Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Kan du tenke deg en pyrosamling
Ja 40 57,97%
Nei 29 42,03%
Stemmegivere: 69. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  20 3635
Hei felles pyro entusiaster!

Jeg har tenk litt på å prøve å få til en samling for de som måtte være interessert i det her på forumet.
Tenker først og fremst på vi som driver med raketter, shell og fyrverkerirelaterte ting.
Hadde jo vært veldig artig å kunne dele erfaringer ansikt til ansikt.

Ang. plass for samling er jeg åpen for forslag. Hadde vært fint om det var et sted vi kunne fyre av diverse hjemmelaget fyrverkeri for hverandre, uten å være til sjenanse for området rundt.

Legge inn en liten spørreundersøkelse for å se hvordan interessen er for dette =)
Har vært diskusjoner om dette før og så vidt jeg vet ble det aldri noe av dette.

Men det hadde jo vært meget festelig å fått til en sammenkomst på et passende sted!
ja det hadde vært veldig genialt
å ja ,hvis vi nå skal møtes så burde vi jo fått testet noen shell /raketter etc
så har selv tenkt på at vi muligens kunne hatt et treff på selveste nyttårsaften for å ikke vekke altformye oppsikt eller hva ?
kansje ikke nå men kan jo god vær neste nyttårsaften for den del.

btw: vi skulle fått til noe PGI lignende hær i norge
men tror desvære det ikke det er mulig å få til hær med det regel værket vi har.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Slike treff ser jeg aldri for meg kommer til å bli.

Men politiet møter nok gjerne opp hvis du spør dem.
Very Important Pyrotechnician
En pyrosamling må vel bli på en øde øy milevis fra folk hvis det ikke skal bli en politisamling
▼ ... over en uke senere ... ▼
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Jeg har det beste forslaget hittil!

La oss diskutere og planlegget dette ventuelle treffet på norges mest kjente diskusjonsforum, helt åpent for offentligheten
Fordi politiet og myndighetene har aldri funnet ut av ting via dette nettstedet, som f.eks bruken av KNO3 gjødsler, AN gjødsler, blekelut osv.

BTW: Noen som vet hvorfor de har begynt med Kalkammon salpeter i isposer istedenfor rent Ammonium Nitrat?
Skjønner ikke den...
Sitat av Up Vis innlegg
Jeg har det beste forslaget hittil!

La oss diskutere og planlegget dette ventuelle treffet på norges mest kjente diskusjonsforum, helt åpent for offentligheten
Fordi politiet og myndighetene har aldri funnet ut av ting via dette nettstedet, som f.eks bruken av KNO3 gjødsler, AN gjødsler, blekelut osv.

BTW: Noen som vet hvorfor de har begynt med Kalkammon salpeter i isposer istedenfor rent Ammonium Nitrat?
Skjønner ikke den...
Vis hele sitatet...
Neh lurer på hvorfor.. kremt kremt ..http://http://www.vg.no/nyheter/inne...p?artid=136622
Høres ut som en dårlig/skummel ide å samle sammen mange pyro interesserte på samme sted. Hvis noe går galt og folk finner ut at en bunch av dere har samla seg for å leke med ting som sier pang så kan det bli en litt kjinkig situasjon.

Forresten, hvem av dere skal ofres til ild-gudene?
Det hadde vert veldig kult med en pyrosamling.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Bowman Vis innlegg
Neh lurer på hvorfor.. kremt kremt ..http://http://www.vg.no/nyheter/inne...p?artid=136622
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke kommet inn på den URL'en noen av forsøkene.
Hva er det det står der? Føler jeg har en liten misstanke
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Ah spot on! Hvem vet dette bedre enn meg.

Tidsintervallet mellom den hendelsen og da de begynte med kalk ammonsalpeter i isposer er på over 3 år, så da er det mye mer sannsynlig at det var den generelle populæriteten rundt isposene til sprengstoffbruk, som førte til at det tiltaket ble satt i gang. På min tid var det ikke så mange som gjorde dette som nå.

Kan også nevnes at folk begynte og slite med og få tak i Krista-K på FK og forsåvidt Faxe blekelut 2 på jernvare handelen i lang tid før Kalken fant sin vei til isposene, og jeg var ikke i besittelse av noen av de kjemikaliene på den tid.
Det er ett kjent faktum at myndighetene titter på forumet, og det er ikke gjort noen store beslag av hverken Faxe eller Krista-K, så og beskylde slikt på en enkelt hendelse blir feil.
Det er den generelle populæriteten rundt stoffene til ulovlig bruk som fører til slike drastiske tiltak,
og den har jeg også bidrat til, så jeg sier meg ikke uskyldig i den saken.
Da vi fant ut at Faxe kunne brukes ble det først holdt stille en god stund.
Dette var gode tider, men så ble det til slutt allmenviten, og det tok ikke så lang tid før Faxe sakte begynte og forsvinne.
Skal dog nevnes at Faxe ikke var det eneste Hysj-Hysj produktet vi viste av, og det er det fortsatt ikke.
Men vi har sett hva som kan skje, så noen ting forblir bedriftshemmeligheter.
Kanskje derfor Fulmen først var veldig hemmelighetsfull anngående Klebemasse til bruk av fremstilling av plastiske eksplosiver? Han var en vis mann, og mest sannsynlig den med mest kunnskap i dette feltet på hele forumet.

Takk for meg
Hadde hvert kjempemorro å møttes flere av oss som har pyro som hobby,men tror vel da at halvparten av medlemmene her hadde kommet rullende på sparkesykkel,med bæreposer fulle av krutt, men vi som er litt eldre å kan kjøre bil, kunne utvekslet tlf nr, å KJØRT BIL til et sted hvor man kunne være helt alene. Man trenger jo ikke sette himmel og jord i bevegelse, bare sitte å prate, og utveksle teorier,og erfaringer, å kanskje ha med NOE som smeller. Syntes ideen er meget god. Føler meg nesten som en fotballspiller som ikke har noen å spille med, hvis dere skjønner... Er du folkesky UP?
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Jeg er folkesky, beklager.
Sist endret av Nygaard; 21. august 2009 kl. 17:00.
Det er ikke noe å skamme seg over det... Kanskje det hjelper hvis du tar på deg et kostymet, og noen solbriller!
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Hadde forumet vært på linje med Passfire, nesten bare seriøse personer, kunne dette være mulig, men å arrangere et treff via VIP, aldri..
▼ ... noen uker senere ... ▼
hvorfor så negativ? syns det høres ut som en god idè! så lenge tid og sted holdes hemmelig (PM) burde det jo ikke være noe problem så lenge man har et sted å være som er langt fra folk
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Pluss det og menge seg med folk man ikke vet noe om annet at de har med seg eksplosive artikler er litt skeptisk for noen.
Jeg kunne helt fint dratt en tur i skauen med Ruben og Nygaard liksom...

Et stort møte hadde krevd regler. Værtfall i min værden.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Jeg har truffet både Up og Thoyllo(og ett par andre), men det er fordi jeg kjenner og stoler på dem. Kunne aldri tenke meg å være med på noe som helst treff utenom VIP's.

Det jeg ser for meg er at det kommer mange uerfarende kids som håper det er noen med litt bedre kunnskap på pyro som muligens har med seg noe spennende stuff. Det er det jeg tror, men hva virkeligheten vil vise er jo ikke forutsigbar.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
En ting er hværtfall sikkert.
Treffet og oppskytningsfasen må ha noe struktur og sikkerhetstiltak.
Derfor stoler ikke jeg på alle en hvær, gud og værmann.
Ikke noe personlig mot noen

Og for og ikke nevne viss noens blackmatch anntenner quickmatchen for tidlig , samtidig som han klarte og putte shellet sitt feil vei i mortaren, så får han førsteradsplasser på en heftig mortarhenrettelse og får stjerner over halve annsiktet og andre steder...

Hva skulle man sagt til ambulansepersonell og polisen?
Driter en seg ut risikerer alle og bli tatt...
Sist endret av Up; 15. september 2009 kl. 00:58.
Da hadde det nok fått konsekvenser for nFF også.
At nFF på en eller annen måte var ansvarlig for at det hadde oppstått uønskede hendelser eller skader på et ulovlig pyrotreff ettersom crewet her skal kontrollere det som blir gjort her inne.