Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2452
Hei!

Har siste tiden opplevd kutt i lyden noen sekunder når jeg ser tv i RiksTV appen på Apple TV og på iPad. Bildet er ikke påvirket og går glatt hele tiden. Har fiber, og opplever ikke at den er ustabil. Kjørt test med ping, og det er ikke tegn til ustabiliteten når lyden kutter. Hastigheten er også stabil når jeg måler så tviler på at det har med nettlinja å gjøre. AppleTV kjører på kabel, og iPad så klart trådløst. Har siste versjon av appen.

Noen som har opplevd det samme siste ukene?

Ingen andre streaming tjenester har samme problem.
Merkelig du nevner dette, jeg har hatt samme problem med lyden detter ut med nye Twe på Apple Tv fra Telenor, regnet med dette var en bug ettersom Telenor rulle ut nye twe, der det var mye feil i starten, men drt kan virke som dette er et felles problem da når dette med lyd gjelder for rikstv også. Jeg har merket at lyden faller bort i «populære» program på kveldstid på tv2
Sitat av RapTouR Vis innlegg
Merkelig du nevner dette, jeg har hatt samme problem med lyden detter ut med nye Twe på Apple Tv fra Telenor, regnet med dette var en bug ettersom Telenor rulle ut nye twe, der det var mye feil i starten, men drt kan virke som dette er et felles problem da når dette med lyd gjelder for rikstv også. Jeg har merket at lyden faller bort i «populære» program på kveldstid på tv2
Vis hele sitatet...
Kan godt hende de får signalene fra samme kilde og at det kan være problemet. Isåfall gjelder det mange.
Ja, de bruker nok samme broadcaster skal du se, Rikstv er eid av NRK (33.3%), TV 2 Gruppen (33.3%), Telenor (33.3%)
Da er det ikke noe økonomi i å bruke forskjellige