Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1651
Jeg har en enhet med VHS-spiller/recorder og DVD/R (LG RCT699H) som gjør det mulig å brenne gamle VHS-opptak over på DVD. Veldig moro å se gamle minner.

Men: Etter at DVD'en er ferdig får jeg ikke spilt den av på andre enheter. Har prøvd på min DVD/Bluerayspiller og i DVD-spilleren på en PC. Det registreres intet innhold på platen. Andre plater fungerer utmerket, så det er ikke noe feil med enhetene.
På enheten hvor brenningen er gjennomført fungerer avspilling utmerket.

Noen som vet hva som er problemet?

Skulle gjerne kopiert innholdet fra den brente DVD'en til en minnepinne eller ekstern hardisk, men det går jo ikke når PC'en ikke klarer å registrere noe innhold.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Mener å huske at en DVD må "Finaliseres" for å kunne avspilles på andre enheter, så lenge den ikke er det kan man brenne mer innhold på den.

Edit: Jepp, side 59 i manualen sier:

Unfinalized DVD+RW is playable on regular units.
The edited contents of a DVD+R (DL) disc are compatible on regular DVD players only after finalization.
Any edited contents of the DVD+R (DL) disc are not compatible on regular units. (Hide, chapter combine, added chapter mark, etc.)
How long finalization takes depends on the type of disc, how much is recorded on the disc, and the number of titles on the disc.
DVD+R (DL) disc can take up to 30 minutes to finalize.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Dodecha; 16. mars 2020 kl. 14:57.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Mener å huske at en DVD må "Finaliseres" for å kunne avspilles på andre enheter, så lenge den ikke er det kan man brenne mer innhold på den.

Edit: Jepp, side 59 i manualen sier:
Vis hele sitatet...
Ja finalize var viktig. Holdt på med dette styret i gamle dager. Når glemte å finalize kunne man ikke spille d av andre steder.