Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1037
Hei, i lunsjen på jobb i går kom jeg i snakk med noen kolleger om hvordan en skal få formidlet informasjon til de ansatte.
Da var jeg innom det å få laget en intern app for bedriften. Dette er en bedrift som har nærmere 400 ansatte, der rundt 80% er fremmedspråklige. En app som dette skal gjøre at vær enkelt ansatt får informasjon med en gang, og at informasjonen kommer på deres språk.

Litt vanskelig å forklare hva en sånn app skal dekke. Men la oss si at vi skall ha et allmøte på en mandag, på fredagen før allmøtet får vi vite at salen vi har bestilt er dobbeltbukket og vi får dessverre ikke holdt allmøtet på den dagen.
Så kan en ansvarlig sende ut et varsel til alle ansatte..

Er dette en app det vil være vanskelig å utvikle?
Og om det er noen her inne på forumet som kunne tenkt seg å utviklet en app som dette, og tjent seg noen gode kroner send meg en pm.
Dette slår meg som noe som kan dekkes av en flerspråklig email...

De fleste der ute ønsker helst å unngå å ha flere apper enn nødvendig.

Men det høres i prinsippet rimelig enkelt ut, blir vel egentlig nesten som en RSS feed.
Sist endret av Freddy_fred5; 19. november 2016 kl. 17:27.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Dette slår meg som noe som kan dekkes av en flerspråklig email...

De fleste der ute ønsker helst å unngå å ha flere apper enn nødvendig.

Men det høres i prinsippet rimelig enkelt ut, blir vel egentlig nesten som en RSS feed.
Vis hele sitatet...
ja det enkleste ville være å sende ut en mail, men jeg tror en app vil være mer effektiv å sende ut informasjonen med da de vil få en varsel på tlf. Og ikke nødvendigvis trenger å innom mail for å lese.
sms er noe man allerede har mulighet for dersom man bruker mobil fra før. Så hvorfor ikke bare sende ut en felles-sms på f.eks engelsk ?
samme funksjon uten bruk av noe app.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Den beste løsningen er fra 1970-tallet og heter email. Å begynne med en egen app for dette er idiotisk - masse utvikling for å dekke minst to plattformer, vedlikehold, alle må laste den ned, og dere vil uansett måtte bruke mail el. for å komme fram til de som ikke kan/vil installere den 1000. ubrukelige appen ett eller annet selskap vil prakke på folk til tross for innlysende bedre alternativer.

Dere kan for eksempel sette opp mailing-lister for forskjellige språk og sende til disse.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Mr.Oxford Vis innlegg
ja det enkleste ville være å sende ut en mail, men jeg tror en app vil være mer effektiv å sende ut informasjonen med da de vil få en varsel på tlf. Og ikke nødvendigvis trenger å innom mail for å lese.
Vis hele sitatet...
Eg har hatt e-post på mobilen sidan GPRS kom. Det var vel i 2003-2004?