Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2343
Admin må gjerne flytte hvis det ligger feil sted, eller eventuelt slette hvis det ikke er relevant.


Jeg trenger noen kloke hoder til å hjelpe meg med dette.

På jobb driver vi med en del risikofylte aktiviteter, samt at kunden kan bli erstatningsansvarlig hvis de ødelegger "tingene våre" med uaktsomhet.
Dette er altså en aktivitetsbedrift som selger en del forskjellige aktiviteter.

Fram til nå har vi printet ut ark (ett ark pr. kunde) med vilkår for aktiviteten, samt hva de eventuelt må erstatte ved ødeleggelse. Dette er ikke noe problem.

Problemet er at det blir forferdelig mange ark. Alle disse arkiveres jo manuelt(og noe av praksisen er endret etter GDPR) Så dataene lagres riktig, og kunden velger selv om de vil motta markedsføring osv.

Jeg skulle ønske vi kunne finne en digital løsning for dette, og jeg har sjekket mange andre lignende selskap. De ALLER fleste bruker ark, og noen få bruker skjema på nett. Jeg vil ikke tro disse nettskjemaene vil holde i en rettsak, da det ikke er noen signatur? For å ta et eksempel: https://hoytlavt.no/hallingdal/egenerklaeringsskjema

Det er snakk om store verdier, så vi er avhengig av noe som holder vann, slik at kunden faktisk gjør opp for seg.

Noen tanker? Det må jo være løsninger for dette i 2020!
Det finnes måter for elektronisk signering, som bank-ID. Kan det være et alternativ, i så fall vil nettskjemaene være like gyldige som papirversjoner etter hva jeg har oppfattet.
0bs
0bs's Avatar
Trådstarter
Ja jeg har tenkt i de baner, og det vil jo hvertfall fungere for norske kunder. Jeg har tatt kontakt med ett firma som driver med dette og venter på svar fra de.
Nettbrett og signatur på skjermen?
Sitat av Rosander Vis innlegg
Nettbrett og signatur på skjermen?
Vis hele sitatet...
Var akkurat dette jeg også skulle nevne
Det vil nok være den mest praksise løsningen.

Alt lagres da sikkert på en egen server.. Finnes nok noen firmaer som setter opp og lagrer en slik løsning for deg slik at du slipper å ha det lokalt lagret hos deg.