Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4928
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Det var nettopp et nydelig display rett utenfor vinduet her
Figurshell, go getters, syke kullstreamere
Men, så var det sånne shells som jeg tror er rakettdrevne, som stiger oppover med en vifteformet hale, og så på et punkt gir de illusjonen av at de svinger nedover et lite stykke flr de grasiøst fortsetter oppover. Hva heter disse? Har hørt det og sett dem før, men jeg husker ikke Litt hjelp?
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Er nok stygt redd for at den eneste illusjonen her er i hode ditt. Og at det nokk bare var et vanlig shell med en hissig titanspoulette
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Trådstarter
Neida, jeg har sett dem før. Det er noe med hvor flammene står ut eller noe i den dur... De har en lang pen hale med 4-6(rundt der) kullstreamers etter seg, i vifteformasjon. Det ser ut som de flyr sakte oppover, tar en liten sving nedover og flyr videre oppover...
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Er det snakk om de derre Sylindershellsa japanerne pleier feste under større shells, som skytter ut begge veier, og er bygd opp slik rundt ett tau, sett ovenfra --> # <--?

Da spør jeg ikke TS, da du sikkert ikke vet, men kanskje det ringer en bjelle hos de mer erfarne, som forhåpentligvis vet hva jeg tenker på.
Etter beskrivelsen din, kunne det være mulig det var stinger missile i slutten? Mener jeg fik tak i noen effektrør for noen år siden. skuddet fløy oppover av liften, mistet fart, så freste den og fløy rett opp med spinn.
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Neida, jeg har sett dem før. Det er noe med hvor flammene står ut eller noe i den dur... De har en lang pen hale med 4-6(rundt der) kullstreamers etter seg, i vifteformasjon. Det ser ut som de flyr sakte oppover, tar en liten sving nedover og flyr videre oppover...
Vis hele sitatet...
jeg tror de kalles palm tree, skal prøve å finne en video.

http://www.pyrotube.com/videos/304/6...lver-palm-tree
Denne er dårlig, men tror det er en bedre verson av denne du mener.

http://www.youtube.com/watch?v=rlJ44...=PL&playnext=2

http://www.youtube.com/watch?v=mMi4srBlpSI

Noe lignende 26sek ut i denne videoen?

http://www.pyrotube.com/videos/116/d...tree-shell-dvd

Denne ligner kanskje, selv om det ikke er ment som en palm tree.
http://www.pyrotube.com/videos/425/4

Så en veldig bra video for noen dager siden, men finner den ikke igjen, som passer til din beskrivelse.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Det er garantert ikke Palm shells. Hva får deg til å tro det? Den første videoen du linka til? Det var bare rett og slett dårlig break

@Masclet: De stinger missile videoene jeg så på YT så ut som små girandolaer, og passet ikke helt til din beskrivelse mtp. at du sier de ble skutt opp av mortar. Girandolaer spinner dog opp.
Sist endret av Up; 30. mai 2010 kl. 09:38.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Trådstarter
Jeg vet jeg så dem på en video av de største displayene til Engelsrud NFI, men jeg finner dem ikke igjen... Jeg regner med at det var sistnevnte som satte opp displayet, så da skal jeg spørre der
Sitat av Up Vis innlegg
Det er garantert ikke Palm shells. Hva får deg til å tro det? Den første videoen du linka til? Det var bare rett og slett dårlig break

@Masclet: De stinger missile videoene jeg så på YT så ut som små girandolaer, og passet ikke helt til din beskrivelse mtp. at du sier de ble skutt opp av mortar. Girandolaer spinner dog opp.
Vis hele sitatet...
Var det jeg fannt som lignet mest i natt etter en del Whiskey og vodka
Trodde det var det jeg søkte på da jeg fant den videoen jeg så for noen dager siden, den hadde en brei fin hvit hale og datt litt ned får den gikk av, på en måte en fallende stjerne med hale i fra bakken.

har lest innlegget på nytt nå i edru tilstand og ser jo att det er noe helt annet han er ute etter.
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Hvis de steg sakte opp med en lang hale. så dalte litt ned før de steg opp igjen, så var det garantert girandolaer.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Men brukes girandolaer på shows da Bang? Ser for meg at det er litt for ustabilt til at man tar det istedenfor et shell?
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Jada, hvis forholdene ligger til rette for det, så er ikke det noe problem.
Viktig å bruke girandoler av god kvalitet og som ikke har gått ut på dato.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Bang Vis innlegg
Jada, hvis forholdene ligger til rette for det, så er ikke det noe problem.
Viktig å bruke girandoler av god kvalitet og som ikke har gått ut på dato.
Vis hele sitatet...
Ok. Ser for meg at showet på astrofestivalen og det som var på youngstorget ikke slike show hvor det ligger til rette for det?
Og er det best før dato på girandolaer faktisk?
Flotte greier! Hadde vært fett å laget seg en girandola. Har sett noen av Ned's verk. Fasinerende saker!
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Trådstarter
Du har sikkert hørt om displayfireworks1? Jeg søkte på girandola på youtube og der fant jeg en video av ham hvor de lagde girandolaer og noen dagtester. ganske interessant
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
En girandol er jo beryktet for å ta alle andre retninger enn rett opp, så det er viktig med skikkelig avstand til publikum og alt som kan ta fyr.
De jeg har vært borti er produsert av spanske Ricasa, og har stemplet best før dato på driverne.
De som ikke har hørt om displayfireworks1 kan gå å henge seg...

Men jeg sverger å ha sett en Girandola som oppførte seg presis som du sa... Så var det å finne den "#€%&#%€ videoen...
Sist endret av Pyrotecnican; 31. mai 2010 kl. 00:21.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Trådstarter
Ikke sant, jeg blir helt gæren! På bevegelsene til de jeg har funnet er jeg jo egentlig sikker på at det var girandolaer, men jeg får nok ikke ro i sjelen før jeg har funnet en video med sånne som jeg så...
Kan det ha vært hummere?

Syns det kan høre ut som det på beskrivelsene du gir.
Her har du noen Girandolaer som stiger, synker og så stiger igjen...

http://www.youtube.com/watch?v=V1pg5ivt1fY#t=03m30s
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Link til det aktuelle fyrverkeriet.
http://www.youtube.com/watch?v=KHDEaaVG_C8
Hvis det var de på ca 2:20 du mente Ffojt så er jeg 99% sikker på at de var små girandolarer...

(Yay! Innlegg nr. 200!)
Sist endret av Pyrotecnican; 1. juni 2010 kl. 21:12.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Trådstarter
WOOT??????????????? Hvordan fant du den?! Har en tulling med altfor mange torrents på her, så tilogmed youtube er uaktuelt akkurat nå, men hvordan fant du den? Visste du hvor jeg kom fra?
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Nei, men jeg kjenner han som skjøt showet og filmen ligger på Facebooksiden hans;-)
Det var forøvrig girandoler fra Ricasa, jeg har sånne selv.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Trådstarter
De brant forsåvidt ut på 2:20, men ja, da var det girandolaer. Pussig hvor lite Norges pyrosamfunn er...

Forresten, rundt 1:30. Det er figurshell med hjerteform, ikke sant? Eller har jeg en altfor god fantasi?
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Joda, det var hjertebomber, noen bedre enn andre.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
De slow gold lignende bombene... Hvilken komp var det? Jeg liker den effekten! Kunne tenkt meg å sett et par store slike.
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
De var nok Brocade Crown.
Ikke godt å si akkurat hvilken oppskrift de har brukt, men jeg har en fra et datablad fra en kinesisk produsent:
KCLO4 20
KNO3 20
MgAl 10
Resin - C48H42O7 6
Carbon 34
Ti 10

Jeg aner ikke hva resin C48H42O7 er, men mulig at red gum eller shellac gjør susen.
Det mangler også bindemiddel, men der kan man vel velge type og mengde selv...
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
http://www.pyrosociety.org.uk/forum/...65&#entry36165

Ser det heter phenolic resin, også kalt Novalac og Resinox.