Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  146 16734
Til tross for at Norge gjør det elendig på PISA-undersøkelsen, vil RU fjerne lekser, karakterer, pensum og eksamen. Vil RU at den norske skole skal svekkes ytterligere?

I tilleg vil dem omtrent gjøre det umulig å starte private bedrifter, og heve skatten enda mer!

Derfor spør jeg: Er virkelig Rød Ungdom en seriøs organisasjon?



.
Desverre anser de seg som ganske seriøse, ja.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Virker ikke sånn.
Ingen ungdomsparti er.
Sitat av Konservativ Vis innlegg
Til tross for at Norge gjør det elendig på PISA-undersøkelsen, vil RU fjerne lekser, karakterer, pensum og eksamen. Vil RU at den norske skole skal svekkes ytterligere?

I tilleg vil dem omtrent gjøre det umulig å starte private bedrifter, og heve skatten enda mer!

Derfor spør jeg: Er virkelig Rød Ungdom en seriøs organisasjon?



.
Vis hele sitatet...
Hmm forestiller meg en skole uten lekser, ikke at hverdagen blir så veldig annerledes men jeg slipper hvertfall anmerkning hver eneste gang vi går gjennom leksene.

Uten eksamen og karakterer, ville vært herlig for min del, hadde kommet inn på det jeg ville og kunne bare slækkan hele året.

Pensum, hvorfor skal man fjerne pensum?

Ser for meg en skoledag uten at man gjør noe som helst?
Digg nå! Men om noen år sitter du der å kan ikke en dritt for man har ikke lært noe som helst på skolen...

Hvis de fjerne det har de vel noen form for erstatning?
De er vel seriøse på den måten at de er helt seriøse med forslagene sine, men de har absolutt ikke noe seriøse metoder.
Hvis de fjerne det har de vel noen form for erstatning?
Vis hele sitatet...
Ja etter endt grunnskole utdannelse får alle jobb på statlig drevne møbelfabrikken eller bondegården.
Det er vel like seriøst som FPU?
Grøss og gru for noen meninger. Fjerne lekser, karakterer, eksamen. Takk gud for at det ikke er mange som stemmer Rødt!!
RU er jo kontrovers, men må si jeg er meget takknemlig for at jeg lever i et samfunn der det er lov å være kontroversiell!
Når det kommer til skolepolitikken deres har jeg ikke helt fått med meg alle utspill, men tror vel det går på og heller gjøre skoledagen lenger, enn å dele ut en haug lekser. De mener at på denne måten skal ikke et barn verken tape eller vinne på at det har ressurssterke/svake -Foreldre. At de ikke vil ha karakterer er vel ren å skjær ideologi! i Marx sitt ideal samfunn yter jo alle etter beste evne og maks innsats gir maks verdi
Rød ungdom er jo en marginal liten organisasjon, mer bekymringsverdig er det jo at SV (altså ikke ungdomspartiet) jobber aktivt for å avvikle eksamen og karakterer i ungdomsskolen og videregående. Man skal vel ikke stille krav ved noen ting kanskje?
Sist endret av Flexxnes; 20. september 2011 kl. 18:46.
Sitat av vestkantgutt Vis innlegg
Rød Ungdom er norges verste avskum
Vis hele sitatet...
Sier den kyniske kapitalisten fra vestkanten
Gjerne fjern leksene..
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Sier den kyniske kapitalisten fra vestkanten
Vis hele sitatet...
Rød Ungdom er stort sett imot absolutt alt, og bidrar ikke til noen ting på noen som helst måte.
De mener at barna med velstående foreldre får god hjelp med leksene, og dermed har fordel av dette ovenfor barna med fattige foreldre uten utdanning. Uten lekser vil barna få mer like muligheter, mener de.

Er ikke helt enig, men.. Enig i at jeg er glad for at folk får lov til å være radikale!
Sist endret av Chronic420; 20. september 2011 kl. 18:53.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
De mener at barna med velstående foreldre får god hjelp med leksene, og dermed har fordel av dette ovenfor barna med fattige foreldre uten utdanning. Uten lekser vil barna få mer like muligheter, mener de.

Er ikke helt enig, men.. Enig i at jeg er glad for at folk får lov til å være radikale!
Vis hele sitatet...
Nå vil jeg nok tro at barn med velstående foreldre har foreldre som ikke har mye tid til å hjelpe ungen med leksene pga mye jobb o.l...?
Fjerne karakterer? Og jeg som tenkte at skolene i Norge allerede er veldig slappe, og ikke strenge....

Syntest selv at skolen kan bli enda strengere. Ikke mere lekser, men for å si det sånt, jeg er for dumping for eksempel. Syntest egentlig også at man må kunne stryke i fag på ungdomskolen. Det er mange jeg kjenner, som ikke gidder å gjøre en dritt på skolen, rett og slett fordi de tror de kommer inn på videregående uansett, ikke blir dumpet, eller ikke får stryk.
Et hakk for radikalt for min smak, hvis man tar vekk så mye fra skolen kommer barn til å miste følelsen av oppnåelse, den følelsen er litt viktig
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
At karakterer blir tatt ut av den norske skole skjer jo aldri.
De prøver å være seriøse på en useriøs måte. RU prøvde å imponere hele klassen med leksefrie skoler og alt det tullet der. og jeg spør meg selv: "hvordan kan potensielle arbeidsgivere vite om du er kvalifisert til jobben uten karakterer?"

har tenkt mye på dette med hvordan de egentlig tenker, siden tankegangen deres er så ugjevn at det nesten er skummelt
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av vestkantgutt Vis innlegg
Rød Ungdom er stort sett imot absolutt alt, og bidrar ikke til noen ting på noen som helst måte.
Vis hele sitatet...
Det er rimelig drøy påstand om ein organisasjon som har ein rimeleg levande intern debatt. Ein kan vere ueinige med dei, til liks med at eg er relativt ueinig med FPU, men å hevde at dei 'stort sett er imot absolutt alt, og bidrar ikke til noen ting på noen som helst måte' er rett ut flåsete, og langt fra seriøs argumentasjon. Dei representerer eit politisk syn som står rimeleg langt frå rådande norsk politikk, og som nok er rimeleg utenkeleg i Noreg, men å avskrive dei som useriøse eller unyttige av den grunn tyder på at du er useriøs.
De har mange potensielt gode ideer som de desverre ikke har filosofert nok over.
Dersom de kommer med slike forslag, skulle jeg ønske de kunne lagt fram gode argumenter, statistikk og undersøkelser som viser til at forslagene deres er bedre enn de alternativene vi har i dag.
Å fjerne leksene er et skritt mot heldagsskolen, som flere partier både er for og faktisk prøver å innføre.
Hvis man fjerner kravet om å jobbe hjemme og heller gjør leksene på skolen så vil alle få det samme tilbudet uavhengig av om man får hjelp av foreldre eller ikke.
Sist endret av Mith; 20. september 2011 kl. 19:42.
De er revolusjonære kommunister. De har vel intet ønske om å vinne seg fram demokratisk for å få igjennom politikken deres. De ønsker å skape kontrovers så de blir markedsført til folk som tar til seg deres revolusjonære budskap. Så på den måten kan en vel si at de ikke er et vanlig politisk parti.

Folk jeg kjenner i Rød Ungdom er drittunger uten bakkekontakt.
Skikkelig bra at folk er enige her Vi vil jo ikke ha en skole der det er mildere krav en på SFO!
Tanken bak en lekse fri skole er vel for å utgjevne forkjeller. Det er ikke alle som har like gode muligheter for oppfølging å hjelp hjemme derfor skal alt tas på skolen. Synes det er en bra tanke. Å tro at skolen blir dårligere begrunn av det kan jeg ikke skjønne. Jeg selv er sikker på at jeg hadde gjort det mye bedre på skolen om det var slik, for jeg gjorde sjeldent hjemmeleksene og tror det er mange som er som meg akkurat der.
Den tanken er god, men kanskje litt for enkel. Selv fikk jeg aldri hjelp hjemme til leksene, men gjorde det alltid bra. Dette fordi jeg igjennom hele oppveksten diskuterte politikk og litteratur ved middagsbordet, og hadde foreldre som stimulerte meg til å lese. Dette betyr mye mer. Hvis lærerne på barneskolen var bedre til å motivere og inspirere elevene tror jeg mye av denne effekten kunne fås i klasserommet. Mine barneskolelærere hatet skolen mer enn elevene gjorde.
Sist endret av Stratops; 20. september 2011 kl. 20:09.
Sitat av Konservativ Vis innlegg
Skikkelig bra at folk er enige her Vi vil jo ikke ha en skole der det er mildere krav en på SFO!
Vis hele sitatet...
Er vel ikke helt det det går på vel.. Jeg kan se argumentasjonen om heldagsskole (som tidligere nevnt her; flere andre partier er for/positiv til dette); at barn ikke skal rammes av foreldres (manglende) ressurser, tid og kunnskap. Samtidig så er lekser en viktig del av det å gradvis lære seg å ta ansvar for eget liv og egen læring, trening i selvdisiplin etc.

Dog usikker på hva av disse som veier tyngst...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Stratops Vis innlegg
De er revolusjonære kommunister. De har vel intet ønske om å vinne seg fram demokratisk for å få igjennom politikken deres. De ønsker å skape kontrovers så de blir markedsført til folk som tar til seg deres revolusjonære budskap. Så på den måten kan en vel si at de ikke er et vanlig politisk parti.
Vis hele sitatet...
Det er blank løgn. Alle eg kjenner i RU har eit ønske om å vinne fram demokratisk, men er samtidig innstilt på at det kan komme til hardt mot hardt om ein skulle få fleirtal, og våpenbruk kan bli nødvendig for å forsvare ein demokratisk siger - kanskje ikkje i Noreg, men i mange andre land.

Viare er det påfallande mange i RU som er pasifister, eller i det minste har eit særs reflektert forhold til militærmakt.

Så det du kjem med her er rein propaganda fra høgresida om RU. Eg er på ingen måte einige med RU, men ei såpass hard slagside som du har er fjernt fra sannheta.
Sitat av Konservativ Vis innlegg
Skikkelig bra at folk er enige her Vi vil jo ikke ha en skole der det er mildere krav en på SFO!
Vis hele sitatet...
Nå har vel aldri RU gått inn for en skole uten krav til elevene, de ønsker bare at det stilles andre krav enn dagens. Som feks. at alle elever skal kunne lese og regne godt nok til å kunne ta gode, reflekterte valg senere i livet når det kommer til feks. utdanning, jobbsituasjoner og privatøkonomi.
Etter 9år på skole er det 21% av norske gutter som har høy risiko for å slite med akkurat dette.
I tillegg så vil 50% av alle gutter som begynner på yrkesfag droppe ut i løpet av de 4årene, veldig ofte som en direkte konsekvens av at de ikke klare å følge utdanningsløpet.

Sitat av Konservativ Vis innlegg
Nei, dette var jo selvsagt en overdrivelse, men det er ikke så langt ifra sannheten. Ved å fjerne karakterer, så faller forventningene. Og ved å fjerne pensum og eksamen spiller det vel ingen rolle hva læreren lærer bort?
Vis hele sitatet...
Hvis du setter deg ned å leser litt mer av det du kritiserer så kanskje du forstår det litt bedre.
Det er snakk om å fjerne dagens system med bla. karakterer og lekser, ikke snakk om å slutte å stille krav til elever eller lærere.
Ser du virkelig ikke for deg at det finnes andre og/eller bedre alternativer enn en tallkarakter fra en til seks for å vurdere og dømme et menneskets leseferdighet, kunnskap om samfunnet eller matematikk?
Sist endret av Mith; 20. september 2011 kl. 20:18.
Sitat av Mith Vis innlegg
Nå har vel aldri RU gått inn for en skole uten krav til elevene, de ønsker bare at det stilles andre krav enn dagens. Som feks. at alle elever skal kunne lese og regne godt nok til å kunne ta gode, reflekterte valg senere i livet når det kommer til feks. utdanning, jobbsituasjoner og privatøkonomi.
Etter 9år på skole er det 21% av norske gutter som har høy risiko for å slite med akkurat dette.
I tillegg så vil 50% av alle gutter som begynner på yrkesfag droppe ut i løpet av de 4årene, veldig ofte som en direkte konsekvens av at de ikke klare å følge utdanningsløpet.
Vis hele sitatet...
Landene som kommer best ut på PISA-undersøkelsen:
Har de karakterer? Ja, noen helt fra 1. klasse!
Har de eksamen? åja!
Har de lekser? Selvfølgelig!

Og med de meningene dine, så får vel du brekninger av ordet "privatøkonomi"
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er blank løgn. Alle eg kjenner i RU har eit ønske om å vinne fram demokratisk, men er samtidig innstilt på at det kan komme til hardt mot hardt om ein skulle få fleirtal, og våpenbruk kan bli nødvendig for å forsvare ein demokratisk siger - kanskje ikkje i Noreg, men i mange andre land.

Viare er det påfallande mange i RU som er pasifister, eller i det minste har eit særs reflektert forhold til militærmakt.

Så det du kjem med her er rein propaganda fra høgresida om RU. Eg er på ingen måte einige med RU, men ei såpass hard slagside som du har er fjernt fra sannheta.
Vis hele sitatet...
Jeg kan gå med på at min karakteristikk av Rød Ungdom var noe krass og forenklet, men er sterkt uenig i at dette er propaganda fra høyresida. Dette er en observasjon jeg har gjort, og kontrovers-forklaringen var det en lokalpolitiker i Rødt som fortalte meg når jeg spurte hvorfor de hadde så mange forslag som aldri ville slå igjennom. Jeg syns den oppklarer godt hvorfor de holder på som de gjør. Men for all del, det kan også hende at de rett og slett ikke skjønner hvordan man skal få til ting i politikken.

Jeg har også lagt merke til at medlemmer av Rød Ungdom ofte kaller seg selv pasifister, men det setter jeg ikke noen lit til, ettersom de støtter terrorister. En er pasifist i handling, ikke i ord.
Sist endret av Stratops; 20. september 2011 kl. 20:33.
Sitat av Konservativ Vis innlegg
Landene som kommer best ut på PISA-undersøkelsen:
Har de karakterer? Ja, noen helt fra 1. klasse!
Har de eksamen? åja!
Har de lekser? Selvfølgelig!

Og med de meningene dine, så får vel du brekninger av ordet "privatøkonomi"
Vis hele sitatet...
Så vi har ingen aspirasjoner om å prøve å finne et bedre skolesystem enn det som allerede er etablert som det "beste"?

Avskaffing av karakterer på Ungdomsskolenivå er kanskje det mest fornuftige jeg har hørt. Hvorfor skal dette påvirke hvilken videregående skole du kommer inn på? Det er alt for mange variabler utenom faktisk kunnskap som spiller inn når det kommer til karakterer. Målet med skolen bør være at alle skal kunne ta den yrkesfaglige eller studiespesialiserende retningen de er mest interessert i.
Sist endret av ulldott; 20. september 2011 kl. 20:39.
Sitat av Konservativ Vis innlegg
Til tross for at Norge gjør det elendig på PISA-undersøkelsen, vil RU fjerne lekser, karakterer, pensum og eksamen. Vil RU at den norske skole skal svekkes ytterligere?

I tilleg vil dem omtrent gjøre det umulig å starte private bedrifter, og heve skatten enda mer!

Derfor spør jeg: Er virkelig Rød Ungdom en seriøs organisasjon?



.
Vis hele sitatet...
Rød Ungdom er ungdomspartiet til Rød Valgalianse, også kjent som rødt. (vi sier rødt vi) Rødt er et kommunistparti, som vil ha det fattig og dårlig sånn som Cuba, Kina og Russland. Så ikke stem på dem. De har også en såkalt leksestreik på skolene nå. Ikke bli med på den. Vi vil ikke ende opp som dette: http://www.kabulaev.com/images/20080...lis@moscow.jpg
Mener da selvfølgelig standpunktkarakterer, eller krav til et visst nivå for å komme inn. Om 1-6 er riktig måte å gi tilbakemelding til elevene på underveis i skoleåret er diskuterbart, men noen slags for tilbakemeldig og oppfølging skal de såklart ha. Mener du at RU har påstått det motsatte?
Sitat av ulldott Vis innlegg
Så vi har ingen aspirasjoner om å prøve å finne et bedre skolesystem enn det som allerede er etablert som det "beste"?

Avskaffing av karakterer på Ungdomsskolenivå er kanskje det mest fornuftige jeg har hørt. Hvorfor skal dette påvirke hvilken videregående skole du kommer inn på? Det er alt for mange variabler utenom faktisk kunnskap som spiller inn når det kommer til karakterer. Målet med skolen bør være at alle skal kunne ta den yrkesfaglige eller studiespesialiserende retningen de er mest interessert i.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig hadde det vært kjempefint om alle hadde kommet inn på linjene de ville komme inn på! Men vi kan ikke la folk bli 16 år før vi skal stille krav! Ja, karakterer kan være urettferdige, men med enkle tiltak, som anonym retting av prøver, kan man unngå dette!

Forresten. Mener du at alle skal få komme inn på linjen de vill komme inn på, uansett arbeidsinnsats på ungdomskolen, eller mener du elever skal vurderes på en annen måte?
Sist endret av Konservativ; 20. september 2011 kl. 20:47.
Å fjerne leksene er noe man kunne gjort for lenge siden. Så mange elever som ikke henger med pga. at de ikke gjør lekser ( godt nok). Heldagsskole, Og lære barneskolelærerene fagene de underviser i er nok en svært god start. Eksamen som vurderingsform gir også en svært snever vurdering av måloppnåelsen. Personlig syns jeg man kunne byttet ut Eksamen med de nasjonale prøvene.

Til tross for disse meningene er jeg nok lengre til høyre enn noen av partiene på stortinget er
Er helt imot å fjerne karakterer fra skolen. Det jeg dog hadde foretrukket var om vi brukte karaktersystemet som brukes i blant annet USA, Canada og Storbrittania, nemlig sluttvurdering med score fra 0-100%. Personlig finner jeg at det er for subjektive vurderinger som spiller inn på om en elev får en 4 eller en 5, og tror på et system der prøver rettes anonymt og scores med 0-100%
Sitat av CyberDroid Vis innlegg
Rød Ungdom er ungdomspartiet til Rød Valgalianse, også kjent som rødt. (vi sier rødt vi) Rødt er et kommunistparti, som vil ha det fattig og dårlig sånn som Cuba, Kina og Russland. Så ikke stem på dem. De har også en såkalt leksestreik på skolene nå. Ikke bli med på den. Vi vil ikke ende opp som dette: http://www.kabulaev.com/images/20080...lis@moscow.jpg
Vis hele sitatet...
Hold deg saklig. Det er ingen ting som tilsier at norge ville blitt så fattig som, cuba, kina eller russland.
Norge er rikt per innbygger og hadde pengene blir bedre fordelt ville vi blitt rikere per person en vi er nå.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Hold deg saklig. Det er ingen ting som tilsier at norge ville blitt så fattig som, cuba, kina eller russland.
Norge er rikt per innbygger og hadde pengene blir bedre fordelt ville vi blitt rikere per person en vi er nå.
Vis hele sitatet...

Dersom vi hadde fordelt alle oengene nå hadde vi blitt det ja.

Problemet er at motivasjonen for å gjøre noe ekstra forsvinner om man ikke tjener noe på det. Jobbe overtid gratis? Nope, risikere masse for å starte noe eget, uten muligheter for profit? neitakk. Slite seg i hjel på skolen for å ha samme lønn som en som aldri forsøkte? neitakk. De som mener kommunisme kunne fungert har enten store problemer med manglende egoisme eller en total mangel på selvinnsikt.
I realiteten er det slik at innen utdanningssystemet så består de fleste høyere utdannede personer av folk som ligger lengst mot venstre, egentlig jo høyere utdanning de har.

Skole er en institusjon for indoktrinering og sosialisering, så en kan si at de allerede har for mye innflytelse der. Det er bare slik det blir når student og lærermiljøer skaper venstreradikale, ikke minst er det tross alt SV som står for utdanning av befolkningen. Er så kvalm og møkk lei av oversosialiserte mennesker som ikke evner å være ærlig verken mot seg selv eller andre, hvor de i tillegg tror at de har enerett på å kritisere alt og alle og det ikke skal være snakk om at de tar feil, kun på grunnlag av at de må jo selvsagt vite best og mest. Det er bare det at det er nettopp staten som styrer skolen, det er de som har monopol og det eneste kvalitetsstempelet som teller i arbeidslivet, uavhengig av om kompetansemålene har noen som helst relevans til det eventuelle fremtidige yrket en elev ønsker seg vei mot, samtidig bare øker og øker kravene for å få seg arbeid, uten at det burde være av betydning da de fleste normale yrker baserer seg på erfaring lært opp av andre med erfaring, og ikke hvordan man tolker og analyserer postmoderne kunst.
[quote=NijO;2263576]Er helt imot å fjerne karakterer fra skolen. Det jeg dog hadde foretrukket var om vi brukte karaktersystemet som brukes i blant annet USA, Canada og Storbrittania, nemlig sluttvurdering med score fra 0-100%. Personlig finner jeg at det er for subjektive vurderinger som spiller inn på om en elev får en 4 eller en 5, og tror på et system der prøver rettes anonymt og scores med 0-100% [/QUOTE


Helt enig angående karakterer! Også anonym retting av prøver. Det står i programmet til Høyre Når det kommer til vurderingsformen, vil jeg fortsatt se på karakterer som bedre. 80% riktig på en prøve og 100% kan begge være en 5er, pga vanskelighetsgraden.
Helt enig angående karakterer! Også anonym retting av prøver. Det står i programmet til Høyre Når det kommer til vurderingsformen, vil jeg fortsatt se på karakterer som bedre. 80% riktig på en prøve og 100% kan begge være en 5er, pga vanskelighetsgraden.[/quote]



NEI NEI og NEI
Dersom vanskelighetsgraden er for lav til å gi karakteren 6 har vedkommende som har laget prøven lagd den feil. Man kan ikke ha et karaktersystem fra 1-6 også er ikke 6 mulig. At elever straffes fordi en lærer ikke gjør jobben sin ser vi nok av som det er.
Store deler av grunnen til at det er såpass stort frafall på studiespesialiserende er iallefall at det for altfor mange elever er første gang det blir stillt skikkelig krav til dem. Å fjerne karakterer på ungdomskolen hadde gått rett til helvete.

På motsatt side, så er jeg veldig lite fan av hvordan altfor mange lærere mekanisk gir idiotiske lekser. Når eneste målet for de fleste elever er å bli fortest mulig ferdig er det absolutt null læringsutbytte, og det bidrar til å skape motvilje til skolearbeid. Jeg er ekstremt mye større fan av prosjektarbeid og andre mer åpne oppgaver, hvor det forventes at halvparten av arbeidet skal gjøres hjemme, og andre halvparten på skolen med veiledning. Det har noe for seg.
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Helt enig angående karakterer! Også anonym retting av prøver. Det står i programmet til Høyre Når det kommer til vurderingsformen, vil jeg fortsatt se på karakterer som bedre. 80% riktig på en prøve og 100% kan begge være en 5er, pga vanskelighetsgraden.
Vis hele sitatet...


NEI NEI og NEI
Dersom vanskelighetsgraden er for lav til å gi karakteren 6 har vedkommende som har laget prøven lagd den feil. Man kan ikke ha et karaktersystem fra 1-6 også er ikke 6 mulig. At elever straffes fordi en lærer ikke gjør jobben sin ser vi nok av som det er.[/quote]

Det jeg mener og har erfart, er at ved enkelte gloseprøver, har det ikke vært mulig å få 6er. Altså, fikk du alt rett så fikk du 5, men det gikk ikke utover standpunktkarakteren. La oss si at dersomn du da hadde ligget på en 6er, hadde denne prøven lite/ingenting å si
Sitat av HippiRødstrømpe Vis innlegg
I realiteten er det slik at innen utdanningssystemet så består de fleste høyere utdannede personer av folk som ligger lengst mot venstre, egentlig jo høyere utdanning de har.
Vis hele sitatet...

Feilinformasjon.
Blant akademikerer - I mott hode de høyst utdannende personene i Norge, hvertfall de høyst utdannende personene innen utdanningssytemet - stemmer de aller fleste Høyre. Høyre ligger ikke lengst mot venstre.

Kilde: http://www.akademikerne.no/akademikere-stemmer-ikke-frp
Sist endret av Wessa; 20. september 2011 kl. 21:43.
Sitat av Konservativ Vis innlegg
NEI NEI og NEI
Dersom vanskelighetsgraden er for lav til å gi karakteren 6 har vedkommende som har laget prøven lagd den feil. Man kan ikke ha et karaktersystem fra 1-6 også er ikke 6 mulig. At elever straffes fordi en lærer ikke gjør jobben sin ser vi nok av som det er.
Vis hele sitatet...
Det jeg mener og har erfart, er at ved enkelte gloseprøver, har det ikke vært mulig å få 6er. Altså, fikk du alt rett så fikk du 5, men det gikk ikke utover standpunktkarakteren. La oss si at dersomn du da hadde ligget på en 6er, hadde denne prøven lite/ingenting å si[/quote]


Da misforstod jeg, beklager. At det er tilfelle at det skjer er ikke annet enn tragisk. Forstår ikke folk at når karaktersystemet går fra 1-6 så må alle karakterene være mulige å få??

Sitat av Wessa Vis innlegg
Feilinformasjon.
. Høyre ligger ikke lengst mot venstre.

Kilde: http://www.akademikerne.no/akademikere-stemmer-ikke-frp
Vis hele sitatet...
Nåja, internasjonalt sett er nok høyre et ganske sentrumsnært parti (Sånn for å være vanskelig):P
Fører ikke internasjonale standarer i mine diskusjoner om Rød Ungdom på freak.no dessverre
Sitat av Wessa Vis innlegg
Feilinformasjon.
Blant akademikerer - I mott hode de høyst utdannende personene i Norge, hvertfall de høyst utdannende personene innen utdanningssytemet - stemmer de aller fleste Høyre. Høyre ligger ikke lengst mot venstre.

Kilde: http://www.akademikerne.no/akademikere-stemmer-ikke-frp
Vis hele sitatet...
http://www.slideshare.net/jaoverla/d...ke-landsskapet

Husk på at selv om den nyeste nyheten hevder det du her viser til, så er det fortsatt et faktum at utdanningssystemet hovedsaklig består av venstreorienterte typer. Og som du kan se så er jo et pari som snart er under sperregrensen i regjering, så tydelig må man ta i betraktning at påvirkningen kan være uavhengig av antall.
Finnes tydeligvis statstikker både for og i mot hva akademikerer stemmer. Og som artikkelen jeg viste til ser vi også at AP har meget stor støtte de også. Men å avskrive lærerstaben i Norge som hovedsaklige venstrevridde mener jeg blir feil, da de nyeste tallene tyder på det stikk motsatte!