Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2948
Heisann, kjøpte Dark souls til pc på steam i dag, ettersom jeg har venta på at det skulle komme til pc med bedre grafikk osv. Det første jeg har lagt merke til er hvor vanskelig det er(trodde ikke det var så vanskelig når jeg så på stramers og tenkte hvorfor gjorde ikke de slik og sånn) men ikke ta meg for en som klager på hvor vanskelig det er, det er bare det at nå har jeg kommet meg gjennom "starten" da har jeg fått smake på døden opp til flere ganger, jeg har dødd av skeletons, en heis, flere skeletons, for høyt dropp, ghouls som eide rææva mi, den første bossen. Jeg har også fått vite at retningssansen min suger ettersom at jeg har trodd flere ganger at jeg er på riktig vei, men akk blitt eid på ny!

For meg er ikke guides noen option, jeg tenker at jeg skal spille spillet på trial and error.
Har du kjøpt dark souls? Hvordan har du tenkt til å spille? Hva synes du om det? Merker du noen forskjell med tanke på konsoll/pc?(jeg har ikke lagt merke til noen forskjell, bortsett fra cutscenes). Spiller du med kontroller eller tastatur? Jeg spiller med tastatur og har sett at det er bare tastatur som vises når jeg sjekker keybindings, noe som er kjipt for jeg har ikke en gang funnet ut hvordan jeg kicker, bare fått det til noen ganger, det gjelder jump også.

Lager denne tråden fordi jeg vil finne ut hva dere freaks synes om spillet og svare på spørsmålene mine, føl deg fri til å bringe opp nye diskusjoner også
Peace!
Sist endret av Obsidi; 25. august 2012 kl. 02:33.
Spiller med xbox-kontroll, jeg ble faktisk overaska over at det var såpass "lett."
Etter å ha hørt mye om hvor vanskelig det skulle være var hvertfall "the undead burg" rimelig rett fram. Skal innrømme at jeg ikke har kommet meg videre etter å ha drept min første metallgris, men så har jeg heller ikke oppgradert til flere estusflasker på bonfiren jeg er på. Har enda ikke mista liket mitt en plass uten at jeg har klart å hente det.
Obsidi's Avatar
Trådstarter
Nice, jeg har sliti ganske mye egentlig! Men så vet jeg heller ikke så mye om spillet da! Vil at det skal være en ny opplevese for meg, så jeg har sett så lite på streams som mulig for ikke å avsløre noe ^^
Ja dere kan jo glede dere til Anor Londo, New Londo Ruins

Herlig spill btw..
Sitat av olavXO Vis innlegg
Ja dere kan jo glede dere til Anor Londo, New Londo Ruins

Herlig spill btw..
Vis hele sitatet...
Eller the Catacombs. Faen så jævlig. Spillet er fantastisk da, når høyt på listen min.

Og TS, du gjør det rett i og ikke følge guider, det ødela en del av opplevelsen min i ettertid.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Eller the Catacombs. Faen så jævlig. Spillet er fantastisk da, når høyt på listen min.

Og TS, du gjør det rett i og ikke følge guider, det ødela en del av opplevelsen min i ettertid.
Vis hele sitatet...
Haha , glemte the catacombs ja looooool, verste stedet nesten
Sparer alltid det til slutten, herlig når du ikke ser en meter foran deg også må du langt nedover, deiser rett i fanget på de jævla skjellettene hver gang
Obsidi's Avatar
Trådstarter
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Eller the Catacombs. Faen så jævlig. Spillet er fantastisk da, når høyt på listen min.

Og TS, du gjør det rett i og ikke følge guider, det ødela en del av opplevelsen min i ettertid.
Vis hele sitatet...
Goodie da høres det ut som om jeg har gjor noe riktig ^^
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det noen som kan vet om man kan summone Lautrec og Solaire på nytt, hvis de eller jeg skulle dø i fighten mot bell gargoyle? Jeg gir så latterlig lite skade med våpenet mitt (48 på R2 og det tar halve staminaen min) så trenger litt hjelp. Alternativet er vel kanskje å oppgradere våpenet mitt til +5, men vil helst spare litt på resursene.
Sitat av Mith Vis innlegg
Er det noen som kan vet om man kan summone Lautrec og Solaire på nytt, hvis de eller jeg skulle dø i fighten mot bell gargoyle? Jeg gir så latterlig lite skade med våpenet mitt (48 på R2 og det tar halve staminaen min) så trenger litt hjelp. Alternativet er vel kanskje å oppgradere våpenet mitt til +5, men vil helst spare litt på resursene.
Vis hele sitatet...
Skulle ikke være noe problem så lenge du har råd til å være i human form.
Med hjelp så tipper jeg at jeg tar dem ganske greit. Tar dem nesten nå, men jeg bruker for lang tid pga. lav DPS så det virker som om de går i en slags enrage-mode der en flyr mens den andre holder seg på bakken og begge spruter ild (godt mulig dette er vanlig oppførsel, men det virker som om det har noe med tiden jeg bruker å gjøre). Humanity har jeg uansett 7-8 av, så det er jo noen forsøk før jeg må farme og jeg beveger meg stort sett fritt rundt i hele Burg og Parsish.
Sist endret av Mith; 13. september 2012 kl. 23:27.
Sitat av Mith Vis innlegg
Med hjelp så tipper jeg at jeg tar dem ganske greit. Tar dem nesten nå, men jeg bruker for lang tid pga. lav DPS så det virker som om de går i en slags enrage-mode der en flyr mens den andre holder seg på bakken og begge spruter ild (godt mulig dette er vanlig oppførsel, men det virker som om det har noe med tiden jeg bruker å gjøre). Humanity har jeg uansett 7-8 av, så det er jo noen forsøk før jeg må farme og jeg beveger meg stort sett fritt rundt i hele Burg og Parsish.
Vis hele sitatet...
Ja hurtighet og aggro som er greia her. Få inn så mye dmg som overhodet mulig på nr 1 før han andre kødden kommer og prøv heller og dodge han andre og bare angrip den første til han er død, så blir ikke nr2 aleine ille i det hele tatt.
Prøver meg på en dex/int build på første gjennomkjøring, så det ser ut som jeg må bruke litt tid på å farme Balder Knights for nytt sverd og kanskje skjold, spørs hvor lav dropraten egentlig er. Er rimelig trygg på å farme dem uten å dø på den levelen jeg er nå, så kanskje jeg skal putte all humanityen min i magic-find før jeg tar bell gargoyle.
Oppgradert Balder Side Sword(+15) ser ut som å være et rimelig greit våpen gjennom hele spillet.
Sist endret av Mith; 14. september 2012 kl. 12:26.
Jeg forhåndskjøpte spillet, men har ikke rukket å spille mer enn et par timer grunnet mye arbeid og ting som har skjedd. Skal spille gjennom når det roer seg litt ned. Først og fremst liker jeg å runne spill selv. Jeg leste en quick guide med en rask innføring på viktige ting å huske på. Utover det tenker jeg å droppe guider, med mindre jeg står skikkelig fast. Jeg gidder ikke bruke timesvis lenger på å komme forbi en hindring.

Ang. grafikk så finnes det fan-lagde modifikasjoner som gjør denne bedre pluss noen andre tilleggsfunksjoner. Veldig enkelt å implementere. Står info om det på steam-siden til spillet. Skal teste ut med Xbox-kontroll selv tenker jeg. Var litt vrient å styre med mus og tastatur.
Sist endret av Sinister; 14. september 2012 kl. 12:41.
Om du ikke gidder bruke timesvis på å komme videre vil jeg anbefale deg å lese deg litt opp før du starter. Det er en del grunnleggende ting som ikke blir forklart i spillet, men som gjør hvertfall starten mye lettere.
Setter de tipsene som hjalp meg mest i spoilertag under, så kan du jo velge selv. Jeg har ikke kommet veldig langt selv, har vel brukt kanskje 3-4 timer og det er første gang jeg spiller gjennom. Xbox kontroller er et must.

SPOILER ALERT! Vis spoiler

1: Hastigheten på rull, dodge og løp. I starten av spillet (dvs. det er mulig det er ringer/utstyr som jeg ikke vet om som forandrer på dette) er det bare en faktor som avgjør hvor fort du løper, ruller og dodger og det er hvor mye utstyr du har på deg. Det går på % av det maximale du kan bære. 0%, altså helt naken er raskest også er det delt opp i segmenter på 25%, så for min del ble spillet mye lettere når jeg tok av meg hjelmen og hanskene for å kunne løpe fortere, selv om jeg da tåler mindre.
2: Det er mulig å få tak i et veldig bra sverd rimelig tidlig i spillet, det dropper av en drage hvis du kutter av den halen og det kan du gjøre helt uten risiko, med ei bue. Selv har jeg valgt å ikke bruke dette sverdet, siden det visstnok gjør ting litt for lett i starten.
3: Parry og riposte gjør ting sjukt mye enklere og funker på en del fiender gjennom hele spillet. Det er virkelig verdt å sette seg inn i hvordan timingen er på dette, siden det funker på veldig mange fiender i starten av spillet. Du får ingen skade og får automatisk en critcal hit.
4: Det dropper aldri noe av vanlige tønner eller andre ting du kan knuse så du kan spare deg for en del tid der. Det kan derimot være "skjulte" dører/nedganger/ganger gjemt bak tønnene.
5: Klassen du starter med har fint lite å si siden du kan putte stats hvor du vil uansett hvilke klasse du starter med.
6: Master key er den beste giften. Alle gifts kan du finne i spillet en eller annen gang, men master key er veldig kjekk å ha i starten.


Om noen lurte så var bell gargoyle latterlig lett med balder side sword +5. Kutta av halen på beistet også.
Sist endret av Mith; 14. september 2012 kl. 13:03.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det ingen andre som spiller Dark Souls? Jeg har nå tatt Ornstein & Smough og det var helt klart det vanskeligste til nå. Prøvde i 2 timer før jeg tok dem.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Etter å ha lånt Dark Souls (x360) i etpar timer, fant jeg fort ut at dette er et spill for meg.
Skal til å kjøpe det nå, men det dukker opp et lite spm. ang. Prepare to Die edt.

Er dette samme versjon av Dark Souls, bare med ekstra innhold, er det en tilleggspakke, eller er det en helt egen versjon?
Eller muligens samme som Dark Souls, bare med nyests DLC fiks ferdig på disken?

Vil jeg kunne fortsette der jeg slapp da jeg spillte tidligere, er vel det jeg vil frem til, men om PTD er det samme med ekstra innhold går jeg såklart for denne.
Sist endret av Lanjelin; 27. desember 2012 kl. 08:54.
PTD er hovedspillet + DLCen "Artorias Of The Abyss", inkludert alt av patcher.
Visst du har rundet Dark Souls flere ganger er det VELDIG lett etterhvert. Er på NG+5 og er sånn passe vanskelig. Eneste bossene jeg sliter med er de i Artorias plassen.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Er ikke spillbart på PC ? Jeg sliter kan ikke bruke musen til å snu meg.

Skulle hatt en xbox kontroll med usb.. QQ
Sitat av Mith Vis innlegg
PTD er hovedspillet + DLCen "Artorias Of The Abyss", inkludert alt av patcher.
Vis hele sitatet...
Fant at det kun var PTD som var tilgjengelig i salg, så ble uansett at jeg kjøpte denne.
"Artorias Of The Abyss" måtte jeg kjøpe for Microsoft Points og laste ned siden (fikk ikke tilgang til multiplayerdelen før jeg gjorde dette, ingen kode med i coveret el.), men var ingenting utenom å laste ned, så virker som den inneholder alt av gratis patcher som har kommet.
Sist endret av Lanjelin; 28. desember 2012 kl. 07:24.
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Er ikke spillbart på PC ? Jeg sliter kan ikke bruke musen til å snu meg.

Skulle hatt en xbox kontroll med usb.. QQ
Vis hele sitatet...
Det er faktisk ikke spillbart uten kontroller nei, sørgelig, men sant.
Eller enda bedre Blighttown, Lag-Heaven (i det minste på konsoll)
Selv om det er et av stedene jeg har hatt det mest morsomt med, ettersom jeg ikke har noe imot å rage gang på gang.

Når det gjelder Guides osv. ville jeg si det er en ekstremt god idé å kjøre Trial and Error.

Gled deg (om ikke du har kommet dit enda) til ornstein & smough...