Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1668
Hey, er da i Mexico for øyeblikket, og har lyst til og ta med 1 liter med 50% Mezcal hjem som gave til min far, (ja faktisk, er til han far). Og siden jeg er under 20 år så er jo dette ulovlig, hva kan skje vis jeg blir stoppa på flyplassen i Norge midt på kvelden når jeg kommer hjem? Tar de den bare fra meg elr får jeg bot og noe på rullebladet osv?

Smart svar takk!
Hmm, lurer på om de bare tar den ifra deg. Mulig du får en bot. men regner no med noen andre kan svare for seg her inne!
Jeg hadde med 2 tårn snus, 2 liter Whisky og 1 kartong sigg fra Tyskland! og var bare 18.. Kom på flyplassen iført kilt, kom meg fint igjennom tollen!
Hvilken flyplass er det sankk om? Ikke at det har noe med Lovverket å gjøre, men risikoen for å bli tatt
De tar den kun når den er under 60% alkohol i.
De gir deg ikke bot for EN flaske.
Hadde dette vært ei flaske med over 60% hadde dette blitt dømt etter narkoloven.

Og for all del, legg den i bæggen din.

Hovedregelen er at det ikke er tillatt å ta med flytende væsker i håndbagasjen.

Det er likevel åpnet for å ta med små mengder væske så lenge:

væskene er i beholdere på inntil 100 milliliter hver (beholdere som rommer mer enn 100 ml kastes uavhengig av hvor mye væske de inneholder)
beholderne er plassert i en gjennomsiktig, gjenlukkbar ("zip-lock") plastpose med kapasitet på høyst 1 liter.

Kilde : http://www.osl.no/osl/bagasjeoginnsjekking/10_Bagasje
Sist endret av uberleethaxor; 10. oktober 2011 kl. 21:50.
Sitat av Drunkfish Vis innlegg
Hmm, lurer på om de bare tar den ifra deg. Mulig du får en bot. men regner no med noen andre kan svare for seg her inne!
Jeg hadde med 2 tårn snus, 2 liter Whisky og 1 kartong sigg fra Tyskland! og var bare 18.. Kom på flyplassen iført kilt, kom meg fint igjennom tollen!
Vis hele sitatet...
haha, fantastisk. Folk flest ville tenkt "blend in" når de skal smugle, men denne framgangs metoden liker jeg absolutt bedre

Sitat av uberleethaxor Vis innlegg
De tar den kun når den er under 60% alkohol i.
De gir deg ikke bot for EN flaske.
Hadde dette vært ei flaske med over 60% hadde dette blitt dømt etter narkoloven.
Vis hele sitatet...
Kan du se at denne setningen er lett å misforstå?
Sist endret av random42099; 10. oktober 2011 kl. 21:50.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
haha, fantastisk. Folk flest ville tenkt "blend in" når de skal smugle, men denne framgangs metoden liker jeg absolutt bedre


Kan du se at denne setningen er lett å misforstå?
Vis hele sitatet...
Fint med kilt
Kan du se at denne setningen er lett å misforstå?[/quote]


Håper du greier å sove i natt?

Sitat av uberleethaxor Vis innlegg
De tar den kun når den er OVER 60% alkohol i.
De gir deg ikke bot for EN flaske.
Hadde dette vært ei flaske med OVER 60% hadde dette blitt dømt etter narkoloven.

Og for all del, legg den i bæggen din.

Hovedregelen er at det ikke er tillatt å ta med flytende væsker i håndbagasjen.

Det er likevel åpnet for å ta med små mengder væske så lenge:

væskene er i beholdere på inntil 100 milliliter hver (beholdere som rommer mer enn 100 ml kastes uavhengig av hvor mye væske de inneholder)
beholderne er plassert i en gjennomsiktig, gjenlukkbar ("zip-lock") plastpose med kapasitet på høyst 1 liter.

Kilde : http://www.osl.no/osl/bagasjeoginnsjekking/10_Bagasje
Vis hele sitatet...
Riktig skrevet.
Ta med kun ei flaske, pakk den godt inn og håp på det beste.

Folk vet ikke hvem sin koffert det er, og så lenge suspicious koffert ikke er suspicious så går det nok bra
Ifølge loven så kan de gi deg bor for en eneste flaske. Men sannsynligheten for å få det er nok svært liten.
Sist endret av Jhonnyboy; 10. oktober 2011 kl. 21:59.
Sitat av uberleethaxor Vis innlegg
Håper du greier å sove i natt?
Riktig skrevet.
Vis hele sitatet...
Faen så hårsår du var da Så, du mener at de tar den kun, hvis den er over 60% ? Kan ikke få det til å stemme, da han er under 20år, og ikke har noen kvote å bruke
Sist endret av random42099; 10. oktober 2011 kl. 22:00.
Flyplassen er gardemoen og kommer inn sent på kvelden, pakker seff flaska inn i kofferten og håper på det beste =) Takk for svar og morsomme innlegg btw! ^^
Sitat av Bruflat Vis innlegg
Flyplassen er gardemoen og kommer inn sent på kvelden, pakker seff flaska inn i kofferten og håper på det beste =) Takk for svar og morsomme innlegg btw! ^^
Vis hele sitatet...
Bare hyggelig! Husk Kilt! ^^
Sitat av Drunkfish Vis innlegg
Hmm, lurer på om de bare tar den ifra deg. Mulig du får en bot. men regner no med noen andre kan svare for seg her inne!
Jeg hadde med 2 tårn snus, 2 liter Whisky og 1 kartong sigg fra Tyskland! og var bare 18.. Kom på flyplassen iført kilt, kom meg fint igjennom tollen!
Vis hele sitatet...
Informativt. Du velger å svare TS at sikkert noen andre kan svare på det han lurer på?

I applaude you.
Sitat av pappagutt Vis innlegg
Informativt. Du velger å svare TS at sikkert noen andre kan svare på det han lurer på?

I applaude you.
Vis hele sitatet...
Kan ikke akkurat si at du er noe bedre selv, tulling.

Men on topic, du har jo egentlig ingen kvote men værste som skjer er vel at du mister flaska di. Ingen andre du reiser med som kunne tatt den for deg da?
Sitat av Rabbern Vis innlegg
Kan ikke akkurat si at du er noe bedre selv, tulling.

Men on topic, du har jo egentlig ingen kvote men værste som skjer er vel at du mister flaska di. Ingen andre du reiser med som kunne tatt den for deg da?
Vis hele sitatet...
Nopps, reisa alene te Mexico sjø, satser på at jeg klarer å snakke meg ut av det uansett, at jeg bare mister flaska og ikke noe bot. Vis jeg hadde smugla 3-4 flasker til meg selv hadde det nok vært noe helt annet.
Sitat av Drunkfish Vis innlegg
Bare hyggelig! Husk Kilt! ^^
Vis hele sitatet...
kilt?mexico?
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
kilt?mexico?
Vis hele sitatet...
Stor sombrero og bart funker vell!
Sitat av Bruflat Vis innlegg
Stor sombrero og bart funker vell!
Vis hele sitatet...
gjemme den i sombreroen
Ettersom du er under 20 har du ingen spritkvote. Blir du tatt tar de flaska fra deg og gir deg en advarsel.
Tror neppe du får bot, og får du bot blir den ikke så stor at det gjør noe
Hahahaa, men anbefaler fortsatt god Mezcal te folket, sykelig godt!
Blir du stoppet i tollen så tar dem flaska og du får en bot på 300kr.
Ha på deg kilt ja, gjør alt bedre ^^

For de som ikke skjønner det, google alkoholforbruk + skottland
Gikk greit! Tok flere flasker gjennom tollen da tollgutta satt på youtube elns og stoppa ingen, slapt xD