Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 11974
http://midnightsunfestival.net/images/MSF-LOGO.png
---------------------------------------------------------------------------------------
- Opening by KURBEATS LIVE IN CONCERT (Sweden)

- ARCHAIC (Parvati Records, Greece)

- DERANGO (Sanaton Records, Sweden)

- KRUSSEDULL (Yggdrasil Records, Norway)

- TEXAS FAGGOTT (Exogenic Records, Finland)

- OTT (Twisted Records, England)

- MAUXUAM (Italy)

- MASTER MARGHERITA (Blue Hour Sounds, Switzerland)

- DRAUG MEDIA (Draug Media Inc, Bodø)

- ROLAND LIFJELL (Norway)

- NOBODY HOME VS. SOLID SNAKE (Sweden)

http://midnightsunfestival.net/

https://www.goabase.net/festival/mid...val-2016/87622
---------------------------------------------------------------------------------------

Dette kommer til å bli det aller råeste arrangementet Norge har sett, folkens! Ott er en av favoritt-artistene mine...og nå får jeg endelig sjansen til å se det vakre Nord-Norge i samme slengen!
Værøy 2014 er ihvertfall noe av det beste jeg har vært med på. Gleder meg veldig til å komme dit igjen.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Værøy 2014 er ihvertfall noe av det beste jeg har vært med på. Gleder meg veldig til å komme dit igjen.
Vis hele sitatet...
Husker jeg så en "after-movie" fra 2014 https://www.youtube.com/watch?v=H5sEpVWsUrU ...har sikla konstant siden det...
Sist endret av botanical86; 21. januar 2016 kl. 23:25.
Blir himmelsk å se ott igjen, favorittartisten min også! Gleder meg som en unge Blir min første tur til festivalen
Husker jeg møtte en kar på toget som var på vei opp dit i 2014, han var passe gira på at jeg måtte bli med oppover. Han fikk en bønneflis og var MEGET fornøyd

Må vel prøve på å komme meg opp dit i år, det han fortalte hørtes sykt bra ut
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg og en kompis har kjøpt biletter, men lurer på om vi skal dra til emmaboda istede, blir nok en av de. Hvis noen har vært på begge festivalene så gjerne fortelle litt om dem, og hva dere villa ambefalt. her eller pm vi er 25 og 22år gamle om det skulle spille noen rolle.
Har et par kompiser som var der i 2014, det er noe av det feteste de har opplevd.
I år har de skaffet billetter igjen og jeg slenger meg med for å oppleve dette
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Jeg og en kompis har kjøpt biletter, men lurer på om vi skal dra til emmaboda istede, blir nok en av de. Hvis noen har vært på begge festivalene så gjerne fortelle litt om dem, og hva dere villa ambefalt. her eller pm vi er 25 og 22år gamle om det skulle spille noen rolle.
Vis hele sitatet...
Mentalmelt har vært på begge. Men det er litt forskjellige festivaler så dekker litt ulike behov. De kræsjer forøvrig ikke, så begge er jo en mulighet

Syns dette ser vanvittig kult ut, men ligger an til at det blir Roskilde på dette tidspunktet istedet.
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Jeg og en kompis har kjøpt biletter, men lurer på om vi skal dra til emmaboda istede, blir nok en av de. Hvis noen har vært på begge festivalene så gjerne fortelle litt om dem, og hva dere villa ambefalt. her eller pm vi er 25 og 22år gamle om det skulle spille noen rolle.
Vis hele sitatet...
Hvis du liker hardstyle og popmusikk fra 90-tallet, drita fulle svensker som spyr og raver rundt i sitt eget søppel, så anbefaler jeg Emmabodafestivalen. For all del, mange hyggelige mennesker og noe bra musikk, men det minner mer om Roskilde enn en psyfestival.

Hvis du setter pris på en gjennomgående god atmosfære, fantastiske omgivelser, psykedelisk musikk, psykedeliske mennesker som tripper som f. men samtidig oppfører seg bra og rydder opp søpla si, så er Midnight sun stedet å være.

Nå er det psyfestivaler jeg digger, så jeg er åpenbart ikke helt objektiv. Mange som elsker Emmaboda. Jeg kommer imidlertid ikke til å reise tilbake dit.
Sist endret av mentalmelt; 4. februar 2016 kl. 13:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Flere som skal eller har vært?
Så noen videoer fra youtube og ble helt frelst, billett neste da.
Skal dit med 5-6 kompiser nå til sommeren, de var der i 2014 og de sa det var en opplevelse du rett og slett bare må oppleve.
Hva er disse forskjellige fasene, egentlig? Under tickets står det.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Hva er disse forskjellige fasene, egentlig? Under tickets står det.
Vis hele sitatet...
Tror det er slike "Early birds tickets". Tilbud om du vil.
Jo tidligere du er ute jo billigere blir det, er for vell at folk skal kjøpe billetter tidlig så de får nogenlunde peil på hvor stort eventet blir eller noe i den duren.
Sitat av botanical86 Vis innlegg
Husker jeg så en "after-movie" fra 2014 https://www.youtube.com/watch?v=H5sEpVWsUrU ...har sikla konstant siden det...
Vis hele sitatet...
Vet ikke om du skjønte det siden du skrev "after-movie" men i tilfelle så er dette mer som en reklame for festivalen hvor du ser de ansatte i filmen. Synd egentlig, hadde vært artig å sett #mentalmelt ligge og rulle i gresset
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har veldig lyst til å dra på Midnight Sun i år, og reiser nok mest sannsynlig oppover aleine. Men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal komme meg dit. Noen som har erfaring med å fly til Bodø for så å ta 04.30-ferga over? I så fall må jeg vente i Bodø i 5,5 timer før det går ferge, på natta, og da aner jeg ikke hva man skal finne på :P Eller om jeg heller skal fly dagen etter og ta 16.30-ferga over.. Det vil jo uansett ikke være noe problem å sette opp camp midt på natta, lyst er det jo uansett. Setter pris på alle delte erfaringer
Hvis du skal henge noen timer i Bodø, så sørg for at det er på dagtid. Slitsomt å være uteligger der synes jeg. Vil også anbefale å ankomme festivalen i god tid, så du slipper å stresse med å sette opp camp samtidig som ting du vil få med deg begynner å skje.
Leker litt med tanken på å dra ned, får se
Det er ikke noe å lure på ztaale, du kommer.
Vet noen hvor mye det koster ca. i pris med fly, biletter og sånn?
Mer og mer for hver dag som går.
Stilig, mye bra på lineups. Vil ikke gi glipp på denne. Her tror jeg man kan finne mange fine individer i samme kategori som den man selv foretrekker å henge rundt med. Hvem skal være der i 5 dager?
Takker, mentalmelt. Vil uansett ikke ha mulighet til å være med fra starten av. Flyr nok oppover torsdag kveld, eventuelt fredag morgen, så jeg går glipp av greier uansett. Så dilemmaet er: 5 timer lok i Bodø natt til fredag mot å komme fram tidlig og få hele dagen på Værøy, eller komme fram på Værøy i 22-23-tida fredag kveld. Blir nok mest sannsynlig første alternativ, får slå opp telt på fergekaia i verste fall :P
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det er ikke noe å lure på ztaale, du kommer.
Vis hele sitatet...
Jada jada, vi jobber med saken
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er det veldig risikabelt å ta med noe å røyke på og litt til?
Sitat av Flatulence Vis innlegg
Er det veldig risikabelt å ta med noe å røyke på og litt til?
Vis hele sitatet...
Tror ikke du blir den eneste som tar med deg "noko attåt". Jeg vil anta at den største risikoen kommer når du skal reise med kollektiv transport.
jeg vurderer seriøst å pakke lavoen og dra dit. Sikkert helt kult å dra alene, da folk pleier å være langt over middels kontaktsøkende på slikt

Oppfører folk seg bra i forhold til å la være å stjele av hverandre og slikt, eller er det en fordel å la ting man ikke kan miste, bli hjemme?

Har egentlig bare en referanse fra roskilde, og det ble litt anarki på slutten.
Det er ikke noe i nærheten av Roskilde-stemning. Jeg har aldri blitt frastjålet noe på psyfestivaler. Det er rett og slett ikke et nevneverdig problem. Hvis du mister noe, så vil jeg påstå det er større sjanse for å finne det igjen blant hittegods enn at noen tar det. Det var noen som forsøkte å stjele noe musikkutstyr på midnight sun for to år siden, men de ble tatt, og hele festivalen snakket om det etterpå fordi det var så uvanlig og overraskende. Det er jo greit å ikke strø om seg med usikrede verdigjenstander uansett hvor man er, men sammenlignet med andre typer festivaler, så er oppførselen og tryggheten på midnight sun og andre psyfestivaler as good as it gets.
Sist endret av mentalmelt; 16. juni 2016 kl. 10:06.
Kult, har du tid til å svare på et par spørsmål til?

Hvordan er det med strømtilgang, og er det best å komme dit uten noe "attåt" whatsoever og satse på at det er temmelig enkelt å finne noe "attåt" på festivalområdet? Jeg vil danse, lenge, og chille litt ned til midnatsyoga slutt, for å si det slik
Så vidt jeg husker var det ikke noe tilbud om lading sist gang. Alt kjørte på aggregater, og de trengte den juicen til andre ting. Det siste spørsmålet er på kanten av reglene, og hører uansett ikke hjemme i åpne fora synes jeg.
aight! Takk for svar
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
For de som er glad i alternative festivaler så kan jeg anbefale Karlsøyfestivalen som er like etter Midnight Sun Festival! Hadde lyst å stikke på Midnight Sun Festival selv, men pga penger må jeg nøye meg med Karlsøyfestivalen i år. Den befinner seg også i Nord-Norge.

Nå er det ikke en psyfestival akkurat, men tonnevis av hippier, geiter og kul musikk på ei idyllisk øy er superkoselig!
Blaze it fgt
Trooploop's Avatar
Skal reise dit med kjæresten, gleder meg syyykt masse Håper jeg får mulighet til å hilse på deg, mentalmelt !
Trooploop: Hvis man legger ut et bilde av campen sin i tråden så går det som regel greit å finne hverandre. Må nesten gjøre noe sånt isåfall, for jeg presenterer meg nemlig ikke som mentalmelt sånn til vanlig
Blaze it fgt
Trooploop's Avatar
Jaa skjønner, men kjæresten har truffet deg en gang så vi skal nok finne hverandre Detta blir skambraa++ woohoo
Tilfeldigvis noen som har tenkt å kjøre opp? Er ganske labert på midnight suns egne sider for haik til festivalen.

Jeg har ikke lappen, men kan eventuelt øvelsekjøre i perioder for å avlaste, er meget god til å kjøre til å ikke ha lappen så lenge man unngår for mye bykjøring, noe som skulle være realistisk på veien til bodø

Og deler selvfølgelig alle utgifter
OBS! Politiet har vært med hunder og sniffet ved morgentoget fra Trondheim og på ferjekaia før ferja går.
55 av 1,700 deltakere pågrepet for narkotika.
"Festivalen skal for øvrig ikke vært preget av vold eller ordensforstyrrelser."
Hurra for politistaten.

http://www.aftenposten.no/kultur/55-...l-588244b.html

Håper dere Freaks der ute slapp billig unna.
Sist endret av Lyra; 5. juli 2016 kl. 15:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Lyra Vis innlegg
55 av 1,700 deltakere pågrepet for narkotika.
"Festivalen skal for øvrig ikke vært preget av vold eller ordensforstyrrelser."
Hurra for politistaten.

http://www.aftenposten.no/kultur/55-...l-588244b.html

Håper dere Freaks der ute slapp billig unna.
Vis hele sitatet...
Latterlig.
Politiet i Salten har hatt null å gjøre hele året, og bare ventet på denne eventen for å beslaglegge smådoser av dop til personlig bruk. Jeg blir flau. Nisselandet Norge, hva faen tjener vi på dette annet enn at vi blir oppfattet som en nazistat utenfra. Folk kommer langveisfra, til og med en mann fra Japan. De vil oppleve nydelig norsk natur med en ekstra piff, også skal vi stemple de som kriminelle. Hjelpemeg, kan vi ikke se til Nederlandsk narkotikapolitikk? De som vil drikke alkohol skal få gjøre det, men hvorfor i faen er det så mye bedre enn å ta en liten dose MDMA eller LSD, som ikke er i nærheten av å ødelegge kroppen din så mye som alkohol? Vi trenger å endre narkotikapolitikken, dette er så fjernt som det går ann å bli.

Hvorfor har politiet lov til å drive slik uansett?
Bør det ikke være opp til festivalen (som bedrift/foretak etc) å ta dop/stikk-prøver av ansatte evnt. gjester, uten at politiet skal komme å blande seg inn. Bør ikke politiet ha mistanke eller konkrete bevis (feks at det er observert eller fått tips om en båt med 100 gram hasj i retning Verøy), og da skjellig grunn til å ransake festivalen, men å ta så mange privatpersoner for personlig bruk; hvilken mistanke har de hatt da til å ransake disse? Det må jo stride i mot en eller annen lov som strider imot vår rett til privatliv etc. Festivaldeltakerne er gjester på festivalen, de har betalt for å være der. Hvilke rett har politiet til å ransake mennesker som er der uten å feks ha blitt tipset om at den og den personen har noen ulovelige stoffer på seg? Er det virkelig skjellig grunn nok til at dersom du er på Midngiht Sun Festival så er det mistanke nok i seg selv om å tro at du har dop på deg. Hva med de menneskene som blir ransaket og ikke har stoffer på seg, hvilken beskyttelse eller erstatning får de i ettertid? Det er jo ikke helt fint å bli stigmatisert på den måten i full offentlighet å være totalt rusfri.
Sist endret av kn^tte; 5. juli 2016 kl. 16:10.
Arrangørene kan ikke stilles til ansvar for dette, ei heller kan de
pålegges å teste folk - eller for den saks skyld utøve noen som
helst form for politimyndighet. I høyden kunne de kanskje være
pliktig til å bortvise folk som ikke oppfører seg.

Forøvrig er den største skandalen at festivalen i seg selv skal
lide skade av at snaue 55 personer (av ca. 1700 besøkende totalt)
blir bøtelagt. Større og mer kommersielle festivaler sørpå har
jo fått drive videre til tross for omfattende narkobeslag.

Fantastisk å være der. Jeg har aldri opplevd en festival der
publikum var mer rolige og samstemte. Det ligger i kortene
at folk som reiser så langt for å oppleve musikk, ikke er der
for å lage bråk. Inntrykket mitt var også det at lokalbefolkningen
synes det var topp å ha "så mange menneska her ute, og alle
e så snill og rolig."

Deprimerende at innsatsen til arrangørene skal slås over ende
på denne måten. Håper virkelig de får sjans til å gjøre dette igjen.
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Hvorfor har politiet lov til å drive slik uansett?
Vis hele sitatet...
Uten å ta stilling til narkotikapolitikk, så er det altså Staten v/ Politiet som har enerett på å håndheve loven her til lands.
Politiet kunne lett ha stengt ned hele festivalen hvis de ville. Det lokale politiet på Værøy er dritbra folk, som gjerne skulle latt festivalen gå sin gang. Sivilpolitiet som kom med hunder fra fastland hadde en jobb å gjøre, og var til tross for dette også veldig profesjonelle og hyggelige. Ja, noen fikk bøter, men mange slapp også unna med åpenlys bruk og brukerdoser. Tonen var omtrent sånn her:

Hei, hunden markerte på deg, har du noe narkotika på deg?

Jeg vet om flere som bare sa nei, og dermed fikk gå. De som innrømmet besittelse fikk stasjet beslaglagt, og noen fikk bot. Ingen pekefinger og sure miner fra en belærende onkel blå. De behandlet det som om det skulle være en parkeringsbot eller en klumsete trafikkforseelse.

Du ble dessverre tatt, her er boten, ha en hyggelig festival videre

Flere av dem sa også straight out at de likte festivalen og den gode stemningen.

Bare for å sette litt perspektiv på det. Det virker som om det er høyere opp i systemet at det sitter noen med en agenda her.

Forøvrig en litt mer nyansert artikkel som ble publisert i dag:
https://www.nrk.no/nordland/_--blir-...val-1.13029095
Sist endret av mentalmelt; 6. juli 2016 kl. 19:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ny interessant update:
https://www.nrk.no/nordland/_-politi...val-1.13033902

Forøvrig bilde av campen vår til høyre der