Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 38059
Noen som har solgt eller panta europaller de har plukket opp rundtomkring?
Panta dem.. Fikk 80 kr per hvis jeg ikke husker feil
"Øko-Terrorist"
hvor kan disse pantes?
Det er noen bedrifter som driver med kjøp/salg av paller, også er det noen andre bedrifter som bare kjøper til eget forbruk
Det er noen som henter disse.. Husker ikke helt hvem som gjorde dette men kanskje noe i duren av noen slags søppel firma? er en stund siden jeg gjorde dette så husker ikke helt.
Er stort sett i næringsparker, eller lignede. her i oslo området tror jeg man kan få 150 kr for en brukbar pall!
Alnabru tror jeg de kjøper og selger!
http://www.palledistributoren.no

A og B paller får man 30 kr for hos de fleste som driver med det i oslo.
C paller varierer fra 5-20 kr
tror det er dårlig butikk med mindre man har en bil å kjøre med osv.(lastebil)
Sitat av xhacktly Vis innlegg
tror det er dårlig butikk med mindre man har en bil å kjøre med osv.(lastebil)
Vis hele sitatet...
Jepp!
Det er mye mer lønnsomt å pante gassflasker.
Er du heldig kan du få opp til 859 kroner per stykk på Statoil for de store komposittflaskene.
Tror det er ca 80 kr!
Da skal pallene være i 100% god stand.

Du kan pante dem inn ved blant annet, Alnabru!
Ved Transport sentralen
På byggeplassen der jeg bor er det ca 200 paller skal prøve å ta flest mulig paller sammen med en kompis som har en varebil.
Både på Alnabru og på Lørenskog får man 30 kr for A og B pall. Dvs uten betydelige skavanker. Var der forrige uke så da har vi hvertfall driti skikkelig på draget om de har satt opp med en femtilapp på en uke

Sitat av NitroFis Vis innlegg
Jepp!
Det er mye mer lønnsomt å pante gassflasker.
Er du heldig kan du få opp til 859 kroner per stykk på Statoil for de store komposittflaskene.
Vis hele sitatet...
Det skal sies at du må treffe på en som ikke er så flink i jobben sin om du skal få mottatt retur på statoil da de opprinnelig ikke tar retur på gassflasker. Men penger kan man tjene
Sitat av hågensen Vis innlegg



Det skal sies at du må treffe på en som ikke er så flink i jobben sin om du skal få mottatt retur på statoil da de opprinnelig ikke tar retur på gassflasker. Men penger kan man tjene
Vis hele sitatet...
Jepp!
Derfor er det lurt å ringe rundt for å forhøre seg, og får man et svar men liker er det bare å slenge seg i bilen for å hente litt cash.
Jepps. Hint hint. Statoil kjeller. Masse inkompetente hyggelige gjøker
Får maks 30,- kr for en brukt europall i god stand..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det noen her som VEIT hvor man kan pante paller? Noen som vet hvilke bedrift som kjøper dette ?
Navnet på bedriften, f.eks den ved alnabru ?
Veldig mye svada
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Big General Vis innlegg
Er det noen her som VEIT hvor man kan pante paller? Noen som vet hvilke bedrift som kjøper dette ?
Navnet på bedriften, f.eks den ved alnabru ?
Veldig mye svada
Vis hele sitatet...
hvis du sjekker de linkene som er ovenfor her så får direkte link til disse bedriftene.

Har sett at det er noen paller av plastikk, i samme størrelse som eur-pallen, kanskje litt mindre, veldig vanlig på utsiden av dagligvare butikker osv. er dette noe som ka pastes også, eventuelt noen som har noe peiling på priser?
Jobba som assistent med å levere pakker fra lastebil. Der samla vi alltid de pallene vi fant. Fikk hundre spenn per god stand og femti for dårlig tror jeg. Blei en del ekstra penger

edit: Det er ulovlig da
Sist endret av Catchy; 15. juni 2010 kl. 12:35.
Sitat av Catchy Vis innlegg
Jobba som assistent med å levere pakker fra lastebil. Der samla vi alltid de pallene vi fant. Fikk hundre spenn per god stand og femti for dårlig tror jeg. Blei en del ekstra penger

edit: Det er ulovlig da
Vis hele sitatet...
Skeptisk til den prisen.. Må være europas høyeste da i såfall..

Om jeg hadde panta fra alle palleplassen i bilen min, ville jeg hatt 22000, og så mye får man ikke for ett billass.. Nye, ubrukte europaller koster jo 100 kr.
Du drar lett inn 5k på en natt ved å samle inn paller i løpet av en natt. Selvfølgelig trenger du bil og henger men saken er at det er temmelig risikofritt.
Sitat av catch21 Vis innlegg
Du drar lett inn 5k på en natt ved å samle inn paller i løpet av en natt. Selvfølgelig trenger du bil og henger men saken er at det er temmelig risikofritt.
Vis hele sitatet...
Så det at det bare er en palle gjør at tyveri er greit?
Men hvorfor ikke hente disse på lovlig vis? Sjekk finn, hender rett som det er at noen gir bort paller.. Usikker på om alt dette er europaller, da det sikkert er bare europall man får pantet, men likevel..
Man får pantet engangspaller også. 10 kr pallen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Leit etter transportfirmaer i ditt område, De kjøper somregel paller
Har funnet ut litt om disse grønne sammenleggbare fruktkassene. Man får 16 kr stykk hos de hos næmeste dagligvarebutikk.
jeg sjekka også opp i det med di grønne sammenleggbare for et års tid siden, da jeg fant en plass det sto sikkert 500 sånne ute. Men da måtte butikk pante dem, og ingen butikker her i mitt område som kjøpte sånne.. :/
Gjøre seg til kjeltring for småpenger, syntes det høres helt latterlig ut for å si det mildt.
Greiere å SPØRRE de ulike firmaene som har paller slengt utenfor om du kan få de...