Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 879
Hei!

Jeg har hatt to aliaser på min nåværende Microsoft-konto. Jeg har nå fjernet det ene, og skal opprette en ny konto med den epostadressen. Når jeg prøver for øyeblikket, står det at den er brukt av andre. Jeg kan heller ikke logge inn ved bruk av dette aliaset. Jeg antar at dette er forsinkelser på Microsoft sine servere, så mitt spørsmål er om det er noen som har erfaring med dette og vet omtrent hvor lang tid dette kan ta, eller om det rett og slett er gjort utilgjengelig permanent.

En interessant opplysning er at ved skifte av hovedalias, regner Microsoft med at det vil ta 48 timer før dette er registrert. Kan dette også være tilfellet ved sletting av alias?

Jeg forstår at dere ikke har mulighet til å vite dette, men jeg spør om tanker og erfaringer

For de som har samme problem, eller som i fremtiden havner i en liknende situasjon kan jeg poste hva jeg har kommet fram til:

Jeg tok kontakt med Microsoft via chat, og det viser seg at det som står her, ikke stemmer.

Select Remove next to the alias you want to remove. As soon as you do this, that address will become available to anyone else who wants it.
Vis hele sitatet...
Det som skjer i praksis er at når du sletter et alias, vil denne e-postadressen være reservert i 30 dager, før det kan brukes igjen.
Sist endret av Likyhane; 3. november 2015 kl. 19:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.