotta ren 60% jo.
Vis hele sitatet...
Du kan jo bli like maurings om du shotter både øl, 20% og andre godsaker.
Sitat av stukeren Vis innlegg
Annmeld!!!!!

Når har vi bare hørt din del av historien, men har du noe konkret grunn for hvorfor de gikk på deg? Jeg mener,jeg hal alldri blitt flydd på for ingen grund???
Vis hele sitatet...
Det har jeg, men blant jenter har jeg inntrykk av at det ikke skal mer enn et blikk til feil person med feil promille..
var dette tilfeldigvis i grimstad?
Skal ikke mye til for å bli slått av en full person. Kommer selvsagt an på personen, men det har lett for å oppstå misforståelser i fylla som ofte leder til en slosskamp.
Trådstarter
7 0
Jeg har ingen store fysiske skader bare et par blåmerker og var veldig rød i kinnen rett etter på.
Ut ifra hva jeg vet så drakk hun ingen ting der og virket ikke så veldig full hun var kanskje på punktet mellom brisen og full ettersom hun fortalte at hu drakk før hu kom. Grunnen til at hu var så sur var fordi hun var sjalu siden jeg hadde snakket med typen hennes, uten noe som helst hensikter.
Dette var ikke i Grimstad nei.
Til tross for hva dere sier, så er jeg fortsatt redd for å anmelde delvis pga at hu truet meg og hvis jeg fortalte dette til politiet, ; " Hvis du som mye som våger deg å fortelle dette til politiet! fyfaen!" Dette var det hun sa mens hun hadde den ene armen strammet rundt halsen min.
Sitat av Dalagil Vis innlegg
De vil jo da finne ut av at jeg har anmeldt saken og da vil de helt sikkert prøve seg på noe nytt, detter er jeg da veldig redd for at skal skje...
Vis hele sitatet...
En annen måte å se på det er at hvis du ikke anmelder saken så vil de helt sikkert prøve seg på nytt, fordi da vet de at du ikke tør å gå til politiet og at de kan kødde med deg uten konsekvenser.
Hvis de skulle plage deg etter du har anmeldt de, så vil jo et besøksforbud være på sinn plass, eller?
Om du har synlige fysiske skader, bør du ta bilder av dette.

Så får du ha lykke til videre
Sitat av Dalagil Vis innlegg
Jeg har ingen store fysiske skader bare et par blåmerker og var veldig rød i kinnen rett etter på.
Ut ifra hva jeg vet så drakk hun ingen ting der og virket ikke så veldig full hun var kanskje på punktet mellom brisen og full ettersom hun fortalte at hu drakk før hu kom. Grunnen til at hu var så sur var fordi hun var sjalu siden jeg hadde snakket med typen hennes, uten noe som helst hensikter.
Dette var ikke i Grimstad nei.
Til tross for hva dere sier, så er jeg fortsatt redd for å anmelde delvis pga at hu truet meg og hvis jeg fortalte dette til politiet, ; " Hvis du som mye som våger deg å fortelle dette til politiet! fyfaen!" Dette var det hun sa mens hun hadde den ene armen strammet rundt halsen min.
Vis hele sitatet...
Du burde ikke bekymre deg, det er lett å være tøff i kjeften når du har drukket og føler at du står i en maktposisjon. Mener da når hun står med hånd/arm mot strupen din.
Slike personer er etter personlig erfaring ikke like tøffe dagen etter, når de er edru og ikke har hverken venner rundt seg eller i samme maktposisjon.

Og som sagt, blir det for ille får du et, eller hun egentlig, et besøksforbud som hun virkelig burde holde.

På en side note.. Hvor lav selvtillit har man, evt lite tro på forholdet, når man reagerer sånn på å se typen føre en samtale med en annen jente?
Sitat av Dalagil Vis innlegg
Jeg har ingen store fysiske skader bare et par blåmerker og var veldig rød i kinnen rett etter på.
Ut ifra hva jeg vet så drakk hun ingen ting der og virket ikke så veldig full hun var kanskje på punktet mellom brisen og full ettersom hun fortalte at hu drakk før hu kom. Grunnen til at hu var så sur var fordi hun var sjalu siden jeg hadde snakket med typen hennes, uten noe som helst hensikter.
Dette var ikke i Grimstad nei.
Til tross for hva dere sier, så er jeg fortsatt redd for å anmelde delvis pga at hu truet meg og hvis jeg fortalte dette til politiet, ; " Hvis du som mye som våger deg å fortelle dette til politiet! fyfaen!" Dette var det hun sa mens hun hadde den ene armen strammet rundt halsen min.
Vis hele sitatet...
I tillegg til å øve vold mot annen person jf strl. §228, første ledd så ser det også ut til at denne personen har overtrådt strl. §227 ved at hun med ord og handlinger truer med et straffbart foretagende og at disse truslene har fremkalt alvorlig frykt oss deg. Her er det bare å anmelde. Det er svært lite sannsynlig at hun tør å gjøre noe mer med deg når hun vet at politiet er innblandet i saken.
Trådstarter
7 0
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Hvis de skulle plage deg etter du har anmeldt de, så vil jo et besøksforbud være på sinn plass, eller?
Vis hele sitatet...
Hvordan ville et besøksforbud fungert etter som jeg går på samme skole som to av de jentene det gjelder?
Please send meg nummeret og navnene deres. HVIS jeg bor i nærheten og engang møter disse kjerringene, så skal de få en soppinfeksjon de sent glemmer!
Hvor gamle er jentene det er snakk om her?
Høres ikke ut som de er så gamle.
Bare anmeld saken med en gang. Det blir garantert henlagt som alle andre slik saker, men da har politiet navnet og kommer vel kanskje til å ta det litt mer seriøst neste gang.

Skulle gjerne visst hvor i landet dette er.
Trådstarter
7 0
Sitat av Kyosa79 Vis innlegg
Hvor gamle er jentene det er snakk om her?
Høres ikke ut som de er så gamle.
Bare anmeld saken med en gang. Det blir garantert henlagt som alle andre slik saker, men da har politiet navnet og kommer vel kanskje til å ta det litt mer seriøst neste gang.

Skulle gjerne visst hvor i landet dette er.
Vis hele sitatet...
De er 15/ 16 år gammle. og hu det gjelder spesiellt går jo på samme skole som meg, så gruer meg sykt til imorge da jeg da kommer til å støte på hu, men vet ikke helt om jeg skal anmelde saken eller ikke, er så i tvil..
Personene du anmelder vil få vite at du anmeldte dem ja. Høres ut som en sak som fort ender opp med å bli oversendt til konfliktrådet hvor alle parter med foresatte setter seg ned og prater ansikt til ansikt. Siden dere høres ganske så unge ut så kan det kanskje virke som den beste løsningen(?),ansikt til ansikt med alle de involverte vil du uansett måtte sitte i en evt. rettsak.

De vil nok aldri vurdere 'trusselbildet' mot deg så alvorlig at et besøksforbud for de involverte vil få noe spesielle konsekvenser med tanke på det at dere går på samme skole. De vil nok ikke få lov å aktivt oppsøke deg på skolen dog.

Høres ut som en utrolig kjip sak med mye å veie opp mot hverandre ang. anmelde det eller ikke - Kanskje prate med dine foreldre om det som skjedde og ta det derifra?
Anmeld det så fort som mulig.
Sitat av Dalagil Vis innlegg
Jeg har ingen store fysiske skader bare et par blåmerker og var veldig rød i kinnen rett etter på.
Ut ifra hva jeg vet så drakk hun ingen ting der og virket ikke så veldig full hun var kanskje på punktet mellom brisen og full ettersom hun fortalte at hu drakk før hu kom. Grunnen til at hu var så sur var fordi hun var sjalu siden jeg hadde snakket med typen hennes, uten noe som helst hensikter.
Dette var ikke i Grimstad nei.
Til tross for hva dere sier, så er jeg fortsatt redd for å anmelde delvis pga at hu truet meg og hvis jeg fortalte dette til politiet, ; " Hvis du som mye som våger deg å fortelle dette til politiet! fyfaen!" Dette var det hun sa mens hun hadde den ene armen strammet rundt halsen min.
Vis hele sitatet...

Haha, er bare så jævala feigt å si sånt!!! Blir nesten som å angre?!

Jaja, sånne sjalusigreier, og det at man ikke kan snakke med typene til hverandre skjønner ikke jeg meg noe på! Kan ikke bare alle være venner? Dama mi snakker jo med guttevennene sine, og kompisene mine uten at jeg blir sur på henne ?
Sitat av Dalagil Vis innlegg
Jeg har ingen store fysiske skader bare et par blåmerker og var veldig rød i kinnen rett etter på.
Vis hele sitatet...
For sikkerhets skyld bør du ta bilde av alle synlige skader. Dersom du anmelder saken har du da mer å gå på.

Sitat av Dalagil Vis innlegg
Til tross for hva dere sier, så er jeg fortsatt redd for å anmelde delvis pga at hu truet meg og hvis jeg fortalte dette til politiet, ; " Hvis du som mye som våger deg å fortelle dette til politiet! fyfaen!" Dette var det hun sa mens hun hadde den ene armen strammet rundt halsen min.
Vis hele sitatet...
For all del, anmeld saken. Det virker kanskje som et litt tøft valg, men da blir politiet klar over hva som foregår. Dersom ho igjen kommer etter deg har ho plutselig to saker på seg som politiet er nødt til å reagere på.
på heltid
iSkurk's Avatar
men skjer det igjen, så er det og anmelde på nytt. da må jo politiet skjønne at det er alvorlig?
Snakk med foreldrene dine eller en annen over 18 som kan sende inn en bekymringsmelding til barnevernet. Jentunger som utøver vold i promille har ikke foreldre som greier å sette grenser.

Og som mange har sagt: ANMELD. Om enn bare for voldsoffererstatningen.
Sitat av Dalagil Vis innlegg
De er 15/ 16 år gammle. og hu det gjelder spesiellt går jo på samme skole som meg, så gruer meg sykt til imorge da jeg da kommer til å støte på hu, men vet ikke helt om jeg skal anmelde saken eller ikke, er så i tvil..
Vis hele sitatet...
Du ber om råd og de fleste sier at du skal anmelde dette til politiet. Hvorfor ber du om råd når du ikke har tenkt til å følge de?

Anmeld de til politiet og snakk med skolen din dersom du blir truet på skolen i morgen!
Anmeld det. Dersom hun finner på å gjøre noe mot deg senere, anmeld enda en gang. Vips, du har en enda sterkere sak, da du kan henvise til tidligere anmeldelse. Ta bilder av skadene, dersom de forstatt er synelige forresten.
Personlig syntes jeg du skal gå på skolen i morgen og ser hva som skjer. Viser ikke hora noen tegn til anger så anmelder du saken.

Men nå vet du best hva slags innvirkning hun kan ha på livet ditt. Mange skoler har slike patetiske statusrangeringer hvor folk med høy status kan gjøre livet surt for andre. Hvis hun ikke har noe hun kan få gjort deg senere så anmelder du henne og blir ferdig med saken. Så kan hun sippe over dette hver dag i resten av hennes liv.
Jeg mener du burde anmelde dette. Ganske enkelt fordi det er galt å gjøre slike ting, samt at hun som har utøvet vold og trusler mot deg skal vite at det ikke fungerer og at det er veldig dumt å gjøre.

Det kan være veldig mye prat og ypping fra hennes side, men vist du vet at du kommer til å se henne igjen på en eller annen måte, og du fremdelses er shaky og usikker når du er rundt henne så SKAL du anmelde henne. Du skal ikke måtte gå rundt å være redd henne. Vist hun nå vet at du ikke går å anmelder saken så er det jo en viss fare for at hun kanskje går skrittet lengere neste gang. Så vist du er redd for at det skal gjenta seg så absolutt gå å anmeld saken. Det er klart at hun vil vite at det var du som anmeldte henne, men hva kan hun gjøre ? Vel hun kunne komme på å forsøke å gi deg juling igjen, men dette hjelper henne svært lite da dette vil ha mye værre kosekvenser for henne enn å bare la saken dø ut nå med bare en annmeldelse.

Det å vite at hun er anmeldt vil gi deg en viss trygghet om at vist hun forsøker seg på noe igjen ( fra hennes side eller vennene hennes ) så vil det få kosekvenser for hun / dem. Siden hun ikke er myndig så vil jo foreldrene hennes bli blandet inn også, å med mere foreldrene er av den idiotiske sorten så vil dem nok sørge for at det "barnet" som hun er skjerper seg.

Du skal ikke la deg undertrykke å bli nedvergiet på en slik måte. Desverre er det slik på div. skoler og dets miljø ser at du lar deg bruke som et offer så plukkes dette opp av andre bøller. Viser du at du er ikke noen som lar seg utnytte eller være offer så vil dem ganske enkelt slutte og heller finne et svakere menneske ( desverre får en si ).
Saken bør anmeldes, uansett. Hovedsaklig fordi dette hjelper politiet voldsomt når/om/at denne/disse personene roter seg bortpå bråk igjen. Kanskje det ikke er deg neste gang, men med navnene i systemet for lignende hendelser vil det uansett tas adskillig mer seriøst ved gjentak.
Letteste her for deg er å gå gjennom foreldre, de har mye mer makt en det du har på den alderen der. Foreldrene dine må gjerne anmelde, men helst ta kontakt med skolen. Evt. barnevernet hvis du vet de er problembarn.

Men det å kontakte barnevernet kan gjøre livet ganske så surt for de, så helst gå gjennom skolen for å finne ut hva du skal gjøre.

Men du må ta tak i saken før det blir for sent.
har du blåmerker eller merker etter kvelertaket etc? ta bildet av det snarest, fordi dette er bevismateriale som kan si ganske mye om det skulle forsvinne og du har ingen bevis for at det har vært der ^^

btw, JA annmeld!!
Kompisen min fikk rundjuling på fylla en gang. Ommøblert tryne og brist i ribbeinet. Skyldige måtte betale 500 kr i bot, men det er fordi onkelen hans er advokat.
Kjenner jeg blir utrolig irritert av sånne folk.. Makan til feighet!
Bor de i nærheten av Oslo området?

Håper alt går bra med deg.
Soulgrind#2828
tribalgoth's Avatar
ANMELD driten.

svigerinna mi var på fest og hu er vel det man kan kalle små hissig, og der var det ei kjerring som lagde kvalme.
hu fikk seg en på nebbet (altså min svigerinne) og ga to tette og ei badehette tilbake.

hu endte opp med anmeldese mot seg, og endte opp med 8000 i bot og barnevernet på nakken iom hu har en kid.
har prøvd en lang stund og få hu på slik anger management greie men hu ser ikke selv problemet, selv ikke etter denne hendelsen. så min objektive mening er ANMELD driten for de trenger mange oppvekkere før de skjønner hiintet...
Forresten så får den som er anmeldt, vite at hun ER anmeldt. De fleste reagerer vel på den måten at de er redd for å gjøre dette igjen. Tror ikke du har noe å tape ved å anmelde dette. Se det fra en ltt annen side så taper du mer ved å ikke anmelde dette fordi de kommer det hvertfall til å fortsette dersom du ikke gjør noe med det.