Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2785
Heisann! I natt brå våknet jeg av et akutt pustebesvær. jeg fikk en plutselig svie i halsen å lungene føltes tomme for luft. Så jeg satte meg opp å innså at jeg faktisk ikke klarte å trekke pusten. det hele varte vell kanskje i 30 sek så var det over like raskt som det kom. studerer selv sykepleie å har aldri hørt eller lest om noe lignende før. Så mitt spørsmål er om noen andre her har opplevd noe lignende før og kanskje har noen ide om hva det var. jeg tenkte selv larynx spasme. any one?
Du studerer sykepleie sier du?

Spør læreren din.
Know, men hun er langtidssykemeldt :P
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Ring legevakten? Det kan være mange ting, men jeg ville fraråde deg til å drive med selvdiagnosering, selv om du tar sykepleierutdannelse.
Jeg vil tippe på et skikkelig surt oppstøtt som har ført til at du har svelgt vrangt eller fått en spasme i øvre del av spiserøret. Hvis du har slitt med lignende på dagtid (sure oppstøtt, kvalme) kan det kanskje anbefalles å bli utredet for øsofagitt eller reflux.

Bekymrer det deg veldig anbefaller jeg deg å oppsøke lege/legevakt. Det er bedre å gå en gang ekstra til legen og få roet nervene enn å gå å engste steg.

Løkke te
jaja driver ikke med selvdiagnose, er mere nysgjerrighet. Kan jo være en stressreaksjon grunnet eksamens press å. Hvem vet:P
Homemade Retard
zeicko's Avatar
kan hende du har sovnapne
Sitat av Medic Vis innlegg
Jeg vil tippe på et skikkelig surt oppstøtt som har ført til at du har svelgt vrangt eller fått en spasme i øvre del av spiserøret. Hvis du har slitt med lignende på dagtid (sure oppstøtt, kvalme) kan det kanskje anbefalles å bli utredet for øsofagitt eller reflux.

Bekymrer det deg veldig anbefaller jeg deg å oppsøke lege/legevakt. Det er bedre å gå en gang ekstra til legen og få roet nervene enn å gå å engste steg.

Løkke te
Vis hele sitatet...
sant det, men har ikke være plaget av det. uansett takk for svar=)
Bare som en kuriositet uten at jeg påstår at det er tilfellet hos deg.
Jeg har aldri kjent så mange symptomer på kroppen som når jeg hadde sykdomslære på sykepleien.

Uansett, kom deg til legen hvis du kvier deg for å legge deg i kveld.
Skjer det igjen burde du vurdere å oppsøke legen, men slik det er nå, hvor du bare har hatt ett anfall, med kort varighet, er det vel mest nærliggende å tenke på et angstanfall eller som du sier en larynxspasme. Hva larynxspasmen skulle blitt trigget av er vanskelig å si, men refluks som nevnes er nok ikke et helt dårlig alternativ.
takk for svar, mange kloke holder her.
Høres ut som et anfall av panikkangst (opplever det selv til tider).
Kjente du smerter i brystet, stikking? Har du hatt mye bekymringer i det siste?
Jeg så på SCRUBS som sendes på TV3 eller Viasat hver dag?
En episode var det der de hadde sykepleierstudenter, og da kom det frem at de som studerer en bestemt diagnose også ofte tror de har det selv. Psykisk
Jadaa, dette var film / TV, men ..
hehe ja, er mange medstudenter som begynner å kjenne bryst smerter etter en uke med sykdommer i hjerte og kar :P
sikkert søvnparalyse!
Sitat av zevz Vis innlegg
sikkert søvnparalyse!
Vis hele sitatet...
henger meg på den jeg også
Sitat av zevz Vis innlegg
sikkert søvnparalyse!
Vis hele sitatet...
Så jeg satte meg opp å innså at jeg faktisk ikke klarte å trekke pusten
Vis hele sitatet...
Umulig hvis det var søvnparalyse.
Sitat av zevz Vis innlegg
sikkert søvnparalyse!
Vis hele sitatet...
Men er det ikke slik at man ikke skal kunne bevege kroppen under en søvnparalyse? Jeg har ikke så mye kunnskap om dette, men mener å ha lest det.

Edit: Opteryx var visst før meg.
Sist endret av spypsy; 15. juni 2011 kl. 20:31.
Er du overvektig?
hmm 175 høy å 62 kg, så vil ikke si det