Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2332
Heihei! Jeg er helt ny på freakforum, så detter min første tråd!

Det jeg lurer på er om man kan ta maya konspirasjonen for god fisk ?
Jeg har lest og sett en del på teorien om at mayafolket har hatt kontakt med aliens.

Her er en link som jeg stumblet over: http://www.stumbleupon.com/su/AL8sQo...-contact.html/

sjekk dette ut og setter pris på deres meninger!
Sist endret av Knivstikker; 23. oktober 2012 kl. 15:55.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ancient_astronauts

Kort fortalt: Dette er uvitenskapelig pjatt.

Etter hva jeg har sett, har forkjempere for denne hypotesen en tendens til å komme med store mengder ubegrunnede påstander, og de foretar enorme (til tider) ulogiske sprang i sine resonnementer.
Sist endret av Orph; 23. oktober 2012 kl. 15:58.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Burde ikke ta folk som tror på guder og ofringer som ett oppegående folkeslag.

Og uansett endte de alle sine dager lenge før 2012
Sist endret av Alphanio; 23. oktober 2012 kl. 16:02.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
http://www.youtube.com/watch?v=j9w-i5oZqaQ

se denne og bli overbevist om hvor mye pisspreik som eksisterer rundt dette temaet.

han tar for seg (i 3 timer vel og merke), steg for steg av påståtte "beviser" som bl.a "Ancient Aliens" på History Channel har kommet med, og gruser dem langt under bakken.

Konklusjonen er som de fleste forstår: det er ingenting som tyder på at vi har hatt besøk av romvesener i våre tidligere dager.
Sitat av Knivstikker Vis innlegg
teorien om at mayafolket har hatt kontakt med aliens.
Vis hele sitatet...
Det hører kanskje med i regnestykket at flere av de såkalte
indianske samfunn i Mesoamerika, deriblant Maya'ene, benyttet seg
av hallusinogene planter og sopp, gjerne i forbindelse med dyrkingen
av sine guder. Jeg kan godt forestille meg at dette har gitt næring
til idéer om utenomjordiske vesener.
Knivstikker
Trådstarter
4 0
Aight! Takk for svar! Skal sjekke ut vidoene og linkene når jeg får tid. Sikkert bare jeg som er naiv, men synes det er litt mystisk hvordan mayafolket kunne så mye astronomi og matematikk. Det er vel egentlig det som jeg grubler mest over egentlig! :P
Sitat av Knivstikker Vis innlegg
Aight! Takk for svar! Skal sjekke ut vidoene og linkene når jeg får tid. Sikkert bare jeg som er naiv, men synes det er litt mystisk hvordan mayafolket kunne så mye astronomi og matematikk. Det er vel egentlig det som jeg grubler mest over egentlig! :P
Vis hele sitatet...
I motsetning til nordmenn så synes faktisk Mayaene at realfag var kult.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
I motsetning til nordmenn så synes faktisk Mayaene at realfag var kult.
Vis hele sitatet...
Realfag is cool.
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Realfag is cool.
Vis hele sitatet...
Word. *titegn*
Sitat av somnium Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=j9w-i5oZqaQ

se denne og bli overbevist om hvor mye pisspreik som eksisterer rundt dette temaet.

han tar for seg (i 3 timer vel og merke), steg for steg av påståtte "beviser" som bl.a "Ancient Aliens" på History Channel har kommet med, og gruser dem langt under bakken.

Konklusjonen er som de fleste forstår: det er ingenting som tyder på at vi har hatt besøk av romvesener i våre tidligere dager.
Vis hele sitatet...
Så denne selv for en tid tilbake. Så fort jeg hører noen prate om AA ber jeg de bare se den. Han plukker den serien fullstendig fra hverandre. Et punkt etter det andre.
Det som derimot er interessant er hvordan 2012 var den store snakkisen for noen år siden. Men nå, bare et par måneder før er det ingen som bryr seg lengre.
Tror selvfølgelig ikke at verden går unner, men det som er interessant er all kunnskapen mayane satt på og som gikk tapt.
Her selv vært på flere maya ruiner og sett i praksis deres kunskap om f.eks lyd. Maya kalenderen er en mer nøyaktig kalender en den vi bruker i dag der vi er nøtt til å legge til skuddår for å få det til å stemme. De viste for 900 år siden at 21 des 2012 vil jorden komme inn i planet til galaksen.

Det mest intresante fra AA episodene der de viser kontruksjoner unner vann som må være bygd av glemte sivilisasjoner i en tid da havet var mye lavere en i dag.

Kaizen
Sitat av somnium Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=j9w-i5oZqaQ

se denne og bli overbevist om hvor mye pisspreik som eksisterer rundt dette temaet.

han tar for seg (i 3 timer vel og merke), steg for steg av påståtte "beviser" som bl.a "Ancient Aliens" på History Channel har kommet med, og gruser dem langt under bakken.

Konklusjonen er som de fleste forstår: det er ingenting som tyder på at vi har hatt besøk av romvesener i våre tidligere dager.
Vis hele sitatet...
Gah, jeg hadde egentlig planer om å lese litt lekser ikveld, men nå sitter jeg på andre time i den filmen din..
Sitat av Cheese Vis innlegg
Det som derimot er interessant er hvordan 2012 var den store snakkisen for noen år siden. Men nå, bare et par måneder før er det ingen som bryr seg lengre.
Vis hele sitatet...
Stille før stormen er det noe som heter
Sitat av Cheese Vis innlegg
Det som derimot er interessant er hvordan 2012 var den store snakkisen for noen år siden. Men nå, bare et par måneder før er det ingen som bryr seg lengre.
Vis hele sitatet...
Alle de som arbeidet hardt for at 2012 skal være et katastrofeår er sikkert nå veldig opptatt med å forberede neste dato, slik at de kan dra penger ut av idiotene til det også. Eventuelt koser de seg på en strand med en drink i hånden. Gudene vet at de har råd til det.
Sitat av FerieFyr Vis innlegg
Stille før stormen er det noe som heter
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke. Siden 21.12.2012 allerede har vært om vi skal fælge maya kalenderen. Siden vi har skuddår nå som vi ikke hadde da, så skulle verden faktisk allerede ha gått under ifølge kalenderen.

Men uansett så er alt dette bare bull. De hadde så mange kalendere. Noen sluttet på 90 tallet, noen i begynnelsen av 2000 og den folk snakker om nå den 21.12.2012.

Så vi skulle ha vært utrydda for lenge siden.
At noen som ikke så sin egen undergang, skal se vår flere hundre år etter tror jeg ikke på.

Jeg gidder uansett ikke bli redd.
Sist endret av bajjaz; 30. oktober 2012 kl. 13:13.