Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3965
Har ett par gavekort fra Steen og Strøm, har ikke behov for å handle der, men man kan ikke bytte de inn i penger. Tenkte å handle noe, for så å bytte det, å kreve pengene tilbake. Men noen steder får man bare tilgodelapper, noen som har noen smarte forslag/erfaringer?
Exterminate!
jonnis's Avatar
Jeg har tidligere gått på en matbutikk som hører til det senteret der jeg har hatt gavekort for å kjøpe en pakke tyggegummi, bedt om å få tatt ut f.eks 200kr tilsammen, og betalt med gavekortet...
ruggero's Avatar
Trådstarter
Sitat av jonnis Vis innlegg
Jeg har tidligere gått på en matbutikk som hører til det senteret der jeg har hatt gavekort for å kjøpe en pakke tyggegummi, bedt om å få tatt ut f.eks 200kr tilsammen, og betalt med gavekortet...
Vis hele sitatet...
Jøss, så enkelt som det? Spiller vel ingen trille for butikken uanset, så dem burde jo ikke være vanskelige på sånt.
Exterminate!
jonnis's Avatar
Jepp, så lett er det. Så lenge gavekortet kan brukes i matbutikken skal det ikke være noe problem.
Du kan jo evt bare spørre.
Hver gang jeg har returnert noe i andre butikker enn matbutikker spør de: vil du ha tilgodelapp eller pengene?
Evt kan du selge det til noen som skal på shopping der.
Sitat av jonnis Vis innlegg
Jeg har tidligere gått på en matbutikk som hører til det senteret der jeg har hatt gavekort for å kjøpe en pakke tyggegummi, bedt om å få tatt ut f.eks 200kr tilsammen, og betalt med gavekortet...
Vis hele sitatet...
Det her fungerer ikke lenger.Jeg prøvde dette her seinest for et par mnd siden,funker ikke.
ruggero's Avatar
Trådstarter
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Det her fungerer ikke lenger.Jeg prøvde dette her seinest for et par mnd siden,funker ikke.
Vis hele sitatet...
husker du hvilket type gavekort det var? hvilken butikk evt?
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Dette er kun spekulasjon, men tror at disse kortene fungerer på samme måte som kredittkort. Med kredittkort, så kan man ikke ta ut penger på en terminal (når det da slås inn en sum som er høyere enn beløpet). Tror det virker på samme måte med disse gavekortene, slik at man kun kan betale beløpet som slås inn, og ikke noe mer.
Du ber om å ta ut hele summen på gavekortet totalt (noe som vil si resterende beløp etter handel). La oss si det lyder på 200, og du kjøper tyggien for 11,50kr. Du vil ende opp med en tyggipakke og 188,50kr i cash
Grunnen til at butikker vil ha slike elektroniske gavekort er jo fordi de nesten alltid tjener på det.
Det er sjelden man klarer/husker å bruke opp absolutt alt på et slikt gavekort, og dermed blir den innestående summen ren gevinst for butikken, siden disse kortene har en utløpsdato.

Så klart har de en liten kostnad med å lage/bestille kortene, men noen butikker tar også et gebyr på 15 kroner for tjenesten.


Det jeg vil fram til er at butikken taper på å gi deg rene penger fra kortet.
Sist endret av Grimdoc; 16. april 2011 kl. 01:27.
▼ ... flere år senere ... ▼
så med andre ord om jeg kjøper en tyggis for 11,50 og ber om å ta ut 950 på et tusenkroners gavekort så vil det gå? Gavekort er handelstandens vederstyggelighet
Evt selg gavekortet til noen du vet kommer til å bruke det
liker nicket ditt. Men folk er så gjerrige i dag as. alt fått tilbud på 500 for et tusen kroners gavekort. Ekke som "andre" bransjer as.. Prøver steen og strøm med meny i morra, wish me luck u fucks

hmm, skal ha det i tankene om jeg treffer på ei sur burugle i kassa på meny. går etter de unge søte som man kan sjarmere litt seff, men tror det er untatt vinmonpol kjøp. Norge vetttu, siste kommunist stat:P
Sist endret av RESpekt; 28. desember 2015 kl. 17:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ser for meg at kanskje polet er litt mer tilbøyelige for å gi penger tilbake dersom man sier at man ikke drikker. Vet man får bytta vin der, men ikke sprit.
men får ikke kjøpt varer på gavekort der stod det:P
Hehe, må da like det nicket

Husker det var en kamerat som solgte drugs for mange år siden, etter jula hadde han vel sikkert 50 sånne gavekort haha
På litt større butikker der de bytter ansatte i kassa ofte, holder det å raske med seg en passende kvittering som ligger å slenger ved kassa for så å kjøpe varene fra kvitteringen med gavekortet.

Deretter kan man bytte inn varene med kvittering der det står man betalte uten gavekort, og får selvfølgelig tilbake i cash.
Bruk gavekortet til å kjøpe visa spendon. Så kan du bruke det overalt.
Mener å huske at det kun blir gitt ut resterende beløp vis det er under 200 kr. Var iallefall sån på xxl.
Hva er der dere rører med? For det første svarer dere på en fire år gammel tråd. For det andre finnes det et utall typer gavekort så det er jo helt meningsløst å gi generelle råd om hva de kan brukes til...............