Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3117
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette blir mitt første innlegg her. Er en jente på cirka 73kg. For cirka 1 uke siden tok jeg MDMA for første gang sammen med en god kompis. Han hadde tatt det før, mens jeg har hovedsakelig røyket masse weed og tatt noe syre.

Alt lå til rette for at det skulle bli bra og jeg hadde lest mye/forberedt meg godt. Møtte uthvilt og nydusjet opp hos kompisen i 18-tiden. Tok første drop på 80mg. Tok vel cirka 35 minutter så merket jeg at kroppen hadde fått i seg noe, men følte meg bare tung i kroppen. Etter cirka 45 minutter delte vi en joint. I løpet av første halvdel av jointen kjente jeg virkelig at noe var på gang.
Jeg hostet av røyken og øynene mine begynte plutselig å renne veldig, som om jeg gråt. Jeg sa til kompisen at ´´nå vet jeg ikke om jeg gråter eller om tårene bare renner fordi jeg hostet, men det er skikkelig deilig´´. Så lo vi masse samtidig som jeg gråt. Like etterpå kikket jeg opp i taket, og i taket så jeg en strand. Blått, rolig hav, hvit sand og blå himmel. Det minnet meg om en idyllisk strand i Hellas, det var godt å se på. På vei bort til sofaen igjen skrudde kompisen min av lyset, og stranden som tidligere var fin ble nå dyster.
(nå tok jeg andre drop på 70mg og klokken var cirka 20:30, røyket også mer hasj)
Det var her det vonde startet. Jeg så et bilde av stranden jeg har vokst opp like ved. Ute på moloen, det var mørkt, kaldt og det blåste. Bølgene smalt mot moloen.

Jeg gråt og hyperventilerte. Følte at jeg var et barn igjen, og stod på kanten av moloen og kikket ned mot det svarte havet. Jeg lente meg frem og tilbake, tårene strømmet på.

Jeg var forvirret, redd og følte på en bunnløs sorg og tomhet som jeg aldri før har følt på. Samtidig følte jeg at mange brikker i livet mitt falt på plass. Lille meg stod fortsatt på moloen. Jeg var helt, helt nede i kjelleren. Tankene mine var et eneste stort kaos. Jeg var desperat, livredd for å aldri bli meg selv igjen. Det føltes som om jeg var langt nede i et depressivt helvete, samtidig som jeg var helt tom. Jeg har aldri hatt det så vondt før.

Kompisen min prøvde å muntre meg opp, og sa ´´se for deg den voksne personen som alltid har vært der for deg gjennom oppveksten. Den personen som gjorde det lille ekstra for deg, kjenn på hvor glad du er i den personen.´´
Da freaket jeg ut igjen. Jeg klarte ikke tenke på noen. Tankene mine beveget seg gjennom familiemedlemmer, lærere osv. Men jeg klarte ikke komme på en eneste person som var slik mot meg, som kompisen min beskrev. Plutselig gikk det opp for meg at jeg har vokst opp uten følelsen av trygge voksne rundt meg, og jeg ble kastet enda lenger ned i mørket (selvom jeg ikke trodde det var mulig)

Så plutselig, i noen sekunder, ser jeg moloen og lille meg som et maleri. Malt med røde og oransje farger, litt som Skrik. Det var utydelig og abstrakt malt, men jeg kunne enkelt se at det var meg på moloen ved stranden jeg vokste opp like ved. Plutselig tenker jeg, ´´det er jo meg som står der på moloen og ser ned på vannet. Det er meg, og da er det kanskje ganske fint allikevel´´. I et kort periode følte jeg meg tilfreds, men fortsatt tom og forvirret.

På et tidspunkt tok vi siste dropet og enda en j, og jeg ble bare sittende helt lamslått og tom i sofaen. All musikk var feil og jeg ville helst ha lyset helt av.

Senere på natten prøvde vi å kysse og ta på hverandre, siden vi har hørt at sex skal være veldig bra på emma. Jeg følte det ikke at all, selvom vi har hatt bra sex før, og måtte bare avbryte. Rundt 04 sovnet vi, og dagen etterpå var jeg uendelig sliten, forvirret og tom – men merkelig tilfreds.

Dette var ikke det jeg hadde sett for meg, og jeg innser mer og mer at jeg bæda ganske kraftig. Jeg fikk ikke den euforiske kjærlighetsfølelsen alle snakker om, det hele ble egentlig en ganske ubehagelig opplevelse.

Noen som har lignende erfaringer eller andre tanker om dette?
Anonym bruker
"Snakkende Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min første tanke er at du røyket for mye weed. Prøv uten weed i det hele tatt neste gang.
Anonym bruker
"Ulykkelig Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har aldri hørt om noen som får sånne halliser på mdma. Det går mer i lys og skygge visualiseringer man kan tolke et mønster ut fra (som når man ser på tilfeldige skyer som ligner på noe). Er du sikker på at det var mdma du tok?

Gråtinga, hyperventileringa og fortvilelsen kan skje ved badtrip eller rett og slett dårlig sinnsstemning. Jeg ville ikke tatt mdma igjen om jeg har deg. Hvertfall ikke i en sånn setting. Ta en liten dose på electro party på byen , ikke i en hjemmesetting som dette. Og ikke røyk weed.
Det er flere som ikke liker å kombinere cannabis og MDMA - da førstnevnte kan potensere sistnevnte og dreie opplevelsen inn i ikke alltid så veldig behagelige psykedeliske landskaper. Prøv heller MDMA alene, og reserver jointen til etterpå.
Classic move å røyke og droppe enda mer når du allerede bæder, for ikke å snakke om å tafse på hverandre.

Forbered deg bedre hvis det blir noen neste gang, og ro ned på fyringa.

Høres ut som du kunne trengt å gå i terapi, og at du har et rusproblem.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Merkelig at du har takla syre før og får denne reaksjonen av MDMA. Virker som den ga deg tilgang til traumer du har undertrykt uten at du eller noen rundt deg kunne hjelpe deg gjennom dem. Var det noe negativ seksuell spenning inne i bildet eller? Som folk nevner så blir ting ofte mye mer kaotisk når man blander cannabis og MDMA. Ikke ta det igjen før du har snakket med en psykolog om oppveksten din, kan godt hende det også aldri blir tingen for deg. Mange som tåler det ene, men ikke det andre. Har aldri hørt om noen som har bæda sånn, det er mer typisk på klassiske psykedelika. MDMA er oppskrytt uansett spør du meg.

Skjønner ikke belegget for siste kommentaren om et "rusproblem", doseringsfeil er vel mer nærliggende i din situasjon. Less is more med MDMA, spesielt de første gangene. Det negative kunne nok vært unngått om du lot andre drop og cannabisen ligge.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Anbefaler ikke å kombinere MDMA med weed eller andre rusmidler. Jeg har sett uerfarne røykere som har tatt et par trekk av en joint mens de ruller for deretter å havne inn i en midlertlidlig psykose. Har også sett hverdagsrøykere som har opplevd kraftig ubehag fordi de røyker mens de ruller. Cannabis har en tendens til å sette et lokk på rusen, noe som sørger for at man går fra full ekstase til å bli ubehagelig trippy og fjern.

De som har cannabis som et fundament i livet kan røyke mens de lander på MDMA, alle andre bør vente med røykinga til de har landet helt. For mange er nok det et kontroversielt utsagn, men jeg mener helt seriøst at man skal være særdeles forsiktig med å røyke mens man ruller. MDMA egner seg best alene, ikke i kombinasjon med rusmidler som uppere, cannabis og alkohol.

Du skrev kun klokkeslettet på da du redoserte, ikke da du inntok MDMA. For tidlig redosering kan også være en del av årsaken til ubehaget.
Du har egentlig tatt over anbefalt dose også, dog marginalt men enkelte personer tåler mindre enn andre. Kanskje du er noen av de som tåler mindre
Som andre sier, dropp weeden. Synd du ødela din første md trip på den måten.
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ikke hørt om noen som har hallusinert så mye på emma før.. Får svale halliser selv, men ikke så kraftige. Anbefaler ikke å røyke under trippen. Tar selv etpar trekk for å lande..
Anonym bruker
"Snill Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Doserte du tre ganger?

Kutt ut gresset. Har god erfaring med begge rusmidlene men emma+weed blir fort udigg. Korttidshukommelsen går i dass og alt blir rotete og mindre 'happy'. Halliser kicker inn godt og - men ikke så heftig som det der..

Tror du dreit deg litt ut med komboen og for store doser. Neste gang research det selv og sett grenser før du prøver ett nytt rusmiddel - da hadde sannsynligvis ikke dette skjedd.
Anonym bruker
"Avhengig Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Cappy Vis innlegg
Anbefaler ikke å kombinere MDMA med weed eller andre rusmidler. Jeg har sett uerfarne røykere som har tatt et par trekk av en joint mens de ruller for deretter å havne inn i en midlertlidlig psykose. Har også sett hverdagsrøykere som har opplevd kraftig ubehag fordi de røyker mens de ruller. Cannabis har en tendens til å sette et lokk på rusen, noe som sørger for at man går fra full ekstase til å bli ubehagelig trippy og fjern.

De som har cannabis som et fundament i livet kan røyke mens de lander på MDMA, alle andre bør vente med røykinga til de har landet helt. For mange er nok det et kontroversielt utsagn, men jeg mener helt seriøst at man skal være særdeles forsiktig med å røyke mens man ruller. MDMA egner seg best alene, ikke i kombinasjon med rusmidler som uppere, cannabis og alkohol.

Du skrev kun klokkeslettet på da du redoserte, ikke da du inntok MDMA. For tidlig redosering kan også være en del av årsaken til ubehaget.
Vis hele sitatet...

Synes du overdriver litt. Weed og hasj har aldri gjort noe med meg og mine venner når vi har tatt MDMA. Tar sjeldent mdma men hadde aldri tatt det uten å ha hasj tilgjengelig. Har egentlig aldri tenkt eller følt at ting blir mer trippy etter å ha røyket, føler bare en forsterket følelse av mdmaen, og så er det såklart digg å generelt røyke på molly da
Hvis en skal bruke psykedelika, i hvert fall syre, så burde en være klar for dårlige opplevelser, forferdelige t.o.m. Det er en del av dette spillet.

hvis en ikke takler slike opplevelser, burde en ikke bruke psykedelika. Er derfor meditasjon kan være bra å kunne, dvs. at en er i stand til å bare observere hva som skjer, uten å gjøre det verre. Hvis en er i stand til bare å observere hva som skjer, er ikke dårlige opplevelser på psykedelika som regel noe å bekymre seg for.

Men en blir jo selfølgelig skeptisk til å fortsette hvis en har hatt en skikkelig fæl opplevelse.

Noe av det verste en gjør på psykedelika, er å tro at opplevelsen skal være positiv. Hvis en går inn i tilstanden og er fast bestemt på at dette skal være noe positivt, er en ikke klar for å ha en negativ opplevelse.
Sist endret av Hans Høyhet; 18. desember 2019 kl. 01:09.
Anonym bruker
"Ulykkelig Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Synes du overdriver litt. Weed og hasj har aldri gjort noe med meg og mine venner når vi har tatt MDMA. Tar sjeldent mdma men hadde aldri tatt det uten å ha hasj tilgjengelig. Har egentlig aldri tenkt eller følt at ting blir mer trippy etter å ha røyket, føler bare en forsterket følelse av mdmaen, og så er det såklart digg å generelt røyke på molly da
Vis hele sitatet...
Javel mr uniqe. Det her blir litt som å si at "det er overdrivelse, jeg holdt pusten femten minutter under vann og det gikk helt fint".
Som flere andre her er jeg ganske sikker på at du røyket for mye weed i kombinasjon med mdma’n. Jeg tåler den kombinasjonen fint selv, men har flere kompiser som ikke gjør det. Jeg bruker å anbefale å vente med røykinga til nedturen/dagen derpå.
Anonym bruker
"Avhengig Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Javel mr uniqe. Det her blir litt som å si at "det er overdrivelse, jeg holdt pusten femten minutter under vann og det gikk helt fint".
Vis hele sitatet...
Ok, mr.altvitende. Jeg vil heller si at det er underliggende problemer når en opplever ting vedkommende gjorde. Hvis man er relativt frisk psykisk, tviler jeg en kombinasjon av disse 2 er så sykt ille som flere her skal ha det til.

Dårlig sammenligning, forresten.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ok, mr.altvitende. Jeg vil heller si at det er underliggende problemer når en opplever ting vedkommende gjorde. Hvis man er relativt frisk psykisk, tviler jeg en kombinasjon av disse 2 er så sykt ille som flere her skal ha det til.

Dårlig sammenligning, forresten.
Vis hele sitatet...
Selv må jeg røyke under emma tur, det er jo så digg! Haha

Forøvrig syre, sopp, mda etc egentlig det meste utenom speed. Da ble jeg skikkelig dårlig.

Men vil heller ikke anbefale røyk på tur til noen som ikke røyker hver eneste dag. Da blir man fort rørete og surrete. Hadde selv en lengre pause fra røyk også startet jeg igjen under en mollytrip, glemte alt jeg skulle si og drit surrete.

Tar større og sterkere trekk under tur på molly bestandig
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har brukt Molly, sopp, lsd, cola, pepper osv i 15 år. Aldri hatt bad trio, har selvfølgelig hatt nedturer når rusen har gått ut. Jeg røyker aldri samtidig som jeg er på en eller flere av disse stoffene. Jeg synes det blir full krasj. Selv om jeg har røykt weed i 25 år.

Poenget mitt er at det kan virke som om noen ikke tåler enkelte kombinasjoner av rusmidler
Jeg vet ikke detaljene (om det hele bare var forvirrende og uproduktivt,) men det høres ut som om du kom innpå en del personlige spørsmål samtidig, da. Eventuelt kan en "forklaring" kanskje være at personlig vekst noen ganger også følger meg stort ubehag/frykt i begynnelsen. I alle fall i min erfaring. Har du sjekket ut det Ann Shulgin har sagt om bruk av mdma? Mye av hennes erfaring har hjulpet meg. Noe om å gjøre med å konfrontere "beistet" mange bærer på og at førstereaksjonen da kan være veldig vanskelig. Sjekk det ut. Sender støtte herfra.

Det resonerer også for meg det Hans Høyhet beskriver her om meditasjon. Det har klart å forandre mine grusomme opplevelser om hva om skjer med "meg" til å bare være en slags film som spiller seg ut, med mindre relevans.

Og det Cappy skriver om mj er også noe jeg er enig i. Det er et rusmiddel med veldig mange ansikter og som kan overraske...
Sist endret av Supermegafon; 19. desember 2019 kl. 23:59.
Jeg har også dårlig erfaring. Jeg tok en 3/4 pille og følte meg deprimert. Ikke noe rush som alle andre beskriver. Jeg forlot selskapet og dro hjem for meg selv og sleit noen timer alene. Merkelig, men jeg tror det hadde noe med at den gangen hadde jeg en vanskelig periode i livet. Har aldri prøvd det igjen, men kan godt gjøre et forsøk til.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tror kanskje du har tatt for lite mdma, jeg personlig tar ikke mindre enn en 0.15 for da kommer jeg ikke helt opp. Kommer du deg ikke helt opp så står du i større faresone for å bæde. Ville også unngått å røyke hasj. Helt sikker på at det dere tok var mdma? Aldri hatt en sånn reaksjon før.
Begrenset Utgave.
SpeedBenzo's Avatar
Sitat av Hipokondriese Vis innlegg
Tror kanskje du har tatt for lite mdma, jeg personlig tar ikke mindre enn en 0.15 for da kommer jeg ikke helt opp. Kommer du deg ikke helt opp så står du i større faresone for å bæde. Ville også unngått å røyke hasj. Helt sikker på at det dere tok var mdma? Aldri hatt en sånn reaksjon før.
Vis hele sitatet...
Man «bæder» ikke på MDMA. Tvilsomt at det er noe annet enn MDMA heller. 150mg er mer enn nok og. Dog regner jeg med TS er kvinne, kan ta feil. MYE vanligere for kvinner å få uønskede effekter av rusmidler.
Sitat av SpeedBenzo Vis innlegg
Man «bæder» ikke på MDMA. Tvilsomt at det er noe annet enn MDMA heller. 150mg er mer enn nok og. Dog regner jeg med TS er kvinne, kan ta feil. MYE vanligere for kvinner å få uønskede effekter av rusmidler.
Vis hele sitatet...
Jo kan bæde på mdma også, Ikke umulig det. Tar du for lite så kommer du deg ikke helt opp da kan det bli ubehagelig. 150 MG er en helt vanlig startsdose, du får ikke så rein mdma i Norge at du kan gå utifra den måle kalkulatoren. hadde det vært helt reint ja da kunne du tatt en dose på 70 MG, med den størrelsen.
Begrenset Utgave.
SpeedBenzo's Avatar
Sitat av Hipokondriese Vis innlegg
Jo kan bæde på mdma også, Ikke umulig det. Tar du for lite så kommer du deg ikke helt opp da kan det bli ubehagelig. 150 MG er en helt vanlig startsdose, du får ikke så rein mdma i Norge at du kan gå utifra den måle kalkulatoren. hadde det vært helt reint ja da kunne du tatt en dose på 70 MG, med den størrelsen.
Vis hele sitatet...
Tja.. Kan ha en dårlig opplevelse. Men begrepet «bæde» osv. er så jævlig utvannet at jeg blir sur av å se det brukt om enhver ubehagelig opplevelse på rusmidler.

Og uansett er 150mg mer enn nok. Som dosering for en hel kveld t.o.m. Å ta mer enn 120mg er det svært få som egentlig behøver.
Sitat av SpeedBenzo Vis innlegg
Tja.. Kan ha en dårlig opplevelse. Men begrepet «bæde» osv. er så jævlig utvannet at jeg blir sur av å se det brukt om enhver ubehagelig opplevelse på rusmidler.

Og uansett er 150mg mer enn nok. Som dosering for en hel kveld t.o.m. Å ta mer enn 120mg er det svært få som egentlig behøver.
Vis hele sitatet...
Hvis du bare vil at det skal vare 4 timer så er det greit med 150 da. Skal du utover det så må du nesten redosere. Du trenger selvfølgelig ikke å ta så mye, men det øker ihvertfall mine og flere andre bekjentskaper sitt ubehag om det blir for lite på det første droppet.
Kanskje ikke ta mer mdma da, bare en tanke fra meg til deg?

Ha det godt i livet, ikke ødelegg deg. Du høres ut som du har en god venn hvertfall, jeg er så alene. Hørtes ikke ut som du trengte rer etter første droppen heller, så det er sagt. Men det kan ha vært noe sterkere du fikk, høres litt sånn ut faktisk med halliser som du fikk hvertfall. en 2c-i type ting kanskje...

s
▼ ... noen uker senere ... ▼
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hvis man skal få full effekt av MDMA, så må man også ha rimelig lav toleranse på dopamin-agonister.
Knips har alltid vært populært hos mange delvis av den grunn.

Folk undervurderer cannabis. Det kan medvirke til stort fysiologisk ubehag sammen med andre stoffer.
Og det er ikke nødvendigvis smart å røyke hvis man turer/tripper hardt. Det kan bli for mye.

Chase the dragon - aldri fornøyd