Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3353
Var ute en tur i sted i det fine været, og bestemte meg for å dele noen bilder med dere.
Dette huset ligger 10 minutters gange fra bergen sentrum, i et av de finere strøkene i byen, selv om man ikke skulle tro det når man ser tilstanden.
Det har tidligere vært et pensjonat, som det er så kort tid siden at ble nedlagt, at man enda kan booke bestillinger der på nettet.
Såvidt jeg vet er det bare punkerne som bruker det til noe som helst nå om dagen, som konsertlokale, og faktisk boligareal innimellom.

Jeg låste meg ikke inn på loftet hvor det angivelig skal bo et par stykker nå ifølge en jonny jeg traff mens jeg var der oppe, men vandret litt rundt i de øvrige rommene.

Beklager hvis det er mye bilder, litt vanskelig å velge ut.


Sett fra utsiden


Inngangsdør


Området som blir brukt til konsertlokale










Fortsatt strøm inn til huset




Råttent gulv
Stilig kunst! KP for fine bilder
Utrolig fasinerende sted og noen svært flotte bilder kp :-)
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Veldig stilig, og kult at det er såpass åpent! Graffitien der hold jo til og med en ganske grei standard.
Har noen hus i Oslo som jeg vil klassifisere som Kråkeslott, men disse er helt stengt igjen dessverre :/

Vil se mer
Utilitetsmonster
The Great Catsby's Avatar
Trådstarter
Sitat av sodin Vis innlegg
Stilig kunst! KP for fine bilder:)
Vis hele sitatet...
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Utrolig fasinerende sted og noen svært flotte bilder kp :-)
Vis hele sitatet...
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Veldig stilig, og kult at det er såpass åpent! Graffitien der hold jo til og med en ganske grei standard.
Har noen hus i Oslo som jeg vil klassifisere som Kråkeslott, men disse er helt stengt igjen dessverre :/

Vil se mer :)
Vis hele sitatet...
Takk for det.
Legger ut et par bilder til, men tror man har sett det meste.
Grafittien er forholdsvis bra ja, og de bytter den ut underveis, det luktet enda maling da jeg var der oppe i går, og et par av piecene så helt ferske ut.









Et utvendig bilde, med et glimt av terrassen som i sin tid ga navn til pensjonatet
Haha, den festen så jo litt for drøy ut for min del!
Men hadde såklart vært utrolig gøy og deltatt på en sånn fest engang!
Bor forresten folk øverst i det huset, så vis respekt om dere drar innom.
Utilitetsmonster
The Great Catsby's Avatar
Trådstarter
Sitat av Saape Vis innlegg
Bor forresten folk øverst i det huset, så vis respekt om dere drar innom.
Vis hele sitatet...
Ja, det nevnte jeg vel innledningsvis, at det bor folk på loftet, så jeg var ikke der oppe, selv om de ikke var hjemme.
Og litt derfor jeg ikke har gitt så nøyaktige veibeskrivelser, man må være litt kjent for å finne ut hvor det ligger tror jeg.
Sist endret av The Great Catsby; 8. april 2012 kl. 13:31.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
1: Ganske kjedelig. Ok; illustrasjon og forklaring, men tenker meg at det finnes mye bedre måter å fremstille dette på.
2: Kanskje en litt kul dør. Men det som stikker seg ut er det rosa krysset, som du delvis gjemmer. Mer forfra, og få med mer av døra nedover plx.
3: Veldig stilig graffiti, men ødelegges av rotet som er vinduene. Og den mørke flekken i taket oppe.
4: Latterlig mye på bildet. Vet ikke hva jeg skal se på. Kutt hvertfall bort døråpningen til venstre.
5: Dumt med flomlyset fra vinduene som distraherer fra den kule veggen. Her kan HDR være en fin løsning (merk HDR != Tonemapping).
6: Som i forrige bilde er det et stort dynamisk område. Og igjen er det såpass mye at man ikke vet hva man skal se på. Døråpninga helt til venstre i bildet er for eksempel helt uinteressant, men skikkelig lys (drar dermed til seg blikket), og helt i kanten av bildet (som dermed drar blikket… ut av bilderammen).
7: Uskarpt tøveri. Med de flotte veggene vet jeg ikke hvorfor du postet et bilde av en plastbit.
8: Igjen dynamisk område og ikke noe fokuspunkt. Kule ting er graffitien, som jeg håper på et portrett av, og lyspæra i taket, som er skrudd på. Den kunne man gjort noe morsomt med.
9: Stilig tak, dustete stillasgreie på venstre side, litt kjedelig graffiti. Helt hvitt i nedre høyre.
10: Kult gulv, kule vegger, rammteit lysstripe fra hjerneskadet vindu.

11: Veldig fin sofagruppe. Grungy, punky interiørdesigngreie. Men fokusér på den. Ikke på den og rom etter rom etter rom. Klar itj å tilfredsstillj aill!
12: Lys-stri-pe.
13: Ah, sweet. Nå når du har lest såpass langt vet du jo at vinduet er litt tøs, men det funker ganske bra. Stripa på venstre side må bort, og den mørke… uteliggerstofftingen på gulvet er dum, men ellers veldig stilig tekstur på veggen, flott med døra som lener seg imot, og den grønne saken foran vinduet. Litt barreldistortion tho? Døra bl.a. er jo bøyd.
14: Enda et der man ikke vet hva fokusen skal være på. Ønsker meg et med høy iso, lav eksponering, og gulgrønn WB av vasken. Litt lengre ned og nærmere, men fra omtrent samme vinkel horisontalt.
15: Føler meg innestengt. Og vinduet såklart. Vet ikke hvorfor du ikke tok dette i horisont.
16: *gjesp*
17: Igjen en rar vinkel. Fokuset fra DK tas bort fra de to på sidene.

18: Veldig klar graffiti. Synd med herket på motsatt side. Ta dermed heller bilde av den klare. Ett skritt mot venstre, og litt fram. I slike situasjoner er det flott om man har ganske god symmetri, og ikke bare halvveis.
19: Lysstripe. Igjen: Du har ikke gått nære nok det som er viktig (både graffitien og taket ser interessante ut).
20: Eh, joa. Som dekorasjon på den forrige, og grunge-punk-interiørkatalogen var det artig. Men funker ikke slik. Hvertfall ikke med så lav kontrast.
21: Nok et bilde som er mer som et scoutingfoto. Ned på huk, skyt opp mot trappetoppen, få med FUTM, høyere kontrast (kontrasten senkes også av solfjaset).
22: Her har du _den_ kule veggen i øvre venstre, men du tar bilder av søppel!
23: Der ja. Og så nærmere. Og ikke omvendt paspartout (ramme på 3 enheter overalt bortsett fra nederst. Visuell greie som får det til å se ut som om ramma er den samme hele veien rundt. Det samme brukes på dørhengsler. Sjekk avstandene hengslene har til henholdsvis bunn og topp), men ihvertfall samme ramme rundt. Og litt høyere kontrast.
24: Slik kan man bruke tapeten ja. Men lysgreie på sidene, og noe interessant du bare har tatt med halvveis. Ta det med helveis eller itjveis.
25: :/ Hadde jo ønsket meg den frontalt. (og sider som forstyrrer).
26: Skriv denne selv.
Utilitetsmonster
The Great Catsby's Avatar
Trådstarter
Takk for ekstremt utfyllende kritikk, har gått gjennom alle og kikket igjen nå, og skal ta det med meg til neste tur, hvor jeg skal prøve å fokusere mer på det fototekniske!