Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1373
Som overskriften sier byttet jeg ut hjemmesentralen med ac68u. Det fungerte jo greit og var mye enklere operasjon enn det jeg forestilte meg. Kjører internet på lan port 1&2 og tv på lan port 3&4. Det er greit. Men så har jeg ett lite problem og det er at lan portene ikke får høyere link enn 100 (se bildet under). Er det noe en kan gjøre for å løse dette?

ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Er kablene og utstyret klassifisert for 1000mbit? Det skulle skjedd automatisk at hastigheten ble satt til maks.
Det er ingen krise å ikke ha gigabit internt, med mindre du driver å flytter gigabytes med data daglig.
Sist endret av Dodecha; 8. april 2016 kl. 12:07.
Hvor stor nettverkslinje har du?

Sikker på at du har Cat 6 kabel, samt utstyr som støtter gigabit?

Nettverk standard bruker auto negotiation, dvs. at alt skal synce etter beste mulige modus.
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Er kablene og utstyret klassifisert for 1000mbit? Det skulle skjedd automatisk at hastigheten ble satt til maks.
Det er ingen krise å ikke ha gigabit internt, med mindre du driver å flytter gigabytes med data daglig.
Vis hele sitatet...
Fant ut av det. Var en av cat-6 kablene sin feil. Kjøpte ny og nu er det gigabit For meg så mister jeg 50mbit på nett-hastighet, i og med at jeg kjører ett AP på lan 1 porten. Kanskje ikke krise, men ille nok. Kan sikkert bli enige at det er på kanten til krise

Sitat av Grossie Vis innlegg
Hvor stor nettverkslinje har du?

Sikker på at du har Cat 6 kabel, samt utstyr som støtter gigabit?
Vis hele sitatet...
Linja er 150/150. Har blanding av cat5e og 6, alt utstyret støtter gigabit. Det løste seg heldigvis
Sist endret av Jens1; 8. april 2016 kl. 17:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.