Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2051
Jeg har sett litt på denne, men har ingen erfaring.

Vi har nå en zyxel26noe fra telenor som ikke tilfredsstiller trådløst.

Er det noen som kan anbefale noe lignende, erfaringer? Vil det gi samme kraft som vanlig kabel?
Brukte noe lignende selv en stund pga drittlei av å ha en 10 meter kabel liggende.
Funket vel helt ok til gaming og slikt, merket aldri noe under onlinespilling.
Dette var dog om sommeren, noen mener at det kan oppstå problemer ved høy belastning på strømnettet(internt i huset), som det jo gjerne blir om vinteren med varmeovner og whatnot.

Skal nevnes at det jeg brukte var noe 500kroners greier og det finnes sikkert produkter av varierende kvalitet.
Sitat av jajamensann Vis innlegg
Brukte noe lignende selv en stund pga drittlei av å ha en 10 meter kabel liggende.
Funket vel helt ok til gaming og slikt, merket aldri noe under onlinespilling.
Dette var dog om sommeren, noen mener at det kan oppstå problemer ved høy belastning på strømnettet(internt i huset), som det jo gjerne blir om vinteren med varmeovner og whatnot.

Skal nevnes at det jeg brukte var noe 500kroners greier og det finnes sikkert produkter av varierende kvalitet.
Vis hele sitatet...
Kan du tilfeldigvis huske hvilket merke du brukte den gang?
Jeg kjøpte tre slike TP-LINK saker til 300,- på komplett, dekker mine behov for streaming til PS3 (fungerer fint å streame 1080p over G-nett, men caching og listing tar forpult lang tid) og for å koble CD-boksen til nett.

Husk at det kan skape problemer i trefasenett eller dersom det er mer enn ett sikringskap.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Jeg kjøpte tre slike TP-LINK saker til 300,- på komplett, dekker mine behov for streaming til PS3 (fungerer fint å streame 1080p over G-nett, men caching og listing tar forpult lang tid) og for å koble CD-boksen til nett.

Husk at det kan skape problemer i trefasenett eller dersom det er mer enn ett sikringskap.
Vis hele sitatet...
Er det noen mulighet for at du kan bruke begreper som vi nubz kan forstå, kjære AtX? Som trefasenett (wiki forteller meg hvordan jeg regner ut spenningsfallet).

Nettet her i huset blir brukt til: 1 pc til gaming og en pc som samtidig brukes til e-mail og normal- lett internett bruk.

Er dette innenfor hva en slik løsning vil kunne takle?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Vi brukte sånne en stund, Dlink powerline ellerno.
Funka helt greit til surfing, men jeg opplevde det som veldig ustabilt. Fikk vel omtrent 5/1 linje, når vi i utgangspunktet hadde 16/1,5 MB/s.
Byttet til et eksternt trådløsadapter, og nå får jeg 18/5 av 20/5 linje.

Var heller ikke veldig langt mellom ruteren og PC'n min.
Det jeg strengt tatt vil oppnå er jo å kable, på et eller annet vis slik at det blir mer stabilt enn med det trådløse multimodemet vi har i dag, som jo er dyngeklar.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Er det noen mulighet for at du kan bruke begreper som vi nubz kan forstå, kjære AtX? Som trefasenett (wiki forteller meg hvordan jeg regner ut spenningsfallet).

Nettet her i huset blir brukt til: 1 pc til gaming og en pc som samtidig brukes til e-mail og normal- lett internett bruk.

Er dette innenfor hva en slik løsning vil kunne takle?
Vis hele sitatet...
Noen husnett er bygget opp på trefase slik jeg har forstått det, mao er det ikke alle sikringskurser som deler samme faser, dermed vil heller ikke disse adapterne få link dersom de ikke er på samme fase.

Så lenge dere bare har ett sikringskap så er det iallefall ok da det er unormalt med galvaniske skiller mellom alle kurser.

Om det vil fungere ? Ja, om jeg ville anbefale det ? Kanskje, om jeg ville lagt opp kabel ? Ja.

Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Det jeg strengt tatt vil oppnå er jo å kable, på et eller annet vis slik at det blir mer stabilt enn med det trådløse multimodemet vi har i dag, som jo er dyngeklar.
Vis hele sitatet...
Ustabilitet på multimodem er ofte heller knyttet til at de suger kuk og dersom du bruker P2P-trafikk med default settings vil de tryne pga elendig firmware \ hardware.