Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 5096
Vi har ikke plass til vaskemaskin på badet, men har plass til oppvaskmaskin på kjøkkenet. Kan vi sette inn en vaskemaskin istedenfor oppvaskmaskin der?
Ja, det er fult mulig å ha. Ganske normalt i mindre leiligheter faktisk!

Ville tho montert på "lekkasjestopper". Slik at du unngår de værste lekkasjene om uhellet skulle skje.
Sist endret av Blackkoz; 17. oktober 2015 kl. 12:04.
Trådstarter
44 4
Takk for svar :-)
Keep in mind at det gjerne bråker noe sabla mye.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Keep in mind at det gjerne bråker noe sabla mye.
Vis hele sitatet...
Bråker den altså mer der enn på badet??
Parkettetterligning
Bråker nok ikke mer enn på badet men kjøkkenet er offte nermere stua enn badet. Husk at en vaskemaskin vibrerer mer så ting på kjøkkenbenken kan riste litt. Kan også være en ide å kjøpe en som bråker mindre enn andre hvis kjøkkenet er i nerheten av oppholdsrom.
Sitat av Saerdna Vis innlegg
Bråker den altså mer der enn på badet??
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig det, eller var dette en korttenkt måte å svare frekt på? Kjøkkenet er gjerne et rom en spiser frokost ved, sitter ved, det er gjerne nærme stuen, og diverse. Dette kommer inn relativt til støymengden. Påpekte kun at det kan bråke en del, dersom TS ikke hadde tenkt over det.
Jeg har hatt begge deler og dette er min erfaring.
Vaskemaskin på kjøkkenet fungerer helt greit.
Det eneste "problemet" rent praktisk sett er at det kan bråke litt når sentrifugeringen går, noe som kan være irriterende hvis stua er i nærheten av kjøkkenet.

Nå har jeg bygd nytt bad og flyttet vaskemaskinen dit.
Fordelen er at hvis det skulle bli en vannlekkasje så er det jo uproblematisk på badet.

Mitt råd er å gjøre det som er mest praktisk for deg. Overhodet ikke noe problem å ha det på kjøkkenet.
Går helt fint med vaskemaskin på kjøkkenet. Har det selv.

Bråker litt når det sentrifugerer, men det blir man fort vant med. Det er ikke lange tiden det står på. Bedre med vaskemaskin på kjøkkenet, enn en vaskebalje
Sist endret av Hei-Det-Er-Meg; 18. oktober 2015 kl. 11:56.
Mange har fliser på badet med støpt gulv. Dette forhindrer vibrasjonene endel i forhold til parketten på kjøkkenet. Men det er sikkert like mange som har badet i 2-etasje uten støpt gulv.
Ei jeg kjenner har en vaskemaskin, den hører jeg omtrent ikke selv når den sentrifugerer. Har poengtert det en del ganger når jeg har vært der at det er rart at den kan være så stillegående.

Det er sjelden et kriterie man tenker over når man kjøper hvitevarer .. jeg trodde jeg gjorde et så godt kjøp da jeg kjøpte kjøleskapet, godt tilbud, 1500kr avslag fra 4000kr.. men så bråker det verre enn en flymotor. Så vurderer å selge det og kjøpe nytt, denne gang skal den være stillegående.
Kjøper man utav de nye gode vaskemaskinene, så bråker de ikke så mye.
Når man i tillegg "låser" den fast i kjøkkenbenken, så bør de fleste være så godt som lydløs.

Arne: Hvor stor avstand har du til veggen bakom? Bør være minimum 5 cm, slik at kjøleskapet får luft nok.
Ja det er bortimot 10cm også. Det er bare et høyt lydnivå på den.
Er det lurt å låse fast vaskemaskin i benken?
Vil ikke det riste noe jævlig i hele kjøkkenet hvis det skulle bli litt ujevn fordeling av klær i trommelen under sentrifugeringen?

Vil legge til at jeg kjøpte kombinert vaskemaskin og tørketrommel.
https://www.komplett.no/product/7553...rk#productinfo

Tar halvparten av plassen, bråker veldig lite og det er jævlig digg å slenge klær inn, skru på, og ta ut tørre klær uten å henge det opp.
Er også kondenstørking, så det går rett i avløpet istedet for ut i lufta.
Om du kjenner på vaskemaskinen din når den står å sentrifugerer, så er det nesten ikke bevegelse i den, om den er vatret opp.
Spesielt ikke nye maskiner med direkt drive (Motor fast i trommel istedet for via reim).

Så å "låse" den fast i benken, noe den uansett vil bli, gjør fint lite fra eller til.
Eneste man må huske på, er å benytte klosser/gummupukker under beina som er laget for trægulv.