Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2741
Hei freaks, jeg går nå siste året mitt på VGS og vurderer å søke meg inn på spillteknologi og simulering til neste år. Vet at dette ikke er en veldig "lukrativ" utdanning mht jobbmuligheter osv, men tenkte det kunne være et morsomt alternativ der jeg kan møte mange folk med samme interesser som meg og at jeg da kan opparbeide meg ferdigheter og produkter til en eventuell portefølje senere. Så det jeg da lurte på er:

1) Noen som har noen erfaringer rundt miljøet osv?
2) noen som vet hvilket språk vi eventuelt vil lære? har erfaring fra javascript, html og python.
3) Erfaringer fra noen som kanskje har gått linja tidligere?

Anyways ha en god tirsdag!
De har sånn åpen dag 1-2 ganger i året. hvor du blir med på "linja" du vil søke på. Der får du veldig bra informasjon om hva som kommer til å skje fremover, anbefaler dette om du bor i nærheten. Veldig bra opplegg sist jeg var der, men husker lite desvere.
Kan si en del om skolen.
1. Miljøet er veldig bra, godt samarbeid med spillkollektivet og det danner seg fort "gjenger". Det er også mye opplegg for studenter generelt der.
Det er også fremtidsretta, med planer om å skaffe utstyr til VR og MoCap.
2. Språket som ble lært bort har stort sett vært C#, og de har brukt Unity, men det gis uttrykk for at det blir å undervise C++ på grunn av overgang til Unreal 4.
3. Har ikke gått spilltek personlig, men hører at det er mye matte, som man kan forvente. Frafallet ble ganske stort etter ett par år. De har lært mest om spillmekanikker og regler for spill. Samt kodinga som skal til selvsagt. Noen oppgaver blir i å lage brettspill også etter det jeg har sett. Alle, uansett fag, får en innføring i hva programmering er og et lite kræsjkurs i js og markup språk.

Det er ganske tydelig på nivået at det ikke er inntakskrav her, men skolen legger opp til mye bra. Spillkollektivet er jo grunnlagt av tidligere studenter her. Og de holder jevnlig testkvelder, og de hoster GlobalGameJam. Hamar er av de største jamsitesene i verden.

Ta høyde for at de har endra på opplegget. Prøv en åpen dag.
Sist endret av F4celess; 11. oktober 2016 kl. 22:02.
Kul kis
Trådstarter
5 0
Sitat av Iluwu Vis innlegg
De har sånn åpen dag 1-2 ganger i året. hvor du blir med på "linja" du vil søke på. Der får du veldig bra informasjon om hva som kommer til å skje fremover, anbefaler dette om du bor i nærheten. Veldig bra opplegg sist jeg var der, men husker lite desvere.
Vis hele sitatet...
Nå har det seg dessverre slik at jeg bor en god 5 timers reise unna, men hvis det er til et beleilig tidspunkt skal jeg se om jeg kan få det til. Takk for tipset !

Sitat av F4celess Vis innlegg
Kan si en del om skolen.
1. Miljøet er veldig bra, godt samarbeid med spillkollektivet og det danner seg fort "gjenger". Det er også mye opplegg for studenter generelt der.
Det er også fremtidsretta, med planer om å skaffe utstyr til VR og MoCap.
2. Språket som ble lært bort har stort sett vært C#, og de har brukt Unity, men det gis uttrykk for at det blir å undervise C++ på grunn av overgang til Unreal 4.
3. Har ikke gått spilltek personlig, men hører at det er mye matte, som man kan forvente. Frafallet ble ganske stort etter ett par år. De har lært mest om spillmekanikker og regler for spill. Samt kodinga som skal til selvsagt. Noen oppgaver blir i å lage brettspill også etter det jeg har sett. Alle, uansett fag, får en innføring i hva programmering er og et lite kræsjkurs i js og markup språk.

Det er ganske tydelig på nivået at det ikke er inntakskrav her, men skolen legger opp til mye bra. Spillkollektivet er jo grunnlagt av tidligere studenter her. Og de holder jevnlig testkvelder, og de hoster GlobalGameJam. Hamar er av de største jamsitesene i verden.

Ta høyde for at de har endra på opplegget. Prøv en åpen dag.
Vis hele sitatet...
Takk for innspill, høres gøyalt ut. Blir nok til å se om jeg kan få til en slik åpen dag! Mye matte er alltids morro
Sist endret av Da9gr; 12. oktober 2016 kl. 10:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.