Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 9691
Det er ganske mange spørsmål og problemer med Jailbreak til iPod/iPhone som blir postet, så jeg tenkte at jeg kunne lage en tråd som bare skal handle om det.

Tråden skal brukes til å diskutere, spørre og snakke om Jailbreak til iPod Touch, iPhone og iPad.

+ og - med Jailbreak
+ MANGE gratis applikasjoner som Apple ikke gir deg.
+ Temaer med WinterBoard. Du kan også lage dine egene temaer!
+ Blokkere uønskede nummer.
+ Nesten ingen grenser på hva du kan gjøre med iDingsen din!
+ Crackede apps
+ Browse filer på iTouchen (Med OpenSSH og et SSH program på datamaskinen)
- Garantien går ut.
- KAN føre til ustabilt/tregere system.
- Kortere batteri-levetid.
- Hvis du ikke er forsiktig, kan iTouchen din få virus.

Hva er Jailbreak?
Jailbreaking er en prossess som tillater at iPad, iTouch og iPhone brukere kan installere og bruke tredjeparts kode/applikasjoner,
ved å "låse opp" operativsystemet til iPad, iTouch eller iPhone'en din.
Når jailbreakingen er utført kan du installere mange utvidelser, temaer og apllikasjoner som ikke er godkjent av Apple, via Cydia, Rock eller Icy.

Hvorfor burde du Jailbreake?
Som nevnt over her, har du muligheten til å installere en rekke programmer som ikke er godkjent av Apple.
Du får også tilpasse iTouchen din akkurat som du vil med et program som heter WinterBoard.
Du kan til og med lage dine egene temaer! Det er faktisk veldig lett.
Det er mange flere muligheter du får ved å Jailbreake.
Les mer om hvorfor på disse sidene:
http://www.simonblog.com/2008/10/05/...lbreak-iphone/
http://www.iphonedownloadblog.com/20...k-your-iphone/

Det korteste og enkleste svaret på dette spørsmålet er: Du får mange muligheter Apple ikke gir deg!

Er det farlig å Jailbreake?
Å ødelegge iTouchen din er nesten umulig bortsett fra hvis du gjør det med vilje ved å slette viktige filer og mapper.
Hvis noe skulle skje med iTouchen din, så er det bare å gjenopprette den i iTunes til fabrikkinstillingene. Da blir den god som ny.
Linux brukere vil få det vanskeligere. Det går ann å Jailbreake i Linux, men hvis noe går galt er det ikke lett å fikse det uten en Mac/Windows maskin.

Men, det kan være farlig hvis du ikke vet hva du driver med.
Det som er veldig viktig å gjøre når du har Jailbreaket iTouchen din er å endre Root passordet.
(Kan gjøres med noe som heter "Terminal". Den finnes i Cydia, og det er Mange guider på nettet/YouTube)


Så, nei. Jailbreaking er ikke farlig så lenge du følger gode guides og bruker et ordentlig program til å gjøre det.

Er Jailbreaking ulovlig?
Nei, men Apple vil gjerne få deg til å tro det.
Du og Apple gjorde en deal når du kjøpte iTouchen din. Du betaler og de gir deg en iTouch.
Nå er den DIN og du kan gjøre hva du vil med den.

Det som ikke er lovlig er å laste ned crackede apps fra appstore. Dette kan før til at Apple sperrer itouchen din fra appstore. Det er heller ikke lovlig å poste copyright'ed kode fra iTouchen din på internett eller noen andre steder.

Husk: Hvis du Jailbreaker går garantien på iTouchen din ut.
Hvis noe skulle skje med iTouchen din, må du huske og gjenoprette den i iTunes.
iPoden min (som var Jailbreaket) ble ødelagt, og jeg sendte den inn til reperasjon.
Jeg glemte og gjenoprette, men det gikk fint, så det er ikke alltid folka sjekker og den er Jailbreaket.


Hva hvis noe går galt når du Jailbreaker?
Slapp av, det er lett og fikse.
Alt du trenger å gjøre er å koble den til iTunes og gjenoprette den.
Hvis iTunes ikke oppdager iTouchen din, er det bare å sette den i DFU modus/Recovery modus.
Hvis dette ikke fungerer, så er det bare å poste en post her
Det er nettopp defor jeg lagde denne posten.

Lenker
Jailbreaking på Wikipedia

iPhone Dev-Team (Jailbreakere)

Hvordan Jailbreake? (iOS 4.0)

"Må ha" Jailbreak-apps

Hvordan Jailbreake (iOS 3.1.2, 3.1.3 eller 3.2)

Hvis det er noe jeg har glemt så er det bare å skrive det i posten.
Beklager for skrivefeil som sikkert er i teksten et sted.

Happy Jailbreaking!
Vurderer sterkt å jailbreake en ipodtouch jeg har her. Finnes det så mange bra apps at det er verdt det? Og hvordan er det å legge inn disse appsene? Blir det mulig å laste de ned direkte m ipoden?
Ja, det er veldig mange bra apps som er verdt å laste ned.

Ja, alle apps blir lagt til direkte på iPoden via et program som heter Cydia.
Det er ganske tregt, men det funker.

Hvordan det fungerer:
Du åpner Cydia og venter på updates. Når updates er ferdig går du enten på "Sections" eller "Search".

På Sections kommer det opp mange kategorier, akkurat som på AppStore. Nå er det bare å velge og vrake.

På Search så søker du etter apps du vet navnet på, eller hvis du f.eks. vil ha Pokemon themes, så søker du på det.

Veldig lett med andre ord
Sist endret av onClipEvent; 11. juli 2010 kl. 04:18.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Finnes det så mange bra apps at det er verdt det? Blir det mulig å laste de ned direkte m ipoden?
Vis hele sitatet...
Jeg fikk en iPhone for noen uker siden. Hadde det ikke vært for egenskapene man får ved å jailbreake den, hadde jeg gått rett tilbake til HTC-telefonen min. I mine øyne er iPhone noe ræl sett bort fra en veldig funksjonell MP3-spiller og alle mulighetene til å spesialtilpasse enheten sin. Om du ikke liker jailbreaken, noe jeg finner svært lite sannsynlig, er det jo bare å ta en sikkerhetskopi av enheten din, før du restorer original FW og legger inn backupen din.

Og ja, det er bare å laste ned direkte med enheten ved hjelp av Cydia, Rock eller install0us. Det er veldig enkelt.
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 04:18.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Vurderer sterkt å jailbreake en ipodtouch jeg har her. Finnes det så mange bra apps at det er verdt det?
Vis hele sitatet...
Å eie et iProdukt uten å jailbreake det, er som å eie en bil uten ratt.
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 04:18.
▼ ... flere år senere ... ▼
hei ser denne er noen år gammel. men har en gutt hær som har lastet ned jailbrake og angrer pga pokemon go fungerer ikke ..... hva kan vi gjør for å slette dette fra iphone????
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har et spørsmål her, jeg har iPhone 5 ios 8.1.2 med cydia jailbreak.
Vil veldig gjerne oppdatere, men finner ingen passende jailbreak. Alle er enten for iphone 5s/c. Eller ingen 5 i det heletatt.
Om det er noe som passet hadde det vert fint om noen kunne forklare hvordan jeg oppdaterer. Alle jailbreak guides jeg ser er for telefoner som ikke er jailbreaket tidligere.
Det er jailbreak til iOS 9.2-9.3.3, men kun for 64bit devices, altså iPhone 5s, 6 og 6 pluss.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei! Jeg har forsøkt å jailbreake en iPad Pro, men sliter med verifiseringen. Det står at jeg må laste ned en av appene/spillene og nå et visst level eller poengsum. Har gjort det, men det skjer ingenting. Hver gang jeg starter Cydia får jeg samme oppfordring.

What to du?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Greensom Vis innlegg
Hei! Jeg har forsøkt å jailbreake en iPad Pro, men sliter med verifiseringen. Det står at jeg må laste ned en av appene/spillene og nå et visst level eller poengsum. Har gjort det, men det skjer ingenting. Hver gang jeg starter Cydia får jeg samme oppfordring.

What to du?
Vis hele sitatet...
Tror du har en "dårlig" versjon av JB, har aldri opplevd at jeg må gjøre dette.. uansett hva jeg laster ned.

obs! har ikke hatt JB siden ios 10
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen her som har jailbreaket iOs 11.4.1?
Kjøpte nettopp iPhone SE, og uten å tenke meg om, oppgraderte jeg før jeg fant ut om jeg kunne jailbreake.
leser litt rundt på nettet og finner ikke nye cydia, men noe som heter zJailbreak.
Har ikke jailbreaket siden jeg skrev inn her for første gang, og er litt rusten, kunne trengt litt hjelp.

Ble nesten litt sjokkert over hvor glorete og irriterende en iPhone uten jailbreak er, blir nesten sliten av å bruke den.
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Anbefaler å sjekke ut /r/jailbreak for info. der finner du det du trenger for å jailbreake.
Har ikke jailbreaket mine devices (11.3.1) enda, men regner med at jeg gjør det snart.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er det noen med erfaring som kan jailbreake ip8 med 11.4.1 ?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvis en jailbreaker og installer en app som kun er tilgjengelig via jailbreak - vil en da miste appen hvis en tilbakestiller mobilen etter installasjonen?
Jeg husker ikke helt, det er lenge siden jeg JB en telefon, men du må jailbreake på nytt hvis du tilbakestiller mobilene, men jeg tror appene blir liggende der. Eller at du backer de opp synes jeg å huske