Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1161
God kveld
Etter at jeg installerte nytt hk bestemte jeg meg for å reinstallere w7 så jeg slapp drivertull.

Når jeg prøver får jeg dette: Setup was unable to create new partition".

Jeg har lest og prøv ørten forskjellige guider.
Har blant annet prøvd å kuke i diskpart og laget/formatert til ntfs ørten ganger. Har også prøvd å konvertere den til gpt og mbr. Bios står på IDE og uefi/legacy men det funker fortsatt ikke.

Kan noen hjelpe meg før jeg river av meg alt håret? Jeg ber på mine knær til deg/bill gates!

Gratis cola til den som kommer med løsning
Sist endret av jorwax; 11. desember 2014 kl. 13:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Søkende
Trådstarter
Glem det, fiksa det på egenhånd.
Gratis cola til meg!
(Hint, slett)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kanskje du kunne opplyst oss om hva problemet var og hvordan du løste det?
Han hadde nok ikke sletta den gamle partisjonen før han prøvde å opprette ny :P
Søkende
Trådstarter
Joda, men fikk bare den feilmeldingen av en merkelig grunn. Løste det ved å rett og slett kopiere filene fra minnepennen over på ssd-en og deretter gjøre den boot-bar.

Først må man sette opp disken slik:
Press shit + f10 i disk-menyen og åpne diskpart ved å skrive "diskpart". I diskpart skriver man dette:
- clean
- create partition primary size="hvis_man_vil"
- select partition 1
- active
- format fs=ntfs quick
- assign
- list volume (legg merke til hvilken som er minnepennen og hvilken som er hdd/ssd.
- exit
For meg var den D: og den jeg skulle installere på var C:
Så navigerte jeg til D: ved å skrive "d:"
I D: skrev jeg:
- xcopy d: c: /e /h /k
Når det var ferdig, som tok litt tid, navigerte jeg til "boot" på C: ved å skrive:
- C:
- cd boot
Der skrev jeg "bootsect /nt60 c:" for å gjøre disken "boot-bar".
Så tok jeg ut minnepennen, restartet maskina og "wouala" windows installeren åpnet seg og jeg fikk installert windows knirkefritt

(legg merke til at ingen " - " tegn skal være med i teksten.

Edit: LOL, googlet akuratt det jeg prøvde og gjett hva jeg fant?
http://druss.info/2014/07/fixed-setu...-etc-from-usb/

Sånn går det når man ikke googler absolutt alt -_-
Sist endret av jorwax; 13. desember 2014 kl. 01:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.