Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  72 7807
Vist jeg er ute å går i skog og mark, finner en koffert med 1 million kr.
Kan jeg sette de pengene inn på banken uten videre?
Eller vil det bli mye mistenksomhet hvor jeg har fått pengene i fra?

Vist det blir et problem og sette in alt på engang, går det da ant å sette inn f.eks 30.000kr vær mnd? Eller vil du til slutt bli overvåket og få masse spørsmål?
Sitat av Surtur Vis innlegg
Vist jeg er ute å går i skog og mark, finner en koffert med 1 million kr.
Kan jeg sette de pengene inn på banken uten videre?
Eller vil det bli mye mistenksomhet hvor jeg har fått pengene i fra?

Vist det blir et problem og sette in alt på engang, går det da ant å sette inn f.eks 30.000kr vær mnd? Eller vil du til slutt bli overvåket og få masse spørsmål?
Vis hele sitatet...
Eg trur at noen ville ha sniffet det opp en plass.
Du kommer vel til å få en del spørsmål antar jeg.
du kan levere den til politiet og kreve 10% altså 100,000.. eller du kan sette dem i fond/aksjer
Tror det er mindre mistenksomt at du setter inn 30k i måneden, men det virker kanskje litt mistenksomt.. Bankene er jo ikke dumme heller.
Beste ville vært å beholde kontantene, så skaper du ikke noe blest, med mindre nummeret på pengeseddelene er blitt matchet med mistede/stjålede penger.
Finner man en koffert med 1million kr så er jo sannsyligheten at det er no kriminelt. Hadde vel tengt meg godt om. Kunne jo tatt den, passa godt på at ingen så meg. Hadde heller ikke satt noen penger i banken, ikke store summer ivertfall. Så hadde jeg levd et fett liv fram til pengene var borte
som sagt. ta finnerlønna
Sitat av Green_Matter Vis innlegg
du kan levere den til politiet og kreve 10% altså 100,000.. eller du kan sette dem i fond/aksjer
Vis hele sitatet...
jaja ikke dumt, men kan man kjøpe aksjer med kontant?
Alle transjaksjoner over 25 000 blir meldt inn til myndighetene. Skal du skjule det, behold det i kontanter.
Cash is king!
Bankene er forpliktet til rapportere mistenkelige transaksjoner til Økokrim etter reglene om bekjempelse av hvitvasking. Og hvis ikke alle bjeller ringer når noen kommer med 1 mill. i kontanter, så gjør de det aldri. Jeg vil også tro at 30-50 tusen gang etter gang utløser alarmen. En helt annen sak er at du vil ha et enormt forklaringsproblem når selvangivelsen din viser at du har en så stor formuesøkning uten tilsvarende inntekt. Husk at bankene rapporterer saldo på alle bankkonti til skattemyndighetene 31. desember.
Nå regner jeg med at historien om denne millionen er en ren fantasi, og hvem drømmer ikke om å finne en million, men hvis det hadde skjedd i virkeligheten ville dette blitt resultatet.

Nei, det hjelper ikke mye å kjøpe aksjer heller, også beholdning av aksjer oga andre verdipapirer rapporteres til skattemyndighetene.
hva om man bare innrømmer (hevder) at man fant det da? finner'n er vinner'n? Er jo ikke ulovlig å finne penger, og de vil vel ikke klare å bevise det (???)
Smarteste er å ikke si det til en sjel. Man kan leve økonomiskt trygt i lang lang tid på så mye penger. Bruk det du får av nav\jobb\whatever til å betale regninger og det viktige, så bruker du pent av millionen til mat og sånt.

Men nei, får nok ikke utnytta millionen til renter elns gitt.
Sitat av boblesaft Vis innlegg
hva om man bare innrømmer (hevder) at man fant det da? finner'n er vinner'n? Er jo ikke ulovlig å finne penger, og de vil vel ikke klare å bevise det (???)
Vis hele sitatet...
yes det høres rimelig ut, men det hadde aldri funket, verden er uretfeig
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
du kan jo kjøpe masse rart på postkrav, også henter du litt her og der og betaler altid med kontant, burde vel funke det?
Sitat av Taurean Vis innlegg
Smarteste er å ikke si det til en sjel. Man kan leve økonomiskt trygt i lang lang tid på så mye penger. Bruk det du får av nav\jobb\whatever til å betale regninger og det viktige, så bruker du pent av millionen til mat og sånt.

Men nei, får nok ikke utnytta millionen til renter elns gitt.
Vis hele sitatet...
Jepp, det er det jeg ser for meg jeg gjør når jeg finner den milionen

Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
du kan jo kjøpe masse rart på postkrav, også henter du litt her og der og betaler altid med kontant, burde vel funke det?
Vis hele sitatet...
Ja det er også en god ide
Rent hypotetisk om en skulle finne 1 mill i en koffert og bruker av disse til mat og bussbillett osv. Skjer det noe med tanke på at du plutselig får 0 penger ut fra konto over lenger tid selv om du har masse utgifter som bil og leilighet (om du leier og betaler kontant (om det er lov?))?
Sist endret av Detectable; 1. desember 2011 kl. 22:21.
enten så beholder du i cash og bruker det når du trenger litt goder(byturer, restauranter, gaver) Bruk en vanlig mengde sum på daglivarer, klær o.l og vil du ha litt ekstra bruker du cash
Gi det anonymt til en organisasjon for barn i nød.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Detectable Vis innlegg
Rent hypotetisk om en skulle finne 1 mill i en koffert og bruker av disse til mat og bussbillett osv. Skjer det noe med tanke på at du plutselig får 0 penger ut fra konto over lenger tid selv om du har masse utgifter som bil og leilighet (om du leier og betaler kontant (om det er lov?))?
Vis hele sitatet...
ville nå ikke ha brukt kun av de pengene. ville brukt av pengene jeg tjente i tilleg, vil nok vekke mindre oppsikt. om du bruker 5-10k mindre i mnd burde ikke banke reagere på det.
Sitat av Petoholic Panda Vis innlegg
Gi det anonymt til en organisasjon for barn i nød.
Vis hele sitatet...
Stiller meg bak denne. Bruk halvparten av pengene på veldedighet, resten på deg selv.

Du får utrolig mye morro med 500.000 på Dealxtreme. Pakke i posten hver dag resten av ditt liv.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av stagg Vis innlegg
Du får utrolig mye morro med 500.000 på Dealxtreme. Pakke i posten hver dag resten av ditt liv.
Vis hele sitatet...
for ikke og nevne komplett eller ebay
Kjøp en safe og lagre pengene der. Hvis du planlegger å bruke millionen over 20 år blir det bare 4k hver måned i kontanter som du har ekstra. Prøv å bruke kontantene på varer som mat og klær og bruk heller din vanlige inntekt til spesielle ting. Om nødvendig er det jo bare å spare deler av din vanlige inntekt en tid hvis du skal kjøpe noe større. Med mindre sedlene er merket tviler jeg på at dette blir oppdaget.

Dette bryter riktignok loven siden du ikke oppgir riktig formue. Så skal du gjøre det aller tryggeste er det bare å levere de til politiet å si seg fornøyd med finnerlønnen.
Sitat av stagg Vis innlegg
Stiller meg bak denne. Bruk halvparten av pengene på veldedighet, resten på deg selv.

Du får utrolig mye morro med 500.000 på Dealxtreme. Pakke i posten hver dag resten av ditt liv.
Vis hele sitatet...
Handlet akkurat noe fra DX faktisk
Får du ikke 50% av det du finner da? for eks jeg finner 1000kr levere det til politiet og får 500kr tilbake? mente det var 50% av det du finner du fikk tilbake som finnerlønn.
Sitat av CookieY Vis innlegg
Får du ikke 50% av det du finner da? for eks jeg finner 1000kr levere det til politiet og får 500kr tilbake? mente det var 50% av det du finner du fikk tilbake som finnerlønn.
Vis hele sitatet...
10% titegn
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av cpt.kaptein Vis innlegg
10% titegn
Vis hele sitatet...
du får uansett gjort mye gøy med 100k da
Jeg hadde brukt pengene på månedlig mathandling og random ting man trenger. Og siden jeg trenger mindre av min månedlige utbetalte lønn til slike ting, hadde jeg kanskje gjort noe legit med de ekstra pengene, f eks satt de inn på en sparekonto.
Sitat av CookieY Vis innlegg
Får du ikke 50% av det du finner da? for eks jeg finner 1000kr levere det til politiet og får 500kr tilbake? mente det var 50% av det du finner du fikk tilbake som finnerlønn.
Vis hele sitatet...
Ååååneidu, så greie er nok ikke polisen, 10% ja
Så du sier du faktisk har funnet 1 mill i skogen?
Eller vertfall tilegnet 1 mill i kontanter på andre hypotetiske måter kanskje.

Lever du på en måte som ikke er mulig med din oppgitte inntekt, eller setter masse penger i banken er det selvfølgelig en betydelig sjans for at myndighetene plukker noe opp.
Sist endret av henrikxt; 1. desember 2011 kl. 22:54.
Sitat av henrikxt Vis innlegg
Så du sier du faktisk har funnet 1 mill i skogen?
Eller vertfall tilegnet 1 mill i kontanter på andre hypotetiske måter kanskje.

Lever du på en måte som ikke er mulig med din oppgitte inntekt, eller setter masse penger i banken er det selvfølgelig en betydelig sjans for at myndighetene plukker noe opp.
Vis hele sitatet...

Alt er hypotetisk sett her på nFF
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Alt er hypotetisk sett her på nFF
Vis hele sitatet...
Så det med han mannen som pissa i vasken var bare tull?
Det forklarer hvorfor tråden ble slettet..
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
du får uansett gjort mye gøy med 100k da
Vis hele sitatet...
Hva tror du skjer med de 900 000 som blir levert inn? De går til statsansatte med altfor høy lønn og for mye goder.

Bedre å begynne å lage grønnsakssuppe med kjøttboller til hjemløse.
Sitat av cpt.kaptein Vis innlegg
10% titegn
Vis hele sitatet...
Politiet kan sette opp imot 20% finnerlønn, men det vanligste er vel 10-13%.
Kilde
Sitat av oppned5 Vis innlegg
Så det med han mannen som pissa i vasken var bare tull?
Det forklarer hvorfor tråden ble slettet..
Vis hele sitatet...
Kverulering. Du skjønner godt hva jeg mente.

Om noen med en veldig sarkastisk skrivemåte sier de lurer på hvordan man hypotetiskt sett fjerner pisslukt fra vasken, skjønner man tegninga.

Om noen hypotetiskt sett har funnet en milion, så er dette fortsatt kun hypotetisk.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Politiet kan sette opp imot 20% finnerlønn, men det vanligste er vel 10-13%.
Kilde
Vis hele sitatet...
Viss du les kilden din står det at ein ikkje får meir enn 10% viss verdien er over 500.
Jeg hadde aldri levert det inn, hvorfor i all verden skal jeg gå med på og tape så mye penger? Er jo tilfeldigheter hvem som finner hva, myndighetene burde ikke ha noe med det og gjøre.
Banken er jo uaktuelt, synes jeg ser for meg en freaker kommer med 1 million kroner som han vil sette inn på bankkontoen, tror det blir stilt noen spørsmål da ja Men jeg ville uansett brukt pengene på reising, betalt flybilletten med kredittkortet og lev som en konge i utlandet!
Husker tilbake i tiden pleide folk som skulle "hvite vaske" penger å stå på travparken å kjøpe vinnerkuponger. Selvfølgelig gav de 10/20% mer. Men det var en effektiv taktikk om du ikke vil bli tatt.
Gå til politiet å si at du har funnet 500 000kr, da får du 50 000 av det, så har du 550 000kr å kose deg med.
Sitat av azeller09 Vis innlegg
Gå til politiet å si at du har funnet 500 000kr, da får du 50 000 av det, så har du 550 000kr å kose deg med.
Vis hele sitatet...
Med den logikken:

Gå til politiet og si at du har funnet 100 000kr, da får du 10 000 av det, så har du 910 000kr å kose deg med.
Sitat av KultNick Vis innlegg
Med den logikken:

Gå til politiet og si at du har funnet 100 000kr, da får du 10 000 av det, så har du 910 000kr å kose deg med.
Vis hele sitatet...
Gå til politiet og si du har funnet 10 000kr, da får du 1000 av det, så har du 990 000kr å kose deg med.
Ville så jæveligt beholdt alle pengene selv. Lagt dem i en safe og brukt litt og litt.
(Du er faen meg heldig som finner 1 mill kr!!
)
ArbeidsledigProletar
Hadde blitt lånehai
Sitat av boblesaft Vis innlegg
hva om man bare innrømmer (hevder) at man fant det da? finner'n er vinner'n? Er jo ikke ulovlig å finne penger, og de vil vel ikke klare å bevise det (???)
Vis hele sitatet...
Noen stjal just den nye bilen din til 600.000kr.
De satt den i skogen.
En tilfeldig person finner bilen.

Finner'n er vinner'n, much please?


Edit: Finn en person/venn som har kreft, og lag en "Donerings-side" hvor anonyme kan donere. Deretter får du det til å se ut som om 800.000 mennesker har donert en slant hver. (inspirasjon: Breaking Bad)

etter dette, ser du en tilfeldig person kjøre lovlig rundt i din bil.
Sist endret av RydEN; 2. desember 2011 kl. 00:56.
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Gå til politiet og si du har funnet 10 000kr, da får du 1000 av det, så har du 990 000kr å kose deg med.
Vis hele sitatet...
991 000kr!

Legg det i madrassen, ca$h is king!
Hadde vekslet alt inn i bitcoins og hatt det morro med forskjellige Tor-tjenester.
kjøpt uKASH kuponger på narvesen for alt, lagt det inn på en bettingside, utbetalt 9999 kroner hver dag som "tilfeldig gevinst".
Hva med en reise til utlandet og kjøpe en leilighet der, for eksempel på et populært feriested? Penger er jo penger uansett om det er elektroniske penger eller i lapper?
ArbeidsledigProletar
Sitat av Neutralizer Vis innlegg
Hva med en reise til utlandet og kjøpe en leilighet der, for eksempel på et populært feriested? Penger er jo penger uansett om det er elektroniske penger eller i lapper?
Vis hele sitatet...
nei, valutasmugling... pluss du hadde måttet vekslet pengene. mye tap der
kast pengene i vaksemaskinen (husk å tilsett hvitfarge) så har du hvitevasket dem