Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 4287
Jeg driver å tukler litt med Swift IOS-app programmering/læring om dagen.
Til dere som ønsker å svare: "Hvorfor bruker du ikke bare en ferdig løsning, Firebase eller lignende?" - fordi jeg vil lære.

Om jeg ønsker at det kan lages en "profil" - er det noe API som er bedre enn andre?
Etter hva jeg forstår er REST jet med token en god løsning, men jeg sliter noe med å forstå hvordan dette implementeres i selve appen.
Om det er lignende løsninger tar jeg det gjerne i mot - selv ønsket jeg egentlig med php og mysql siden det er hva jeg forstår best.
Hva stopper deg fra å skrive APIen i php/mysql?
Hehe, der får jeg igjen for løse tråder.
Jeg fant en fin guide til nodejs med jwt restful, og syntes det var spennende. Egentlig bare derfor - så slik sett km spørsmålet heller omhandle restful jwt mot swift.
Hei. Anbefaler å sjekke ut dette kurset av Mosh Hamedani. Mulig du finner det på udemy også. Lærer deg å lage REST API med NodeJS, Express og MongoDB. Sniktitt på YouTube.

Han gir deg gode oppgaver gjennom kurset som er veldig lærerike.
Sist endret av curiositycat; 27. mars 2020 kl. 01:25.