Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3301
Skamløst stjålet fra Emmasofia forummet på Facebook, men synes denne var interessant.

Noen tanker? Eller bare bullshit?

https://youtu.be/w6chdzp5kgs
Det han sier om SS høres veldig merkelig ut for meg, men er det ikke sånn at antidep må du gå på i sånn 8 uker for å faktisk kjenne forskjell i behandling også? hvordan kan 1 pille anti dep gjøre dette?
Vær nå forsiktig med antidep medisin. Personlig får jeg ekstreme spasmer og restless legs av quetapin/serequel.
Sitat av Sondre Vis innlegg
Vær nå forsiktig med antidep medisin. Personlig får jeg ekstreme spasmer og restless legs av quetapin/serequel.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke anti dep medisin da.
Stemmer det var jeg som tenkte feil. Tenkte på psykosemedisin når jeg tenkte på antidep. My point stands still.
Sist endret av Sondre; 31. juli 2019 kl. 19:29.
Sitat av Sondre Vis innlegg
Stemmer det var jeg som tenkte feil. Tenkte på psykosemedisin når jeg tenkte på antidep. My point stands still.
Vis hele sitatet...
Altså ikke misforstå, jeg er heller verken fan av antidep eller ape dop, og noen går kanskje også på begge
Hmmm. Har en venn som bruker serequel og tar mdma av og til. Fortell mer, jeg burde kanskje advare ham om dette.
Sitat av 420master Vis innlegg
Det han sier om SS høres veldig merkelig ut for meg, men er det ikke sånn at antidep må du gå på i sånn 8 uker for å faktisk kjenne forskjell i behandling også? hvordan kan 1 pille anti dep gjøre dette?
Vis hele sitatet...
Det stemmer at humørstabilisering som antidepressiva blir utskrevet for lar vente på seg i noen uker, men serotonin reuptake inhibition inntreffer fra den aller første pilla du tar. Problemet er at den antidepressive effekten av medisinen ikke skyldes kun nivåer av serotonin i seg selv, men hvordan disse nivåene påvirker andre prosesser i hjernen over tid. Litt lite detaljert forklart, beklager for det. Jeg er ikke noe hjerneforsker, men har fått med meg essensen.

Sitat av Sondre Vis innlegg
Vær nå forsiktig med antidep medisin. Personlig får jeg ekstreme spasmer og restless legs av quetapin/serequel.
Vis hele sitatet...
Det høres ut som tardive dyskinesia: https://en.wikipedia.org/wiki/Tardive_dyskinesia

En vanlig bivirkning av Quetiapin/Seroquel hvis man tar det i høye doser over tid. Har ingenting med MDMA å gjøre.
Sist endret av Stray Wanderer; 31. juli 2019 kl. 20:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Om du først får MDMA hangovers burde man vurdere sitt forhold til stoffet.
Det er spesielt bekymringsverdig at det anbefales å ta medikamenter som SSRI for å motvirke noe man selv har forskyldt seg ved å feste for hardt.

Så nei, jeg vil ikke anbefale noe av dette til noen.
Det skumle med MDMA er faktisk at det er såpass trygt, og dette har jeg sagt flere ganger her på bruket: Stoffet er så trygt at den originale dosen på ca 120mg for en person rundt 70-80 kg overskrides til de grader: På andre stoff hadde slike idiotiske overdoseringen skapt varige men og dødsfall, men med MDMA så "slipper man unna" med slik idioti og så har dette med "hangovers" blitt normalisert og her har vi da selverklærte "medisinmenn" som skal sitte her å fortelle oss at dette er helt greit, vi må bare pakke i oss litt medisiner slik den rekreasjonelle overbruken av MDMA ikke skal plage deg for mye.

jeg fnyser av hele greia.
Sist endret av Dodecha; 25. mai 2020 kl. 18:21.
Tusen takk for veldig gode svar. <3
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
Jeg ville høyst anbefale å sjekke ut psychedsubstance. Han har virkelig personlig erfaring og ert også utrolig bevisst på harm reduction. Sjekk ut denne videoen f.eks:

https://www.youtube.com/watch?v=FlMxTpONKT0
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Kvetapin er antipsykotika ikke antidepressiva. Jeg bruker begge deler fast, antidep-cipralex(ssri) og antipsy-quetaipin (for søvn).

Når jeg like mdma og knips i ungdommen og fikk "jeg er ikke verdt noe å vil bare dø" nedtur så var det beste for meg benzo og rett til sengs. Men skal si når jeg ble testet ut på adhd medisiner spesielt ritalin fikk jeg (tok høyere doser) helt sinnsyk paranoia, helt jævlig var det og så nedtur i tilleg hvor alt blir enda mer dritt.... når jeg tok noen kvetapin da så var jeg fin en times tid senere stort sett. Det er min erfaring, så har man en jævlig comedown funker kvetapin for meg, det kan man også ta uten toleranse. Å ta ANTIDEP er ikke lurt da vil man antageligvis bare bli jævlig mer full av angst, kvalm, svimmel og whatnot, ikke anbefalt.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Om du først får MDMA hangovers burde man vurdere sitt forhold til stoffet.
Det er spesielt bekymringsverdig at det anbefales å ta medikamenter som SSRI for å motvirke noe man selv har forskyldt seg ved å feste for hardt.

Så nei, jeg vil ikke anbefale noe av dette til noen.
Det skumle med MDMA er faktisk at det er såpass trygt, og dette har jeg sagt flere ganger her på bruket: Stoffet er så trygt at den originale dosen på ca 120mg for en person rundt 70-80 kg overskrides til de grader: På andre stoff hadde slike idiotiske overdoseringen sapt varige men og dødsfall, men med MDMA så "slipper man unna" med slik idioti og så har dette med "hangovers" blitt normalisert og her har vi da selverklærte "medisinmenn" som skal sitte her å fortelle oss at dette er helt greit, vi må bare pakke i oss litt medisiner slik den rekreasjonelle overbruken av MDMA ikke skal plage deg for mye.

jeg fnyser av hele greia.
Vis hele sitatet...
På en måte er jeg veldig enig med deg, særlig det du sier om dosering osv. På en annen måte så tenker jeg at SSRI på en comedown kan være bra om det virkelig gjør kvelden mindre nevrotoksisk og i tillegg kurerer en "hangover". Minst mulig skade på sentralnervesystemet må vel være målet eller?

Edit: Jeg vet ikke om dette med SSRI og nevrotoksisitet stemmer i det heletatt. Bare tenker at det "kan" være en bra ting om det faktisk stemmer.
Sist endret av Alge; 1. august 2019 kl. 14:58.
Er jo bare og røyke så får man sove??
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Er jo bare og røyke så får man sove??
Vis hele sitatet...
Hasj/weed har aldri hjulpet meg til å motvirke stimulanter, som feks MDMA. Det er greit å røyke litt på nedtur, men jeg vil ikke si at det er noe sovemedisin.
Grønt følte jeg praktisk talt nesten ikke funket på nedturer, eller med kraftig redusert effekt. Sikkert for anspent pga det andre som skjer i kroppen
Nå sperrer jo også SSRI totalt ut effekten av MDMA, SSRI med flere. Dette er nok etter lengre bruk når stoffet har tatt full effekt, men jeg ville uansett vært forsiktig med den slags remedier. En vanlig kveld på molly i normale doser burde litt fysisk aktivitet, trening og godt kosthold kurere. Les litt om Baclofen som egentlig brukes mot smerter ol, men som bieffekt ofte bidrar til at humør og generell velvære økes. Kunne kjøpes lovlig i Sverige for en mnd eller to siden. Dette er et C-preparat, men med mindre du sliter med indikasjonene legemiddelet er ment for vil nok ingrn fornuftig lege skrive det ut her til lands. Jeg kjøpte en dæsj fra en svensk nettside og siden det er et såpass svakt legemiddel i små doser vil tollen høyst sannsynlig ikke gjøre stort med saken bortsett fra krav om resept.

Post fra søta bror har en høyere terskel for å komme frem da de har mye av den samme lovgivingen som oss. Mer og mer ivertfall.

"MDMA, LSD med flere", Liten feil jeg ble for sen til å redigere bort,
Sist endret av liquidduck; 2. august 2019 kl. 10:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Men igjen, de som får dette må gå på det i flere uker for å bygge opp verdiene i kroppen, hvordan kan 1 fungere for dette? Kan det være så enkelt som placebo
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Om du først får MDMA hangovers burde man vurdere sitt forhold til stoffet.
Det er spesielt bekymringsverdig at det anbefales å ta medikamenter som SSRI for å motvirke noe man selv har forskyldt seg ved å feste for hardt.

Så nei, jeg vil ikke anbefale noe av dette til noen.
Det skumle med MDMA er faktisk at det er såpass trygt, og dette har jeg sagt flere ganger her på bruket: Stoffet er så trygt at den originale dosen på ca 120mg for en person rundt 70-80 kg overskrides til de grader: På andre stoff hadde slike idiotiske overdoseringen sapt varige men og dødsfall, men med MDMA så "slipper man unna" med slik idioti og så har dette med "hangovers" blitt normalisert og her har vi da selverklærte "medisinmenn" som skal sitte her å fortelle oss at dette er helt greit, vi må bare pakke i oss litt medisiner slik den rekreasjonelle overbruken av MDMA ikke skal plage deg for mye.

jeg fnyser av hele greia.
Vis hele sitatet...
Amen to that! Legaliser og informer =skadereduksjon. Norge, våkn opp!!!
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er 0,3g (eller 300mg) mye for en kar på 68 kg? Tok det i høst og fikk ganske heftig nedtur i flere dager. Null glede og ganske slækk i huet. Har ikke tatt det siden, orker ikke nedtur i så mange dager igjen.
Altfor mye. 1,5-2mg per kg kroppsvekt nok i massevis. 102mg-136mg i ditt tilfelle. Får du ikke effekt av det så er det dårlige greier du har tatt. Kraftige nedturer får man ved overdosering, så enkelt er det.

https://rollsafe.org/mdma-dosage/
Sist endret av junkrat; 24. mai 2020 kl. 22:25.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er tre ting som har hatt god virkning på mine MDMA nedturer. Den første var når jeg skulle ta MDMA med broren min, og jeg sa at jeg var bekymret for nedturen fordi den alltid har vært så strek for meg. Han lovte meg at så lenge jeg var med han, så skulle jeg ikke oppleve noen nedtur i det hele tatt. At det satt i hodet og at jeg skulle stole på han. Det kan være placebo-effekt, men hvilken rolle spiller det? Jeg opplevde ikke en stygg nedtur etterpå, og jeg brukte samme mentaliteten etterpå, at det bare var i hodet og at jeg faktisk var helt fin og det ikke var noe problem.

Etter dette begynte jeg å ta mdma jevnlig igjen, litt for ofte også. Det jeg fant som hjalp veldig i den tiden var også noe broren min lærte meg som jeg ikke så noen teknisk grunn til at skulle fungere; det var at dagen etterpå så tvinger du deg til å spise og drikke. Spis unødvendig mye mat, tving det i deg. Drikk unødvendig store mengder vann. Selv pleide jeg også å gå meg en god tur. Løpe litt kanskje, riste av nedturen. Og det hjalp imot mine tanker veldig mye.

Den siste løsningen er ikke en jeg anbefaler på grunn av nevrotoksisitet, lite annet enn min anekdote, og avhengighetsfare. Det var at jeg hadde tatt mye MDMA sist gang jeg tok det, og dagen etter så tok jeg amfetamin og nedturen forsvant. Og jeg forsatte og ta amfetamin hver dag (med søvn og mat imellom) hver dag i en uke. Jeg fikk aldri noen MDMA nedtur da. Ellers så vet jeg at om det blir for ille så vil øl hjelpe og egentlig fjerne nedturen helt imens du drikker. Men mange kan sikkert oppleve forverret nedtur dagen derpå, men jeg gjør ikke det. Jeg er for the record også en som ikke opplever særlig fyllesyke noen sinne.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
For meg har problemet alltid vært at mekanismen virker så grov, og at man rett og slett ikke vet om de fleste kommer 100% tilbake til der de var før.

Mdma produserer lykkerush og eufori gjennom å forårsake høyt eleverte nivåer av serotonin i cellene. Man tømmer ut en stor mengde, og så blir denne mengden gradvis transportert ut av cellene.

Her begynner problemet. Vi kan ikke måle serotonin i cellene direkte, afaik. Uten å gjøre dette, vet vi ikke at folk er tilbake til normal funksjon etter 2-3-4 uker eller hvilken tid man setter.

Såvidt jeg har funnet ut og vet, så kan man bare måle metabolittene til serotonin, og da gjennom enn inngripende ryggmargsprøve.

Her mangler vi kunnskap om hvordan serotoninfunksjonen til folk påvirkes over tid, og hva som avgjør hvem som tåler det godt, og hvem som tåler det mindre godt.

At "alle" har lik evne til å restituere seg etter mdma, er for meg helt utroverdig. At alle vil produsere like mye for å gjenopprette "homeostase" - utroverdig. At alle vil ha lik sensitivitet for serotonin etter å ha kjent og hatt svært høye nivåer enten en gang eller flere, også utroverdig, særlig gitt at "magien" forsvinner eller blir svakere.
Sist endret av meaculpaUIO; 25. mai 2020 kl. 11:35.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av junkrat Vis innlegg
Altfor mye. 1,5-2mg per kg kroppsvekt nok i massevis. 102mg-136mg i ditt tilfelle. Får du ikke effekt av det så er det dårlige greier du har tatt. Kraftige nedturer får man ved overdosering, så enkelt er det.

https://rollsafe.org/mdma-dosage/
Vis hele sitatet...
Skal ikke ta så mye igjen. Skulle det heller ikke den gangen, hadde først bare tatt 150mg men så hadde jeg 150mg til i lomma. Og når jeg er tura sliter jeg med å være fornuftig der og da.

Så plutselig var dosen doblet og nedturen ble kjip. Og jeg ble for tura etter min smak, vi var 4 kompiser som tok så mye og alle holdt bare kjeft. Liker å prate på den formen.