Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  89 34374
Lurer på om det er noe middel/substans på markedet som kan hjelpe til rask slanking. Er interrisert i både lovlig og mindre lovlige greier. med mindre lovlig mener jeg ting som ikke trenger og være 100% lov men heller ikke ting som vil gi deg mangfoldige tusener i bot og eller fengselsstraff. Er både til meg og til dama, lovlig til henne og mindre lovlig til meg:P Av kroppstype og alder er hun 19 172cm og 100-105kg Jeg er 21 192cm og 100kg. Begge har begynt og trene 3ganger i uka på senter. Men vi er interrisert i en liten kickstart for motivasjonens skyld. Etter og ha fått litt hjelp med de første kg'ene kommer vi til og gå tilbake til kun trening og sunt kosthold. Han er også interrisert i og få litt muskler ut av dette. Ikke bodybuilder med markert i hvertfall

Hva og hvor man får kjøpt hadde vært veldig flott.

Veit ikke om dette blir rett sted og poste, men fant ikke noe som passa bedre.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
du er ikke på utkikk etter noe stoff som du blir slank av, tro meg.

la meg gjøre dette kortfattet:

1. du skriver ingenting om kosthold, og da antar jeg dere ikke har endret kostholdet heller. dette er prioritet nummer 1. uten dette kommer dere ingen vei.

2. du nevner ingenting om hva dere trener. det er relevant. kardiotrening er hva dere vil, ikke vekter og muskelbygging. sier ikke at dere skal holde dere unna det, men fokuser på kardio.

3. det finnes ikke noe substans i verden som hjelper deg med å langvarig gå ned i vekt. da måtte man i så fall funnet et stoff som permanent endrer kroppens forbrenning, og det eksisterer ikke pr. idag.

4. om dere velger å gå for noe ulovlig, så er vel efedrin noe av det mest brukte, som f.eks. ECA-stack som inneholder efedrin, koffein og aspirin.
selv om dette vil hjelpe dere å ta av vekt i begynnelsen, vil vekten komme tilbake med en gang dere slutter å ta stoffet, ettersom det jeg har nevnt over, forbrenningen endrer seg ikke.

den ENESTE.. og da mener jeg eneste.. måten, for å trygt, sunt og permanent gå ned i vekt, er å trene RIKTIG (ikke bare "trene"), og ENDRE KOSTHOLDET.

ved å endre kostholdet kan du og endre hvor fort og effektivt kroppens forbrenning av fett/energi foregår, men dette tar tid.
det finnes ingen snarveier, og for guds skyld ikke la deg lure av ting som påstår de finnes, enten det er snakk om treningsapparater på tv-shop eller mirakel-bønner fra afrika.

du kommer bare til å bli skuffet.

mine råd:

1. bruk noen lapper på en ernæringsfysiolog, som hjelper deg/dere med å sette opp en variert og sunn kostplan, slik at du vet hva du spiser, og hvorfor du spiser det.

2. bruk noen lapper, eller spør noen på treningssenteret, om de kan hjelpe deg med å sette opp et treningsprogram for å effektivt brenne mest mulig fett på en sunn måte.
Sist endret av somnium; 4. mai 2010 kl. 02:55.
Trådstarter
Er ikke helt amøbe på dette som det kanske går frem av i det første inlegget mitt. Har jo selvfølgelig endret kosthold begge 2 spiser sunt, god frokost på morgenen ala havregrøt ol. Frukt til lunch, Middag bestående av stortsett fisk eller fugl uten skinn, grønt ved siden av og vann til drikke. Kvelds er også frukt. Spiser på faste tider hver dag untatt i helga da hele rutinen er flyttet noen timer frem for og kunne sove ut litt. Går turer på kvelden de dagene vi ikke er på senteret blir 45-60min hver gang. På treningsenteret går det stortsett i tredemølle og sykler, men tar oss også litt tid til styrketrening ca30-45 av de ca 3timene vi er der hver gang. Sier jo heller ikke at det fins noe greier, jeg spør jo et spørsmål... Angående forbrenning har han god forbrenning i hvertfall. Sluttet fotball for et år siden og han kunne da spise hva han ville uten at det skulle ha noe som helst og si. Har est sakte ut siden da:P
Og er ikke vekten jeg tenker på her, er magen. Veide 125kg når jeg spilte aktivt fotball og var tynnere enn jeg er nå. Da muskler veier mer enn fett.

Og bare av nyskjerrighet, hvorfor vil vekten som du sier komme tilbake hvis vi slutter og ta f.eks efedrin som du nevner? vil ikke det hjelpe og forbrenne fett og bygge muskler? Og da danne muskler i stedet, når vi slutter med efedring da vil vel fettet komme tilbake(regner med at det er det du mener med vekt) Men det vil jo være lettere og trene vekk det igjen da, når vi tross alt er sprekere og i bedre form pga mer muskler? Bare en tanke som slo meg...
Dere trener 3 timer hver gang dere er på treningssenteret? For meg høres dette ut som en alt for vanlig nybegynnertabbe når man skal ned i vekt; nemlig å starte alt for hardt. Dette kan slik jeg ser det slå ut på to måter: Enten blir dere mer og mer tappet for krefter slik at dere får mindre og mindre igjen for treningen, eller så går dere rett og slett lei før dere får de store resultatene.

Jeg driver og jobber meg selv ned i vekt nå, og har gått ned fra ca 110kg til i underkant av 100 siden jul, og jeg er aldri lengre enn 2 timer på treningssenteret.

Kan gi dere litt tips som har funka veldig bra for meg:

1. Begynn med en lang oppvarmingsøkt. Dette blir for meg nesten en kardioøkt. Jeg begynte med 10min - kvarter fordi formen var crap, men idag løper jeg enten 3000metern mot meg selv, eller i minst 30min.

2. Splitt det eventuelle styrkeprogrammet slik at dere alltid har noe "morsomt" på hver del av programmet. Personlig hater jeg å trene bein, så jeg har med markløft som en litt morsommere øvelse. (Den trener jo også bein i tillegg til ryggen.)

3. Ikke kjør på med for stort kaloriunderskudd. Dere burde ikke telle kalorier i det hele tatt, men om dere gjør som meg og gjør et ca overslag for hver dag burde dere heller ta litt for lite underskudd i starten. Dette gjør at treningen går lettere, og du kan se an vektreduseringen mens energinivået enda er høyt nok.

4. Gjør små endringer i kostholdet. Om dere har åpenbare feil som f.eks. 3 liter brus om dagen, burde dette selvfølgelig trappes ned på ASAP. Men jeg begynte med enkle ting som å alltid ha mere grønnsaker enn ris/potet/pasta på tallerkenen. Og å droppe smør på brødskiva om det ikke er nødvendig. Drit i å kjøre på med ekstremdietter fra starten av. Cottage cheese smaker dritt, så lenge du ikke har syltetøy i tillegg.


Dette var de tipsene jeg kunne komme på kl 0343, så det er mulig jeg kommer på noe kjempeviktig senere. Lykke til, og drit i rusmidler for å oppnå effekt. (for å spore litt on-topic her på slutten)
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Nemoas Vis innlegg
Sluttet fotball for et år siden og han kunne da spise hva han ville uten at det skulle ha noe som helst og si. Har est sakte ut siden da:P
Vis hele sitatet...
Veide 125kg når jeg spilte aktivt fotball og var tynnere enn jeg er nå.
Vis hele sitatet...
hvem er det som egentlig skriver her, er det gutten eller jenta?
det er noe forvirrende å lese når du/dere blander mellom "jeg", "han" og "hun" i samme innlegg.
med mindre dere begge spilte fotball, i så fall er det jeg som bare er trøtt og ikke forstår.

Og bare av nyskjerrighet, hvorfor vil vekten som du sier komme tilbake hvis vi slutter og ta f.eks efedrin som du nevner?
Vis hele sitatet...
fordi efedrin vil ikke endre forbrenningen din permanent, den endres bare i det øyeblikket du stoffet er aktivt i kroppen din.
å edre forbrenningen går over lang tid, og kan i bunn og grunn bare påvirkes av kosthold som hvilken type man du spiser, mengden mat, trening, etc.

det eneste du oppnår med f.eks stoffers om efedrin, er en kortvarig glede når du ser at vekten synker, for så å få en kjempesmell på selvtilliten når alt kommer tilbake igjen når man slutter.
det ender somregel opp med et værre utgangspunkt enn der man startet fra begynnelsen av.

vil ikke det hjelpe og forbrenne fett og bygge muskler? Og da danne muskler i stedet, når vi slutter med efedring da vil vel fettet komme tilbake(regner med at det er det du mener med vekt) Men det vil jo være lettere og trene vekk det igjen da, når vi tross alt er sprekere og i bedre form pga mer muskler? Bare en tanke som slo meg...
Vis hele sitatet...
nei, det fungerer ikke slik, men jeg skjønner at mange ønsker å lure seg selv på den måten for å rettferdiggjøre å bruke stoffer som øker forbrenningen.

skulle gjerne forklart nærmere, men nå er det snart en ny dag, og jeg skal sove litt før jeg tar den fatt.

lykke til uansett hva du/dere velger å gjøre, jeg håper dog at du/dere velger rett.

som sagt, og jeg presiserer; det finnes ingen snarveier for å miste vekt.
jo fortere det svir seg fast, jo fortere vil dere begynne å komme i formen dere ønsker å være i, og jo færre nedturer vil dere oppleve på turen dit.

ikke meningen å virke krass i skrivemåten min, så dere får ha meg unnskyld der.
Sist endret av somnium; 4. mai 2010 kl. 04:32.
Unnskyld for å kapre tråden litt, men er på slankern selv. Kan hende dere får noen tips forde.

Har psyket meg opp i noen måneder nå.. Skal gå fra 120 til hvertfall under 100 kilo. Problemet er at jeg ikke er helt sikker på hva man kan bytte ut med brødskivene om morgenen og kveldsmaten.. Jeg har kjøpt inn knekkebrød og magerost som pålegg. Vet at jeg kommer til å bli lei av det, men skal presse meg til å spise det. Tenkte å spise litt frukt til forskjellige tidspunkter på dagen for å holde forbrenningen igang. Kjøpe en sunn middag. Skal jogge opp og ned fjellet jeg bor ved hver dag. Tar kanskje 1-2 timer å gå opp dit.
Har ikke penger til å kjøpe fullt av sunn mat som masse grønnsaker og wok osv. Og om jeg må stå i evigheter for å lage en sunn middag, så faller jeg gjerne bare tilbake til det gamle.. Pølser og potetmos eller pizza. Skal være et billig men effektivt slankediett.

Tips til hva annet enn knekkebrød og magerost jeg kan kjøpe? Må erstatte brødskivene i hovedsak.
Jeg forstår også at jeg ikke gjør slankingen på rett måte når jeg ikke varierer kostholdet så mye, men har ikke råd til det.
Sist endret av Outier; 4. mai 2010 kl. 04:48.
Sitat av somnium Vis innlegg
fordi efedrin vil ikke endre forbrenningen din permanent, den endres bare i det øyeblikket du stoffet er aktivt i kroppen din.
å edre forbrenningen går over lang tid, og kan i bunn og grunn bare påvirkes av kosthold som hvilken type man du spiser, mengden mat, trening, etc.

det eneste du oppnår med f.eks stoffers om efedrin, er en kortvarig glede når du ser at vekten synker, for så å få en kjempesmell på selvtilliten når alt kommer tilbake igjen når man slutter.
det ender somregel opp med et værre utgangspunkt enn der man startet fra begynnelsen av.


nei, det fungerer ikke slik, men jeg skjønner at mange ønsker å lure seg selv på den måten for å rettferdiggjøre å bruke stoffer som øker forbrenningen.

skulle gjerne forklart nærmere, men nå er det snart en ny dag, og jeg skal sove litt før jeg tar den fatt.

lykke til uansett hva du/dere velger å gjøre, jeg håper dog at du/dere velger rett.

som sagt, og jeg presiserer; det finnes ingen snarveier for å miste vekt.
jo fortere det svir seg fast, jo fortere vil dere begynne å komme i formen dere ønsker å være i, og jo færre nedturer vil dere oppleve på turen dit.

ikke meningen å virke krass i skrivemåten min, så dere får ha meg unnskyld der.
Vis hele sitatet...
Pft. Hater moralisering av folk som tydeligvis ikke har vært overvektige.

Som en som har vært overvektig kan jeg fortelle deg at det er vanskelig å miste mange kilo. Kroppen liker det ikke (naturligvis, slanking gir ingen konkurannsefortrinn i samfunnene mennesket har levd i) og gjør sitt beste for å holde på kiloene.

Å legge om kostholdet så man slutter å legge på seg er rimelig enkelt, og trådstarter har tydeligvis gjort dette. Å faktisk dra av seg kiloene er jævla vanskelig, og krever som regel rimelig ekstreme tiltak. Nå som jeg er rundt 75-80 kg er det lett å ta lange nok løpeturer til at jeg brenner vannvittig mye kalorier, men som 95+ var det veldig vanskelig.

Måten jeg gjorde det på var rett og slett veldig lavt kalori-inntak. Å drikke kalori-fattig drikke for å kveste sult-følelsen er også rimelig effektivt. Du må også holde høyt forbrenningsnivå, jeg løste det med å gå 40-50 minutter til/fra universitet hver dag.

Til det originale spørsmålet; Alt av sentral-stimulerende hjelper nok, men mistenker sterkt at du må bruke mer enn du burde over lengre tid hvis du skal få noen signifikant effekt ut av det. Stoffene det er snakk om her bør ikke brukes rutinemessig

Ellers vil jeg bare si to ting:
1. Vær forberedt på å gjennomføre et ekstremt regime for å komme ned i normalvekt.
2. Vær forberedt på at det tar 1-2 år før kroppen normaliserer seg på et lavere vektnivå, og at dere må være rimelig påpasselige med hva dere gjør/spiser i denne perioden.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
2. Vær forberedt på at det tar 1-2 år før kroppen normaliserer seg på et lavere vektnivå, og at dere må være rimelig påpasselige med hva dere gjør/spiser i denne perioden.
Vis hele sitatet...
Hva legger du i dette? (ikke noe kritikk, men interessert i å høre hva det betyr)
Anbefaler dere å spise lite eller ingen karbohydrater, masse fett og proteiner i tillegg til styrketrening. Styrketrening gir bedre forbrenning enn kardio. Om dere vil kjøre begge, ta å søk på geriljakardio å gjør dette i tillegg til styrketrening. Kjør et helkroppsprogram 3 ganger i uken. (overkropp og underkropp hver gang). Viktigste øvelser: Knebøy, markløft, benkpress, militærpress, roing. Sleng på biceps og triceps om dere vil.
Jeg gikk ned fra 105 til 70 kg. Og la meg si, det var tungt. Jeg sprakk noen ganger. Men det viktigste er kostholdet. Egg&bacon(eller skinke istedetfor bacon) på ekstremgrov polarbrød med kaviar har vært min favoritt igjennom hele veien. Det er sinnsykt tungt å slanke seg. Motivasjonen kommer til å variere, men bare støtt dere til hverandre så skal det gå bra. Tine kesam med fun light granateple er kjempegodt som mellommåltid.
masse sex og lite øl!
Eferdrin.
Titegn
Sist endret av OnkelBlå; 4. mai 2010 kl. 09:18.
Lovlig: Alli. Får det apoteket uten resept. Er det eneste lovlige slankemiddel, per se, i Norge som ikke krever resept.
Men les om bivirkningene før du hiver deg på det. Synes det er bra dere har begynt å trene og spise sunnere, husk at det tar lang tid, det skal ta lang tid (bare tenk på all huden for eksempel dere ville hatt hengende dersom dere raste for fort ned i vekt).
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hva lovlige / semilovlige substanser angår kan dere bruke stoffer som Efedrin, Clenbuterol, Yohimbe, DNP m.m. Jeg vet ikke om noen av disse er verdt å bruke, eller trygge nok til at det kan anbefales, men hvis dere er interessert så skader det ikke å finne mer informasjon om disse. Jeg har vært borti alle utenom DNP i løpet av årenes løp, og personlig syns jeg en god diett er mye mer givende enn slike stoffer (diett > alt!), men hvis dere av en eller annen grunn absolutt vil ha det lille ekstra så kommer ikke jeg til å moralisere i alle fall.

Når det er sagt så kan jeg skrive litt om mine personlige erfaringer med slanking. I januar 2009 veide jeg på det meste 142,4kg. I løpet av året gikk jeg ned rundt 10kg, uten at det var en bevisst greie fra min del, men da jeg oppdaget dette i september 2009 fant jeg ut at jeg liksågodt kunne gjøre en innsats for å komme ned i passende vekt. Siden 19. september 2009 har jeg gått fra 131,5kg til dagens vekt på 97,2kg, totalt en vektnedgang på 45,2kg.

Det jeg har gjort for å oppnå dette er i all hovedsak å endre kostholdet mitt. Jeg har omtrent ikke trent i det hele tatt, bortsett fra en og annen tur på fjellet, og bittelitt styrketrening nå og da. Jeg følger dietten Proteinsparende Modifisert Faste, som i korte trekker sier "mer kjøtt og salat, ingen ris og poteter". Dette betyr at jeg spiser proteinholdige retter til hvert eneste måltid, og unngår å spise karbohydrater bortsett fra på lørdager, hvor jeg gjerne spiser brød og så videre. Wok med svinekjøtt til frokost, kylling og salat til lunch, biff til middag, salat med reker og blåskjell til kvelds (f.eks.). Magerkesam, skyr og lignende som mellommåltid. Dette fikser dere også.

Outier: Hva med et par hundre gram indrefilét av okse og så mye salat du klarer å spise, eller kanskje en halv kylling?
Skal man ned i vekt fort så må man på LCHF diett (Ketose), som må kombineres med høyintensitets kardio.

Jeg er ikke feit, har aldri vært det, men jeg har et mål om å nå 8% fett. jeg har gått fra ca 16% til nå ca 10% siden jul.

Jeg går da på en ketose diett og trener 5-7 dager i uken(dette trenger ikke dere gjøre) - jeg satser også muskel bygging.



KETOSE

- Spis ikke mer enn 30-60g karbs pr dag - går man over 60g så er man ute av ketose.
- Det kan ta opptil 14 dager for noen å komme i ketose. Dette kommer litt ann på hvor stor glykogen taken din er.
- Kjøp ketostix på apoteket for å teste at du er i ketose (50,-)
- Spis mye protein og fett.
- Ta omega3 og multivitamin
- Man kan spise karbs èn dag i uken (max24timers periode), men da må man innta lite fett.

KARDIO

Jeg trener kardio 5 dager i uken; slik er den bygget opp:

- 2min oppvarming (50% av maks puls)
- 20sec 90-100% av maks puls
- 10sec pause/50% av maks puls
- Gjenta dette 8 ganger
- 1min 50% av maks puls

- etter 4 uker øker du til 10 ganger. Eventuelt når du føler deg klar for det
For å finne max puls: løp så fort du kan så lenge du klarer, finn en puls åre og tell antall slag på 10sekunder. Gang dette med 6.


STYRKE

Det er lurt å bygge muskler. Muskler forbrenner konstant energi, selv når man sitter på ræva forran tv'n. Når man er i ketose, er denne energien fett.
Desto mer muskler, desto høyere forbrenning

Skal du satse på styrke vil jeg anbefale 3 splits program - trene ulike muskler 3 dager i uken. Les på www.iform.no sine forum for mer info.


"SUBSTANSER"

Efedrin og koffein funker, ingen tvil! Men det er ikke noen mirakel kur, fettet "renner" ikke av deg.

Det øker forbrenningen din og øker utholdenhet/oksygenopptak.
Kan absolutt være en konge motivator den første mnd.

- Ta 20-30g efedrin sammen med 200mg koffein 1gang daglig den første uken.
- Ta 20-30g efedrin sammen med 200mg koffein 2gang daglig den andre uken.
- Ta 20-30g efedrin sammen med 200mg koffein 3gang daglig den tredje uken og utover.
Ta en ukes pause etter 6 uker.
Ikke ta mer enn dette, mer betyr ikke at man blir tynnere!
Jeg er ingen lege, så ville tatt en prat med h*n før en slik "kur".

Alternative

Kalsium ta 1x600mg før frokost og 2x600mg før du legger deg. Dette skal hjelpe på forbrenning når man er på diett.

CLA er en fettsyre som sies å fremme fettforbrenning. Jeg har ikke testet denne slev, men har venner som sier det funker bra.

Ingen substanser vil gi noen særlig effekt om treningen og dietten ikke er på plass.
Det er dietten som gir resultatene, så vær EKSTREMT nøyen på den!
Dette jeg har snakket om gjør dere på eget ansvar, jeg tar ikke ansvar for noe av dette. Det er en grunn til at efedrin er "ulovlig" så les mye om det før dere vurdere å bruke det

Lykke til!
Sitat av Outier Vis innlegg
Unnskyld for å kapre tråden litt, men er på slankern selv. Kan hende dere får noen tips forde.

Har psyket meg opp i noen måneder nå.. Skal gå fra 120 til hvertfall under 100 kilo. Problemet er at jeg ikke er helt sikker på hva man kan bytte ut med brødskivene om morgenen og kveldsmaten.. Jeg har kjøpt inn knekkebrød og magerost som pålegg. Vet at jeg kommer til å bli lei av det, men skal presse meg til å spise det. Tenkte å spise litt frukt til forskjellige tidspunkter på dagen for å holde forbrenningen igang. Kjøpe en sunn middag. Skal jogge opp og ned fjellet jeg bor ved hver dag. Tar kanskje 1-2 timer å gå opp dit.
Har ikke penger til å kjøpe fullt av sunn mat som masse grønnsaker og wok osv. Og om jeg må stå i evigheter for å lage en sunn middag, så faller jeg gjerne bare tilbake til det gamle.. Pølser og potetmos eller pizza. Skal være et billig men effektivt slankediett.

Tips til hva annet enn knekkebrød og magerost jeg kan kjøpe? Må erstatte brødskivene i hovedsak.
Jeg forstår også at jeg ikke gjør slankingen på rett måte når jeg ikke varierer kostholdet så mye, men har ikke råd til det.
Vis hele sitatet...
-makrell i tomat til knekkebrødene
-egg som lunch/kvelds
-havregryn til frokost

Og en grei svinefilet eller kylling filet til middag
masse næring og ikke så veldig fetende i seg selv.
Hei, for en tid tilbake så gikk jeg på noe som hetter "Meal RP" fra proteinfabrikken, det funket bra for meg ivertfall.
Sjekk det ut her
Sjekk lavkarbo. Gikk ned 12kg på 2 uker bare ved å ete ting som bacon, egg, kjøttdeig osv.. Mye fett

Ulempen er om du sprekker på lavkarbo så er det rett opp i vekt (gikk opp 7kg, en uke i syden med brødmat, pasta osv), så det er en livsstilsendring istedenfor diett.
Sitat av Jailbait Vis innlegg
Skal man ned i vekt fort så må man på LCHF diett (Ketose), som må kombineres med høyintensitets kardio.
Vis hele sitatet...
Må og må... Ketose er en ekstrem tilstand, og de fleste leger fraråder å utsette kroppen for denne tilstanden.

Det er fullt mulig å gå ned i vekt uten å ty til ekstreme dietetter. Et sunt kosthold og trening, mindre energi input enn output, er det som skal til. Hovedgrunnen til at folk ser bedre resultater med diverse dietter, tror jeg er følgende: Det er langt lettere å kontrollere næringsinntaket om man spiser tilnærmet det samme hver dag, i bestemte mengder og en bestemt ratio.
Sitat av esl Vis innlegg
Sjekk lavkarbo. Gikk ned 12kg på 2 uker bare ved å ete ting som bacon, egg, kjøttdeig osv.. Mye fett .
Vis hele sitatet...
12kg på 2 uker? Da var nok 10kg vann/væske og ikke fett. Anbefalt vektreduksjon ligger på 0,5-1kg uka, alt ettersom hvor overvektig du er (en som er veldig overvektig kan sikkert ta av 1,5kg i uka uten at det skal gjøre for mye ugang med kroppen).
Sitat av esl Vis innlegg
Sjekk lavkarbo. Gikk ned 12kg på 2 uker bare ved å ete ting som bacon, egg, kjøttdeig osv.. Mye fett

Ulempen er om du sprekker på lavkarbo så er det rett opp i vekt (gikk opp 7kg, en uke i syden med brødmat, pasta osv), så det er en livsstilsendring istedenfor diett.
Vis hele sitatet...
Kroppen lagrer ikke så mye vann når den er i ketose, derfor ser det ut som om du ha gått ned 12kg og opp 7kg, men det stemmer ikke. Mye av dette er vann og ikke fett
DNP forbrenner fett raskest av alle substanser som finnes, rimelig trygt hvis du vet godt hva du driver med. Anbefaler deg egentlig ikke DNP, men er jo opp til deg. Kan greit gå ned en halvkilo daglig på dette. Jeg har prøvd DNP og har gode erfaringer, drakk rundt 5 liter vann daglig

Effedrin kan hjelpe deg på selve treningen, ved enkelt forklart å midlertidig gjøre deg mer utholden. Undertrykker også sult.

Clenbuterol, T3 osv er egentlig bare pisstoffer spør du meg. Clenbuterol skjelver du som en idiot av og T3 hjelper minimalt, fucke bare med kroppens egenrpoduksjon av hormonet. Yohimbine har jeg heller ikke tro på. Har prøvd alle, også i kombinasjon.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Må og må... Ketose er en ekstrem tilstand, og de fleste leger fraråder å utsette kroppen for denne tilstanden.

Det er fullt mulig å gå ned i vekt uten å ty til ekstreme dietetter. Et sunt kosthold og trening, mindre energi input enn output, er det som skal til. Hovedgrunnen til at folk ser bedre resultater med diverse dietter, tror jeg er følgende: Det er langt lettere å kontrollere næringsinntaket om man spiser tilnærmet det samme hver dag, i bestemte mengder og en bestemt ratio.
Vis hele sitatet...
Har du kilde på dette? Ketose er mer naturlig enn et kosthold bestående av mye karbs.

"Mange blir forvirret over terminologien "ketose". Kanskje har du lest at det er "farlig" for kroppen?
Det kan høres unormalt ut at kroppen er i ketose, men ikke bekymre deg.
Det betyr helt enkelt at kroppen bruker fett for sitt energibehov.
Ketoner, eller keton legemer, er molekyler som oppstår under fettforbrenningen.
Enten det er fett fra maten du akkurat spiste, eller fett du har lagret rundt livet,
vil det å få kroppen i ketose sørge for at det forbrennes og omgjøres til energi istedet for å bli lagret.
Ketoner er kun et biprodukt av denne naturlige prosessen i kroppen."

www.ketose.no for mer info.

En diett vil definitivt gjør deg mer oppmerksom på hva du spiser og hvor mye. Ketose er en bevist diett som funker, hadde den ikke funket hadde alle diabetikere vært dau for lengst
Sitat av Jailbait Vis innlegg
Har du kilde på dette? Ketose er mer naturlig enn et kosthold bestående av mye karbs.
Vis hele sitatet...
Pøh! Det er velkjent at hjernen foretrekker karbohydrater. Kun i ekstreme situasjoner (som ketose) vil den ta til takke med ketonlegmer. Vi mennesker er svært tilpassningsdyktige, og kan leve relativt godt på det meste, men det er liten tvil om at kroppen trives best med tilgang på karbohydrater.
Sitat av Jailbait Vis innlegg
Det kan høres unormalt ut at kroppen er i ketose, men ikke bekymre deg. Det betyr helt enkelt at kroppen bruker fett for sitt energibehov.
Vis hele sitatet...
Kroppen dekker en stor del av sitt energibehov med fett, selv om man ikke er i ketose. Forskjellen er at når man er i ketose også bruker ketonlegemer som en erstatning for karbohydrater, ettersom hjernen ikke kan bruke fett som energi.
Sitat av Jailbait Vis innlegg
Enten det er fett fra maten du akkurat spiste, eller fett du har lagret rundt livet,
vil det å få kroppen i ketose sørge for at det forbrennes og omgjøres til energi istedet for å bli lagret.
Vis hele sitatet...
Fett vil lagres, også om man er i ketose. Spiser du mer enn energibehovet ditt, vil det lagres.
Sitat av Jailbait Vis innlegg
En diett vil definitivt gjør deg mer oppmerksom på hva du spiser og hvor mye. Ketose er en bevist diett som funker, hadde den ikke funket hadde alle diabetikere vært dau for lengst
Vis hele sitatet...
De fleste diabetikere får medikamentell behandling, og går vanligvis ikke på en ketogen diett. I blant havner de imidlertid i ketoacidose, noe som ikke er spesielt gunstig.
Sist endret av felix_poker; 4. mai 2010 kl. 12:37.
En jeg kjenner prøvde den nye alli. Den fungerte, hindrer kroppen i å ta opp fett. Men ...pass på avføringen Fettet renner tydeligvis tvers gjennom

Ellers kan du vel prøve å få tak i stack
sett en skikkelig makkasmell for faen!!! då går du fort ned noen kilo skal du se
Sist endret av speedy902; 4. mai 2010 kl. 12:44.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Pøh! Det er velkjent at hjernen foretrekker karbohydrater. Kun i ekstreme situasjoner (som ketose) vil den ta til takke med ketonlegmer. Vi mennesker er svært tilpassningsdyktige, og kan leve relativt godt på det meste, men det er liten tvil om at kroppen trives best med tilgang på karbohydrater.

Kroppen dekker en stor del av sitt energibehov med fett, selv om man ikke er i ketose. Forskjellen er at når man er i ketose også bruker ketonlegemer som en erstatning for karbohydrater, ettersom hjernen ikke kan bruke fett som energi.

Fett vil lagres, også om man er i ketose. Spiser du mer enn energibehovet ditt, vil det lagres.

De fleste diabetikere får medikamentell behandling, og går vanligvis ikke på en ketogen diett. I blant havner de imidlertid i ketoacidose, noe som ikke er spesielt gunstig.
Vis hele sitatet...
"During the initial stages of this process, the adult brain does not burn ketones; however, the brain makes immediate use of this important substrate for lipid synthesis in the brain. After about 48 hours of this process, the brain starts burning ketones in order to more directly utilize the energy from the fat stores that are being depended upon, and to reserve the glucose only for its absolute needs, thus avoiding the depletion of the body's protein store in the muscles."
Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Ketosis

" In addition, the liver begins to break down certain proteins into their constituent amino acids to make glucose (gluconeogenesis). Since most cells in the body can use ketone bodies for energy if glucose is unavailable, non-starvation diets low in carbohydrates seldom result in dangerously low levels of blood sugar (hypoglycemia), or dangerously high levels of ketones also known as ketoacidosis. People who eschew low carbohydrate diets cite hypoglycemia and ketoacidosis as a risk factor, but these issues are only problematic for people such as diabetics, who already have gluconeogenesis and ketone body regulation impairments."
Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Low-carbohydrate_diet

Så lenge dietten er kontrollert, med nok protein og nok fett. Så er det ingen problem å gå på en ketose diett.
Sitat av Jailbait Vis innlegg
"During the initial stages of this process, the adult brain does not burn ketones; however, the brain makes immediate use of this important substrate for lipid synthesis in the brain. After about 48 hours of this process, the brain starts burning ketones in order to more directly utilize the energy from the fat stores that are being depended upon, and to reserve the glucose only for its absolute needs, thus avoiding the depletion of the body's protein store in the muscles."
Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Ketosis
Vis hele sitatet...
Ja...? Det var dette jeg skrev.
Sitat av Jailbait Vis innlegg
" In addition, the liver begins to break down certain proteins into their constituent amino acids to make glucose (gluconeogenesis). Since most cells in the body can use ketone bodies for energy if glucose is unavailable, non-starvation diets low in carbohydrates seldom result in dangerously low levels of blood sugar (hypoglycemia), or dangerously high levels of ketones also known as ketoacidosis. People who eschew low carbohydrate diets cite hypoglycemia and ketoacidosis as a risk factor, but these issues are only problematic for people such as diabetics, who already have gluconeogenesis and ketone body regulation impairments."
Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Low-carbohydrate_diet

Så lenge dietten er kontrollert, med nok protein og nok fett. Så er det ingen problem å gå på en ketose diett.
Vis hele sitatet...
Som sagt, vi er svært tilpasningsdyktige. Som det står i teksten du sakset fra Wikipedia, kan de fleste celler i kroppen bruke fett og/el. ketonlegemer som energisubstrat. Det er ikke dermed sagt at dette er gunstig, eller at det er mer "naturlig" enn karbohydrater, som er det mest foretrukne energisubstratet.

Jeg vil også nevne at man fort kan ende med et alt for høyt proteininntak, og dermed økt belastning på nyrene (økt mengde nitrogen som må skilles ut, noe som er ugunstig).
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Pft. Hater moralisering av folk som tydeligvis ikke har vært overvektige.

Som en som har vært overvektig kan jeg fortelle deg at det er vanskelig å miste mange kilo. Kroppen liker det ikke (naturligvis, slanking gir ingen konkurannsefortrinn i samfunnene mennesket har levd i) og gjør sitt beste for å holde på kiloene.

Å legge om kostholdet så man slutter å legge på seg er rimelig enkelt, og trådstarter har tydeligvis gjort dette. Å faktisk dra av seg kiloene er jævla vanskelig, og krever som regel rimelig ekstreme tiltak. Nå som jeg er rundt 75-80 kg er det lett å ta lange nok løpeturer til at jeg brenner vannvittig mye kalorier, men som 95+ var det veldig vanskelig.
Vis hele sitatet...
så fint for deg, og hvor har jeg moralisert på noen måte som helst?
hva er det DU sier, som jeg ikke har sagt allerede? at det er vanskelig å ta av seg vekt? no shit, dette har trådstarter funnet ut allerede, ellers hadde han ikke hatt noe problem.

alt jeg skrev er ting som kan hjelpe han/henne videre, hvilke personlige fornærmelser du fikk ut av det skjønner jeg ikke, og bryr meg heller fint lite.
Ting tar tid. En venn av meg var ganske overvektig. På 5 måneder med trening 3 timer 5-6 dager i uka gikk han ned til normalvekt. Dette var uten ketose, men bare ved å spise sunne ting.
Sitat av felix_poker Vis innlegg

Som sagt, vi er svært tilpasningsdyktige. Som det står i teksten du sakset fra Wikipedia, kan de fleste celler i kroppen bruke fett og/el. ketonlegemer som energisubstrat. Det er ikke dermed sagt at dette er gunstig, eller at det er mer "naturlig" enn karbohydrater, som er det mest foretrukne energisubstratet.

Jeg vil også nevne at man fort kan ende med et alt for høyt proteininntak, og dermed økt belastning på nyrene (økt mengde nitrogen som må skilles ut, noe som er ugunstig).
Vis hele sitatet...
Karbs er foretrukne fordi de er lettere å omsette som energi. Kan du vise til noen kilder?

Jeg har et nøye regulert kosthold med eksakte verdier for både karbs, fett og protein. Jeg drikker også 5-6 liter vann hver dag, for å unngå belastning på nyrene. Alle mine "vitale-verdier" er regelmessig sjekket hos lege, og er perfekte.

Ketose er et kosthold som funker perfekt for meg, du påstår at det ikke er bra for kroppen - men jeg har til gode å se noen bevis (kilder) på dette...
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
DNP forbrenner fett raskest av alle substanser som finnes, rimelig trygt hvis du vet godt hva du driver med. Anbefaler deg egentlig ikke DNP, men er jo opp til deg. Kan greit gå ned en halvkilo daglig på dette. Jeg har prøvd DNP og har gode erfaringer, drakk rundt 5 liter vann daglig

Effedrin kan hjelpe deg på selve treningen, ved enkelt forklart å midlertidig gjøre deg mer utholden. Undertrykker også sult.

Clenbuterol, T3 osv er egentlig bare pisstoffer spør du meg. Clenbuterol skjelver du som en idiot av og T3 hjelper minimalt, fucke bare med kroppens egenrpoduksjon av hormonet. Yohimbine har jeg heller ikke tro på. Har prøvd alle, også i kombinasjon.
Vis hele sitatet...

Vær så snill og ikke annonser DNP som trygt hvis du vet hva du driver med på ett offentlig forum fullt av mindrevitende unge mennesker. DNP er ikke trygt under noen omstendigheter og burde aldri brukes av verken "proffe" eller nybegynnere.

Det gjelder T3 også. Ville aldri ha rørt det.
Sitat av somnium Vis innlegg
du er ikke på utkikk etter noe stoff som du blir slank av, tro meg.

la meg gjøre dette kortfattet:

1. du skriver ingenting om kosthold, og da antar jeg dere ikke har endret kostholdet heller. dette er prioritet nummer 1. uten dette kommer dere ingen vei.

2. du nevner ingenting om hva dere trener. det er relevant. kardiotrening er hva dere vil, ikke vekter og muskelbygging. sier ikke at dere skal holde dere unna det, men fokuser på kardio.

3. det finnes ikke noe substans i verden som hjelper deg med å langvarig gå ned i vekt. da måtte man i så fall funnet et stoff som permanent endrer kroppens forbrenning, og det eksisterer ikke pr. idag.

4. om dere velger å gå for noe ulovlig, så er vel efedrin noe av det mest brukte, som f.eks. ECA-stack som inneholder efedrin, koffein og aspirin.
selv om dette vil hjelpe dere å ta av vekt i begynnelsen, vil vekten komme tilbake med en gang dere slutter å ta stoffet, ettersom det jeg har nevnt over, forbrenningen endrer seg ikke.

den ENESTE.. og da mener jeg eneste.. måten, for å trygt, sunt og permanent gå ned i vekt, er å trene RIKTIG (ikke bare "trene"), og ENDRE KOSTHOLDET.

ved å endre kostholdet kan du og endre hvor fort og effektivt kroppens forbrenning av fett/energi foregår, men dette tar tid.
det finnes ingen snarveier, og for guds skyld ikke la deg lure av ting som påstår de finnes, enten det er snakk om treningsapparater på tv-shop eller mirakel-bønner fra afrika.

du kommer bare til å bli skuffet.

mine råd:

1. bruk noen lapper på en ernæringsfysiolog, som hjelper deg/dere med å sette opp en variert og sunn kostplan, slik at du vet hva du spiser, og hvorfor du spiser det.

2. bruk noen lapper, eller spør noen på treningssenteret, om de kan hjelpe deg med å sette opp et treningsprogram for å effektivt brenne mest mulig fett på en sunn måte.
Vis hele sitatet...
Bra innlegg!

Men jeg ønsker å kommentere punkt 4.
Det du sier om ECA-stack stemmer godt etter mine erfaringer og det gjør forsåvidt hele posten din også.
Jeg brukte efedrin regelmessig på trening i ca. 1.5 måned og oppnådde gode resultater med dette.
Men det skal nevnes at det ikke var pga. den angivelige slankende effekten som alle skvaldrer i vei om, men snarere det ekstra lille kicket man fikk på trening.
Dette var akkurat det jeg trengte for å bygge litt mer i tillegg til å forbrenne mer fett.
Men i bunn og grunn klarer man seg utmerket uten dette så lenge man har litt viljestyrke.
Etter at jeg oppnådde det resultatet jeg ønsket meg (105 kg rimelig deffet) prøvde jeg å endre kostholdet og treningen drastisk bare for å se hvordan kroppen min reagerte på dette.
Da gikk jeg fra 105 kg og ned til 91 kg på 4 måneder!

Selv om jeg hadde nazi-disiplin på kosthold og trening hadde jeg aldri i min villeste fantasi forestilt meg at det ville være så effektivt å legge om treningstilen og kostholdet.

Så tilbake til topic:
Å tilføre ulovlige substanser er fristende nå før sommeren, men skal du gjøre dette må det gjøres på en fornuftig måte, om man skal kunne kalle det fornuftig i det heletatt.

Jeg har selv eksperimentert med ECA, anabole steroider, veksthormoner og diverse fettforbrennende stoffer i løpet av de siste årene og jeg kan skrive under på at under riktig bruk så kan du stramma opp kroppen din voldsomt uten å gjøre spesielt mye ut av det.
Noen favoritt er vanskelig å velge, men bland steroider er favoritten en stack basert på masteron, winstrol og boldenone.
Jeg fikk enormt gode resultater bare ved vanlig "sofaboling" forrige sommer.

Men clenbuterol som det har blitt skrevet litt om i media den siste tiden fungerer også overraskende bra.
På to uker gikk jeg ned flere kilo uten å trene, men bare ved hardt arbeid på jobb.
Etter å ha kommet hjem fra jobb fikk jeg god respons fra andre kompiser som har samme interesser som meg hva prestasjonsfremmende midler angår.

Uansett forbindes det å bruke clenbuterol med en viss fare ettersom det kan kødde til hjerterytmen din.
Du vil også oppleve skjelving, innbilte pustevansker og økt svetting samt økt kroppstemperatur.
Det med økt kroppstemperatur er faktisk litt i det drøyeste laget.

De andre arbeidskompisene mine hadde pakket seg godt inn med superundertøy, et par gensere, ullsokker og offshore-jakke i vinter, men til tross for dette begynte de å fryse rimelig kjapt.
Jeg møtte opp på jobb i den vanlige kjeledressen og de begynte likevell å dugge på vernebrillene pga. varmen i kroppen min.

At dette ikke er bra for kroppen sier seg selv.
Men at det fungerer, ja, uten tvil.

Kosthold og trening er det beste og sunneste alternativet for å gå ned i vekt!

Gerillja-kardio, søk opp det på google.
Har du viljestyrke nok til å gjennomføre et slikt program kombinert med et godt kosthold vil fettet nærmest renne av kroppen din.

Lykke til!
clen syns jeg funker veldig bra, Og det er ikke så ille som alle skal ha det til
Sitat av Jailbait Vis innlegg
Karbs er foretrukne fordi de er lettere å omsette som energi. Kan du vise til noen kilder?
Vis hele sitatet...
Kilder på hva da? Karbohydrater er foretrukne (av hjernen) fordi det er den eneste formen for energi den kan benytte seg av, med unntak av ketolegemer. Med andre ord; i en "vanlig" tilstand, der kroppen får tilført alle makronæringsstoffene og man bruker både fett og karbohydrater (og til en viss grad protein) som energisubstrat, vil hjerene utelukkende bruke karbohydrater. Derfor er dette den foretrukne energiformen. I en tilstand hvor man utelater karbohydrater (eller reduserer inntaket til et minimum), vil kroppen gradvis benytte seg av ketonlegemer, rett og slett fordi det er den eneste måten å overleve på. Som sagt, vi er tilpassningsdyktige.

Det er imidlertid vanskelig for meg å se fordelene med å sette kroppen i denne tilstanden. Hva er galt med karbohydrater? Det er en utmerket energikilde. Hva er fordelene med å bruke ketonlegemer? Det er jo ikke slik at hjernen fungerer bedre med dette energisubstratet.

Sitat av Jailbait Vis innlegg
Jeg drikker også 5-6 liter vann hver dag, for å unngå belastning på nyrene.
Vis hele sitatet...
Høyt proteininntak, og dermed høye nitrogennivåer, vil uansett lede til at mer nitrogen må skilles ut. Uansett hvor mye vann du drikker.

5-6 liter er utrolig mye, og med mindre du inntar mye salter, vil du kunne risikere alvorlig elektrolyttubalanse!
Sitat av Jailbait Vis innlegg
Ketose er et kosthold som funker perfekt for meg, du påstår at det ikke er bra for kroppen - men jeg har til gode å se noen bevis (kilder) på dette...
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke sagt det er skadelig, jeg har kun sagt at de fleste leger fraråder denne typen ekstreme dietter, samt at ketose er en relativt ekstrem tilstand, som ligger tett opptil ketoacidose, som kan være fatalt. Som jeg skriver over, har jeg også vanskelig for å se hva som er bra med å sette kroppen i ketose. Jeg sier ikke at det er direkte skadelig (selv om mange mener det er det), men jeg stiller spørsmålstegn ved de påståtte helsegevinstene, spesielt når det gjelder (varig) vektreduksjon.

Ikke misforstå meg! Jeg er veldig interessert i kosthold, og ketose er superspennende! Per i dag har jeg dog vanskelig for å tro at dette er en diett som passer alle, og jeg ser flere negative sider med den, enn mitt eget kosthold. Jeg spiser primært frukt, oljer, egg, fisk og litt nøtter. Alt rått, ikke varmebehandlet.
Ketose kan være skadelig for kroppen, derfor må man alltid ta det opp med legen sin dersom man skal på en sånn ekstrem diett, hvertfall med tanke på nyrene. Ei venninne av meg fikk nesten herpa sine på grunn av ketose og nå kan hun ikke bruke p-piller. Hun gikk ned 20kg+, men var det verdt det? Hun hadde ikke snakket med legen sin om det før hun startet og det er vel akkurat det hun angrer mest på nå. Legen kan gi god oppfølging dersom man skal på ekstrem diett, men tviler på at noen leger ville anbefalt det varmt akkurat.
Extasty,blei etter det eg hugsar laga som slankemedisin, men er ikkje til og anbefale.
Men sunt kosthold og viljestyrke bør det gå bra, det finnes ingen rask veg til ein eit lettere liv.
Har ikke sett om noen har sagt det: www.shopping4net.com og søk allevo

Er kick start shake. Ta fem om dagen i fire uker (anbefalt to uker og seks for dagen mens fem for damer, men ta fire uker med fem begge to.).
Er på min andre "Kur" og gikk ned 15 kilo første gang og håper på 15 kilo denne gang også.

Er lovelig og funker FETT.

Ca 500 kcal per dag
Sitat av Jailbait Vis innlegg
Skal man ned i vekt fort så må man på LCHF diett (Ketose), som må kombineres med høyintensitets kardio.

Jeg er ikke feit, har aldri vært det, men jeg har et mål om å nå 8% fett. jeg har gått fra ca 16% til nå ca 10% siden jul.

Jeg går da på en ketose diett og trener 5-7 dager i uken(dette trenger ikke dere gjøre) - jeg satser også muskel bygging.
Vis hele sitatet...
Hvordan måler man fettprosenten på kroppen ? Er det mulig å gjøre dette uten svære maskiner ?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av FerieFyr Vis innlegg
Hvordan måler man fettprosenten på kroppen ? Er det mulig å gjøre dette uten svære maskiner ?
Vis hele sitatet...
det finnes både en kalipper "tang" som gjør dette for deg, samt baderomsvekter som har funksjoner som måler fettprosenten din.
Apotekprodukter. stort sett piss uten noen dokumentert effekt.

Clenbuterol/efedrin: Er relativt ufarlig å bruke periodisk i moderate doser. Folk snakker om "forbrenningen" disse skal gi, men det er ikke noe vidunderstoff. Redusert apetitt og økt aktivitetsnivå er hovedårsaken til de flestes vektreduksjon.

DNP: Det eneste slankemiddelet i verden som har den effekten tvshop fremstiller. Renner av fett i et tempo som er umulig å oppnå naturlig uten å også pådra seg masse muskelsvinn. Men samtidig ingenting for "hobby"-slankere.
Sitat av MisterAwesomeO Vis innlegg
Har ikke sett om noen har sagt det: www.shopping4net.com og søk allevo

Er kick start shake. Ta fem om dagen i fire uker (anbefalt to uker og seks for dagen mens fem for damer, men ta fire uker med fem begge to.).
Er på min andre "Kur" og gikk ned 15 kilo første gang og håper på 15 kilo denne gang også.

Er lovelig og funker FETT.

Ca 500 kcal per dag
Vis hele sitatet...
Trådstarter og kjæresten trener (noe som er bra), man ikke trene på 500kcal dagen, det er ikke forsvarlig. Jeg synes ikke at 500kcal dagen er forsvarlig uansett, det er jo anorektisk. Vanligvis ligger anbefalingene på at man skal kutte ned 400-500 kcal av sitt vanlige dagsforbruk for å gå greit ned i vekt (dvs. at en dame på 60kg og som er 168cm høy vil gå ned i vekt om hun legger seg på rundt 1400-1500 kcal dagen).

Og for all del styr unna DNP, kan ikke tro at noen anbefaler det. DNP er et livsfarlig stoff hvor det skal ekstremt små feil til før noe kan gå galt.
Det går fint ann å leve på 500 kcal i en periode. Jeg gikk til legen (som anbefalt før alle dietter etc) og han sa jeg fint kunne gå på sakene i fire uker.
Sitat av MisterAwesomeO Vis innlegg
Det går fint ann å leve på 500 kcal i en periode. Jeg gikk til legen (som anbefalt før alle dietter etc) og han sa jeg fint kunne gå på sakene i fire uker.
Vis hele sitatet...
Men ikke kombinert med hard trening?

Husk også at de fleste leger bare har noen få timer kostholdslære i løpet av sitt legestudie. Jeg vil absolutt ikke anbefale folk å droppe et legebesøk før man begynner på en diett, men husk at de fleste allmenleger ikke er kostholdseksperter.
Trente i moderate mengder (lett kondisjon og veldig lite styrke) men man får en super start!

Allmennleger er ikke kostholdsekseperter, men det er vel heller ikke noen her inne da
Sitat av MisterAwesomeO Vis innlegg
Trente i moderate mengder (lett kondisjon og veldig lite styrke) men man får en super start!

Allmennleger er ikke kostholdsekseperter, men det er vel heller ikke noen her inne da
Vis hele sitatet...
Nåja, jeg er ikke kommet SÅ langt på ernæringsstudiet, men jeg har i alle fall begynt Har også lest om og eksperimentert med kosthold i nesten 10 år, så jeg har jo plukket opp en del.
invister i ;
1 stk trimsykkel
1 stk godt anlegg
eks. antall stk godlåter med bra futt (f.eks http://www.youtube.com/watch?v=X9G584EZEhA )
5-10 gram amfetamin.
drikk plenty med vann, og når du har dratt dine første striper av godmakkan, kan du trøkke på alt du orker av god mat så lenge det varer, for tar ikke veldig lange tiden før apetitten er laaangt borte.

husk å drikk vann, og tråkk for harde livet en haug med timer, så skal du se du brått mister en haug med kilo
er nok langt i fra det beste rådet, men jeg skumleste førsteposten, og etter å ha sett "lovlig/mindre lovlig substans til rask slanking" var amfetamin det første som slo meg..
har utallige bekjente som har gått ned både 10 - 20 og 30 kg ved å snorte mengder amf.

just my 2 cents!
Sitat av anonym49544 Vis innlegg
husk å drikk vann, og tråkk for harde livet en haug med timer, så skal du se du brått mister en haug med kilo
Vis hele sitatet...
Mye av dette vil jo være muskelmasse og væske. Væsken kommer tilbake igjen så snart man inntar væske og mat, og muskelmasse vil man jo helst ikke miste for mye av...

Det skal også nevnes at overvektige som inntar sentralstimulerende og setter seg på sykkelen, er sånn ca. så mye i risikosonen for hjerte og kar-fuckup som overhodet mulig. Be warned!
Sist endret av meitemark; 27. desember 2019 kl. 19:28.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Mye av dette vil jo være muskelmasse og væske. Væsken kommer tilbake igjen så snart man inntar væske og mat, og muskelmasse vil man jo helst ikke miste for mye av...

Det skal også nevnes at overvektige som inntar sentralstimulerende og setter seg på sykkelen, er sånn ca. så mye i risikosonen for hjerte og kar-fuckup som overhodet mulig. Be warned!
Vis hele sitatet...
sant det du sier, er ikke noe jeg anbefaler overhodet, deler bare mine raske tanker rundt spørsmålet til trådstarter. er svært stor risiko for at du fucker deg opp innvendig, og skallen og personligheten får seg ofte også en smell da folk går på sånne kurer. skal også nevnes at jeg aldri har forsøkt på en slik "kur" selv
spisdegslank.no Funker fjell.. iaf for meg