Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  92 13488
Har greid å spille vekk totalt 223.525 kr på 1 år på oddsen. Skulle stoppet for flere måneder siden, men greide aldri å leve med det store tapet, i tillegg til at familie og venner antar at jeg er "rik" så blir jeg presset til å prøve å spille meg tilbake.. De fleste spilleavhengige spiller for å vinne mer enn det dem hadde, jeg prøver fortvilt å vinne noe av pengene jeg allerede har tapt. Sitter med 2000 kr igjen. Må lyve for min egen mor når hun spør om jeg kan låne henne penger til mat, må si nei og late som jeg er en egoistisk drittsekk. Kan ikke fortelle familien at jeg har spilt vekk alt, da de vil aldri godta det og skamme seg over meg, antageligvis vil jeg aldri få et normalt forhold til dem heller om jeg forteller sannheten.. De er gammeldags og det blir aldri å gå bra om jeg forteller hva som er skjedd!

Det jeg hovedsaklig lurer på er om det finnes en eller annen måte for å få tilbakebetalt noe penger fra bookien som jeg har tapt hos? Mener å ha hørt om en som måtte i rettsak og pga. at han var spilleavhengig ville bookien betale tilbake pengene han hadde tapt hos dem. Tror dette var flere hundre tusen kroner eller millioner..? Kan jeg gå noen rettslige veier? Hva kan jeg gjøre for å få bookien til å tilbakebetale noe eller alle pengene til meg?
Er nødt å ha disse pengene ettersom jeg om 1 måned står uten jobb og inntekt, og må flytte.

Hva gjør jeg?

Nei, blir ikke å spille mer, så trenger ikke få høre det..
Du er ikke i minus?

Skaff deg en jobb der du skal flytte da. Finnes folk som har mindre penger enn deg
Hadde jeg havna i en sånn knipe, ville jeg mest sannsynlig startet med en lønnsom form for kriminalitet, f. eks salg av dop eller innbrudd. Eller om du er god til å skru/sveise, grave eller noe sånt kan du ta på deg mange jobber svart.

Førstnevnte bør du kun utføre om du er helt desperat, og kanskje ikke da heller..

Edit: Siden du har 2000 kr igjen, har du altså betalt ned alt du skylder? Da anbefaler jeg som Spelevinken at du skaffer deg en jobb.
Sist endret av Landsbyidioten; 16. august 2011 kl. 14:16.
Du har spilt vekk 223k, så skal du saksøke bookier for å få tilbake pengene? Du burde heller se alvoret i saken, ta vare på de siste 2k og skaff deg en jobb.


ta det som en lærepenge.
Sist endret av Pagliacci; 16. august 2011 kl. 14:16.
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Du er ikke i minus?

Skaff deg en jobb der du skal flytte da. Finnes folk som har mindre penger enn deg
Vis hele sitatet...
Er ikke 223.525 kr i minus på bankkontoen om det var det du mente.. Har spilt vekk nesten hver månedslønn i 1 år, så vil kalle det minus. Har heller ingen inkassokrav og har alt på stell med regninger.

Med flyttingen kommer det også økonomiske utfordringer.. Depositum osv.

Vet jeg må ha jobb, men før jeg kan få jobb, må jeg ha en bil.. og bil koster penger, igjen så får jeg utfordringer..

Trenger ikke få høre jeg har bajsa meg på leggen, det jeg trenger å høre er om det er MULIG å gå til sak mot en bookie. Selv om det høres helt idiotisk ut fra min side og alt er min feil, så er livet mitt uansett totalt ødelagt og bookien vil ikke tape noe nevneverdig på å tilbakebetale hvertfall halvparten av det jeg har tapt slik at jeg kan starte ett nytt liv istedet for å havne på gata og gå til nav.
Sist endret av Deltablue; 16. august 2011 kl. 14:21.
Sitat av Deltablue Vis innlegg
Har greid å spille vekk totalt 223.525 kr på 1 år på oddsen. Skulle stoppet for flere måneder siden, men greide aldri å leve med det store tapet, i tillegg til at familie og venner antar at jeg er "rik" så blir jeg presset til å prøve å spille meg tilbake.. De fleste spilleavhengige spiller for å vinne mer enn det dem hadde, jeg prøver fortvilt å vinne noe av pengene jeg allerede har tapt. Sitter med 2000 kr igjen. Må lyve for min egen mor når hun spør om jeg kan låne henne penger til mat, må si nei og late som jeg er en egoistisk drittsekk. Kan ikke fortelle familien at jeg har spilt vekk alt, da de vil aldri godta det og skamme seg over meg, antageligvis vil jeg aldri få et normalt forhold til dem heller om jeg forteller sannheten.. De er gammeldags og det blir aldri å gå bra om jeg forteller hva som er skjedd!

Det jeg hovedsaklig lurer på er om det finnes en eller annen måte for å få tilbakebetalt noe penger fra bookien som jeg har tapt hos? Mener å ha hørt om en som måtte i rettsak og pga. at han var spilleavhengig ville bookien betale tilbake pengene han hadde tapt hos dem. Tror dette var flere hundre tusen kroner eller millioner..? Kan jeg gå noen rettslige veier? Hva kan jeg gjøre for å få bookien til å tilbakebetale noe eller alle pengene til meg?
Er nødt å ha disse pengene ettersom jeg om 1 måned står uten jobb og inntekt, og må flytte.

Hva gjør jeg?

Nei, blir ikke å spille mer, så trenger ikke få høre det..
Vis hele sitatet...
Foreldre trenger ikke å være 'gammeldagse' for å bli svært skuffet over en sønn som har spilt vekk en årslønn, når de har lite penger til mat selv(antar det pga. moren din ville låne penger til mat).
Det du kan gjøre ( det jeg ville gjort ) er å starte på høyskole. Da får du stipend og en studentbolig med 3000-4000kr i leie.
Hvis du ikke har bra nok karakterer til å begynne kan du gå forkurs (feks til ingeniørutdanninger), da får du også stipend og etter 4 år kan du begynne å tjene bra.

Det kan være litt sent å søke forkurs nå, men jeg regner med at det finnes noen høyskolen i landet som er villig til å la deg begynne nå til høsten.
Unlicensed Surgeon
Som løsning i ditt tilfelle når du står uten jobb, og et sted å bo er det NAV som kan hjelpe deg. Du har etter all sannsynlighet rett på dagpenger.

Men du må virkelig slutte! De 223.525kr du har spilt bort er borte, ethvert forsøk på å få tilbake disse vill bare øke beløpet av penger som er spilt bort. Rettslig skritt kommer du etter all sannsynlighet ingen vei med. Du må faktisk bite tenna sammen å innse at du har tapt over 200 000 kroner du aldri kommer til å få tilbake. Ta det som en lærepenge, og slutt å spill.
Du kan ta buss til jobben i en måned så du kan kjøpe noe billig veteran greier ved neste lønning.
Det du sikter til er nok Baasland-saken. Han har saksøkt bl.a Centrebet pga. at han mener de har vært uaksomme og har tillatt han å tape så mye som €8 000 000. Advokaten sier også at han har en hjerneskade og ikke er ansvarlig for hele tapet selv. Saken er ennå ikke kommet for retten - men høyesterett her i Norge har bestemt at saken kan føres for en norsk domstol - selv om Centrebet holder til i Australia.

Du kommer nok ikke så langt en gang. Den summen du har spillt bort er ikke uvanlig.
Sist endret av caperno; 16. august 2011 kl. 14:33.
De vil ikke tape nevneverdig på å betale deg tilbake, men de vil tape mye når alle de andre som har tapt også ønsker å få dekket tapene sine (uten at de som har vunnet er interessert i å betale tilbake).

Biskopsønnen fikk vel slettet noe av gjelden sin men da var det langt mer "skyld" på selskapets side enn hva jeg antar er tilfellet for deg. At du spiller på oddsen er forskjellig fra at de fløy ham inn, ga kreditt og gjorde alt så behagelig som mulig for ham slik at han ble stående og spille (tape) hele turen.

Strengt tatt er du ikke i særlige vansker om du har spilt bort en årslønn. Det er jævlig kjipt men jeg forstår det som at du nå har ca 0 i formue og er uten gjeld, det er langt ifra å være økonomisk ruinert..

Edit: veldig få jobber krever at du har egen bil. Hvis du bor på et mer øde sted kan du tenke på å først få deg moped?
Sist endret av Graps; 16. august 2011 kl. 14:37.
Sitat av Deltablue Vis innlegg
Vet jeg må ha jobb, men før jeg kan få jobb, må jeg ha en bil.. og bil koster penger, igjen så får jeg utfordringer..
Vis hele sitatet...
Sykle til jobb? Ta buss, gå. Du har mange valg.
Vær glad for at du ennå står i pluss på konto og ikke skylder noen penger. Legg det fra deg, og få deg en jobb. NAV kan hjelpe deg med det meste.
De rettsakene dine handler ikke om det du tror, de handler om at folk har spilt på seg kredittgjeld, og at denne tildelte kreditten har gjennom lange rettsaker blitt erklært ulovlig, noe som har ført til at de da har "fått slettet spillegjeld". Om det finnes noe annet du har hørt om, så kan jeg ikke nekte for at det ikke finnes, men en bookie som har fått overføringer fra VISA med dekning har sitt på det rene ift loven.

Jeg forstår ikke hva som er galt når du verken har inkasso eller lån til halsen. Kan du ikke ta opp et billån til den bilen du skal ha, slik som alle oss andre?

"Redde fjes":
Hva med å si at du har tapt mye sparepenger på den lille finanskrisen som nettopp var, og ellers skryte på deg et litt for stort forbruk på fest og morro. Hvis du først er så overfladisk opptatt av ryktet ditt, så vil jeg tro du er mindre skadelidende med et tap på børs enn du er på oddsen.
Du burde værtfall ikke bruke dette som en beskrivelse på "økonomisk ruinert" ute blant folk.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
200.000 Er mye penger ja! Men det er på ingen måte verdens undergang. Så lenge du klarer å holde deg borte fra spiling i fremtiden er mye gjort!

Men det ser også ut som du må ta litt tak i deg selv. Du MÅ ikke ha bil. Avhengig av hvor du bor kan du ta buss/tog/bane/trikk til jobb. På den måten sparer du veldig mye penger. Ikke bare i en engangssum når du kjøper bilen, men forsikring, drivstoff, parkering, årsavgift etc.

Finn deg en billig hybel å bo i. Nok en gang avhengig av hvor du bor, bør du kunne finne noe greit til ett par lapper i måneden. Kanskje ikke det du har mest lyst på, men sånn er det når du har satt deg i en slik situasjon.
En jobb får du deg lett. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, eller om du har noen utdannelse. Men ikke vær kravstor. Selv en kassajobb på rimi gir deg nok inntekt til å spare opp litt penger dersom du bare tenker litt økonomisk.

Så lenge du ikke har noen utestående gjeld bør det ikke være noe stort problem, og heller ikke ta så alt for lang tid å komme seg opp igjen.

Lykke til!
Fant noe her: http://docs.google.com/viewer?a=v&q=...tYjGwvrkFHDyGg


Er ikke ute etter å høre at jeg må finne meg jobb og kan ta buss til jobben. Jeg er ute etter å vite hvordan jeg går frem for å få tilbakebetalt pengene jeg har tapt hos bookien. Lurer på om det var i Baasland-saken at han fikk tilbakebetalt penger han hadde tapt hos en av bookiene han spilte hos..
Sitat av Deltablue Vis innlegg
Er ikke 223.525 kr i minus på bankkontoen om det var det du mente.. Har spilt vekk nesten hver månedslønn i 1 år, så vil kalle det minus. Har heller ingen inkassokrav og har alt på stell med regninger.

Med flyttingen kommer det også økonomiske utfordringer.. Depositum osv.

Vet jeg må ha jobb, men før jeg kan få jobb, må jeg ha en bil.. og bil koster penger, igjen så får jeg utfordringer..

Trenger ikke få høre jeg har bajsa meg på leggen, det jeg trenger å høre er om det er MULIG å gå til sak mot en bookie. Selv om det høres helt idiotisk ut fra min side og alt er min feil, så er livet mitt uansett totalt ødelagt og bookien vil ikke tape noe nevneverdig på å tilbakebetale hvertfall halvparten av det jeg har tapt slik at jeg kan starte ett nytt liv istedet for å havne på gata og gå til nav.
Vis hele sitatet...
Påstår du at dette er et problem?
Du har fått deg en lærepenge, gå på nav å få deg dagpenger.
wow, du spillte bort 235k, ja det er idiotisk, men så lenge du hadde råd til det uten å havne i gjelds krise så er da ikke dette en stor sak.
oppfør deg å slutt å suttre.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Du kommer ikke til å få noenting tilbakebetalt!
Les de fornuftige svarene du allerede har fått, og svelg tapet ditt.

Hvorfor skulle noen gidde å drive bettingselskap dersom du bare kunne saksøke for å få pengene dine tilbake dersom du taper..?
Sist endret av ChS; 16. august 2011 kl. 14:47.
Ingen får tilbakebetalt penger fra en bookie når de har tapt penger der. Det er ikke akkurat slik at jeg kan kjøpet et flaxlodd og kreve pengene tilbake fordi jeg tapte.

Men om du vil bruke mer penger på en rettsak du vil tape så be my guest.
Livet ditt er i skjønneste orden, det er ikke noe vits å svartmale dette her!
Hadde jeg visst du var så stor idiot hadde jeg ikke brukt tiden min på å prøve å hjelpe deg.

Lykke til med rettsaken
Ro ned gemyttene folkens. Leste meg opp på Baasland-saken nettopp og er visst meget uvanlig at man kan få tilbakebetalt noe..

Problemet er at jeg har blitt annmeldt av nav pga. svindel av dagpenger. (var mens jeg var totalt blakk og sto med 25.000 i minus på bankkontoen og banksjefen oppetter nakken, måtte gjøre drastiske tiltak og nav-svnidel var eneste løsning) Så blir litt ironisk å gå ned å spørre etter penger nå når jeg fortsatt har titalls uker igjen til jeg kan søke om dagpenger igjen.

Lån får jeg neppe med tanke på at banksjefen vet alt, i tillegg til at jeg blir uten fast inntekt nå. Kan bytte bank, men aner meg at historikken forfølger meg til neste bank..

Så ja, jeg er pretty fucked for å si det mildt. Jeg må ta et valg nå, skyte meg selv eller bruke de siste pengene på å rømme landet. Å fortelle familien er uaktuelt, selv om dere ikke forstår hvorfor, så er det totalt uaktuelt.

Takk til dere som prøvde å hjelpe meg hvertfall.
Sist endret av Deltablue; 16. august 2011 kl. 14:55.
Sitat av Deltablue Vis innlegg
Er ikke 223.525 kr i minus på bankkontoen om det var det du mente.. Har spilt vekk nesten hver månedslønn i 1 år, så vil kalle det minus. Har heller ingen inkassokrav og har alt på stell med regninger.

Med flyttingen kommer det også økonomiske utfordringer.. Depositum osv.

Vet jeg må ha jobb, men før jeg kan få jobb, må jeg ha en bil.. og bil koster penger, igjen så får jeg utfordringer..

Trenger ikke få høre jeg har bajsa meg på leggen, det jeg trenger å høre er om det er MULIG å gå til sak mot en bookie. Selv om det høres helt idiotisk ut fra min side og alt er min feil, så er livet mitt uansett totalt ødelagt og bookien vil ikke tape noe nevneverdig på å tilbakebetale hvertfall halvparten av det jeg har tapt slik at jeg kan starte ett nytt liv istedet for å havne på gata og gå til nav.
Vis hele sitatet...
Er jo akkurat det han gjør, han taper 50% av inntekten sin. Skulle han gitt tilbake 50% av alle inntekter, kun fordi folk angrer på at de ikke van, ville han jo ikke tjent penger.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Sitat av Deltablue Vis innlegg
Ro ned gemyttene folkens. Leste meg opp på Baasland-saken nettopp og er visst meget uvanlig at man kan få tilbakebetalt noe..

Problemet er at jeg har blitt annmeldt av nav pga. svindel av dagpenger. (var mens jeg var totalt blakk og sto med 25.000 i minus på bankkontoen og banksjefen oppetter nakken, måtte gjøre drastiske tiltak og nav-svnidel var eneste løsning) Så blir litt ironisk å gå ned å spørre etter penger nå når jeg fortsatt har titalls uker igjen til jeg kan søke om dagpenger igjen.

Lån får jeg neppe med tanke på at banksjefen vet alt, i tillegg til at jeg blir uten fast inntekt nå. Kan bytte bank, men aner meg at historikken forfølger meg til neste bank..
Vis hele sitatet...
Plutselig mistet jeg all sympati for deg, og trekker med dette tilbake ønskelykningen fra tidligere!
Du er fullt klar over at det er din egen skyld, da ser jeg ingen juridisk grunn til at du burde kunne saksøke. Helt ærlig burde vel moralen din kicke inn også.

Når det gjelder din situasjon så har du en mulighet og det er NAV, det er jo selvfølgelig midlertidig til du får deg selv på beina igjen med jobb. Det er ingen grunn til å gi skylden til andre, nå har du gjort en feil og hvis NAV er konsekvensen av det så får du ta den konsekvensen.

Klart det ikke er så hyggelig å leve på NAV, men til tross for de lange ventetiden, den lave utbetalingssummen og de careface folka som jobber der, så hjelper de deg faktisk på beina igjen (om du har krav på det selvfølgelig).
Si det til familien din og skaff deg en jobb. Du vil på ingen måte få tilbake de pengene du har tapt.
Sitat av ChS Vis innlegg
Plutselig mistet jeg all sympati for deg, og trekker med dette tilbake ønskelykningen fra tidligere!
Vis hele sitatet...
Er ikke ute etter noe sympati. Var ute etter informasjon ang. situasjonen min og hva jeg kunne gjøre, nå har jeg fått svar på det jeg ville vite.
Sist endret av Deltablue; 16. august 2011 kl. 15:00.
Sitat av Deltablue Vis innlegg
Å fortelle familien er uaktuelt, selv om dere ikke forstår hvorfor, så er det totalt uaktuelt.
Vis hele sitatet...
Tror det uansett lønnerseg å fortelle dine foreldre det. 250k er ikke "mye" penger i dag. Jeg vil også tro at ditt liv er verd mer enn denne summen for dine foreldre.
Om du velger å ta livet av deg, fremfor å fortelle dine nærmeste hva som faktisk fåregår. Unskyld, men da er du feig, utrolig feig.
Sitat av Dude!pewpew Vis innlegg
Tror det uansett lønnerseg å fortelle dine foreldre det. 250k er ikke "mye" penger i dag. Jeg vil også tro at ditt liv er verd mer enn denne summen for dine foreldre.
Om du velger å ta livet av deg, fremfor å fortelle dine nærmeste hva som faktisk fåregår. Unskyld, men da er du feig, utrolig feig.
Vis hele sitatet...
Er feig hvis jeg IKKE skyter meg selv. Uansett har jeg litt mer livsgnist enn å bare blåse ut hjernen min i øyeblikket.

Nei, får sette meg i tenkeboksen igjen. Prøve å tenke ut detaljert hvordan jeg skal få livet på skinner igjen de neste månedene uten at familien får vite noe.
Sist endret av Deltablue; 16. august 2011 kl. 15:06.
Du er jo feig, lat og barnslig. Du har bæsja på leggen, og nå må du leve med det. Den dramaqueenoppvisningen din med gønner og selvmord må du lengre ut på landet med.

Det er masse plasser på restetorget, så studier er beste utvei. Enten du vil eller ikke.
Hey Delta; kan du ikke bare prøve å ta opp kredittkort eller forbrukslån for å dekke depositum og evt kjøp av bil? Siden du ikke er i minus engang med tanke på regninger står du jo i en mye bedre posisjon enn mange andre her i landet! Får bare en følelse av at du er vent med å leve i luksus og vil fremstå som rik for alle andre, og dette klarer du ikke lengre`? Pengene har du tapt, en rettsak vil du hvertfall tape...se fremover og prøv og lev litt mer normalt.
Skjer med at folk ikke bare får seg en jobb..Det er så enkelt. Si at du jobber 0700 - 1500 and whamakablama så har du noen kroner på konto
Venter nok til neste lønning så tar jeg meg en velfortjent ferie, har drømt lenge om å reise utenlands, gjerne på backpacking/haiking?. Kanskje jeg blir i utlandet noen måneder/1 år. Da har jeg hvertfall en unnskyldning på at jeg har brukt pengene på husly og dritt når jeg kommer tilbake til norge. Så starter jeg livet på nytt og får ny jobb, og uten at familie og venner får vite noe.
Velfortjent ferie?

IRRRRONI da eller?
Sitat av Deltablue Vis innlegg
Har greid å spille vekk totalt 223.525 kr på 1 år på oddsen. Skulle stoppet for flere måneder siden, men greide aldri å leve med det store tapet, i tillegg til at familie og venner antar at jeg er "rik" så blir jeg presset til å prøve å spille meg tilbake.. De fleste spilleavhengige spiller for å vinne mer enn det dem hadde, jeg prøver fortvilt å vinne noe av pengene jeg allerede har tapt. Sitter med 2000 kr igjen. Må lyve for min egen mor når hun spør om jeg kan låne henne penger til mat, må si nei og late som jeg er en egoistisk drittsekk. Kan ikke fortelle familien at jeg har spilt vekk alt, da de vil aldri godta det og skamme seg over meg, antageligvis vil jeg aldri få et normalt forhold til dem heller om jeg forteller sannheten.. De er gammeldags og det blir aldri å gå bra om jeg forteller hva som er skjedd!

Det jeg hovedsaklig lurer på er om det finnes en eller annen måte for å få tilbakebetalt noe penger fra bookien som jeg har tapt hos? Mener å ha hørt om en som måtte i rettsak og pga. at han var spilleavhengig ville bookien betale tilbake pengene han hadde tapt hos dem. Tror dette var flere hundre tusen kroner eller millioner..? Kan jeg gå noen rettslige veier? Hva kan jeg gjøre for å få bookien til å tilbakebetale noe eller alle pengene til meg?
Er nødt å ha disse pengene ettersom jeg om 1 måned står uten jobb og inntekt, og må flytte.

Hva gjør jeg?

Nei, blir ikke å spille mer, så trenger ikke få høre det..
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showthread.php?t=195162

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3187849.ece

Du kan jo prøve ut dette!
Sitat av ballekrasj Vis innlegg
Velfortjent ferie?

IRRRRONI da eller?
Vis hele sitatet...
Jobbet ræva av meg i 1 år med mye overtid, og uten ferie, så ja, vil kalle det velfortjent ferie. Kan ikke sitte å grine over de 200k som er borte, noe jeg garantert blir å gjøre mens jeg sitter her i norge, får heller reise utenlands på haiketur, så slipper jeg å tenke på penger.
Synes dette blir litt for dumt..
Du er oppegående, frisk, ingen gjeld eller inkasso og 2000kr i hånda.
Hva i alle dager er det som er problemet?
Få deg en jobb eller begynn på skole. Bruk hodet og vær litt kreativ.

Mennesker kommer seg ut av større hull enn deg, hver dag.
Sitat av Deltablue Vis innlegg
Å fortelle familien er uaktuelt, selv om dere ikke forstår hvorfor, så er det totalt uaktuelt..
Vis hele sitatet...
Dette sa du, og jeg tror du må lese det én gang til. Vi forstår ikke dette, nettopp fordi vi ikke er enige i at det er slikt et forhold man skal ha til familie. Det at du er en person som er utrolig opptatt av å holde fasaden, gjør akkurat deg til en som tenker i baner av å rømme landet i et år for å opprettholde ditt gode navn å rykte. Du setter faktisk ryktet ditt over alt annet her i livet. Dette er ikke vanlig, og jeg må bare påpeke dette, slik at du vet at du tar dette alt for hardt.

Par hundre tusen og litt problemer med banken er IKKE noe stort problem hvis det ikke hadde vært for ditt perverse behov for å utad se ut som en velstående person. Hadde du vært tøff nok til å inrømme at du må spare og leve litt simpelt en periode, så hadde dette vært over på 4-5 år. Det eneste som holder deg igjen er ditt gode navn og rykte.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Deltablue Vis innlegg
Jobbet ræva av meg i 1 år med mye overtid, og uten ferie, så ja, vil kalle det velfortjent ferie. Kan ikke sitte å grine over de 200k som er borte, noe jeg garantert blir å gjøre mens jeg sitter her i norge, får heller reise utenlands på haiketur, så slipper jeg å tenke på penger.
Vis hele sitatet...
Stakkars liten, jobbet du mye overtid ? Og uten ferie ?

Ferie har du krav på så du kan ikke si "ånei det er så synd på meg, jeg fikk ikke ferie".
Overtid ? Det finnes i de fleste yrker og vi er flere her inne som sikkert har 5x så mye "overtid" som det du har.

Gratulerer, du har spillegalskap og burde oppsøke hjelpe, du er også en lystløgner ettersom du ikke klarer å stå fram til dine nærmeste om at du har store problemer.
Har du spilt på kreditt så kan du faktisk gå til sak da bankene har forbud mot å kreditere en bookmaker med ett kort de har utstedt. Det skal ligge sperre i både VISA og MC mot den type selskaper. Dette er bankens ansvar og jeg tviler på at det har vært noen saker rundt dette siden Giske bestemte seg for å ødelegge mitt gode forhold til Arbeiderpartiet.

Sjekk om de har "responsible gambling" logoen på den aktuelle siden, står vel noe om uansvarlig spill der og om de har overvåkningssystemer som skal fange opp evt uansvarlig-/uvettig-het. Dog har folk så vidt forskjellige spillmønstre og spillbeløp at dette bare blir synsing. Dessuten operer de stort sett fra semieksotiske land med regler tilpasset forretningsvirksomhet, så du har en uansett ræva sak.

Ganske spekulativt å prøve å få igjen noe du åpenbart vet du selv har skyld i at du har tapt
Ærlighet overfor de nærmeste er ikke aktuelt? Hvorfor ikke? Er du opptatt av status og holde maska syns jeg ikke synd på deg ett sekund!

Når det er sagt så er ikke 230laken store summen her i landet,du drar lett det igjen i løpet av 1-2 år... Hvis du vil og har is i magen.

Spillegalskapen må du gjøre noe med hvis ikke sitter du i suppa igjen,lykke til.
Hva prøver dere å oppnå? Hva er det som irriterer dere?

Har inget ønske om å fremstå som rik, men familien og venner tror dette. Min familie holder på med oppstart av en bedrift, hvor de ikke får lån av banken og er derfor nødt å spørre meg om 150k, noe jeg ikke har. Har aldri hatt ett nært forhold til familien, velger jeg å fortelle sannheten vil jeg bli bannlyst og kommer til å bli husket som den som spilte vekk 200k på gambling resten av livet, noe jeg synes er unødvendig og noe man kan unngå. Deres foreldre ville sikkert sagt "Ok, det løser seg" om dere fortalte dere hadde spilt vekk 200k, men ikke mine, folk er forskjellige. Får venner vite om det, vel.. da vil det aldri gå ann å ha et normalt forhold til dem, noe dere burde forstå.

Er jo for fanken ikke noe synd i meg, og skjønner ikke greia med å hetse meg fordi jeg sier jeg skal ta en velfortjent "ferie"? Er jo det som er sannheten, er utrolig lei denne plassen og trenger å komme meg bort. Har sittet 1 år med depresjon, funnet på falske unnskyldninger til venner for å ikke være med ut på byen og kino, når jeg i realiteten ikke har hatt råd til det.

Jeg griner ikke. Lærepengen er tatt.
Sitat av Deltablue Vis innlegg
Jobbet ræva av meg i 1 år med mye overtid, og uten ferie, så ja, vil kalle det velfortjent ferie. Kan ikke sitte å grine over de 200k som er borte, noe jeg garantert blir å gjøre mens jeg sitter her i norge, får heller reise utenlands på haiketur, så slipper jeg å tenke på penger.
Vis hele sitatet...
I stad skulle du ta selvmord. Nå skal du på en velfjortent ferie.
Hvis det er slik som du sier at du har spilt vekk månedslønnen din men ikke havnet i minus så ser jeg virkelig ikke problemet ditt. Skaff deg en jobb samtidig som du slutter å oppføre deg som en idiot ved å spille vekk pengene dine så ordner alt seg.

Hvis ikke så får du kose deg i rennestenen, det var tross alt ene alene din egen feil.
Sitat av ballekrasj Vis innlegg
I stad skulle du ta selvmord. Nå skal du på en velfjortent ferie.
Vis hele sitatet...
Det var ironi satt på spissen. Ville aldri tatt livet av meg.
Er da maaaange i dette landet, og verden, med 0 formue og ingen jobb. Ser ikke de lage nFF tråd om sine 'problemer'..

Hadde du vært 200k i minus hadde det vært noe annet, ser ikke ut som du har noe gamblingproblem da du har sluttet med det, så skaff deg en jobb og ta bussen en stund?
Sist endret av ClosetotheEdge; 16. august 2011 kl. 15:50.
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Er da maaaange i dette landet, og verden, med 0 formue og ingen jobb. Ser ikke de lage nFF tråd om sine 'problemer'..
Vis hele sitatet...
Var dems spørsmål om man kunne gå til rettsak mot bookien pga. spilleavhengighet da? Nei..


Nå får dere bare kjøre på med drittslenging. Ny jobb og bussing blir det nok ikke i år, tok valget nettopp og reiser utenlands, og det er ikke for å rømme fra situasjonen min, vel delvis.. Men hovedsaklig for at jeg er psykisk sliten.

Orker ikke svare mer i tråden, har fått svar på det jeg ville vite. Føler jeg anger over å ha svindlet nav for 8000 kr? Ja selvfølgelig, men de er tilbakebetalt. Er jeg en idiot som lot meg friste av den bookie-reklamen på TV for 1 år siden? Ja, det ødela 1 år av livet mitt.

Ha en fin dag videre.
Sist endret av Deltablue; 16. august 2011 kl. 15:55.
Sitat av Deltablue Vis innlegg
Var dems spørsmål om man kunne gå til rettsak mot bookien pga. spilleavhengighet da? Nei..
Vis hele sitatet...
Nei, men du må skjønne at dette ikke er verdens undergang. Si til familien at du har tapt på aksjer eller noe?
Sitat av Landsbyidioten Vis innlegg
Hadde jeg havna i en sånn knipe, ville jeg mest sannsynlig startet med en lønnsom form for kriminalitet, f. eks salg av dop eller innbrudd.
Vis hele sitatet...
dummeste jeg har hørt