Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 8188
Fler som har tenkt seg?

Forhåpenligvis lærte de av feilene i fjor, men morsomt var det jo

Jeg skal i hvertfall!!

Earlybird biletter slippes 1 februar =)

[COLOR="Red"]Extema Outdoor 2011[/COLOR]
I'm there

hva var det som var så feil i fjor ?
0bs
0bs's Avatar
Trådstarter
Sinnsyyyyykt lange køer for å få kjøpt mat og drikke.

Men igjen de førrste timene var jo alt gratis, hehe =)
Hehe! var ikke der selv, satt inne på den tiden, men hørte av en vennine at det var veldig bra!
så håper jeg kommer meg dit med henne i år kanskje, å ikke stuker meg fast som vanlig
▼ ... noen uker senere ... ▼
Skal bestille billetter når stipendet kommer Gleder meg! Noen som vet hva lineup'en blir i år?
Sist endret av Dr.Feelgood; 14. februar 2011 kl. 22:35.
0bs
0bs's Avatar
Trådstarter
Foreløpig ingen Lineup ute i hvertfall.

Har i hverfall biletter!
Hvor lenge varte det ifjor før det ble utsolgt?
vilken musikk type er dette?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Foreløpig så er det bekreftet at AN21 & Max Vangeli kommer, ikke at jeg har hørt om dem før men...

btw, After Movie fra ifjor til dere som vil se hvordan det er
Sist endret av Dr.Feelgood; 2. mars 2011 kl. 21:04.
0bs
0bs's Avatar
Trådstarter
hih jeg er på aftermovien flere ganger ;P Savn!
Sitat av 0bs Vis innlegg
hih jeg er på aftermovien flere ganger ;P Savn!
Vis hele sitatet...
kan jeg ta på deg?
Tydde mange til alternative rusmidler pga. stort press i ølkøene eller?
Jeg vil tro de fleste som tyr til alternative rusmidler på slike arrangement gjør det av andre grunner en press i ølkø. "Vanlige" folk slenger ikke nedpå noen tabletter de fikk av karen på siden av ølkøen bare fordi dem ikke gidder å stå i kø for å få ei pils
Sist endret av møkk; 4. mars 2011 kl. 16:16.
Men hvordan tror dere det blir i år?, hørte de måtte "justere ned lyden betraktelig", dette gjalt hvist også bassen.
Var ikke der ifjor, så vet ikke hvordan det var.
0bs
0bs's Avatar
Trådstarter
Sitat av DC89 Vis innlegg
kan jeg ta på deg?
Vis hele sitatet...
Lol?

Sitat av Basetrap Vis innlegg
Men hvordan tror dere det blir i år?, hørte de måtte "justere ned lyden betraktelig", dette gjalt hvist også bassen.
Var ikke der ifjor, så vet ikke hvordan det var.
Vis hele sitatet...
Får håpe på det beste! Lyden var i hvertfall bra i fjor.
Hvordan musikk er det ? Hørtes ut som hardstyle på aftermovien, ikke noe bubstep da ?
Sist endret av zipp004; 9. mars 2011 kl. 00:22.
Fett, men da skal billetter bestilles!
Sitat av zipp004 Vis innlegg
Hvordan musikk er det ? Hørtes ut som hardstyle på aftermovien, ikke noe bubstep da ?
Vis hele sitatet...
De kommer vell med en Line Up & ossen artister de har booket når det nærmer seg sommern

Velkommen til forumet, Basetrap
Extrema Outdoor Norway - 25 Juni 2011 - Kalvøya

http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/hs867.snc4/71156_111546755571960_2394523_n.jpg

Sted: Kalvøya, Sandvika
Klokkeslett: 11:00 - 23:00

Billetter kan kjøpes på Timoco via nettsiden til Extrema Outdoor Norway -> http://www.Extrema.no

2nd Editon har følgende theme: Sharing Secrets
Each year Extrema comes up with a different theme. 2011's theme is 'Sharing Secrets'. Secrets are exciting and adventurous. Secrets which are shared intensify the common feeling. It's popular to share secrets nowadays as people no longer have diaries but public web logs instead. On social media we share more than what we are or do. During the Extrema festivals the theme is recognisable in theatre, artwork, art installations and other performances.

Festivalområdet blir seendes slik ut:
http://no.extrema-outdoor.com/images/general/floorplan.jpg
Mixed Stage
A tasty mish mash of different musical genres; the mixer the better! Under a perfect sky big national and international DJ´s and live acts will present to you a broad, global sound in the open air. Apocalypses guaranteed.
Future Funk
The glowing sun kisses your face, your bare feet caress the grass, your hands float in the air… From the deeeep underground house via the funky club, straight to the massive, exploding sounds, just how we all love it these days.
Tech House
Yeah, yeah, yeah! Rollin’ bass lines, crushy shakers and sweating craziness! International tech house heroes will take care of a deep‘n damp atmosphere. P-A-R-T-Y.
Art Boulevard
Arty party! Feast your eyes and other senses in an inspiring welcome to your Extrema Outdoor 2011! A splash of colours and impressions brought to you by international creative peeps from Extrema’s network. Accompanied with the love of soul music, funk, reggae and nu-disco. Ya man!
Food Lounge
Enjoy exclusive international food, like Thai, Mexican, Indian and of course biological food. Kick back 'n relax and go for some chillaxing you deserve. This is serious loungin'.
Club House
Feel the local Oslo vibe! Get together with some sexy club house in a trendy atmosphere, sip some special drinks and be hip ‘n happening in the scene.
Cirkuz Kollektiv
Applause! Animals, clowns, fire shows, acrobats, welcome to the circus extraordinaire! Instead of watching the shows, you’re in the middle of it! This is gonna be a dimensional clubbing experience you will be sucked into.
F.I.P
Strictly for Fucking Important People.

Foreløpig kjent LINEUP //

AN21 & Max Vangeli (Kilde = http://img710.imageshack.us/img710/797/sam0568h.jpg)
Per Hammar (Kilde = http://www.myspace.com/perhammar)



http://clublife.no/divpics/extrema2011-2.jpg[/quote]
Sist endret av snikenderoy; 9. mars 2011 kl. 14:24.
▼ ... noen uker senere ... ▼
0bs
0bs's Avatar
Trådstarter
Armin kommer til extrema!

http://www.facebook.com/notes/extrem...02771049741835

Det blir HEFTIG!
Armin Van Buuren, Erick Morillo, Steve Lawler, Eric Prydz, Adam Beyer, M.A.N.D.Y., Dennis Ferrer and Dr. Lektroluv. Blir konge!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Største nedturen å høre om Extrema for så å lese at det varer til kun 23:00 ...???

Hvem, hva og hvorfor?
0bs
0bs's Avatar
Trådstarter
Fordi det starter 11 på dagen?
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Største nedturen å høre om Extrema for så å lese at det varer til kun 23:00 ...???

Hvem, hva og hvorfor?
Vis hele sitatet...
Bærum kommune har bestemt det. Hovedsakelig siden Kalvøya ligger i nærheten av bebyggelse som klager på lydstøy.
Sitat av UENorge Vis innlegg
Bærum kommune har bestemt det. Hovedsakelig siden Kalvøya ligger i nærheten av bebyggelse som klager på lydstøy.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt det ass, når russen lager like mye bråk i 3 uker. Bare det er litt musikk så hiver alle gamlingene seg over telefonen og ringer politiet Line-upen ser bra, synd jeg ikke er 18 helt enda
Vurderer sterkt og sjekke ut armin ja!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av 0bs Vis innlegg
Fordi det starter 11 på dagen?
Vis hele sitatet...
Dårlig svar. Jeg ser jo det begynner 11 på dagen..

Regner med folk synes det hadde vært fetere om det f eks begynte kl 15 og ferdig 3..

Sitat av UENorge Vis innlegg
Bærum kommune har bestemt det. Hovedsakelig siden Kalvøya ligger i nærheten av bebyggelse som klager på lydstøy.
Vis hele sitatet...
Veldig synd!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg og noen venner vurderer dette sterkt. Men hvor fett er dette om det pøsregner denne dagen mon tro?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg holder på å kjøpe bilett nå, men det står at jeg enten må få biletten på telefon eller på PCen, å jeg har ikke printer. Sender de ikke til postkassa?
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Jeg holder på å kjøpe bilett nå, men det står at jeg enten må få biletten på telefon eller på PCen, å jeg har ikke printer. Sender de ikke til postkassa?
Vis hele sitatet...
Du er fullt klar over at du sitter med svaret på ditt eget spørsmål i samme setning?
Sist endret av tafsern; 13. juni 2011 kl. 18:22.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som hvet om det er lov å ha med seg sekk inn?
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Noen som hvet om det er lov å ha med seg sekk inn?
Vis hele sitatet...
http://no.extrema-outdoor.com/event_info/house_rules

Står ingenting om at det ikke er lov til å ha med sekk inn, men den blir nok sjekket.
http://www.vg.no/rampelys/festivalso...artid=10087803

Takk til alle dere idioter som er med på å ødelegge når vi endelig har begynt å få store partyer til Norge.
Faen ta dere!
Vet ingenting
Litt morsomt at folk må ty til narkotika for å klare å høre på musikken
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
http://www.vg.no/rampelys/festivalso...artid=10087803

Takk til alle dere idioter som er med på å ødelegge når vi endelig har begynt å få store partyer til Norge.
Faen ta dere!
Vis hele sitatet...
Jeg har personlig ikke kjøpt billett, men jeg kjenner jeg blir oppgitt når et så lite antall mennesker ødelegger for så mange andre.

Dette virker jo som et veldig fint arrangement.
Jeg blir mer irritert på politiet som alltid har mye strengere kontroller på arrangementer med elektronisk musikk enn andre arrangementer. Tror nok de hadde tatt minst like mange på en hvilken som helst festival, men det virker som de er innstilt på at "alle som hører på elektronisk musikk er narkomane" og derfor setter de inn alle ressurser de har på å ta de som har f.eks. cannabis til eget bruk pluss han ene med en 0,5-litersflaske med GHB.

Jeg tror nok at med tilsvarende kontroller hvor som helst det skjer noe enten det er på byen eller på festival, så vil nok minst 3,64% (prosentandel som ble tatt på extrema) bli tatt for narkotika.

Hvis man skulle ha plukket ut 100 tilfeldige personer ville i snitt 3-4 personer bli tatt for narkotika. Ca. sånn som dette ville det ha sett ut da:


Er det virkelig så mange som media og alle bestemødre skal ha det til?
Sist endret av drittunge; 26. juni 2011 kl. 10:53.
Politiet gjør jobben sin, takk og lov for det. Vær heller irritert på de som ble tatt.
MEN, er du hellig overbevist om at alle som hadde med seg narkotika faktisk ble tatt ?

Så da kanskje vi kan legge på 3-5% til. Regner med at for mange er det obligatorisk med E og GHB for å gidde en hel helg med aktivitet.
Denne failet litt:
Sitat av VG
- Det har vært et ekstremt godt samarbeid med festivalen og vi mener at vi har lyktes ganske godt med å holde festivalen rusfri. Det vises på arrestasjonstallene, sier Berger.
Vis hele sitatet...
Det blir vel solgt øl der, da er den ikke rusfri for å si det sånn.
kjedelig streiting
Sitat av Mathsterk Vis innlegg
Denne failet litt:

Det blir vel solgt øl der, da er den ikke rusfri for å si det sånn.
Vis hele sitatet...
Det er så tragisk som det kan bli. Narkotika: Fyyyyyyyyy!!! Mens å drikke seg dritings er helt ok. Og eierne driter i kundene sine ved å be om "hjelp" fra politiet.
Jeg hadde ihvertfall ikke giddi å lagt igjen en krone i lomma på de arrangørene.
Sitat av synthetic Vis innlegg
Politiet gjør jobben sin, takk og lov for det. Vær heller irritert på de som ble tatt.
MEN, er du hellig overbevist om at alle som hadde med seg narkotika faktisk ble tatt ?

Så da kanskje vi kan legge på 3-5% til. Regner med at for mange er det obligatorisk med E og GHB for å gidde en hel helg med aktivitet.
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen ting imot at de gjør jobben sin, for narkotika er jo forbudt. Det jeg har noe imot er "krigen" som media og politiet har mot elektronisk musikk. Det var akkurat det samme på Sensation da det var, og akkurat det samme under fjorårets Extrema.

Hvis man ser på pollen mener så mange som 75% at festivalen burde legges ned på grunn av at 2% - 3,6% (kommer an på om man bruker tallene til VG eller Dagbladet) ble tatt for bruk av narkotika. Dette viser bare hvor stor påvirkningskraft media har, når de klarer å overbevise så mange som 75% om at det er så mye rus at festivalen burde legges ned.

Jeg er ikke av de som er for legalisering av narkotika, men jeg synes det er unødvendig å sette inn så store ressurser for å ta privatpersoner som bare har narkotika til eget bruk. Hadde de satt inn like store ressurser på å ta dealerene hadde de nok fått mye mer ut av det enn å bøtelegge privatpersoner.

På grunn av ordføreren i Bærum, politiet og media tror de fleste som ikke setter seg ned å regner på dette eller bruker sunn fornuft at alle som er på Extrema ruser seg. Det blir som da Lars von Trier ble utestengt fra filmfestivalen i Cannes, eller at den svenske kongen har vært på strippeklubb. Det hadde aldri i verden blitt noe stor sak om ikke media hadde blåst det opp på måten de gjør.

Hadde overskriften vært "3 av 100 tatt for narkotika på Extrema" tror jeg ikke det hadde blitt noen stor sak, men når det tas ut av sammenheng at så mange som 182 blir tatt for narkotika høres det ganske ille ut. Jeg tenkte selv at det var ganske ille før jeg faktisk tenkte over hvor liten prosentandel av deltakerne det faktisk er.
Sist endret av drittunge; 26. juni 2011 kl. 12:06.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Skriv eit par leserinnlegg og påpeik fakta folkens! Det er den beste mogelegheita til å overbevise politikarar om at det e rmindretalet som står bak.
Jeg var der i går, så aldri dop, ble ikke spurt om dop, så ingen som brukte dop, noe jeg kan se bare ved å gå i Oslo på enn lørdagskveld.

Ellers var det helt sykt, alt var utrolig bra gjennomført, masse hyggelig mennesker, ingen køer og Armin og Dr.Lektroluv tok av
Tror saken er veldig overdrevet, men ordet narkotika bringer frem mange rare og ekstreme meninger\følelser i folk.
Det er jo en veldig liten andel som i det hele tatt ble tatt, stenge festivalen er jo ekstremt...
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.7689241
Jentene i hengekøya har jo gode poeng. hehe

Nei, dette er bare typisk norsk. Kan ikke si jeg er særlig stolt...
Sjeldent jeg hører mye bråk rundt festivaler der alkohol drikkes i store mengder..
Var det noen som måtte til legevakt pga alkohol? Ser avisene nevner få overdoser..
0bs
0bs's Avatar
Trådstarter
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Det er så tragisk som det kan bli. Narkotika: Fyyyyyyyyy!!! Mens å drikke seg dritings er helt ok. Og eierne driter i kundene sine ved å be om "hjelp" fra politiet.
Jeg hadde ihvertfall ikke giddi å lagt igjen en krone i lomma på de arrangørene.
Vis hele sitatet...
De arrangerer i Norge hvor narkotika er ulovlig. Arrangøren er mer enn klar over at "rave" trekker folk som bruker narkotika og spør derfor politiet om hjelp til å prøve å gjennomføre lovlig.
Heller at de arrangerer med hjelp fra politiet enn at det ikke blir noe.
Men for all del, må man bruke for å syns det er morsomt så bør man kanskje ta et blikk på seg selv i speilet i stedet for å "jeg hadde ihvertfall ikke giddi å lagt igjen en krone i lomma på de arrangørene" som faktisk prøver å lage noe bra for alle, lovlig.



Jeg storkoste meg, tok ingenting, drakk ikke alkohol.
Ingen køer, hyggelige folk og mange bra dj'er !
Syns litt synd på Dubstep folka som måtte spille på en miniscene bak toalettområdet, men men!
Kjente jeg ble oppgitt da jeg sto opp søndags morgen og klikket meg inn på VG.

Vi ankom festivalen lørdags formiddag etter et fint morravorspiel. Vi var sjenkte og meget fine i formen og der sto politi i uniform og sivilpoliti og luka oss inn en etter en. Kompissen min måtte ta pisseprøve, men ingen av oss var påvirket av narkotika. Jeg synes det var kjempebra at det fungerte på denne måten, og jeg ga klar beskjed til politiet at sammerbeidet i år virker meget bra mellom de og arrangørene.
Været var knall og musikken dundret mens vi gjekk innover festivalen mot scenene for å rigge oss til med pils og noe mat før vi startet dansefoten
Eneste køen jeg opplevde på hele arrangementet var da festivalen var ferdig. Med andre ord var øl og matbuene helt suverene når det gjaldt serveringa. Det var de som ventet på oss og ikke omvendt
Jeg måtte aldri vente når jeg skulle innom dassene, men jeg hørte mange jenter klage på at det var tomt for dasspapir på nesten samtlige steder.

For en fin stemning det var! Endelig en festival i Norge hvor jeg kunne nyte min type musikk samtidig som jeg kunne vandre rundt og bli kjent med nye hyggelige mennesker som deler samme lidenskap innen musikken.
Jeg såg ikke en eneste slåsskamp og jeg såg kun ei jente som gråt. Hun fikk jeg trøstet, og det viste seg at hun "bare" hadde mistet mobilen sin et sted

Jeg såg absolutt ingenting til noe narkotika. Men det hendte to ganger at jeg kjente hasjlukta mens jeg opplevde Armin Van Buuren inni mengden.

Fy faen dette er fett tenkte jeg. Hit skal jeg hvert eneste år!
Så kommer denne jævla artikkelen på VG som fremstiller festivalen som en forbanna narkosamling. La oss si det var rundt 9000 mennesker totalt som var innom festivalen. 185 stk av disse blir tatt (de fleste hadde med små mengder til eget bruk ut i fra politiet sine uttalelser. Ikke at det er forsvarlig på noen måter, men det var viser i hvertfall at folka kom ikke der for å deale rundt.

Hvor er artikkelen til VG om hvor fint det var der? Pressefolka jeg såg og snakket med hadde det kjempehyggelig. Jeg sa til og med til den ene jenta at jeg håpte det ikke festivalen ble vinklet feil når hun skulle skrive sin sak. Nei, dette virket som et kjempearrangament hvor folk koste seg med musikk fikk jeg i svar tilbake.

Til dere 180-185 stk som absolutt skulle lempe innpå drugs for å kose dere når dere visste i tillegg at sikkerheten skulle være svært bra i år....idioter! Kos dere med bøter og anmeldelser mens vi allerede er i gang med kampanjer for å rydde opp etter dere!
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Til dere 180-185 stk som absolutt skulle lempe innpå drugs for å kose dere når dere visste i tillegg at sikkerheten skulle være svært bra i år....idioter! Kos dere med bøter og anmeldelser mens vi allerede er i gang med kampanjer for å rydde opp etter dere!
Vis hele sitatet...
Förbud hindrar inte folk från att bruka droger, har aldrig fungerat. Att kalla folk som enbart vill ha kul idioter däremot, det är idioti. Eftersom det inte var några bråk så kan man ju dra slutsatsen att drogbruk på sådana här tillställningar inte leder till slagsmål i någon större utsträckning. Varför checkar inte polisen folk på varenda uteställe i byn på helgerna, där bråk är vardagsmat?
Sist endret av Pumapunku; 27. juni 2011 kl. 20:41.
Sitat av Pumapunku Vis innlegg
Förbud hindrar inte folk från att bruka droger, har aldrig fungerat. Att kalla folk som enbart vill ha kul idioter däremot, det är idioti. Eftersom det inte var några bråk så kan man ju dra slutsatsen att drogbruk på sådana här tillställningar inte leder till slagsmål i någon större utsträckning. Varför checkar inte polisen folk på varenda uteställe i byn på helgerna, där bråk är vardagsmat?
Vis hele sitatet...
Selv om di har det gøy kan noen få prosent ha ødelagt for flere tusen personer.
Du skjønner vel at det er idiotisk?

Og det har vært lite bråk på alle partyene jeg har vært på. Tror det har med stemningen å gjøre, ikke rusmiddlene.
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Kjente jeg ble oppgitt da jeg sto opp søndags morgen og klikket meg inn på VG.

Vi ankom festivalen lørdags formiddag etter et fint morravorspiel. Vi var sjenkte og meget fine i formen og der sto politi i uniform og sivilpoliti og luka oss inn en etter en. Kompissen min måtte ta pisseprøve, men ingen av oss var påvirket av narkotika. Jeg synes det var kjempebra at det fungerte på denne måten, og jeg ga klar beskjed til politiet at sammerbeidet i år virker meget bra mellom de og arrangørene.
Været var knall og musikken dundret mens vi gjekk innover festivalen mot scenene for å rigge oss til med pils og noe mat før vi startet dansefoten
Eneste køen jeg opplevde på hele arrangementet var da festivalen var ferdig. Med andre ord var øl og matbuene helt suverene når det gjaldt serveringa. Det var de som ventet på oss og ikke omvendt
Jeg måtte aldri vente når jeg skulle innom dassene, men jeg hørte mange jenter klage på at det var tomt for dasspapir på nesten samtlige steder.

For en fin stemning det var! Endelig en festival i Norge hvor jeg kunne nyte min type musikk samtidig som jeg kunne vandre rundt og bli kjent med nye hyggelige mennesker som deler samme lidenskap innen musikken.
Jeg såg ikke en eneste slåsskamp og jeg såg kun ei jente som gråt. Hun fikk jeg trøstet, og det viste seg at hun "bare" hadde mistet mobilen sin et sted

Jeg såg absolutt ingenting til noe narkotika. Men det hendte to ganger at jeg kjente hasjlukta mens jeg opplevde Armin Van Buuren inni mengden.

Fy faen dette er fett tenkte jeg. Hit skal jeg hvert eneste år!
Så kommer denne jævla artikkelen på VG som fremstiller festivalen som en forbanna narkosamling. La oss si det var rundt 9000 mennesker totalt som var innom festivalen. 185 stk av disse blir tatt (de fleste hadde med små mengder til eget bruk ut i fra politiet sine uttalelser. Ikke at det er forsvarlig på noen måter, men det var viser i hvertfall at folka kom ikke der for å deale rundt.

Hvor er artikkelen til VG om hvor fint det var der? Pressefolka jeg såg og snakket med hadde det kjempehyggelig. Jeg sa til og med til den ene jenta at jeg håpte det ikke festivalen ble vinklet feil når hun skulle skrive sin sak. Nei, dette virket som et kjempearrangament hvor folk koste seg med musikk fikk jeg i svar tilbake.

Til dere 180-185 stk som absolutt skulle lempe innpå drugs for å kose dere når dere visste i tillegg at sikkerheten skulle være svært bra i år....idioter! Kos dere med bøter og anmeldelser mens vi allerede er i gang med kampanjer for å rydde opp etter dere!
Vis hele sitatet...
Alt stemmer, og er enig i alt, men synes det er litt kjipt og unødvendig at dem tok tilfeldig pissprøver, jeg var ikke påvirket av rusmidler unntatt alkohol, og hadde vært ekstrem nedtur hvis jeg hadde blitt trekt ut til pissprøve, med tanke på at jeg liker å ta meg en joint en gang i blant hjemme.
Sist endret av Dr.Feelgood; 27. juni 2011 kl. 23:36.