Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 621
Hei! fant ingen spesifike tråder på probleme mitt fra før, så prøver lykken her.
Laptopen til en kompis sa god natt og går ikke å starte opp igjen, får blå skjer osv. OG når jeg prøver å gå fra oppstart til F2 kommer en boks der det står enter CURRENT Password. lurer på om noen har peiling på hva dette passordet evt kan være.

Håper på raskt svar
Sitat av dancing panda Vis innlegg
Hei! fant ingen spesifike tråder på probleme mitt fra før, så prøver lykken her.
Laptopen til en kompis sa god natt og går ikke å starte opp igjen, får blå skjer osv. OG når jeg prøver å gå fra oppstart til F2 kommer en boks der det står enter CURRENT Password. lurer på om noen har peiling på hva dette passordet evt kan være.

Håper på raskt svar
Vis hele sitatet...
Det høres ut som BIOS passordet. om du ikke har det finnes det metoder for å nullstille bios.. søk litt på google..

Hva selve feilmeldingen ved oppstart sier er mer interessant...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dette er nok BIOS-passordet ja, hvis han ikke har satt dette er det liten sjans å finne dette.

Er det en noe eldre laptop kan det hjelpe å cleare CMOS ved å fjerne batteriet og CMOS-batteriet (ofte under tastaturet).
Fleste nyere laptoper lagrer ikke dette i VRAM lengere.