Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  88 31205
hva med hasjens land jamaica?
Sitat av jihad
hva med hasjens land jamaica?
Vis hele sitatet...
Correct me if I'm wrong, men såvidt jeg har forstått går det nesten utelukkende i pot på Jamaica. Og som nevnt tidligere i tråden er det forbudt der.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
I Sveits er det lov. der er det coffee shops..
Sitat av mentalmelt
Samtidig blir folk busta for å røyke i London hver eneste dag, så jeg tror det blir en subjektiv oppfatning hvor "kule" snuten egentlig er der. Sikkert en fordel å være turist for eksempel..
Vis hele sitatet...

Hei,

Lurte på hvor du har det du sier fra?

Man får ikke straff i England for å røyke seg en joint eller ha ett par gram i lommen. Det er nemlig politimestrene i de forskjellige distrikter som faktisk presser på makten for å få cannabis dekriminalisert.

En jeg jobber med som bor i England (sommerjobb i Norge), rett utenfor London sier det at det verste som kan skje er at de tar det fra deg.

Hele Europa blir mer og mer tolerante for hasj.
Sist endret av syre; 17. juli 2008 kl. 18:47.
Det er fremdeles ulovlig i Jamaica. De har snakket om å legalisere det, siden så mange der bruker pot, og et rådgiverpanel har anbefalt å frigi cannabis til medisinsk bruk, men det foreligger ingen vedtatt lov.
Sitat av Rottegift
Dekriminalisert i Russland ja.
Vis hele sitatet...
Hæ? Hva? Jeg bor faktisk i Moskva og har aldri vært borti et samfunn mer negativ til alt som heter THC. Det er ikke dekriminalisert og hvertfall ikke lovlig.

http://en.rian.ru/russia/20070505/64952829.html
Sist endret av elodin; 18. juli 2008 kl. 02:29.
syre: Jeg har det fra mennesker som lever og bor i London. Det er riktig som du sier at politiet har et langt mer avslappet forhold til bruk og besittelse av små kvanta nå enn før, men det er fortsatt et lovbrudd, og så vidt meg bekjent er det ikke uvanlig at du kan slippe unna med en advarsel et par ganger før de smeller til med en bot.
Venezuela og Nederland er eneste landa jeg vet de ikke bryr seg mye.
i norge er det ikke lovlig å drikke på gata, men det holder ofte med at snuten bare ber deg kaste eller legge bort drikken. det er fortsatt ulovlig

Har hørt før at folk sier at cannabis faktisk ikke er lovlig i Amster, men kan ikke forestille meg at det er sant da det var en coffeeshop vegg i vegg med politistasjonen ved hotellet jeg bodde på når jeg var der..

Vi fikk bare besked av en snut om å ikke mekke på gata..

har også hørt at cannabis er skattebelagt der, og jeg vil tro at ingen ville skattebelagt noe som er ulovlig..
Angående Holland: Dekriminalisert. Det er ikke ulovlig, men det er ikke lovlig. Pussig system, men det gjør at folk under visse omstendigheter (f eks i en coffeeshop) kan røyke cannabis. Dette er ikke det samme som lovlig, da du kan bli bøtelagt hvis du bærer på deg eller har i leiligheten din et visst kvanta.

Poenget er at de driter i små kvanta og smårøyking, da de har funnet ut at det bare stjeler ressurser de kune brukt på etterforskning eller forebygging av voldtekt eller ran.
Sist endret av Gest; 18. juli 2008 kl. 04:05.
hadde ikke tid til å lese alle innlegga. så spør hvordan de er på bahamas? og med andre stoffer der?
Tyrkia er faktisk det landet med en av de strengeste straffene for og bli tatt med dop, der noen få gram kan gi flere år i fengsel.
Sist endret av kvien1988; 20. juli 2008 kl. 22:06.
Sitat av Bluesius
Venezuela og Nederland er eneste landa jeg vet de ikke bryr seg mye.
Vis hele sitatet...
I Sveits er det også lovlig..
Hvis du er i USA kan du bli medlem av Temple 420. De bruker cannabis i religiøse sammenhenger (ja, særlig), som er støttet av grunnloven, og altså gjør det lovlig. Omtrent som rastafari, bare bedre, og uten de andre religiøse tingene. De forsvarer deg gratis i eventuelle rettsaker, og betaler til og med billetten din for transport hvis du har brukt cannabis i en religiøs sammenheng og blitt tatt for det.
Er det helt lovlig det nå? Polititet har jo raida kirken dems å greier tidligere hvertfall.. men husker jeg vurderte å melde meg inn i den religionen
420
jeg var i tyrkia i fjor og ble litt kjent med en som jobbet der nede og han fant fram litt pot men han var veldig forsiktig når han fant det så tviler på at det er lovlog der nede. men vi ble spurt mange ganger om vi ville ha av andre folk også:P men jeg var med xèn så ville blitt litt fucka om jeg skulle røyka:P siden ho røyker ikke:/


har en kompis som bor i spania og han dealer der nede, han sa at snuten ofte bare tar shitte så han går aldri med store mengder på seg, han har også blit bedt gå rundt gjørnet og røyke noen ganger:P
Sitat av battlecaT
Studerer for tiden i byen Victoria, provinsen British Colombia i Canada. Policyen på cannabis her er vannvittig. Du kan lett da deg en blås på gata uten at noen bryr seg, 3.5g koster ca. 120 NOK, og hvis folk røyker i det hele tatt, så er det marihuana.

Faktisk, hver onsdag på campus så holder en fyr tale om hvor vakkert det hadde vært med legalisering av cannabis i Canada, mens han sender rundt joints. Det er kanskje den største "klubben" på dette universitetet. Det er helt absurd!


Personlig ser jeg ingen grunn til at legalisering ville vært nødvendig her i det hele tatt
Vis hele sitatet...

Omg, hva studerer du og hva heter skolen?!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av cyanid
Vel, i Jamaica er det vel mer eller mindre lovlig iom det er religionen dems.
Vis hele sitatet...
Bob marley har jo sagt i flere intervjuer ( www.youtube.com ; søk .) at selv om det var/er ulovelig vil han ikke slutte å røyke i Jamaica..
Sitat av Wallhacker
Omg, hva studerer du og hva heter skolen?!
Vis hele sitatet...
Hvis du fortsatt ikke har fått noe svar, så er det mest sannsynlig engelsk på universitetet i Victoria. http://www.uvcs.uvic.ca/
Er det ulovlig å ha cannabis oppbevart hjemmet i nederland?
Jeg husker å ha lest et sted at man kunne gro opptil 5 cannabis planter til eget forbruk i hjemmet sitt.
Er dette total bullshit?

Det kan seff vert at jeg har lest at du kan søke om å ha 5 planter, men mener du ikke trengte søke så lenge d var 5 eller mindre.
De har jo også en mengde growshops i amster.
Sist endret av FredrikThaMan; 19. september 2008 kl. 02:56.
Det stemmer det. Er "lov" å gro 5 planter per person. Trenger ikke å søke heller...

Traff en gang en nederlansk jente som fortalte at hun bodde i et slags kollektiv/ studentbolig. Der grodde de masser av planter i oppgangen. Lovlig selvsagt, da de passet på 5 planter per pers.
(Traff forøvrig ei annen jente fra nederland også, som fortalte at hun hadde jobbet på en ulovelig plantasje som 18åring. Hennes jobb var å klippe opp plantene og bearbeide dem. Hehe, hyggelig sommerjobb det gitt!)
Spania er det også slik at det er lov med 4-6 planter i hjemmet, men dealing er de veldig strenge på der nede.
så kjapt igjennom den oversikten Neocon linket til, var det bare meg eller hørtes mye av det litt rart ut? eks:
Estonia Legal Possession, use, and selling is legal if you are high, if not than you will be executed by state laws of Harjumaa .[citation needed]

Somalia Illegal Punishable by death, beheading, flogging and various types of torture

Saudi Arabia Illegal Punishable by death.

er det virkelig slik lovene fungerer i disse landene?
Haha, det der hørtes jo vilt ut ><

Men de lever jo 300 år tilbake i tid der nede (På noen områder) så tviler ikke...
Var nylig i Spania, der røyket de overalt, i parker, stranda, på gatene, utenfor kirker osv... Loven i Spania tiliser at du har lov til å ha til personelig bruk det er ikke kriminelt. Men det er ulovelig å selge etc.

Kilde:
http://www.spainsummerstudies.com/Tr.../drug_info.htm
▼ ... mange måneder senere ... ▼
I India har de vell lovlige hasj-boder som selger forskjellige typer kvalitet-hasjisj. Jeg har hørt disse bodene betaler skatt til staten, og det er 100% lovlig. Noen som vet noe mer sikkert angående India og cannanisloven?

Noen nettsider jeg finner sier dette er lovlig og regulert av myndighetene, men noen sider jeg går på sier det er strengt ulovlig og man får flere år fengsel.

http://img21.imageshack.us/img21/1494/60566410.jpg
Sist endret av Quetzalcoatl; 10. mai 2009 kl. 11:46.
Wikipedia sier at cannabis er regulert av staten i India. Bilde du viser oss taler vell for seg selv? Govt. authorised bhang shop? Statlig autorisert cannabis butikk.
Sist endret av gulunderstrek; 10. mai 2009 kl. 12:37.
Det er ikke så enkelt. Rent formelt er det fortsatt ulovlig, men i praksis blir det allikevel tolerert de fleste steder. Sånn sett kan det sammenlignes med Nederland, hvor cannnabis heller ikke formelt sett er lovlig, men allikevel er tolerert og regulert.

Det kommer egentlig litt ann på hvor i landet du befinner deg. India er et stort land. Mange steder er det helt akseptert for allmennheten, mens andre steder bør du være en sadhu hvis du skal kunne røyke i full offentlighet uten å bli plaget av noen. For sadhuene er charrasrøyking spirituell praksis, noe alle hinduister, inkludert politimenn og politikere har stor respekt for.

Pga denne fleksibiliteten rundt loven så er det stort sett uskrevne, sosiale regler som avgjør hvor du kan røyke og hvor du bør unngå det.
Har selv vært i India, og man bør ikke røyke offentlig, da purken ser sitt sinitt til å få seg litt baksheech(eller hvordan det staves, altså bestikkelser) Og har man mye, kan dette bli dyrt. Men holder an seg vekke fra store byer og purken generelt, er det chill som faen
Når jeg var i Marokko ifjor, ble kif solgt åpent på markedene, så tviler på at det er ulovlig eller iallefall dekriminalisert der.
Det samme gjelder i India, en kamerat fortalte at de solgte Bhang og vanlig hasj åpent på gatene. Siden Bhang brukes i noen indiske matretter, så er det vel lovlig der?
Var posten min så uklar?
Det er lov i marroko jeg var der i sommer, de lager en slags søt peppermyntete, og man kan spørre om å bytte ut peppermynte bladene med cannabis.
Jeg mener at det er lovlig i Tsjekkia også. Var der for noen år siden, og da florerte det av cannabis på stort sett alle kioskene på hvert eneste gatehjørne.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Var posten min så uklar?
Vis hele sitatet...
Nei, men det handler vell om og utelukke god informasjon eller trekke til seg god informasjon =)
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Føyer meg til den tråden her

Skal om ikke altfor lang tid ut på en halvårs reise. Til land som Laos, Vietnam, New zealand, enkelte stillehavsøyer bla.
Har noen erfaring om hvordan politiet i disse landene håndhever loven? Klar over at det kan varierer stort fra de enkelte distriktene.
Sitat av hågensen Vis innlegg
Føyer meg til den tråden her

Skal om ikke altfor lang tid ut på en halvårs reise. Til land som Laos, Vietnam, New zealand, enkelte stillehavsøyer bla.
Har noen erfaring om hvordan politiet i disse landene håndhever loven? Klar over at det kan varierer stort fra de enkelte distriktene.
Vis hele sitatet...
har sett ett morsomt show som heter locked up abroad,en fyr som fikk problemer med hasj i asia..det helvete den mann der gikk igjennom,havna med åndsvake mordere osv,se dette showet før du reiser

her varn faen meg:

http://www.youtube.com/watch?v=BtayvQKodiw

uansett så får du kjøpt all dritt på apotekte LOVLIG der borte,så gjør heller det hvis du vil ha stoffer,blåvalium osv osv

bare pek og vis frem penga du

ellers er det bare lov i spania,pourtugal,nederland som jeg veit om..

står en fin oversikt på den siden som stadig blir lagt ut her for ref,endorwi...eller noe i den duren

uansett er IKKE dette stedene å teste grenser..før du vet ordet av det sitter du i en kjeller i vietnam i 30 år,ikke kødd med politiet i sånne land
Sist endret av Cannaman; 31. januar 2010 kl. 20:50.
Jepp, har hørt/lest om folks kjipe historier med å bli busta der nede.

Skal selvfølgelig se ann hvordan det er, komme inn på lokalbefolkningen, ikke røyke bauers oppi trynet f.eks. Enkelte steder er det vel bare å stikke i den lokale betjenten en raus norsk fem hundre lapp å gå vekk halvveis smilende også.

Nå er jeg heller ingen stor røyker så satser på at jeg skal klare meg

Men om noen kan anbefale noen spots de vet om tar jeg gjerne imot. Ingenting er som å sitte på en strand, spille gitar, se på solnedgangen, nyte en kald pils fulgt opp av en feit god marry j å bare smile i varmen.
Sitat av Cannaman Vis innlegg
ellers er det bare lov i spania,pourtugal,nederland som jeg veit om..
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det er helt lovlig i portugal, men det er dekriminalisert. Er ikke helt sikker på hva det betyr selv, men tror det vil si at så lenge du ikke blir tatt med noe på deg så kan de ikke ta deg selvom de ser at du er rusa.

Har også hørt rykter om at det er nå lovlig i California og Russland. Stemmer det?
Sitat av BenjiWW Vis innlegg
Jeg tror ikke det er helt lovlig i portugal, men det er dekriminalisert. Er ikke helt sikker på hva det betyr selv, men tror det vil si at så lenge du ikke blir tatt med noe på deg så kan de ikke ta deg selvom de ser at du er rusa.

Har også hørt rykter om at det er nå lovlig i California og Russland. Stemmer det?
Vis hele sitatet...
oaksterdam california ja, stemmer,medical mariuquana som den israelske doktoren sier på dette programmet...

Skaffer du deg lisens kan får du kjøpt det der borte,må bare si du har søvnproblemer eller noe som han fyrn som kjøper på dette programmet sier"i need something for sleepin"

check this out

http://www.youtube.com/watch?v=mlMpm...eature=related

russland ville jeg ikke satset på..

Sitat av hågensen Vis innlegg
Skal selvfølgelig se ann hvordan det er, komme inn på lokalbefolkningen, ikke røyke bauers oppi trynet f.eks. Enkelte steder er det vel bare å stikke i den lokale betjenten en raus norsk fem hundre lapp å gå vekk halvveis smilende også..
Vis hele sitatet...
joda,enkelte steder kan det gå..men det trodde jo han i mexico også,hvor dette har vært relativt lett:

http://www.youtube.com/watch?v=an6yj...eature=related

hehe,så kommer du i en dårlig situasjon så gi folka alt hvertfall,ALT.

Sitat av BenjiWW Vis innlegg
Jeg tror ikke det er helt lovlig i portugal, men det er dekriminalisert.?
Vis hele sitatet...
fant noe om det her som en fyr har skrevet

Portugal siden 2001 dekriminalisert alle narkotiske stoffer, inkludert de aller hardeste stoffene som heroin og kokain.

http://onarki.vgb.no/2009/05/legalisering-av-narkotika/

da ere snart bare oss igjen da
Sist endret av Cannaman; 1. februar 2010 kl. 17:35.