Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  228 62159
Jeg har en kamerat som pleier å være på forumet her. Veit ikke hva kaller seg men han heter Johannes. Han ringte en annen kamerat når han prøvde å ringe morra si. Han sa at det var skyting og sånt og at han måtte gjemme seg og ikke kunne snakke i telefon. Det var et innslag på TV2 nyhetskanalen nettopp.

Noen som vet noe annet? Er helt freaka ut og veit ikke hva jeg skal gjøre

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10080590
Tviler på det er noen som vet noe annet enn det som står på nyhets-artikkelen du linka.
rett fra twitter:

kjetilvevle Kjetil Vevle
Vi er godt behold, avventer situasjonen. Nye skudd n
8 minutes ago Favorite Retweet Reply
Kjetil Vevle
kjetilvevle Kjetil Vevle
@
@BjornJarle vi sitter ved vandet. En mann som skyter ikledd politiuniform. Hjelp oss ift når politiet kommer
24 minutes ago
Kjetil Vevle
kjetilvevle Kjetil Vevle
@
@BjornJarle jeg er der og d stemmer
28 minutes ago
Kjetil Vevle
kjetilvevle Kjetil Vevle
Noen skyter på Utøya. Oppdater politiet!!
Trådstarter
2 0
Har nettopp fått vite at han har det bra. Det var mange som svømte til fastland.
Noen ny informasjon om hva som har skjedd?
Det må være en sammenheng med bomben. Planlagt?
"Hører stadig vekk skyting.". Fra NRKs reporter.
Terroristene som står bak dette kommer tydligvis fra et land uten skikkelig demokrati og har liten kunnskap om norsk politikk i mine øyne... Hvorfor gå etter AP? Bare fordi de er det største partiet?
Jeg synes det er helt uvirkelig, og jeg er den eneste i min vennegjeng som tror at "terroristene" er ute etter topp-politikerne. Ifølge noen så er Gro Harlem Brundtland på Utøya eller noe, men jeg er ikke sikker på akkurat den.

Fremdeles, mine tanker går til de omkomne og skadde på Utøya og i Oslo. Dette er forferdelig trist.
Gro Harlem Brundtland var der i sammenheng med en reportasje. Han mannen som har rapportert for TV2 idag, var der kun noen timer før og var på vei tilbake til Oslo for å redigere reportasjen.

Jeg er enig, det er helt uvirkelig at noe sånt kan skje i lille Norge...
Jeg sitter bare å venter på andre bombe angrep, og skyting andre steder i Norge..

Dette er uvirkelig, og helt sinnsykt! Mine tanker går til pårørende..
Noen andre enn meg som tror at disse angrepene kan være linket til anti-DLD-fanatikere, som har dratt tråden litt for langt? Med tanke på hvor lite sikkerhet det er i Norge og hvor enkelt det faktisk er å lage en bombe? (evt. flere)
dette er bare en test for di svina. Vi kan vente oss mer.....
Sitat av Iwantcandy Vis innlegg
Noen andre enn meg som tror at disse angrepene kan være linket til anti-DLD-fanatikere, som har dratt tråden litt for langt? Med tanke på hvor lite sikkerhet det er i Norge og hvor enkelt det faktisk er å lage en bombe? (evt. flere)
Vis hele sitatet...
satt faktisk og tenkte på det samme.
Mannen er en lyslugget fyr ca 190 høy og skal være fanget i live. Mest troverdige antall drept er 4
Sitat av Iwantcandy Vis innlegg
Noen andre enn meg som tror at disse angrepene kan være linket til anti-DLD-fanatikere, som har dratt tråden litt for langt? Med tanke på hvor lite sikkerhet det er i Norge og hvor enkelt det faktisk er å lage en bombe? (evt. flere)
Vis hele sitatet...
vil ikke det isåfall virke litt imot sin hensikt? da hadde jeg heller satt en knapp på pro-dld fanatikere. handling og konsekvens.
Sitat av HellToPay Vis innlegg
vil ikke det isåfall virke litt imot sin hensikt? da hadde jeg heller satt en knapp på pro-dld fanatikere. handling og konsekvens.
Vis hele sitatet...
Hvem vet? Kanskje de har tenkt å bevise at DLD ikke funker imot terroraksjoner, altså de ikke klarte å finne ut at dette kom til å skje, og evt. ikke kommer til å finne ut noe mer om det etter alt dette?

Jeg tror dog ikke dette er grunnen til terroraksjonen.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Er det bare jeg som ikke syns dette er så uvirkelig? Lignende har skjedd verden over og jeg mener det kun var et spørsmål om tid før det skjedde i Norge også. Jeg syns selvfølgelig dette er utrolig trist, misforstå meg rett.
terroraksjonene kan vel ha en sammenheng med at norge kriger både med irak og han dere gadaffi da?
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Sitat av Layzi Vis innlegg
Hvem vet? Kanskje de har tenkt å bevise at DLD ikke funker imot terroraksjoner, altså de ikke klarte å finne ut at dette kom til å skje, og evt. ikke kommer til å finne ut noe mer om det etter alt dette?

Jeg tror dog ikke dette er grunnen til terroraksjonen.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at det umulig kan vært grunnen til terroraksjonen, med mindre de som står bak er enten utålmodige, eller ikke har fått med seg at DLD ikke er innført enda.

Nontheless en smule uvirkelig at dette skjedde i lille Norge, selv om det bare var spørsmål om tid.
7 døde på utøya så... Grusomt
Myrde politisk interesserte tenåringer for noe moderpartiet har gjort/gjør. Helt forferdelig.
Sitat av Layzi Vis innlegg
7 døde på utøya så... Grusomt
Vis hele sitatet...
Ikke på Utøya, men i Oslo...
Shady Banana
Quix's Avatar
7 døde var totalt både i Oslo og Utøya i følge TV2.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Sitat av Powlair Vis innlegg
7 døde var totalt både i Oslo og Utøya i følge TV2.
Vis hele sitatet...
ikke som jeg har hørt?

Jeg har hørt 7 av bomba og uklart på utøya
Sist endret av Affe; 22. juli 2011 kl. 20:11.
Oppdatering: 7 døde i Oslo alene, og ubekreftet antall på Utøya
Sist endret av Darkerface; 22. juli 2011 kl. 20:11.
Folk må klare å skille mellom skadede av skudd og antall drepte.
Enn så lenge ingen bekrefta død på utøya, selv om noen rykter tilsier at 1 er drept.
I tillegg så er det til nå, bekreftet 7 døde i sentrum, selv om tallet sikkert vil stige noe.

Må også minne folk på å ikke spre alt de hører sekundet etterpå, da det KAN være feil informasjon (på samme måte som at tv2 meldte at det var 7 drepte på utøya - noe som viste seg å være totalt feil - for de som slo av tv2 etter det, fikk aldri vite at tv2 rettet opp i det hele rett etterpå).

Vent noen minutter i allefall, før du sprer ting videre. Så slipper folk å spre total feil informasjon, siden noen andre sier at "det er slik".
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
30!!! ILLE ILLE !!!

Grusomt

Kilde: Nrk
Sist endret av Affe; 22. juli 2011 kl. 20:17.
NRK kan ved 20-tiden erfare at minst fem personer er fraktet til sykehus. Flere er flydd til Ullevål, mens andre er fraktet til Ringerike sykehus.

Tviler sterkt. =)
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Vær så snill; når dere sier slikt, kom med link til artikkelen.
Såg bilderne på NRK på flere drepte ungdomer på Utøya....

For en idiot!! blir sint og lei meg.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
På nrk så man nettopp helikopterbilder fra utøya der man så at det var mange mennesker i vannet, blant annet en del som lå i en klynge inntil land.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Terroristene som står bak dette kommer tydligvis fra et land uten skikkelig demokrati og har liten kunnskap om norsk politikk i mine øyne... Hvorfor gå etter AP? Bare fordi de er det største partiet?
Vis hele sitatet...
Personen på Utøya som er arrestert var etnisk norsk og snakket norsk, så vi har et dårlig demokrati?

Og AP er et regjeringsparti, et angrep på AP er da et angrep på den norske stat, vil tro det er en symbolsk handling.
Jeg tenker høyt:

Han (den falske politimannen) burde kunne plassert bombe i oslo og åkt rake veien til utøya.....

Beklager min svensk norska.
Sist endret av moos; 22. juli 2011 kl. 20:26.
Mulig motiv for han på Utøya? Eller i Oslo, for den saks skyld...
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk. Vi får bare håpe at øyevitnet ser mangedobbelt av skrekk.
Huff dette er en trist dag! Tenker på alle som er berørte. Tenker hvordan etterdønningene vil bli av dette for stakkars personer som har opplevd noe slikt! Alle på den øya må ha døds angst langt over hode. Verste er at det en en norsk person som har gjort dette på øya.
Sitat av tøffel Vis innlegg
Huff dette er en trist dag! Tenker på alle som er berørte. Tenker hvordan etterdønningene vil bli av dette for stakkars personer som har opplevd noe slikt! Alle på den øya må ha døds angst langt over hode. Verste er at det en en norsk person som har gjort dette på øya.
Vis hele sitatet...
Kan ikke se hvordan nasjonaliteten til personen påvirker graden av hvor grusomt dette er? Ei heller hvordan at han tilsynelatende er norsk er det verste med alt sammen.
Sist endret av Nerdefruen; 22. juli 2011 kl. 21:09.
http://www.dagbladet.no/2011/07/22/n...oslo/17417620/


Litt mer info. Muligens Al-Qaida-relatert.
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
http://www.dagbladet.no/2011/07/22/n...oslo/17417620/


Litt mer info. Muligens Al-Qaida-relatert.
Vis hele sitatet...
Tvilsomt. De vil bare ha æren.
Noen som kanskje har noen som helst kontakt med personer som har involvert som kan gi oss et bedre overblikk over hva som har skjedd? Media er så uoversiktlig!

Meget trist dag for Norge som en nasjon, mine tanker går til pårørende! :/
Sist endret av Tit0; 22. juli 2011 kl. 21:15.
Et vitne sa på TV at det var 20-30 personer drept som lå i vannkanten!
Ifølge Nrk p1 har politiet akkurat bekreftet 10 døde på utøya..
Sitat av Peeinmyurin Vis innlegg
Et vitne sa på TV at det var 20-30 personer drept som lå i vannkanten!
Vis hele sitatet...
Problemet med dette er at mange av vitnene er i sjokktilstand, og vil fort oppfatte kritisk skadede, som omkomne. Det er derfor man venter på bekreftede tall fra myndighetene før man trekker konklusjoner