Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  89 43762
Dette virker spennende. I og med at et jo er renovering på gang, så tenkte jeg at jeg skulle tipse om at Kvasir nå har gjort det mulig for andre å legge deres søkemotor til på andre nettside. Hadde ikke det vært en bra ting å ha ved siden av facebook-knappen? Både praktisk og enkelt for oss late nerder. Sparer oss for noen tastetrykk eller museklikk.

Men har dere noen alternativer for de som verken har facebook eller googleID? Hva med BuyPass, MinSide/Altinn, BankID e.l? Så slipper vennene våre å se hva vi skriver om her inne (:
Sitat av caperno Vis innlegg
Men har dere noen alternativer for de som verken har facebook eller googleID? Hva med BuyPass, MinSide/Altinn, BankID e.l? Så slipper vennene våre å se hva vi skriver om her inne (:
Vis hele sitatet...
Vi har sett både på Buypass og MinSide, men der blir det straks noen problemer, det er kostnadene, ingen av de er billige å knytte seg til og begge to er beregnet på folk over 18. Altinn er også håpløst ustabil.

Edit; vi hadde også håpet å unngå å bruke noen norske løsninger på dette da i politiet ved hjelp av DLD vil kunne se eksakt hvem som skriver hva.
Sist endret av meitemark; 1. april 2011 kl. 16:54.
Jeg håpet at det snart ville komme en negativ trend ifm facebook, slik at det snart kommer noe nytt. Som det store lokomotivet facebook har blitt, vil vi snart ikke lenger ha et fritt internett.
Er jeg den eneste som syntes dette er en genial løsning? Jeg ser ingenting problematisk med facebook-autentisering. Hvis man tar en titt ellers rundt på nettet, så ser man at dette er fremtiden og at nick er på vei ut.
Byebye Nff

Hello Flashback

For et forum hvor rusmiddler diskuteres heftig er dette en ekstremt dårlig ide.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Edit; vi hadde også håpet å unngå å bruke noen norske løsninger på dette da i politiet ved hjelp av DLD vil kunne se eksakt hvem som skriver hva.
Vis hele sitatet...
lol, du kunne ikke gjort det mer klarere at det er en spøk da :P
Sist endret av Shudo; 1. april 2011 kl. 17:06.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Unreal143 Vis innlegg
Er jeg den eneste som syntes dette er en genial løsning?
Vis hele sitatet...
Tydeligvis. Tilogmed vi som driver freakforum syntes at Facebook Connect (eller andre ting som minner om det) er en utrolig dårlig ide å implementere her Personlig hadde jeg fått store problemer med å bruke forumet ettersom jeg ikke har facebook-konto.

Jess. Tråden er vår årlige aprilsnarr. Sorry 'bout that.

Sist endret av nso; 1. april 2011 kl. 17:08.
Sitat av nso Vis innlegg
Tydeligvis. Tilogmed vi som driver freakforum syntes at Facebook Connect (eller andre ting som minner om det) er en utrolig dårlig ide å implementere her

Jess. Tråden er vår årlige aprilsnarr. Sorry 'bout that.

Vis hele sitatet...
Hehe, mange som beit på.
Jeje, endelig fikk vi bekreftelse på det.

Jeg fikk ett slettet innlegg ekstra på statistikken min fordi jeg var glup nok til å gjennomskue det hele. Tror det gjelder flere her.
Sitat av Shansavãri Vis innlegg
Jeje, endelig fikk vi bekreftelse på det.

Jeg fikk ett slettet innlegg ekstra på statistikken min fordi jeg var glup nok til å gjennomskue det hele. Tror det gjelder flere her.
Vis hele sitatet...
26 stk slettede poster. Denne datoen er generelt dårlig nytt for de som kan legge sammen 2+2 og få et svar som er logisk.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Hehe, mange som beit på.
Vis hele sitatet...
Er ikke så rart det da, var ett tema som de viste måtte skape reaksjoner, de fleste var også heldigvis negative til FB.

God spøk admins
Sitat av Shansavãri Vis innlegg
Jeje, endelig fikk vi bekreftelse på det.

Jeg fikk ett slettet innlegg ekstra på statistikken min fordi jeg var glup nok til å gjennomskue det hele. Tror det gjelder flere her.
Vis hele sitatet...
Indeed. Jeg luktet lunta ganske fort og fikk tre innlegg slettet :/
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
I 2012 er det slutt.
Vis hele sitatet...
Synes jeg har hørt det der før et sted...

Sitat av nso Vis innlegg
Personlig hadde jeg fått store problemer med å bruke forumet ettersom jeg ikke har facebook-konto.
Vis hele sitatet...
Hey, du er ikke på face mer! :/
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Indeed. Jeg luktet lunta ganske fort og fikk tre innlegg slettet :/
Vis hele sitatet...
men du lukta ikke lunta da du fikk det tredje innlegget slettet?
ser ikke helt den store trangen til å ytre at du gjennomskuer en spøk
Skjønte det når ivioynar var med i bildet
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av nso Vis innlegg
Personlig hadde jeg fått store problemer med å bruke forumet ettersom jeg ikke har facebook-konto.
Vis hele sitatet...
Muligens et ømt punkt, men hvorfor ble du bannet fra facebook?
Det luktet 1.april av denne, men etter hvert som det tok til må jeg innrømme at jeg lot meg lure. Well played
Jeg har en tendens til å gå glipp av narren hvert år, i år fordi jeg leste på vif før jeg leste her.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av z0p Vis innlegg
Muligens et ømt punkt, men hvorfor ble du bannet fra facebook?
Vis hele sitatet...
Jeg ble ikke bannet.
Slette alle venner, endre navn til noe random, endre epostkonto til noe random. Insta-herpa facebook-konto.

Det er dødsdigg å slippe å lese om hvor jævla interessante alle jeg kjenner sin avføring og/eller hund er hver morgen.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av nso Vis innlegg
Jeg ble ikke bannet.
Slette alle venner, endre navn til noe random, endre epostkonto til noe random. Insta-herpa facebook-konto.

Det er dødsdigg å slippe å lese om hvor jævla interessante alle jeg kjenner sin avføring og/eller hund er hver morgen.
Vis hele sitatet...
kan det være at poblemet ligger hos vennene og ikke hos facebook
Sitat av nso Vis innlegg
Tydeligvis. Tilogmed vi som driver freakforum syntes at Facebook Connect (eller andre ting som minner om det) er en utrolig dårlig ide å implementere her Personlig hadde jeg fått store problemer med å bruke forumet ettersom jeg ikke har facebook-konto.

Jess. Tråden er vår årlige aprilsnarr. Sorry 'bout that.

Vis hele sitatet...
hehe derfor min ble slettet

men det andre utenom facebook greiene kunne virket fint? f.eks 125x125 avatar og mulighet til å låse egen tråd i visse forumer? eller evt sende request om det? er noe av det som ble skrevet i tråden faktisk aktuelt? ( btw liker at har blitt lagt til )
Håper de andre endringene er reelle, og at det var Facebook-fjaset som var en spøk?
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av staM Vis innlegg
Håper de andre endringene er reelle, og at det var Facebook-fjaset som var en spøk?
Vis hele sitatet...
Er med på denne, jeg syntes selv at alle endringene (utenom Facebook) hadde vært revlusjonerende for Freak.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av staM Vis innlegg
Håper de andre endringene er reelle, og at det var Facebook-fjaset som var en spøk?
Vis hele sitatet...
Det er de ikke.
Eksempelvis avatarer kommer vi nok til å begrense ytterligere, ikke gjøre større. Låse egne tråder blir heller ikke aktuellt.

Det kommer radikale endringer, men at de er stipulert i OP her er jeg ikke kjent med.
Sist endret av nso; 1. april 2011 kl. 19:19.
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Men like mange synes nok det er irriterende å måtte bruke en egen knapp, evt. ctrl-tasten?
Jeg bruker bare laptop, og synes er det sykt nedsig å måtte ta hånden opp fra bokseren for å holde inne ctrl hvis jeg vil følge lenker, og glemmer det ofte, vi lever tross alt i 2011, og er vant til at lenker åpnes i en ny fane.
Vis hele sitatet...
Du vet at man kan høyreklikke --> åpne lenke i ny fane? Da trenger du ikke å ta hånda opp av bokseren.
Ingen vil være anonyme når dld kommer...
Kan ikke stole på noen i dag!!
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Du vet at man kan høyreklikke --> åpne lenke i ny fane? Da trenger du ikke å ta hånda opp av bokseren.
Vis hele sitatet...
Du kan også trykke på scrollehjulet på musa.

EDIT: Nice aprilsnarr btw Gikk fem på.
Sist endret av Buddapower; 2. april 2011 kl. 06:21.
Jeg tok den heldigvis ganske tidlig når jeg så at innlegget mitt ble slettet
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Du kan også trykke på scrollehjulet på musa.

EDIT: Nice aprilsnarr btw Gikk fem på.
Vis hele sitatet...
Har du noen gang sett en laptop med scrollhjul? Det har ikke jeg ihvertfall
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
Har du noen gang sett en laptop med scrollhjul? Det har ikke jeg ihvertfall
Vis hele sitatet...
Da er du ikke gammel nok, jeg har sett flere

Og med tre museknapper, og med mus på siden av skjermen, og uten knapper.

Ungjævel!
Sist endret av AtXbYeA; 3. april 2011 kl. 01:17.
Jeg har sett laptopper med en rød museknott midt i tastaturet. Er jeg gammel da?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Jeg har sett laptopper med en rød museknott midt i tastaturet. Er jeg gammel da?
Vis hele sitatet...
Nei, Thinkpad leveres vel enda med dette som opsjon på noen modeller, er ikke mange år siden jeg så det sist iallefall.
Selv har jeg en Dell Precision M6400 som har museknott og museknapper x 2 av en eller annen irriterende grunn. Det er tre av disse museknappene og den midterste fungerer som en scrollknapp.
Sist endret av BigFigWasp; 3. april 2011 kl. 01:25.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Jeg har sett laptopper med en rød museknott midt i tastaturet. Er jeg gammel da?
Vis hele sitatet...
Kystverket sender ut Thinkpader med slik. Kjempe gode reisePCer
Min pappa har fått en slik (Jobber som LOS) og det er va. 6 timer batteri når man er på internett med 3G
Jeg føler at man ikke helt følger spillereglene når man endrer opprettingsdatoen.

Selv var det første jeg tenkte aprilspøk, men ble med en gang litt usikker når jeg så når tråden "ble laget", samt at de første kommentarene var fra 31. mars.
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
Har du noen gang sett en laptop med scrollhjul? Det har ikke jeg ihvertfall
Vis hele sitatet...
Så ikke at han brukte laptop :P
Men, bruker han laptop, så er det null stress å strekke hånda bort til Ctrl mens man trykker, så ikke nødvendig å bruke to hender da heller
▼ ... over en uke senere ... ▼
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Nei, Thinkpad leveres vel enda med dette som opsjon på noen modeller, er ikke mange år siden jeg så det sist iallefall.
Vis hele sitatet...
thinkpad er genial da ble godt brukt på ungdomskolen
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Jeg føler at man ikke helt følger spillereglene når man endrer opprettingsdatoen.

Selv var det første jeg tenkte aprilspøk, men ble med en gang litt usikker når jeg så når tråden "ble laget", samt at de første kommentarene var fra 31. mars.
Vis hele sitatet...
Vi hadde håpet at enkel deduksjon fra medlemmene skulle løse den delen av bedraget.

Forbausende få som fikk med seg at 26. mars er en lørdag. Så. Absolutt ingen som hadde sett en tråd opprettet en fredags til lørdags natt, på tross av at vi har titalls, sannsynligvis godt over hundre besøkende bare på den tiden av døgnet? Yeah right. At en slik tråd som dette ikke skulle bli sett av noen før noen ser den tilfeldigvis/søker noen få minutter før klokken heter første april? Glem det. Sannsynligheten for en slik ko(s)misk hendelse er null.

Jeg trodde at det var det som kom til å få folk til å skjønne at dette var noe helt annet enn det det ser ut som, men så feil kan en ta.

Neste aprilspøk må vi vel begynne med enda tidligere, for det er ikke bare bare å lure freak's.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av MartinB Vis innlegg
Selv har jeg en Dell Precision M6400 som har museknott og museknapper x 2 av en eller annen irriterende grunn. Det er tre av disse museknappene og den midterste fungerer som en scrollknapp.
Vis hele sitatet...
Digger hvordan tråden gikk fra aprilsnarren til Dell Precision M6400 og røde museknotter! Freak <3