Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2983
Her er en remix jeg og en kompis har jobbet med i vår, som snart skal bli sendt til mastring og forhåpentligvis gitt ut på beatport etc. Er i forhandlings- og klareringsfasen med Alice Russels management, og ballen begynner å rulle med en gang alt er fastsatt her.

Vil gjerne få tilbakemelding på mixen, og høre deres tanker før den blir ordentlig mastret!


http://soundcloud.com/martinhaag/ali...ris-peak-remix
Jeg syntes dere drar ut sangen en del med og repeate det samme om og om igjen, likte beaten som starte 2min og 5min ish men ellers var dette en kjederlig sang for min smak

dette er da altså min mening
Ja, litt enig med personen over. Det er en fin låt, men 7 min er jo en solid lengde, så har vel rå til å korte ned litt på hver av sekvensene, så det ender på rundt 5 min, kanskje?

Uheldigvis har jeg stor mangel på bass på headsetet, så får nok ikke fullt utbytte av sangen, men utenom det at sekvensene er lange, virker det som en veldig bra låt
digga den!

kan du etter hvert legge den ut for nedlastning?
Sitat av Killuminati Vis innlegg
Det er en fin låt, men 7 min er jo en solid lengde, så har vel rå til å korte ned litt på hver av sekvensene, så det ender på rundt 5 min, kanskje?
Vis hele sitatet...
For de som ikke skjønner det er dette en "clubmix"...
Den er på 7 minutter sånn det skal både gå ann å mixe den inn i en annen låt, samt å mixe den utgjenn når det er på tide å bytte låt.

Jeg synes dette var en godt gjennomført låt, og en god produksjon... stå på videre

Sitat av JibbeSander Vis innlegg
digga den!

kan du etter hvert legge den ut for nedlastning?
Vis hele sitatet...
Ettersom den skal legges på beatport, må du nokk kjøpe den...
Herlig låt, elsker måten den høres retro ut, men samtidig smelter perfekt sammen med elektro.

Eneste minus er at at "Sorrow is the price I pay" begynner å gnage litt etterhvert, noe som stjeler fokus. Selv på en club mix.

8/10, herlig låt.
Konge låt! Har dere flere låter?
Takker for svar alle sammen. Apebob har helt rett, grunnen til at ting repeteres og utvikler seg såpass progressivt er at det er en clubmix.

Vi har begge flere låter, men ikke som skal gis ut på samme måte. Låten vil forhåpentligvis bli kjøpt om noen uker, hvis dette er tilfelle kan det hende at jeg er i et godt humør og legger ut gratislink kun for freakere


Fortsett med tilbakemeldinger!
Personlig satt jeg pris på den kraftige bassen i låten.
Jeg begynte nesten umiddelbart å se for meg landstreffet for russ i Kongeparken mens jeg hørte på musikken.
På et skikkelig anlegg tror jeg denne låten kan bli bra når man har et par knipper med pils i nebbet.
Det der er noe av det beste jeg har hørt på freakforum, og jeg har ikke hørt mer enn to minutter nå, KP!
Da jeg leste "Proffesjonell houselåt" tenkte jeg, "Å nei, dette kan umulig være bra". Jeg tok feil.
ok låt.. men er utorlig lei alle disse electro house låtene (samme greia alt sammen) alt for lang sang!
ikke for å disse, hadde ikke greid det selv. Får holde meg til Dance eJay :P
Sist endret av Sc0rpius; 13. april 2010 kl. 22:27.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sidechainen som kommer på ~2:00 er vel i overkant. Den tar vekk hele dynamikken og gjør at det dere nok vil skal være et takeoff blir flatt og ekstremt tamt. Det blir faktisk veldig anmasende å høre på noe som mest kan sammenlignes med diskjokke som står å onanerer med volumknappen.

Alt med måte.
Sist endret av nso; 13. april 2010 kl. 23:11.
Sitat av Sc0rpius Vis innlegg
ok låt.. men er utorlig lei alle disse electro house låtene (samme greia alt sammen) alt for lang sang!
ikke for å disse, hadde ikke greid det selv. Får holde meg til Dance eJay :P
Vis hele sitatet...
Den er ikke alt for lang!

Jeg digga den!
Er noe som faktisk varer litt, så du slipper å enten ha på repeat eller spamme "backward" så ofte

Nice job!
Sorrow is the price i pay.

Ikke det at jeg er noe inn i denne sjangeren men det var bra men vel langtekkelig.
Sykt digg sang. Har hørt den ett par ganger nå, og det er alltid like behagelig å høre den. Passer perfekt når man ligger i senga og bare skal slappe av.

Meeen, noen som vet om noe lignende musikk og kan komme med noe forslag til et album eller en sang?
Absolutt en digg låt i mitt syn! Eneste minuset for meg er som Sfun nevnte, at "Sorrow is the price I pay" blir litt gnagende, men det hører kanskje med til sjangeren
Syntes sangen var helt grei. ble litt vel mye repeat for min del. Men var fin beat. hu dama må temmes litt (sorrow ....., som nevnt)
6/10

Ut av nysjerrighet, hvordan lager du musikken?
Jeg elsket alt med sangen bortsett fra takeoffpartiene eller hva jeg skal kalle det Det var liksom noe som ikke stemte der for min del, men absolutt en bra produksjon

Forøvrig er det ganske vittig å se på løkhuene (no offense) som syns en club mix blir for repeterendes :P
Sitat av nso Vis innlegg
Sidechainen som kommer på ~2:00 er vel i overkant. Den tar vekk hele dynamikken og gjør at det dere nok vil skal være et takeoff blir flatt og ekstremt tamt. Det blir faktisk veldig anmasende å høre på noe som mest kan sammenlignes med diskjokke som står å onanerer med volumknappen.

Alt med måte.
Vis hele sitatet...
Litt skuffende å bli sammenliknet med Diskjokke kjenner jeg, men la gå.

Sidechainen har vi jobbet veldig lenge med, da jeg personlig er veldig med på "alt med måte". Men når den unisone melodien i mainsynth og bass går i store trioler er det naturlig å ducke såpass mye når kicken setter inn, for å ikke skape for store rytmeforskjeller. Vanskelig å danse til, med andre ord.

Vi prøvde ca 5-6 totalt forskjellige takeoffer, og endte med denne.


Vi bruker hovedsakelig Logic med Reason rewired. A/B-tester i tre-fire forskjellige studioer. Ellers er det ikke mye outboard brukt, går mest i software.

Fortsett med tilbakemeldinger!
Sitat av Sc0rpius Vis innlegg
ok låt.. men er utorlig lei alle disse electro house låtene (samme greia alt sammen) alt for lang sang!
ikke for å disse, hadde ikke greid det selv. Får holde meg til Dance eJay :P
Vis hele sitatet...
Lang sang? dette er perfekt for en house låt.
Flere sanger som varer fra 10 - 80 min! Da snakker vi for mye.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Lootfisk Vis innlegg
Men når den unisone melodien i mainsynth og bass går i store trioler er det naturlig å ducke såpass mye når kicken setter inn, for å ikke skape for store rytmeforskjeller. Vanskelig å danse til, med andre ord.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke et problem med at dere bruker sidechain, men i og med at dere har gjort melodien såpass lite skarp og bassen så dominant at blir det ganske liten kontrast mellom bunnen og toppen av chainen... den blir ørlite granne litt flat. Føler det mangler en ekstra kant på melodilinjene deres igjennom hele låten. Prøv med større spredning på et par elementer og å få noen elementer fra melodien litt høyere i frekvensspekteret.

Vi bruker hovedsakelig Logic med Reason rewired.
Vis hele sitatet...
Hører det er Reason, ja


Forøvrig, er det du som har laget Damaged-remixen? Den er fet som fy
Sist endret av nso; 15. april 2010 kl. 21:21.
Sitat av nso Vis innlegg
Jeg har ikke et problem med at dere bruker sidechain, men i og med at dere har gjort melodien såpass lite skarp og bassen så dominant at blir det ganske liten kontrast mellom bunnen og toppen av chainen... den blir ørlite granne litt flat. Føler det mangler en ekstra kant på melodilinjene deres igjennom hele låten. Prøv med større spredning på et par elementer og å få noen elementer fra melodien litt høyere i frekvensspekteret.
Vis hele sitatet...
Skjønner akkurat hva du mener, og er smått imponert over at du merker det. Selve takeoffen mangler en del høy mellomtone og diskant, noe vi har prøvd å "skjule" med å watte opp snaren, og bringe inn nye topp-elementer ihvertfall mot andre del av andre takeoff. Der gjør vi forsåvidt akkurat det du nevner her; legger inn melodien i samme synth i oktaven over i 8 bars.

At det er såpass mye bunn i max-partiene bringer flere problemer, som vanskelig å få like høy intrinsic loudness som på andre houselåter. Prøvde låta ute på byen for noen uker siden, og gjør stadig endringer for å bedre dette.

Sitat av nso Vis innlegg
Hører det er Reason, ja
Vis hele sitatet...
Strengt tatt umulig å høre dette, da synthene er laget fra bunnen av og kraftig redigert + og ingen samples er tatt derfra. Kjenner mange audiofiler som sverger til analoge synther etc, men sannheten er vel at forskjellen er blitt overraskende liten. Men, jeg forstår hva du mener


Sitat av nso Vis innlegg
Forøvrig, er det du som har laget Damaged-remixen? Den er fet som fy
Vis hele sitatet...
Vi er to boligkompiser som har laget denne "Hurry on Now"-remixen, og han andre går også under navnet Blinding Lights. Skal gi dine komplimenter til ham!
fet låt.. Håper den spilles på noen av utestedene jeg henger på i nærmeste framtid
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Lootfisk Vis innlegg
Vi er to boligkompiser som har laget denne "Hurry on Now"-remixen, og han andre går også under navnet Blinding Lights. Skal gi dine komplimenter til ham!
Vis hele sitatet...
Bakgrunnshistorien er jo det at jeg først stumpet over låten på youtube for en måned eller to siden, og har hatt den liggende i bookmarks en stund og den får seg en jevnlig lytt. Dubstep er livet
▼ ... over et år senere ... ▼
Er det bare meg eller hørte jeg denne sangen på radioen for noen dager siden? Likte det jeg hørte, så jeg googla sorrow is the price i pay, og da kom jeg hit..?
Sist endret av yngvea; 19. april 2011 kl. 13:57.
Sitat av yngvea Vis innlegg
Er det bare meg eller hørte jeg denne sangen på radioen for noen dager siden? Likte det jeg hørte, så jeg googla sorrow is the price i pay, og da kom jeg hit..?
Vis hele sitatet...
Det stemmer konge låt dette!
Det kan stemme, låta har fått mye spilling på nrk mp3 siden september!

Det er en gammel versjon som er linket i førsteposten, radiomastern finner dere her:
http://soundcloud.com/krispeak
Ganske så god låt, men den blir litt for "likt alt annet". Rytmen i take-off'en er veldig likt annet som er der ute! Den gir meg ikke noe jeg husker, den glir bare inn i massen av ok-house. Det høres ut som en David Guetta sang skal jeg være ærlig.. Det høres ut som har du gått for å bruke en SHM type piano og lagt det på en beat som allerede er full.. Neste gang ville jeg heller gått for en take-off som enten passer til "big-room" eller som er minimalistisk, det skiller seg mye mer ut!

Edit: hørte på de andre sangene Kris Peak hadde lagt ut, og take-offene der var noe man faktisk husker, de var enkle og satt seg i hodet, som house sjangeren skal etter min mening
Sist endret av Xasma; 19. april 2011 kl. 15:29.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Lang sang? dette er perfekt for en house låt.
Flere sanger som varer fra 10 - 80 min! Da snakker vi for mye.
Vis hele sitatet...
80 min da er det liveset eller mix, ikke "en sang"
▼ ... over en uke senere ... ▼
Denne er feeet!
Keep up the good work.

Spennende å følge dere i framtiden.