Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  104 8518
"Kjøttspisere" har ofte dumme kommetarer som "du eter opp maten til dyrene, lever du på gress?, Kjøtt er naturlig for mennesker å spise".
So what. Grønnsaker er naturlig å spise det også. Det har vi gjort i over 1000 år, men kjøtt er også naturlig.
Mange som er kutter ut kjøtt søker råd og veiledning for å finne ut hva de bør "erstatte" kjøttet med for å få i seg nok av næringstoffer. Mange som har valgt å bli vegetarianer er opptatt av å være sunnere, ikke kun kutte ut for dyrenes skyld. Dermed være bevisst på å få dekket det kroppen trenger av næringstoffer o.l.
Det man finner i kjøtt finner man også andre steder.
Det er tusenvis at "kjøttetere" i norge som mangler viktige næringstoffer og har den holdingen "spiser jeg kjøtt dekker jeg alt av næringstoffer som jeg trenger".
Sist endret av Sapid; 2. juni 2011 kl. 03:51.
Sitat av Drachir Vis innlegg
Ehh, nei......
Vis hele sitatet...
Dersom alternativene er en "kjempesunn" diett som smaker forferdelig, eller vanlig kosthold, tror jeg sistnevnte er best for kropp og sjel. Å utelukke alt som er en smule usunt, vi iallefall gjøre meg veldig ulykkelig. Kunne jeg her i dag velge å leve 10 år lengre ved å bytte til en kjempekjip diett, hadde jeg tatt meg en øl og en biff.
Sitat av bobbo Vis innlegg
Dersom alternativene er en "kjempesunn" diett som smaker forferdelig, eller vanlig kosthold, tror jeg sistnevnte er best for kropp og sjel. Å utelukke alt som er en smule usunt, vi iallefall gjøre meg veldig ulykkelig. Kunne jeg her i dag velge å leve 10 år lengre ved å bytte til en kjempekjip diett, hadde jeg tatt meg en øl og en biff.
Vis hele sitatet...
Det er en forskjell på å ikke følge en ekstrem diett og det å "spise det som gjør deg lykkelig".
Sitat av bobbo Vis innlegg
Dersom alternativene er en "kjempesunn" diett som smaker forferdelig, eller vanlig kosthold, tror jeg sistnevnte er best for kropp og sjel. Å utelukke alt som er en smule usunt, vi iallefall gjøre meg veldig ulykkelig. Kunne jeg her i dag velge å leve 10 år lengre ved å bytte til en kjempekjip diett, hadde jeg tatt meg en øl og en biff.
Vis hele sitatet...
jeg spiser mye "kjempesunn" mat grunnet sykdom, og noe av det smaker "dritt", men jeg blir ikke ulykkelig av den grunn. jeg blir heller mer lykkelig av å spise sunt. da vet jeg, og merker selv, at kroppen fungerer bedre.

frukt og bær-smoothie med proteinpulver, bær, nøtter og frukt som snacks, og noen gode salater er noe av det jeg spiser, og DET smaker ikke dritt. klarer fint å leve på det veldig lenge.
Sitat av Kristina Vis innlegg
Har ingen problem med veganere, men ikke særlig til overs for vegetarianere.

For at kua skal produsere melken du drikker må den produsere en kalv i året. 50% av disse kalvene blir okser. Hva skal man gjøre med de?

For at hønene skal produsere eggene du spiser må de stenges inn i understimulerte, trange bur hvor de hakker hverandre i hjel. Hva er dyrevennlig med det?

Vegetarianere støtter, i følge meg, den mest groteske og minst miljøvennlige delen av landbruket. Det er mye mer dyre- og miljøvennlig å spise sau enn å drikke melk. Det blir plutselig helt dobbelmoralsk.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke enig i den slutningen. Har du hørt om økologiske egg fra frittgående høner før? Her har hønsen et stort uteareal som de lever på, ja, de må fortsatt produsere egg, men de kan samtidig leve i sitt naturlige habitat og får dermed i ekstremt mye større grad oppfylt kravene for å leve et verdig liv. Vegetarianere er ofte folk som bryr seg om dyrs velferd, og de fleste vegetarianere spiser kjøper derfor økologiske egg fremfor egg fra burhøns.
Sist endret av TrengerHevn; 4. juni 2011 kl. 22:04.