Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2330
Hei

En venn av meg hadde en del spørsmål angående dette, jeg tenkte jeg kunne spørre for han siden han har ikke bruker her på Freak.

Importere sporer til Flein-sopp, han har lyst til og prøve og dyrke selv, jeg vet at dette er ulovlig og bestille, men jeg lurer på om noen vet hvor lett det er og bestille? Er det lett for at det blir stoppet i tollen? Får han da polis på døra? Hva er straffen? Lureste stedet og bestille fra?

All slags tips og info settes pris på, vil finne ut hvor trygt dette er og bestille, om noen vet. Han har en viktig jobb så kan derfor ikke bli tatt for noe, men vet han har veldig lyst til og prøve og bestille.

På forhånd, takk!

Mvh Gabrielzen (Lettere amfetamin-påtent og i skrivehumør.)
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er vell ingen som kan bevise at hvem som har bestillt det men hvem vet va snuten lurer seg fram med hehe.
Det er lett å bestille, men om det kommer gjennom blir en annen sak.

Hvis sporene kommer i sprøyter, så blir de garantert beslaglagt av Tollen. Hvis det er sporeprint, så er sannsynligheten for beslag mindre, men fortsatt veldig stor.

Tollen anmelder deretter deg/kompisen din til politiet. Om snuten blir å gjøre noe er opp til hvor mye ressurser dem har (nå for tiden blir slike saker henlagt, som oftest). Man kan risikere å få en telefon, men der er det bare å nekte på å ha noe kjennskap. I verste fall (vanligvis i små bygder) kan de komme med razzia, så hold huset rent. Betaler du med bankkort, kan snuten skaffe innsyn i bankkontoen din, men det skjer vanligvis ikke med så små saker. Bruker man bitcoin eller annen kryptovaluta, så slipper man lett unna.

Det er ikke lov å tipse om steder man kan handle slikt på forumet.

TL;DR: Sporene dine blir mest sannsynlig beslaglagt, om det kommer noe mer utav det avhenger av hvor heldig du er.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg har bare positive erfaringer. Kjør på dude. Sporene dine blir ikke beslagtlagt. Kanyler er sketchy, print er ikke sketchy for fem øre.

Send PM for mer info
Sist endret av meaculpaUIO; 27. november 2019 kl. 13:12.
Prints kan stoppes i tollen og føre til husransakelse. Bestiller du fra utlandet bør du ha ryggen fri og satse på henleggelse etter bevis hvis du blir tatt. Det beste er å bestille innenlands.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Har du faktisk erfaring med det? Fordi det er ikke sånn at et print sendt i sølvpapir, er lett å straffeforfølge.
Man måtte ha beviser ifht betaling, tidligere historikk, i tillegg måtte det være noen som var kompetent
nok til å avgjøre at dette var et sporeprint fra en ulovlig art. Jeg har faktisk erfaring med å motta
en god del sporeprints fra utlandet, pakket på en moderat intelligent måte, og erfaring med å motta
sporekanyler fra Canda, og jeg motsetter meg at dette er farlig. Men fint at noen gir en kommentar
som kan virke advarende, balanse etc.
Personlig erfaring. Et år etter bestilling fra FSRE ble jeg kalt inn til avhør, og fikk husransakelse med det samme. Jeg nektet enhver kjennskap og slapp straff. Kan være at avsender er flagget hos tollen, eller bare god gammeldags uflaks.
Digital nomade
trippy's Avatar
Har også erfaring med razzia etter bestilling av noe som tollerne trodde var sporer så anbefaler folk heller å kjøpe sporer og få de sendt til Strømstad og kjøre de over grensa selv.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Ok, da vil jeg anbefale han å send en PM til noen på shroomery fra skandinavia, de fins

evt så klart - spørre noen her i norge
Sist endret av meaculpaUIO; 27. november 2019 kl. 22:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Og få tilsendt sporer innenlands er vanligvis ikke noe problem, du må bare google litt rundt, det er flere muligheter. Når du handler fra utlandet er risken for å bli tatt et sted mellom 1/25, 1/50, 1/100 etter min erfaring, tollen ser ut til å sjekke pakker et sted der imellom, avhengig av hvilket land du bestiller fra, hvordan pakken ser ut osv. (hvis pakken er myk å ta på, og det åpenbart er pulver inne i pakken er kanskje sjansen 50% for at de åpner, ingen har tall på dette) Egentlig burde dette vært et "sticky" innlegg, for folk spør stadig om det samme.
Sist endret av Hans Høyhet; 27. november 2019 kl. 23:32.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
sjokkert over at folk har opplevd rassia pga sporeprints
Jeg var også ganske overasket, jeg hadde rent rulleblad og var neppe i noe søkelys. Jeg tror jeg var ute for en svært skarp toller, og urutinerte etterforskere. Det var HELT klart av avhøret at etterforsker ikke hadde den minste peiling på hvordan
soppkultivering foregår, eller hvordan P. Cubensis uttales.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
drøyt. kommer til å ha disse historiene i mente i fremtiden. takk gutta