Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1337
Hei!

Jeg har nylig forelsket meg i racingspill. Jeg har alt Gran Turismo 5 på PS3, men jeg har sluttet å spille PS3. Jeg leter derfor etter et realistisk racingspill i GT5 sin sjanger. Kjøpe/Selge biler, åpne nye tracks/championships osv. Det kan gjerne være gratis
Så hvilken platform er du på nå? PC? I såfall så er vel Live for speed selvskreven.
iRacing er veldig realistisk, og noe det største du finner av bilsimulator.
Jeg har selv aldri spilt det, men man har visstnok en slags career der man kvalifiserer seg for forskjellige klasser og du kan ikke konkurrere mot andre spillere før du har vist at du mestrer en klasse.
Så det er visstnok et veldig modent og seriøst samfunn og ikke noe tull under race, dette kommer nok også av det er subscription basert, så du betaler hver måned.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Forza serien er jo fantastisk. Det er dog kun til xbox.
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Så hvilken platform er du på nå? PC? I såfall så er vel Live for speed selvskreven.
Vis hele sitatet...
Ops! Glemte å si at jeg holder meg for tiden til PC

Takk for alle tips!

EDIT: Er demoen verdt å prøve på Live for speed?
Sist endret av Likyhane; 1. oktober 2013 kl. 22:40.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Ops! Glemte å si at jeg holder meg for tiden til PC

Takk for alle tips!

EDIT: Er demoen verdt å prøve på Live for speed?
Vis hele sitatet...
Ja, men da har du ikke annet enn lav-HK biler.

EDIT: Also, ratt og pedaler er et must.
Sist endret av DikkeDikk; 1. oktober 2013 kl. 22:48.
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Ja, men da har du ikke annet enn lav-HK biler.

EDIT: Also, ratt og pedaler er et must.
Vis hele sitatet...
Hva vil lav-HK biler si?

Og: Må man ha ratt og pedaler, eller er det bare bra å ha det? Har tenkt å kjøpe meg det
Lav-HK vil jeg tro er biler med lite kraft. Biler som ikke går så fort.
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fjøsnissen Vis innlegg
Lav-HK vil jeg tro er biler med lite kraft. Biler som ikke går så fort.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig! HK= Hestekrefter. Takk!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Hvis du virkelig vil få godfølelsen så anbefaler jeg sterkt å investere i ratt og pedaler. Jeg har selv et Logitech G27 og det går ikke helt ann å beskrive hvor mye bedre det er enn med f.eks en håndkontroller.

Live for Speed er et flott sted å starte. Enkelt å komme seg inn og kjøre, men samtidig er ikke bilutvalget spesielt inponerende og heller ikke banene. LFS har forøvrig et godt mod-community, og setter du deg litt inn i dette så kan du finne virkelige biler osv. LFS har vel så vidt jeg vet ingen lisenser å vise til, kanskje bortsett fra en Formel 1 bil.

Andre PC simulatorer jeg har prøvd og anbefaler: rFactor, rFactor 2, GTR: Evolution/Race 07, Assetto Corsa, Richard Burns Rally og hvorfor ikke slenge med Euro Truck Simulator 2.