Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1631
Selvsagt. Man handler gull for store summer, og lar dette ligge
på hotellrommet. Gjett hvem som ikke får et øre igjen på
forsikringen. Eller..? Med min bortrøykte hjerne klarer jeg ikke
la være å ane ugler i mosen her. Du lar ikke gull for slike summer
ligge ubeskyttet.

Aftenposten i dag:

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...l-6979922.html
Selv jeg med et halvt apotek innabords kann se at det er mange moser i uglen!
Vorfor hadde de ikke gullet i hotel safen? ellr vakt på hotel rommet?

Her lukter inside job
Trodde man brukte safen i hotell resepsjonen når man har med seg gull til så store verdier

Stygt å si at gullforhandleren fortjente dette, men han burde ha vist bedre.

Hadde jeg vært forsikringselskapet til mannen så hadde jeg stilt store spørsmål til hvorfor han ikke oppbevarte gullet på en mye sikrere måte.
10 millioner i gull bør man ikke bare ha med seg i en koffert. 10 millioner i gull bør være innelåst i et bankhvelv. Hvis man må transportere det må man bruke en armert pengetransport med bevæpna vakter. Men men, blir født en ny idiot hver dag.
Sitat av homoludens Vis innlegg
med bevæpna vakter. Men men, blir født en ny idiot hver dag.
Vis hele sitatet...
Hehe.. Bevæpna vakt er nok ikke mulig her i landet.. Hvis du da ikke betaler politiet for eskortejobb!
Sitat av woff Vis innlegg
Hehe.. Bevæpna vakt er nok ikke mulig her i landet.. Hvis du da ikke betaler politiet for eskortejobb!
Vis hele sitatet...
Å joda.
Man har A og Bgjengen, Young guns og Tveita gjengen.

Som om det ikke er nok har man flust med frilansere og private etterforskere med bæretillatelse.
Synd at du uttaler deg om noe du IKKE har peiling på Max_Uflax!
"Bæretillatelse" er det ingen andre enn Politiet som får i Norge. Man har ikke lov til å bære skytevåpen i Norge, annet enn på jakt, og for transport til og fra skytebanen.
Jeg er forøvrig pistolskytter, har opplæringsansvaret for Oppland Skytterkrets og har dommersertifikat fra NSF..

Her har du en link til våpenloven i Norge:http://www.lovdata.no/all/nl-19610609-001.html
Sist endret av woff; 31. august 2012 kl. 21:20.
Sitat av woff Vis innlegg
Hehe.. Bevæpna vakt er nok ikke mulig her i landet.. Hvis du da ikke betaler politiet for eskortejobb!
Vis hele sitatet...
Tok ikke stilling til hva som er gjeldende praksis i Norge. Mener du at vaktene bør være ubevæpnet når de som raner helt sikkert har våpen? Er ingen som raner en pengetransport med smørkniv
Sitat av homoludens Vis innlegg
Tok ikke stilling til hva som er gjeldende praksis i Norge. Mener du at vaktene bør være ubevæpnet når de som raner helt sikkert har våpen? Er ingen som raner en pengetransport med smørkniv
Vis hele sitatet...
Det argumentet kan og snus på; om man forventer at vaktene har våpen tror du ikke de kriminelle vil skaffe seg enda bedre våpen. Og dermed ender man opp med en enda farligere situasjon?

Verdiene er jo gjerne forsikret, og penger er bare penger - det er egentlig ikke så farlig. Derimot om noen blir skutt er det jo en stor tragedie.
Unlicensed Surgeon
Sitat av woff Vis innlegg
Synd at du uttaler deg om noe du IKKE har peiling på Max_Uflax!
"Bæretillatelse" er det ingen andre enn Politiet som får i Norge. Man har ikke lov til å bære skytevåpen i Norge, annet enn på jakt, og for transport til og fra skytebanen.
Jeg er forøvrig pistolskytter, har opplæringsansvaret for Oppland Skytterkrets og har dommersertifikat fra NSF..

Her har du en link til våpenloven i Norge:http://www.lovdata.no/all/nl-19610609-001.html
Vis hele sitatet...
Tja må ikke glemme vaktene til Norges Bank - de har bæretilatelse for våpen

Sikkerhetsavdelingen i Norges Bank er den eneste ikke-militære vaktstyrken i Norge som er permanent bevæpnet. Avdelingen har ansvar for sikring av områder i og rundt banken, samt de transporttjenestene som utføres av banken.I bankens hovedbygning i Oslo har Sikkerhetsavdelingen egen innendørs skytebane, som ofte lånes av politiet til skytetrening.
Vis hele sitatet...
Kan lese mer om det her



Men i eksempelet har jeg en sterk følse at det ikke var snakk om LOVLIG bevepning. For å bære ulovlig våpen kreves hverken papirer, eller trening. Kun et våpen og vilje.

OT; Oppevare 10 mill gull i en koffert på hotellrommet ubevoktet finnes det bare et ord for - Idioti!
Sitat av etse Vis innlegg
Det argumentet kan og snus på; om man forventer at vaktene har våpen tror du ikke de kriminelle vil skaffe seg enda bedre våpen. Og dermed ender man opp med en enda farligere situasjon?

Verdiene er jo gjerne forsikret, og penger er bare penger - det er egentlig ikke så farlig. Derimot om noen blir skutt er det jo en stor tragedie.
Vis hele sitatet...
Kanskje terskelen for å rane en pengetansport blir høyere også når ranerne står i fare for å bli skutt og drept? Dessuten kan man ha en policy om at man kun bruker våpenet til selvforsvar.
Sitat av homoludens Vis innlegg
Kanskje terskelen for å rane en pengetansport blir høyere også når ranerne står i fare for å bli skutt og drept? Dessuten kan man ha en policy om at man kun bruker våpenet til selvforsvar.
Vis hele sitatet...
jeg er ikke redd for at vaktene er de som dreper noen - heller at de kriminelle i større grad vil det. I stede for rana noen på en relativt fredelig måte må de gjøre det med våpen - og gjerne mot folk de vet bærer våpen, og dermed er de mer triggerhappy.

Du vil kanskje klare å redusere noen få ran, men er det virkelig verd det når man samtidig gjør faren med ranene mye høyere? Gull er jo bare verdier, mest sansynlig også forsikrede verdier.