Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1310
Hei!

Jeg har en venn som synes det endelig er på tide å gå til anskaffelse av en stasjonær gamer-PC. Han har noen kriterier
  • Kabinett: Cooler Master Scout II Midi Tower
  • Trådløst nettverkskort
  • Intel CPU
  • IKKE over 7.000,-
  • Skal følge med Windows

Jeg har prøvd å lage en liste til han. Men den havner alltid litt over 7k, og den er ikke engang med Windows. Hadde vært veldig fint om jeg kunne fått noe hjelp av dere på forumet til å oppfylle kravene hans
Learning by doing
Undef's Avatar
7k med windows,blir en pc med dårlig skjermkort, skaff en CD av en kompis eller noe, så bruker du en annen CD-Key som du finner under skolepcen din eller noe
Sist endret av Undef; 5. desember 2013 kl. 16:19.
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Sitat av Undef Vis innlegg
7k med windows,blir en pc med dårlig skjermkort, skaff en CD av en kompis eller noe, så bruker du en annen CD-Key som du finner under skolepcen din eller noe
Vis hele sitatet...
Jeg nsakka med han. Han ville KJØPE Windows av en eller annen merkelig grunn...

De kriteriene som står, står fortsatt...
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Hei!

Jeg har en venn som synes det endelig er på tide å gå til anskaffelse av en stasjonær gamer-PC. Han har noen kriterier
Vis hele sitatet...
Tar fra dette at han kjøper for første gang?
Dermed trenger skjerm, headset/høytalere, mus og tastatur?

Blir lite penger igjen til data da ihvertfall.
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Tar fra dette at han kjøper for første gang?
Dermed trenger skjerm, headset/høytalere, mus og tastatur?

Blir lite penger igjen til data da ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Det glemte jeg å si. Han har tastatur og mus, og skjermen går utenfor budsjettet! Takk som spør.
Som over, blir ikke så mye data for pengene da. Vil han bruke 200kr mer kan man presse ett 280x inn istedenfor, eller ett 760. La ikke ved skjerm. Valgte 1x 8GB RAM så han kan oppgradere til 16GB senere, da hovedkortet bare har to slots for dette. Ville ikke gått for mindre enn 600w PSU framtidsmessig, så valgte en 600w. Har derimot ingen erfaring med akkurat den, men bør funke.

Nettverkskort har jeg ingen peiling på, tok det billigste jeg fant.

Link
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Sitat av fatfro Vis innlegg
Som over, blir ikke så mye data for pengene da. Vil han bruke 200kr mer kan man presse ett 280x inn istedenfor, eller ett 760. La ikke ved skjerm. Valgte 1x 8GB RAM så han kan oppgradere til 16GB senere, da hovedkortet bare har to slots for dette. Ville ikke gått for mindre enn 600w PSU framtidsmessig, så valgte en 600w. Har derimot ingen erfaring med akkurat den, men bør funke.

Nettverkskort har jeg ingen peiling på, tok det billigste jeg fant.

Link
Vis hele sitatet...
Den RAM'en du valgte er til bærbar Men ja, det der er absolutt et godt forslag
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Den RAM'en du valgte er til bærbar Men ja, det der er absolutt et godt forslag
Vis hele sitatet...
Syns den så litt rar ut ja

Bare å bytte ut rammen med en for stasjonær da Skal repetere meg selv og si at 7K med windows er for lite for en bra stasjonær, men kan for all del funke. Kjører nok ikke alt på fult da.
Sist endret av RabbitPen; 5. desember 2013 kl. 17:13.
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Sitat av fatfro Vis innlegg
Syns den så litt rar ut ja

Bare å bytte ut rammen med en for stasjonær da Skal repetere meg selv og si at 7K med windows er for lite for en bra stasjonær, men kan for all del funke. Kjører nok ikke alt på fult da.
Vis hele sitatet...
Det er heldigvis ikke snakk om de heftigste spillene. Bare DotA 2, CS:GO, kanskje Assassins Creed. OSV. Jeg får høre med han og spørre om litt over 7k er greit... Han sa det var absolutt maks, men
Prøvde og sette sammen noe , men fikk det faktisk ikke til. nermeste jeg kommer er 7500 ca, jevla windows xD. Føler ikke at man kan ta noe under I5, og har lyst og få til et ok skjermkort, men er jo klin umulig
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Prøvde og sette sammen noe , men fikk det faktisk ikke til. nermeste jeg kommer er 7500 ca, jevla windows xD. Føler ikke at man kan ta noe under I5, og har lyst og få til et ok skjermkort, men er jo klin umulig
Vis hele sitatet...
Jeg opplevde akkurat det samme Du tror du klarer det, meeeen så kommer Windows... Jeg tenker at et GTX660 er et minimum og han burde ha en i5(går dog greit med i3 også...).
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Jeg opplevde akkurat det samme Du tror du klarer det, meeeen så kommer Windows... Jeg tenker at et GTX660 er et minimum og han burde ha en i5(går dog greit med i3 også...).
Vis hele sitatet...
650 Ti Boost kan funke. Ville personlig ikke gått for mindre enn 270x.

Syns han virkelig burde spare de ekstra kronene, er tross alt ikke mye det er snakk om.
At your service: http://i.imgur.com/RQsyfzf.png

usb nettverkskort, har brukt det før selv, og har vært fornøyd. R9 270X og i5 4570 skal bli en god pc det. Dog bare 4 GB ram, men det har lite å si.
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
At your service: http://i.imgur.com/RQsyfzf.png

usb nettverkskort, har brukt det før selv, og har vært fornøyd. R9 270X og i5 4570 skal bli en god pc det. Dog bare 4 GB ram, men det har lite å si.
Vis hele sitatet...
dropp usb dongle , spar 200 ish kroner og få mer ram Oo? idk...
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
At your service: http://i.imgur.com/RQsyfzf.png

usb nettverkskort, har brukt det før selv, og har vært fornøyd. R9 270X og i5 4570 skal bli en god pc det. Dog bare 4 GB ram, men det har lite å si.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om m-ATX er så framtidssikkert... Jeg tror jeg klarer å lure han til å bruke litt mer penger for å få 8 GB RAM

Windows 8.1 yter vesentlig bedre enn Windows 7 HP...

Sitat av Tombøtte Vis innlegg
dropp usb dongle , spar 200 ish kroner og få mer ram Oo? idk...
Vis hele sitatet...
Nettverkskort er must.
er ikke mATX fremtidssikkert? hvilke oppgraderinger kan man gjøre på ATX som man ikke kan på mATX? Til denne prisen så har ingen av de to støtte for SLI/CF uansett.

Ok, ser den med windows, ser nå at win8 kosta faktisk likte mye som win7, og win8.1 bare en hundrelapp mer
mATX er mere framtidssikkert enn ATX. Med midi tower så vil du fort innse at det er slitsomt å bytte på PC og sikle etter et mindre kabinett. Kjøper man fornuftige deler så klarer man seg lett med mATX. Kjøper du 250 GB harddisker så du må ha mange så vil du slite med plass, men kjøper du 3 TB disker så vil du lett overleve med lite kabinett og det er minimalt med skjermkort og cpu kjølere som ikke vil passe.
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
er ikke mATX fremtidssikkert? hvilke oppgraderinger kan man gjøre på ATX som man ikke kan på mATX? Til denne prisen så har ingen av de to støtte for SLI/CF uansett.

Ok, ser den med windows, ser nå at win8 kosta faktisk likte mye som win7, og win8.1 bare en hundrelapp mer
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte at mATX var mindre framtidssikkert pga ferre tilkoblingsmuligheter. I tillegg til dette må ting stå tettere og holder "bedre" på varmen.

Meeen, jeg kan jo ta feil
Sist endret av Likyhane; 5. desember 2013 kl. 18:18.
Tja, hvor ofte er det man bruker en PCIx1 kontakt for eksempel? Og som sagt så må man uansett opp i pris for å bruke SLI/CF.

Hva mener du med "ting"? Det ene skjermkortet som benyttes?
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
Tja, hvor ofte er det man bruker en PCIx1 kontakt for eksempel? Og som sagt så må man uansett opp i pris for å bruke SLI/CF.

Hva mener du med "ting"? Det ene skjermkortet som benyttes?
Vis hele sitatet...
Guess you're right Jeg vet ikke hva jeg tenkte på... Jeg bare kom opp med en dum unnskyldning fordi jeg ikke ville ta feil xD