Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 8082
Nyttårsaften var det massedød av fugler i Arkansas. Logisk forklaring var selvsagt at fuglene var skremt til døde av fyrverkeri.

Men nå har også samme skjedd i Sverige:

http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle3973749.ece

At fugler styrter til døde kan være stress, men hva stresser fuglene så mye mer nå enn tidligere, noen teorier. Noen her som har bedre hukommelse en meg, har dette skjedd tidligere?
Sist endret av Streit; 5. januar 2011 kl. 10:32.
Helt klart tegn på at jorden går under.

/sarcasm off
Det har nok en naturlig forklaring skal du se.
Skjedde ikke noe lignende på FlashForward?
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Noe lignende har også skjedd i Louisiana, kanskje det samme har skjedd på alle plassene.
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Skjedde ikke noe lignende på FlashForward?
Vis hele sitatet...
Haha, jo!
Jeg venter i spenning på oppdateringer fra www.nyhetsspeilet.no! De vet sannheten! Ti spenn for at det er NWO som prøver ut chemtrails!
Det er Nibiru, ofc, hva ellers?

Neida. Jeg holder meg på teorien at det var fyrverkeri.
Syns det er ganske merkelig at så mange fugler "flyr seg ihjel" eller "skvetter" på akuratt samme sted og får akuratt samme virkning. Uten at jeg er noe tilhenger av konspirasjonsteorier tror jeg det er noe chemitrails/HAARP/ta tegnene fra moder jord/and so on-greie her.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Det er Nibiru, ofc, hva ellers?

Neida. Jeg holder meg på teorien at det var fyrverkeri.
Vis hele sitatet...
Det er jo merkelig at det er såpass mange, på enkelte områder..

Noen som vet om dette er en fugletype som er litt sjelden og der man faktisk finner di, flyr de i store flokker?

Isåfall henger jeg meg også på fyrverkeri, bare merkelig at det ikke har skjedd før
Aldri sett en gigantisk flokk med fugler fly sammen? Bare å beregne den raketten akkurat riktig så klarer man nok å få blasta hvertfall en 10-30 stk med en stor nok rakett. De flyr rimelig tett.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Det er Nibiru, ofc, hva ellers?

Neida. Jeg holder meg på teorien at det var fyrverkeri.
Vis hele sitatet...
Det har jo skjedd utenom nyttårsaften også, som i linken til trådstarter.

Teorien om at det var fyrverkeri sier du, den vil jeg gjerne se. For meg høres det heller ut som en elendig hypotese.
Folk har jo gjerne litt fyrverkeri igjen etter nyttårsaften
Hva skal jeg tro på....

At raketter har skremt disse fuglene at de har flydd i flokk helt til de ble utmattet og strøyk med. At raketter har sprengt midt i fugleflokker slik at disse har dauet momentant av sjokk eller indre skader eller at dommedag 2012 nærmer seg?

Jeg går for rakettene i hvert fall.

Var det ikke noen år siden en svær flokk med kråker plutselig gjekk til angrep mot menneskene i gatene i en by i Tyskland? Lurer på hva som skjedde der...
De døde fuglene er Kaier minste i kråkefamilien. Kan vel ha en sammenheng at de er små og raketter?

Om jeg husker rett så døde de fuglene i USA Lørdag, 1. nyttårsdag.

"(VG Nett) Mellom 2000 og 5000 fugler falt døde til bakken i en småby i Arkansas, USA. Myndighetene aner ikke hvorfor.
Det mystiske fenomenet startet på nyttårsaften, og fortsatte utover første nyttårsdag. Lørdag og søndag ble fuglene samlet inn av Viltforvaltningen i den amerikanske staten.

http://www.vg.no/nyheter/utrolige-hi...artid=10028640
Sist endret av Xernox; 5. januar 2011 kl. 11:54.
http://www.youtube.com/watch?v=cC8pQQTwb6Y

I denne nyhetssaken hevdes det at det var en planlagt forgiftning for å redusere bestand.
Les denne her: http://www.dailytelegraph.com.au/new...-1225981044384

Ganske interessant det der, i hvert fall det med fiskene.
Hypotesen om fyrverkeri er ganske latterlig i mine øyne, vi har jo skyti opp fyverkeri en god stund nå.

En mer sannsynlig hypotese om det borti USA kan være at fiskene har blitt forgiftet og fuglene har døde fisk. Men igjen, jeg leste at den type fugl ikke spiser fisk...
Sitat av daaa Vis innlegg
En mer sannsynlig hypotese om det borti USA kan være at fiskene har blitt forgiftet og fuglene har døde fisk. Men igjen, jeg leste at den type fugl ikke spiser fisk...
Vis hele sitatet...
La oss si disse fuglene spiste denne type fisk. Da ser du for deg disse rundt 5000 fuglene har spist samtidig og fløyet av sted og deretter dauet omtrent på samme sted?

Da synes jeg jaggu fyrverkeri tankene er mye bedre
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=cC8pQQTwb6Y

I denne nyhetssaken hevdes det at det var en planlagt forgiftning for å redusere bestand.
Vis hele sitatet...
Ifølge undersøkelsen av fuglene (VG kilde) var alle døde som følge av indre blødninger.. Og antok at de var truffet av en stump gjenstand..
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Skjedde ikke noe lignende på FlashForward?
Vis hele sitatet...
Hehe takk! Det var det første jeg også tenkte på
Jeg gleder meg til å befolke verden på nytt <3
Jeg er mest for fyrverkeriteorien, at noen bevisst har gått inn for å fyre en rakett inn i en fugleflokk. Er ikke verre enn at et titalls personer i statene og i Sverige prøvde, og at en av dem på hver plass lykkes.

Men på den annen side; folk påstår at fulgler ikke flyr om nettene.. jeg vet ikke, men stemmer dette? Isåfall avliver jo dette fyrverkeriteorien, ettersom fuglene ble oppdaget på natten \ tidlig morgentid. Jeg finner heller ingen plass til fiskene i denne teorien.

Og det at det ikke er noen sammenheng mellom fiskene og fuglene fordi denne type fugl ikke spiser fisk er jeg skeptisk til. Jeg er sikker på at dersom død, forgiftet fisk flyter opp til overflaten\i land ville enhver fugleart benytte sjangsen til et gratismåltid. Men igjen, på den annen side, hvorfor er det bare én art av fugler som er "rammet"?
Sitat av etsi Vis innlegg
Haha, jo!
Jeg venter i spenning på oppdateringer fra www.nyhetsspeilet.no! De vet sannheten! Ti spenn for at det er NWO som prøver ut chemtrails!
Vis hele sitatet...
Jeg setter en tier på at de var forvirret pga polskifte
Vil si at profesjonelle har undersøkt fuglene, og ikke fant spor av gifter, og at magene var tomme. Jeg tror på fyrverkeriteorien, og at det er en tilfeldighet at fiskene døde samtidig. Vet dog ikke hvordan fiskene kan ha dødd.
Her har dere svaret folkens:

http://www.nyhetsspeilet.no/2011/01/...-proporsjoner/

Er det HAARP, værmodifikasjons utstyr de benytter for sin agenda? Er det biologiske våpen som utprøves? Er det chemtrailen? Vi kan bare spekulere, for vi vet ikke, men noe er det vi ikke får vite, og dette er menneskeskapt.
Vis hele sitatet...
Dette er helt klart et prosjekt fra det amerikanske spionprogrammet mot russland. Fuglene har en microchip i hjernen akkurat som i mission impossible 3, når amerikanerne trykker på en bryter detter de ned, bevepnet med bomber! Det at de datt ned i sverige er bare en teknisk feilkalkulasjon av rekkevidden til disse fuglene.
Det er myndighetene sin dekkoprasjon, de må vite noe vi ikke vet! Personlig tror jeg at det er aliens som holder på å besøke oss, men det vi alle burde vite er at myndighetene vet sannheten! Få øynene deres opp, vi lever faktisk i 2010 folkens!


Ok kanskje ikke, men ja jo jeg personlig harke peiling, men jeg synest det med at det er kaldere i været osv og at de kanskje traff en kaldfront eller noe sånt... btw det er 2011 nå...
Dette er begynnelsen på slutten
Sist endret av Xernox; 6. januar 2011 kl. 02:05.
Leste noe om at det var en flybase i Arkansas, hva med testing av en hemmelig type fly som gir en trykkbølge fuglene ikke tåler..
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
Leste noe om at det var en flybase i Arkansas, hva med testing av en hemmelig type fly som gir en trykkbølge fuglene ikke tåler..
Vis hele sitatet...
Har du noe kilde på dette?
http://inteltrends.wordpress.com/201...es-mass-death/
om kilden er sikker eller ikke har jeg ingen ide om
Ifølge dagens nyheter er fyrverkeriteorien ubrukelig. Fuglene flyr ikke om natten.
http://inteltrends.wordpress.com/201...es-mass-death/
om kilden er sikker eller ikke har jeg ingen ide om
Vis hele sitatet...

Der står det jo at det er en gass som tok livet av fuglene da?
Sist endret av Awareness; 6. januar 2011 kl. 02:38.
Ja, litt miksing av teorier der.
Om kilden er og stole på er det morsomt og se hvordan de dekker hva som skjer.
Og hvorfor var de hos vår nabo, og ikke ble sett på overvåkningsutstyr.

Sitat av zevz Vis innlegg
Der står det jo at det er en gass som tok livet av fuglene da?
Vis hele sitatet...
Hva skjer når en leder i en flokk med trekkfugler dør, og faller ned i bakken?
Flyr de etter?
Erstatter de med ny leder?

Jeg så bildene av de døde Kaiene på vg tror jeg det var, og det var et merkelig høyt... "konsentrert nedfall"
I og med at jeg aldri har sett fuglen før, så ble jeg overrasket da jeg møtte på en i Molde i går som gikk helt alene.
Virket tam, og gikk tilsynelatende rundt uten mål og mening, og reagerte minimalt på folk.
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Hva skjer når en leder i en flokk med trekkfugler dør, og faller ned i bakken?
Flyr de etter?
Erstatter de med ny leder?

Jeg så bildene av de døde Kaiene på vg tror jeg det var, og det var et merkelig høyt... "konsentrert nedfall"
I og med at jeg aldri har sett fuglen før, så ble jeg overrasket da jeg møtte på en i Molde i går som gikk helt alene.
Virket tam, og gikk tilsynelatende rundt uten mål og mening, og reagerte minimalt på folk.
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro de alternerer på leder-rollen, og dermed bytter de vel. Skal ikke skryte på meg ornitolog-status, men det er slik syklister gjør i motvind (uten sammenligning forøvrig)..
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Ifølge undersøkelsen av fuglene (VG kilde) var alle døde som følge av indre blødninger.. Og antok at de var truffet av en stump gjenstand..
Vis hele sitatet...
Asfalten?
Dette var helt klart en gjeng med emofugler som begikk kollektivt selvmord for å ære sine kjære venner, delfinene fra Zanzibar.
Kanskje det var en selvmordssekt? Hadde også drept meg selv hvis jeg hadde vært en fugl


Edit: akkurat for sen med den teorien
Sist endret av IpN; 6. januar 2011 kl. 03:32.
Fuglene i Svergie var blitt påkjørt av en trailer ifølge NRK-nyhetene.

De 2000-5000 i USA tipper jeg har blitt "påkjørt" av et rutefly. Disse fuglene flyr i rimelig tette flokker, og det er sikkert ikke umulig at et fly kan ta med seg så mange i et jafs. Men igjen, det er jo bare spekulasjoner.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Fuglene i Svergie var blitt påkjørt av en trailer ifølge NRK-nyhetene.

De 2000-5000 i USA tipper jeg har blitt "påkjørt" av et rutefly. Disse fuglene flyr i rimelig tette flokker, og det er sikkert ikke umulig at et fly kan ta med seg så mange i et jafs. Men igjen, det er jo bare spekulasjoner.
Vis hele sitatet...
Da hadde nok flyet tatt følge ned i asfalten.
2000+ pipper vs 1 fly. Pippene vinner den lett.
Det er mulig at fuglene blir disorientert av elektromagnetisme, stuper i bakken og dør av selve fallet.
Sitat av http://ec.europa.eu/health/opinions2/en/electromagnetic-fields07/l-2/9-environmental-effects.htm
What species might be sensitive to electromagnetic fields?
# Animals, such as migratory birds, bats, and certain fish and insects, that are strongly dependent on magnetic fields for orientation or migration.
# Animals, such as sharks and rays, that possess electric sense organs.
# Animals with weak defence mechanisms. For instance, those with a limited ability to regulate their body temperature may be more vulnerable to the effects of high frequency EMF
Vis hele sitatet...
http://www2.nict.go.jp/y/y223/simula.../index_ae.html
http://www2.nict.go.jp/y/y223/simula...ime/movie.html

Og da er det bare å sjekke magnetosphere-arkivene mot "fugledødsdatoene".. Men det gidder ikke jeg.
Sist endret av Grimdoc; 6. januar 2011 kl. 04:33.
Har ikke det gått ut en del fugleeksperter(drømmeyrket mitt for øvrig) / forskere og sagt at massedød hos fugler ikke er noe å himle med øya over? Synes for øvrig rimelig synd i han stakkars trailersjåføren som nå har 2000 fuglelik på samvittigheten, etter å ha "skremt de i hjel". Gud.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Ifølge dagens nyheter er fyrverkeriteorien ubrukelig. Fuglene flyr ikke om natten.
Vis hele sitatet...
Kanskje det som er poenget? Fuglene sov, fyrverkeriet skremte dem, de skvatt og stress-fløy.
Det er lov å tenke litt.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Ifølge dagens nyheter er fyrverkeriteorien ubrukelig. Fuglene flyr ikke om natten.
Vis hele sitatet...
Du er nok litt rask i konklusjonen der. Det står at det er uvanlig at de flyr på natten på denne tiden av året. Det er også et faktum at de ble funnet på natten, så med mindre noen har kastet de ut på veien eller de selv har spasert ut i veien for så å legge seg ned og dø, så har de nok flydd på natten.
Kanskje det har vært høy solstormaktivitet ^^
Sitat av Taurean Vis innlegg
Kanskje det har vært høy solstormaktivitet ^^
Vis hele sitatet...
Sola har ikke gitt pepper siden 2-3 uker siden, og det var en liten fjert.
Jeg følger med http://solarcycle24.com/ for å sjekke når nordlys kommer

edit: og dommedag
Sist endret av Rolsen Royce; 6. januar 2011 kl. 11:16.
bilde 1 viser normal tilstand
det blir på samme måte som at 95% av homlene i USA er borte, folk skjønner ikke hva staten og de største bedriftene sprøyter opp i lufta våres! at noen kan tru at dette skyldes fyrverkeri er latterlig xD
da burde det skjedd 100000 ganger før :P
Sist endret av nemo90; 6. januar 2011 kl. 11:23.
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg

edit: og dommedag
Vis hele sitatet...
2013? *titegn*
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
bilde 1 viser normal tilstand
Vis hele sitatet...
Hva prøver du å få frem her, og hva er kilden din?
Det SER jo ut som at bildene er fabrikkert i mspaint!
Sist endret av Rolsen Royce; 6. januar 2011 kl. 11:45.