Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 9278
Heey, hørt en myte om at det er et punkt i nakken som kan drepe folk, men det er veeeldig vanskelig å treffe. Noen som har noe anelse om dette eksisterer?

Legg merke til, skal ikke prøve eller drepe noen, bare vinne eller tape diskusjon.

Takk for svar.
Det er flere punkt i nakken som kan treffes for å drepe noen, men alt avhenger selvsagt av hvilken kraft du bruker. Tenker du på et hemmelig ninjaspot som nesten ikke krever noen kraft? Noe slikt foreligger nok ikke, da det ville vært idiotisk av naturen å skape et slikt punkt.
Trådstarter
Sitat av Drachir Vis innlegg
Det er flere punkt i nakken som kan treffes for å drepe noen, men alt avhenger selvsagt av hvilken kraft du bruker. Tenker du på et hemmelig ninjaspot som nesten ikke krever noen kraft? Noe slikt foreligger nok ikke, da det ville vært idiotisk av naturen å skape et slikt punkt.
Vis hele sitatet...
Ja, tenker på en sånn ninja spot som ikke krever for mye kraft liksom.
Moren min fortalte en gang et ei jente i klassen hennes fikk en basketball i hodet og døde momentant.
Ninjaspot? Maybe.....
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Moren min fortalte en gang et ei jente i klassen hennes fikk en basketball i hodet og døde momentant.
Ninjaspot? Maybe.....
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro at det står noe langt mere fornuftig i obduksjonsrapporten som er vedlagt jentebarnets lik.
Feks. fraktur i nakken.
Trådstarter
Har google litt rundt på det, står liksom at det ikke fins, og at det fins, men ingen vil si hvordan man gjør det.
Sitat av Bruflat Vis innlegg
Har google litt rundt på det, står liksom at det ikke fins, og at det fins, men ingen vil si hvordan man gjør det.
Vis hele sitatet...
Tenk deg vis dette fantes? Bare komme bak viktige personer her i verden og NINJHA!
Sitat av Legynd Vis innlegg
Tenk deg vis dette fantes? Bare komme bak viktige personer her i verden og NINJHA!
Vis hele sitatet...
Ville vært et eid mordervåpen. Ta på deg hansker, BAM, det finnes ikke noen våpen, og ikke noe blåmerke som tyder på at du brukte kraft.
Kiss of the dragon, leeenge siden jeg har sett den, men der er det vel sånn spot. Stikker en nål inn i nakken på folk, og de dør. Men det er jo bare film
Slå en mann i understellet må være det tryggeste og letteste, og mest effektiv

Ser får meg du begynner og slår mot nakken i en fight, og failde etter failde
Sist endret av justastonedhuman; 11. mai 2011 kl. 20:19.
"Kiss of the Dragon" is derived from one of the last scenes in the movie, in which Liu punctures Richard in the back of the neck with an acupuncture needle at a "very forbidden" point on the body. The puncture itself, called "kiss of the dragon", traps all the body's blood in the head and causes side effects of quadriplegia, bleeding from the head's orifices, and a painful death via a brain aneurysm"
En "Akilleshæl" i nakken slik man gjerne ser på orientalske filmer med kampsport er nok bare bull. Bruk hule litt, og tenk; mennesket er et produkt av jævla mange år med evolusjon, et slikt punkt hadde nok naturlig falt ut av genpoolet.
Sist endret av blueshift; 11. mai 2011 kl. 20:26. Grunn: grandiosa i ovnen.
tenk på mma utøvere da, de får slag å spar alle tenklige steder, hadde det eksistert et slik punkt hadde jo det blitt truffet fra tid til annen og folk hadde daua. det skjer jo ikke så da finnes det nok ikke noe slikt punkt heller
Husker jeg fant en guide på piratebay om 51 måter å drepe noen med hendene. Tror du finner den fortsatt hvis du blar igjennom top 100 bøker
Ble sendt rett i bakken når en kompis klemte på ett slikt punkt for mange år sia.
Punktet han klemte på var mellom skulder og nakke på høyre siden.
Mista i ett par sekunder all følelse i armer og bein. Klassa rett i gulvet og klarte ikke reise meg på ett par sekunder.
Gikk ikke å slå, han måtte som sagt klemme hardt som faen på det. Han nekta kjipt nok å vise meg nøyaktig hvor det var han klemte da han ikke hadde trua på at jeg kom til å bruke denne kunnskapen til å gjøre verden til en bedre plass for å si det slik
Har prøvd flere ganger å finne igjen punktet, både på meg selv og på andre, uten å få det til.
Vel, dersom det skal være et punkt i nakken hvor du kan trykke for å drepe et menneske uten noe særlig kraft så kan vi ihvertfall se litt kritisk på det fra anatomiens side.

Dette er en ryggvirvel.
http://indyspinemd.com/Images/normalAnat/Vertebra.jpg
Pilen som peker på foramen vertebrale peker på hvor ryggmargen ligger. Processus spinosus ligger bak mot ryggen, og corpus vertebra ligger foran inn mot resten av kroppen. Dersom du skal inn til ryggmargen må du gjennom enten benet, eller inn gjennom bindevevet som ligger mellom virvlene.

Benet er ganske sterkt, med sin arcus som dekker overflaten ut mot ryggen. Det skal en del til å kommer gjennom her uten stor kraft.

Ligamentene (bindevevet) mellom virvlene er sterkt og ment for å beskytte. Ligamtenum flavum (det gule ligament) ligger imellom vertebra, og er et elastisk bånd du nok ikke ødelegger lett.

Størst sjanse ville du altså hatt dersom du gikk inn gjennom lig. flavum, siden lamina vertebra er sterkt ben. Problemet er at for å komme inn til lig. flavum må du gjennom en del muskulatur, slik som erector spina.

Det virker altså som om du ikke kan slå gjennom, men kanskje du kan forskyve virvlene i forhold til hverandre slik at ryggmargen klemmes av. Det er blant annet dette som skjer ved hengning, der lig. transversum eller dens axis brekker, og atlas (den øverste virvelen) glir fremover i forhold til axis ( den nest øverste), slik at både blodtrykkssenter og respirasjonssenter klemmes av. Problemet er at lig. transversum, av grunner som virker åpenbare, er veldig sterkt, og det skal litt mer til enn et slag for å ødelegge det eller dens axis.

Resten av vertebra er holdt sammen av sterke ligamenter slik som lig. longitudinale anterius, lig. flavum, lig. longitudinale posterius, lig. supraspinale, lig. interspinale, etc. Dette er ikke strukturer som lett forskyves i forhold til hverandre.



Sitat av OneTrueSaxon Vis innlegg
"Kiss of the Dragon" is derived from one of the last scenes in the movie, in which Liu punctures Richard in the back of the neck with an acupuncture needle at a "very forbidden" point on the body. The puncture itself, called "kiss of the dragon", traps all the body's blood in the head and causes side effects of quadriplegia, bleeding from the head's orifices, and a painful death via a brain aneurysm"
Vis hele sitatet...
Det høres ut som sludder at alt kroppens blod fanges i hodet. Hva skulle det skyldes? En enorm vasokontriksjon i resten av kroppen. Kilde eller BS.
Sitat av Nekroper Vis innlegg
Ble sendt rett i bakken når en kompis klemte på ett slikt punkt for mange år sia.
Punktet han klemte på var mellom skulder og nakke på høyre siden.
Mista i ett par sekunder all følelse i armer og bein. Klassa rett i gulvet og klarte ikke reise meg på ett par sekunder.
Gikk ikke å slå, han måtte som sagt klemme hardt som faen på det. Han nekta kjipt nok å vise meg nøyaktig hvor det var han klemte da han ikke hadde trua på at jeg kom til å bruke denne kunnskapen til å gjøre verden til en bedre plass for å si det slik
Har prøvd flere ganger å finne igjen punktet, både på meg selv og på andre, uten å få det til.
Vis hele sitatet...
Tipper på at du tenker på sena som går fra nakken ned mot skuldra.. Ikke spesiellt vanskelig å finne viss du ikke har alt for mye fett på nakken :P

kan bekrefte at det gjør VELDIG vondt om noen klemmer hardt på den.. Men ikke akuratt noe ninjaspot :P
Sitat av Legynd Vis innlegg
Tenk deg vis dette fantes? Bare komme bak viktige personer her i verden og NINJHA!
Vis hele sitatet...
Nakkekrage
Nja. Den sena er jo null problem å finne. Og ja, gjør vondt når man klemmer på den. Men mister ikke følelsen i noe som helst. Den er strengt tatt bare ubehgelig. Fåglarne veit hva han traff.
Ikke glem at man skal stikke kniven i halen til dragen, det er den eneste måten å drepe den på. Dette er sant, fordi det nevnes i alle filmer og bøker om drager.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Så på Human Weapon, der var det en som hadde doktorgrad i kinesisk krigshistorie.

Han sa at ninjaene bruke og slå folk under armen, uten og treffe beinene, for da døde man momentant.
Nå kan det jo også tenkes at disse fenomene kan ha med stimulering av forskjellige nerveplxuser som er i nakke -og skulderregion.

Jeg er ganske enig med deg at sentralnervesystemet ikke kan ta så mye skade av slike slag. Men en må skille mellom sentralnervesystemet og det perifere nervesystemet. For det perifere har nerver og nerveplexuser som er uten benbeskyttelse, så ganske eksponert.
Trådstarter
Selve greiene hørte jeg jo av en lege som sa at man kunne drepe noen ved å pressene en nål på et punkt i nakken ja, sikkert en nerve man kan treffe vis man er heldig å ta knekken på noen
Eat to bite?
Curver's Avatar
En kompis av meg som driver med kickboksing ble "kurert" for hodepine han hadde en dag av trenerer sin. Han trykka visstnok et sted i nakken og så var hodepinen borte.
Redpilled alfahann
Sitat av sam500 Vis innlegg
Så på Human Weapon, der var det en som hadde doktorgrad i kinesisk krigshistorie.

Han sa at ninjaene bruke og slå folk under armen, uten og treffe beinene, for da døde man momentant.
Vis hele sitatet...
Da er man nødt til å slå med voldsom kraft noe som gjør at det ikke lenger er et magisk Ninjapunkt.
Sitat av Drachir Vis innlegg




Det høres ut som sludder at alt kroppens blod fanges i hodet. Hva skulle det skyldes? En enorm vasokontriksjon i resten av kroppen. Kilde eller BS.
Vis hele sitatet...
Som sagt, var det fra en film, Kiss of the dragon som jeg nevnte lenger oppe i tråden
Sitat av Bruflat Vis innlegg
Selve greiene hørte jeg jo av en lege som sa at man kunne drepe noen ved å pressene en nål på et punkt i nakken ja, sikkert en nerve man kan treffe vis man er heldig å ta knekken på noen
Vis hele sitatet...
Ja dersom du stikker en nål rett inn i blodtrykkssenteret så dør du nok.
http://www.fightingarts.com/reading/article.php?id=430
Video jeg kom over. http://www.youtube.com/watch?v=NS0OLGkLD1U
Noe google fant.

Off-topic. Men synes dette er det mest fascinerende innenfor "fighting styles" . Han lener seg ganske mye mot spydet.
http://www.youtube.com/watch?v=0Z1Rm4ANFl8
Sist endret av sneipen; 11. mai 2011 kl. 22:05.
1. TEMPLE – A very susceptibile vital spot. If struck with sufficient force, may cause unconsciousness or death.

2. NASION – This is the summit of the nose. If struck with sufficient force may cause death.

3. PHILTRUM – This is the area between the upper lip and the bottom of the nose. Attack to this area may also cause unconsciousness or death.

4. HOOK TO JAW – A powerful hook punch to the front side of jaw may snap an enemy’s neck. Fatal.

5. ADAM’S APPLE – A sharp blow here may cause enemy to asphyxiate.

6. SMALL OF BACK – A very strong blow to the small of the back can cause the backbone to break.

7. TESTICLES – The strong, focused pain of a vicious low blow may cause shock, resulting in death.

8. BASE OF CEREBELLUM – A powerful blow to the nape of the neck, causing mortal damage.

9. COCCYX – A powerful blow to the tail bone. Fatal.

10. FULL NELSON – Stand behind the enemy, put your arms under his, and lock your hands behind his head. Bending the neck forward may either break neck, asphyxiate enemy, or cut of supply of spinal fluid to brain, causing brain damage or death.

11. HALF NELSON – Again, standing behind enemy, but one arm is used to pin one of enemy’s arms.

12. BRAIN BUSTER – Bend enemy over towards you, placing him in a headlock. Grab the back of his belt, and haul him into the air, vertical, upside-down. Allow yourself to fall backward, landing on your enemy’s head, which will absorb your combined weight. Most effective on concrete or gravel.

13. RUSSIAN OMELET – Cross enemy’s legs. Fold enemy by pinning his shoulders to ground upside-down and placing his legs above him. Sit on his legs, folding the bass of the spine. Fatal.

14. HEART PUNCH – A strongman’s attack, it is simply a powerful blow to the heart. (Many years ago, the wrestler Ox killed an opposing wrestler with this attack.)

15. UPPERCUT – An upward strike to the bottom of the jaw with the heel of the hand, causing the enemy’s head to snap backward. May shatter vertabrae. Fatal.

16. ABDOMEN – A substantial blow to this area may rupture a vital organ, causing death.

17. RIB CAGE – A vicious shattering of the rib cage may cause grave internal bleeding.

18. HEAD-TO-WALL PUNCH – A swift, hard, cold-cock punch to an enemy’s face while he is standing near a wall may drive his head into it, causing the back of the skull to shatter fatally.

19. PINNED DROP KICK – Standing behind enemy, holding his arms straight back. A drop kick to the back without releasing arms may severe spine, causing death.

20. HEAD WRENCH – Grabbing an enemy’s head by the mouth and the back of the skull, then twisting with a sudden, violent jerk to rend vertabrae, may easily cause death.

21. CHOKE HOLD – Once a favorite of law enforcement officials, has often proved deadly. The right arm goes over the enemy’s right shoulder, and grips the back of the head. The left arm comes over his left shoulder, reaches across neck, and grabs own right forearm. With enough pressure applied, causes brain damage or death.

22. HEAD YANK – Bend enemy forward, grab head, and pull back with convincing force. May seperate delicate vertebrae, causing death.

23. EARS – Coming up from behind an enemy and cupping the hands in a clapping motion over the victims ears can kill him immediately. The vibrations caused from the clapping motion will burst his eardrums, and cause internal bleeding in the brain.

24. KIDNEYS – A large nerve that branches off to the spinal cord comes very close to the skin at the kidneys. A direct blow with the knife edge of your hand can cause death.

25. EYES – Use your fingers in a V-shape and attack in gouging motion.
Vis hele sitatet...
Dette er alle metoder for å drepe med bare hendene, lastet dette ned for et år siden. Er jo noen som involverer hals/nakke. Anbefales ikke å prøve på venner for fun .

Hvis du kommer ut for en situasjon du må bruke dette, husk å pust inn og pust ut når du slår. Fokuser all kraft på et bestemt område. Du kan også stramme undersiden av håndflaten vet å ta tommelen inn i håndflaten med flat hånd. Dette blir brukt når de brekker stuff i kung-fu.
Sist endret av Heisenberg1; 11. mai 2011 kl. 22:26.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Dette er alle metoder for å drepe med bare hendene, lastet dette ned for et år siden. Er jo noen som involverer hals/nakke. Anbefales ikke å prøve på venner for fun .

Hvis du kommer ut for en situasjon du må bruke dette, husk å pust inn og pust ut når du slår. Fokuser all kraft på et bestemt område. Du kan også stramme undersiden av håndflaten vet å ta tommelen inn i håndflaten med flat hånd. Dette blir brukt når de brekker stuff i kung-fu.
Vis hele sitatet...
mm, viste ikke man kunne bli drept av et slag in the sack?
Sitat av Zitto Vis innlegg
mm, viste ikke man kunne bli drept av et slag in the sack?
Vis hele sitatet...
Mener du testiklene? Tror man kan drepe/slå ut noen hvis man knuser ballene deres, men har ikke testet det eller skrevet dette.
Sitat av Nekroper Vis innlegg
Ble sendt rett i bakken når en kompis klemte på ett slikt punkt for mange år sia.
Punktet han klemte på var mellom skulder og nakke på høyre siden.
Mista i ett par sekunder all følelse i armer og bein. Klassa rett i gulvet og klarte ikke reise meg på ett par sekunder.
Vis hele sitatet...
Det går fint an å slå også.

Da jeg trente selvforsvar var dette noe treneren vår likte å demonstrere på de mer erfarne personene. Om man får et hardt støt ned mot en ryggvirvel i nakkeregionen så får nervene en slags overbelastning og sannsynligvis blir blodstrømmen trykt en eller annen vei og forstyrrer hjernen. Eventuelt har dette noe med delvis blokkering/separasjon av ryggvirvlene (jeg er ingen anatomi-ekspert.)

Det føles litt som å få et enkemansstøt gjennom hele kroppen. Nesten som elektrisitet som stråler fra nakken og ned i beina. Knærne svikter noen sekunder, og pga forvirrelse kan det være vanskelig å redde fallet og man ender opp på gulvet uten å helt skjønne hva som egentlig skjedde. Sistnevnte kan for øvrig sies om nesten alt man ikke er forberedt på, selv et svakt slag med hanske som var raskere enn du rakk å reagere på.
Dette er tåpelig. Hvis det fantes ett punkt noen sted på kroppen som ville drept en ved "berøring-av-mindre-kraft" så hadde ingen av oss diskutert dette nå.


Menneskekroppen vil gjennom hele livet utsettes for kontakt av noen form.
Tenk på de som gir/får masasje. Nakken og skuldre er nok det mest populære området, og de knar hardt i musklene og huden, hadde det faktisk vært ett slikt punkt hadde det vært umulig å ikke røre ved det.
Sitat av Dyret Vis innlegg
Det går fint an å slå også.

Da jeg trente selvforsvar var dette noe treneren vår likte å demonstrere på de mer erfarne personene. Om man får et hardt støt ned mot en ryggvirvel i nakkeregionen så får nervene en slags overbelastning og sannsynligvis blir blodstrømmen trykt en eller annen vei og forstyrrer hjernen. Eventuelt har dette noe med delvis blokkering/separasjon av ryggvirvlene (jeg er ingen anatomi-ekspert.)

Det føles litt som å få et enkemansstøt gjennom hele kroppen. Nesten som elektrisitet som stråler fra nakken og ned i beina. Knærne svikter noen sekunder, og pga forvirrelse kan det være vanskelig å redde fallet og man ender opp på gulvet uten å helt skjønne hva som egentlig skjedde. Sistnevnte kan for øvrig sies om nesten alt man ikke er forberedt på, selv et svakt slag med hanske som var raskere enn du rakk å reagere på.
Vis hele sitatet...
Det der hørtes kjent ut ja
Det finnes punkter som kan gjøre ekstremt vondt, men ingen som dreper, med mindre du bruker mye kraft.
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Den med å klappe over ørene kunne drepe. Noen som vet om dette stemmer?
Skjønner jo at trommehinnene kan sprekke, men kan man faktisk dø?
Sitat av Tryllestav Vis innlegg
Den med å klappe over ørene kunne drepe. Noen som vet om dette stemmer?
Skjønner jo at trommehinnene kan sprekke, men kan man faktisk dø?
Vis hele sitatet...
Vet bare at det er forbanna ondt
▼ ... over en uke senere ... ▼
gikk krav maga en stund og da lerte vi om mange punkter på kroppen, ett jeg likte er på innsiden av knerene som en kan presse på om man er i bakkefight, som får motstanderen til å skrike av smerte.
Sitat av Zitto Vis innlegg
mm, viste ikke man kunne bli drept av et slag in the sack?
Vis hele sitatet...
Det står der at man havner i sjokk, noe som kan være dødelig. Det altså ikke selveste skaden på testiklene som dreper.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Innen for ulike kampsporter har man drepende teknikker,særlig de interne stiler som fokuserer¨på chi generering.
Punktene man da sikter seg inn på ofte analoge med akupunktur/pressur punkter,og må utøves med stor presisjon,altså inget knyttneve slag ol.
Lårhøne har vi vel erfart,ikke drepende,men smertefullt og lammende,likeså andre punkter man uheldig og tilfeldig skulle treffe.
Dim Mak(shaolin) er 1 betegnelse jeg kjenner,fra en bok skrevet av Grandmaster Erle Montague(Yang style thai chi),men denslags krever lang og dedikert trening(med ditto kvalitetsveiledning).