Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3528
Jeg skal begynne å jobbe i en barnehage, og har fått beskjed om at de ønsker å se min vandelsattest. Da jeg ringte politistasjonen for å be om dette, fikk jeg beskjed om at jeg måtte komme til politistasjonen med et brev som inneholdt årsaken til at jeg vil ha politiattesten min. Er dette normalt, eller misforsto jeg bare? Synes det virker litt merkelig at jeg ikke skal få hente ut min egen attest.
Det er helt normal prosedyre.
Ja, det er normalt at du må ha med brev der jobben/studiet krever å se ditt politiattest. Er bare for å forsikre at du er "clean" slik at ingen andre skal utsettes for fare og seksuell overgrep hvis du skjønner. Før purken skriver ut attesten din så er de nødt til å ha bevis på at du skal ha dette til jobb/skolerelaterte ting. De skriver ikke ut bare for at du skal ha det, det skal være en grunn til at de skriver ut.
Sist endret av Gulingen; 23. april 2012 kl. 16:53.
Som Gulingen skriver må du ha signert dokentasjon fra arbeidsgiver på at du har behov for attest. En forklaring fra deg er ikke tilstrekkelig.

Du må også beregne en viss behandlingstid. Ulikt fra sted til sted men de sender søknaden din til behandling og du risikerer opp til 3 ukers behandlingstid. Kan nevne at de visstnok er raskere i Sandnes enn Stavanger hvis det er relevant for deg..
Jeg var med på frivillig organiasjon så det er et eksempel

http://bildr.no/image/1164452.jpeg

http://bildr.no/view/1164452
må ha fylles ut av politiet!

Det er helt normalt
Sist endret av Truzant; 23. april 2012 kl. 18:32.
En av gangene jeg skulle ha attest, så ringte bare arb. giveren min politiet selv og ba om den. Et par dager seinere ankom den arbeidsplassen. Jeg gjorde ingenting i forhold til å få tak i den.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
En av gangene jeg skulle ha attest, så ringte bare arb. giveren min politiet selv og ba om den. Et par dager seinere ankom den arbeidsplassen. Jeg gjorde ingenting i forhold til å få tak i den.
Vis hele sitatet...
Da har politiet gjort en grov feil.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av kosepaa Vis innlegg
Da har politiet gjort en grov feil.
Vis hele sitatet...
Ja var det jeg syntes da også, å etter spesielt å lest dene tråden. Meeeeen, for seint å gjøre noe med det nå.