Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5336
Hei

Jeg leter etter likesinnede mennesker som har erfaring med og bruke youtube til og tjene penger. Etter ca 1 år med youtube har jeg klart og etablere en solid kanal som nå har 42k subscribers og 5 mill avspillinger.

Jeg har 26 videoer, men bare monetization på 9 videoer. Fra 25.10.13 til dags dato har jeg tjent ca 600$. Dette er små penger i forhold til hva jeg hadde tjent om alle videoene var monetized. Jeg har ca 1$ per 1000 views.

Disse videoene er compilation videoer som jeg har laget selv, mangen av disse videoene har fått "Third Party Claims" som fjerner monetizationen og det er umulig og bestride disse kravene.

Det finnes ulike muligheter for og tjene penger på youtube uten orginalt innhold, det handler om og være litt kreativ.

Om det er noen der ute som holder på med det samme så setter jeg stor pris på erfaringer
Sist endret av Tabupluss; 19. august 2014 kl. 01:25.
av nysgjerrighet, hvilken kanal?
Trådstarter
13 0
Sitat av ztaale Vis innlegg
av nysgjerrighet, hvilken kanal?
Vis hele sitatet...

The Daily Vines
At du hele tatt forventer å tjene penger på vines du har rippet av andre...
Trådstarter
13 0
Sitat av NoSkillZ Vis innlegg
At du hele tatt forventer å tjene penger på vines du har rippet av andre...
Vis hele sitatet...
Jeg forventer ingenting Dette handler bare om hvordan jeg kan tjene penger på youtube. Det er flere måter og bruke youtube på en slik måte at man tjener penger på innhold som ikke er ditt. Vines gikk viral og muligheten var der så jeg prøvde. Nå forstår jeg disse metodene bedre, men ønsker noen som har erfaring med slike metoder

Har brukt facebook også til og tjene penger. Jeg har hatt en egen nettside koblet til facebook siden, denne er desverre nede nå. Da begynte jeg med Mylikes reklame på siden og har tjent over 1500$ på 1 år. Om noen har noen erfaringer med facebook så gjerne del!
Sist endret av Tabupluss; 19. august 2014 kl. 02:32.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Det er ikke noen "metoder" du kan bruke for å tjene penger på YouTube. De store gutta, meg inkludert for noen år siden, kobler YouTube-kontoen til Google AdSense. Google AdSense er et...(les selv), og det er på denne måten du tjener penger. Selv lastet jeg opp mange, mange videoer som det var stort marked for tidligere, og tjente mange tusen i måneden gjennom Google AdSense. Så godt, at jeg lever på de pengene i dag.
Trådstarter
13 0
Sitat av Ru11er Vis innlegg
Det er ikke noen "metoder" du kan bruke for å tjene penger på YouTube. De store gutta, meg inkludert for noen år siden, kobler YouTube-kontoen til Google AdSense. Google AdSense er et...(les selv), og det er på denne måten du tjener penger. Selv lastet jeg opp mange, mange videoer som det var stort marked for tidligere, og tjente mange tusen i måneden gjennom Google AdSense. Så godt, at jeg lever på de pengene i dag.
Vis hele sitatet...
Youtube-kontoen min er koblet til Adsense. Damn det høres imponerde ut! Hvilke type videoer var det? Driver du noen av dem nå?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Hva skulle en ikke gjort for å være Lirik (twitch.tv/lirik), tjener jo mer enn leger og sjefer i svære bedrifter han der i måneden. I form av donasjoner, reklameinntekter og subscription penger. Så det å tjene penger på nettet idag er de ganske heldige de som får til det. Det er sikkert å vist.
Trådstarter
13 0
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hva skulle en ikke gjort for å være Lirik (twitch.tv/lirik), tjener jo mer enn leger og sjefer i svære bedrifter han der i måneden. I form av donasjoner, reklameinntekter og subscription penger. Så det å tjene penger på nettet idag er de ganske heldige de som får til det. Det er sikkert å vist.
Vis hele sitatet...
Helt klart. De store gutta på Twitch.tv tjener sinnsykt store penger.
De tjener penger på alle fronter. Hadde jeg bare vært en streamer....
Hei. Jeg er i samme båse som deg. Måten jeg monotizer på er gjennom musikk, og helst ukjente artister pga copyright claims.

All musikken jeg bruker er ment som promotering av artistene, jeg legger lenker til diverse sider der produkt og info finnes om artistene. Dette har gått veldig bra helt til i det siste. Da har de minste artistene og gjerne de ferske laget seg en egen kanal der de promoterer selv. Jeg har en mye større masse bak meg slik at musikken deres når flere om det går gjennom min kanal, men likevel er artistene veldig kortsiktig tenkt.

Innen Elektronisk musikk er det vanlig at de første EP legges ut gratis, slik at folk kan bli store uten å monotize egen musikk, dvs gjennom direkte salg av sanger. Og siden jeg sprer musikken deres og tar ikke betalt for å spre musikken hverken av artist eller kunder, så virker det ulogisk for meg at mange av de ukjente ikke vil la meg spre musikken.

Det er heldigvis flere muligheter å tjene penger på YT.

Også, grunnen til at dine videoer blir flagger er pga at andre har monytized noe av filmen(e).

En ting som kan gjøres veldig enkelt er å ta opptak av noen som streamer og deretter dele dette på YT, men pass på at ikke orginal opprettshaver gjør det også, får da får du strikes. Jo færre strikes jo bedre tilbud fra adsense vil du få.

Jeg har mange ideer men man trenger en litt sterk pc, noe jeg ikke har for øyeblikket. Har "brent" 3 pcer iløpet av det siste året pga hardt kjør av opplasting til YT.

Lykke til og spørr om det er noe du lurer på!
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av Tabupluss Vis innlegg
Helt klart. De store gutta på Twitch.tv tjener sinnsykt store penger.
De tjener penger på alle fronter. Hadde jeg bare vært en streamer....
Vis hele sitatet...
Vent... Folk BETALER for å se på at folk spiller? Eller har jeg misforstått?
Sitat av Duckie Vis innlegg
Vent... Folk BETALER for å se på at folk spiller? Eller har jeg misforstått?
Vis hele sitatet...
Seerne trenger ikke å betale, men mange gir donasjoner. Selv så skjønner jeg ikke at noen kan sitte i timesvis å se på andre spille, men jeg har jo en bekjent som lever godt av Twitch.tv med flere tusen tilskuere daglig. Han tjener iallefall nok til å leve ganske så bra på det.
Sitat av NoSkillZ Vis innlegg
At du hele tatt forventer å tjene penger på vines du har rippet av andre...
Vis hele sitatet...
Early bird gets the worm!
Trådstarter
13 0
Sitat av Khan17 Vis innlegg
Hei. Jeg er i samme båse som deg. Måten jeg monotizer på er gjennom musikk, og helst ukjente artister pga copyright claims.

All musikken jeg bruker er ment som promotering av artistene, jeg legger lenker til diverse sider der produkt og info finnes om artistene. Dette har gått veldig bra helt til i det siste. Da har de minste artistene og gjerne de ferske laget seg en egen kanal der de promoterer selv. Jeg har en mye større masse bak meg slik at musikken deres når flere om det går gjennom min kanal, men likevel er artistene veldig kortsiktig tenkt.

Innen Elektronisk musikk er det vanlig at de første EP legges ut gratis, slik at folk kan bli store uten å monotize egen musikk, dvs gjennom direkte salg av sanger. Og siden jeg sprer musikken deres og tar ikke betalt for å spre musikken hverken av artist eller kunder, så virker det ulogisk for meg at mange av de ukjente ikke vil la meg spre musikken.

Det er heldigvis flere muligheter å tjene penger på YT.

Også, grunnen til at dine videoer blir flagger er pga at andre har monytized noe av filmen(e).

En ting som kan gjøres veldig enkelt er å ta opptak av noen som streamer og deretter dele dette på YT, men pass på at ikke orginal opprettshaver gjør det også, får da får du strikes. Jo færre strikes jo bedre tilbud fra adsense vil du få.

Jeg har mange ideer men man trenger en litt sterk pc, noe jeg ikke har for øyeblikket. Har "brent" 3 pcer iløpet av det siste året pga hardt kjør av opplasting til YT.

Lykke til og spørr om det er noe du lurer på!
Vis hele sitatet...
Veldig spennende! Finner du randome artister som ikke har etablert seg på youtube og laster opp deres musikk og monetizer det? Hvilke filmer lager du da? Musikken med bilde/logo?