Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2479
Skal handle inn ny pc og må ha en skikkelig gaming-mus.


Noen anbefalinger til bra gaming-mus for under 600 kr på Komplett.no? Må kunne brukes på musematte av tøy.
Jeg liker Razer Naga (649,-) veldig godt, pga. De 12 knappene den har på siden.

Razer Naga Hex (595,-) er grei hvis du spiller Moba spill. Den har 5 knapper på siden.

Ellers så har jeg også brukt Razer Deathadder (539,-). Den har ikke like mange knapper som de over (Standard knapper + fram og tilbake), men jeg likte å bruke den.
Sist endret av onClipEvent; 14. september 2014 kl. 18:16.
Hva slags type spill spiller du? FPS, RTS, RPG, etc? Litt viktig å vite om man skal anbefale en mus som passer.
NB! Jeg liker IKKE mange knapper! For meg holder det med venstre, høyre museknapp og et scrollehjul. Synes knapper på venstresiden av musen bare er i veien. Blir bare å komme borti dem unødvendig.

Jeg spiller nesten kun FPS.


Har ei Razer Deathaddermus som tok kveld etter 4 år i tjeneste, men vil prøve noe annet. Synes Deathadder var litt lav/liten..
Sist endret av Trezpazr; 14. september 2014 kl. 18:36.
Microsoft Intellimouse 3.0 ! Ingen over, ingen ved siden.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Steelseries Rival, Zowie EC1, Zowie EC2, Zowie FK, Logitech G400, Razer Deathadder.

Anbefaler spesielt Zowie.
Sist endret av Slaps; 14. september 2014 kl. 19:01.
Logitech G400S, 400,-

Veldig deilig med de to knappene på siden fordi de kan brukes til så mangt. Zooming in-game og frem/tilbake i browseren. Utrolig kjekt.
Sist endret av Xernox; 14. september 2014 kl. 19:02.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Logitech G400S, 400,-

Veldig deilig med de to knappene på siden fordi de kan brukes til så mangt. Zooming in-game og frem/tilbake i browseren. Utrolig kjekt.
Vis hele sitatet...
Har sett på den musen! Er det en stor mus? Lav eller høy?
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Logitech G400 er nokså store ja, høy.
Sitat av Trezpazr Vis innlegg
Har sett på den musen! Er det en stor mus? Lav eller høy?
Vis hele sitatet...
Jeg har G400 og ikke G400S, men tipper de er ganske like. Selv har jeg ganske små hender (for å være gutt) men den passer utrolig godt i hånda. Om den er høy er litt vanskelig å si, iforhold til hva da? Høyden på musen står vel i specsene.

Eneste jeg kan klage litt på er hvordan lillefingeren er plassert. Er ingen god plass til den og den blir hengende på siden.
Finner ikke G400S på Komplett.no :/

Har et gavekort der som jeg vil få brukt.. Andre gode alternativer?
Roccat Kone XDT!! 599 skjekk den ut

Også fins jo corsair m65
Sist endret av Sandertn; 14. september 2014 kl. 20:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Støtter Steelseries Rival, helt perfekt til fps. Veldig god størrelse på den også.
Spar litt ekstra og kjøp deg Razer Mamba.
Beste musen jeg noen gang har brukt.

Eier desverre ikke denne selv, men den er på innkjøpslisten min når behovet for mus melder seg =)
http://www.elkjop.no/product/spill-o...ore-gaming-mus

95,- opp i pris fra 600, men er kåret til beste allround gaming mus atm.
Jeg spiller CS. Har brukt utallige muser. Steelseries Sensei, Steelseries ikari, Razer Deathadder, Logitech MX518, Steelseries Kana, Corsair Vengeance M65 og flere.

MEN, den absolutt beste musen (som jeg bruker nå), den jeg er mest fornøyd med og aldri kommer til å bytte ut er: Steelseries Rival. Den er perfekt <3 Elsker hvordan den ligger i hånda, føler veldig nøyaktig.
Sitat av sh9 Vis innlegg
Microsoft Intellimouse 3.0 ! Ingen over, ingen ved siden.
Vis hele sitatet...
Helt enig!
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Jeg liker Razer Naga (649,-) veldig godt, pga. De 12 knappene den har på siden.

Razer Naga Hex (595,-) er grei hvis du spiller Moba spill. Den har 5 knapper på siden.

Ellers så har jeg også brukt Razer Deathadder (539,-). Den har ikke like mange knapper som de over (Standard knapper + fram og tilbake), men jeg likte å bruke den.
Vis hele sitatet...
Må hive meg på DeathAdder. Den har 2 knapper på siden, men det gikk fort å vende seg av med å komme borti de. Dessuten er den veldig lett, noe jeg er glad i siden jeg liker å aime med håndleddet i FPSer og ikke slenge armen rundt.
OP skriver da at han har brukt DeathAdder tidligere men syntes den var litt for liten/lav for hånden hans.

Roccat Pure optical kan være greit, ikke så mange ekstra knapper presis og rask optisk mus med litt mer høyde en Deathadder.

Nesten perfekt gaming mus.
Fikk Roccat Kone Pure Optical i posten i dag og jeg er veldig imponert. Min gamle mus was en Logitech G500 og den var også veldig bra, men hadde noen "feil" som jeg håpet Roccat Kone Pure ville være bedre på. Logitech G500 hadde bråkete mus-hjul som ikke føltes bra å bruke. G500 var litt for stor, selv om jeg har en veldig stor hand selv. Tommel-knappene på G500 var litt for langt frem for at jeg kunne nå dem når jeg håldt musen som normalt.

Men nok om Logitech G500, hva er bra med Roccat Kone Pure Optical?

Roccat Kone Pure Optical har et helt fantastisk mus-hjul. Det er helt stille og samtidig veldig presist. Jeg føler nøyaktig hvor mange hakk jeg ruller. Ikke noe "slakk" i hjulet i det hele tatt. Musen er pittelitt mindre enn Logitech G500 så jeg synes den har perfekt størrelse (jeg er 184cm høy). Tommel-knappene er begge rett under tommelen min når jeg holder den som normalt. Å trykke ned mus-hjulet som en knapp trenger mye mindre styrke en hva Logitech G500 trengte, så Roccat's mus-hjul er mye mer behagelig å bruke som en vanlig knapp.

Musen har også et temmelig kult pulserende baklyst løve-ikon. Man kan stille inn nøyaktig farge og slikt. Man kan også stille inn om lyset skal være på hele tiden eller slått helt av hvis man ikke liker det.

Mus-driveren som man laster ned fra Roccat's hjemmeside, er veldig bra. Man kan stille in alt mulig der. Hvilke (totalt 5) DPI-steg man vil velge mellom med de 2 knappene som er rett bad mus-hjulet (mellom 400 og 4000 DPI). Sensitiviteten i desktop. Hvilke knapper gjør hva og så videre. Man kan også konfigurere en stemme som kommer inn og sier hva slags DPI-steg du har valgt hver gang du skifter det med knappene bak mushjulet. Det er litt morro men temmelig tullete også, så jeg slo det av med en gang.

Sidene på musen, hvor tommelen og lillefingeren er, er veldig glatt. Det føles veldig rart ut i begynnelsen. Når man løfter opp musen med bare tommelen og lillefingeren, så har musen en tendens til å skli litt (ikke så mye at man får problemer, men det kjennes). Dette var det eneste negative jeg kunne finne med denne musen. Men jeg har selvsagt prøvd musen i krevende first person shooter spill, som Tribes Ascend, og musen sklir ikke i det hele tatt for meg når jeg spiller slike spill. Dette er rett og slett fordi musen bare er glatt når man er helt tørr og kald på fingrene. Man er ikke kald eller helt tørr når man spiller spill og holder musen hele tiden. Den blir bare glatt når man bare holder musen pittelitt for eksempel når man surfer på internet og skriver mye med tastaturet.

Undersiden av musen sklir veldig glatt og komfertabelt. Føles som air-hockey!

Hvordan bygge-kvaliteten er, vet jeg ikke før jeg har hatt musen i et par år. Men basert på hva jeg ser og kjenner her og nå, så er musen 98% perfekt! Og prisen er veldig respektabel også.

Jeg har vært PC gamer i 20 år og dette er min favorittmus så langt. Jeg har aldri laget review på komplett.no men jeg likte denne musen så mye at jeg bare måtte komme her og skrive noe!

Logg inn for å gi tilbakemelding på denne anmeldelsen.
(46 av 46 synes denne anmeldelsen er nyttig)
Vis hele sitatet...
Sist endret av Noxaran86; 15. september 2014 kl. 12:02.
Liker heller ikke lave/små datamuser, har hatt CM Storm Sentinel Advanced i 4-5 år nå. Funker fjell. På komplett får du tak i oppfølgeren - Sentinel Advanced II.

Du kan stille inn dps på toppen av musen, ha 5 forskjellige profiler som du kan bytte mellom mens du bruker musen. Hver profil kan ha et spekter DPS (jeg skifter ikke dps når jeg bruker den.. har den på 1100 og det er nok - dette kommer jo også ann på preset inne på oset også.) I tillegg kan du stille forskjellige dps for x og y aksene. Du har også to knapper du kan macroe/hotkeys etc. Jeg har snakking ingame på ts/cs på musen binda. I tillegg har du lys (kan jo skru dem av hvis du vil).

http://www.hardware.no/artikler/cm-s...ce-ii/109590/3

https://www.komplett.no/cm-storm-sen...g-mouse/755667